Audioquest Dragonfly Black & Red - הצצה ראשונה

ליאור קורן, נמר לוי ואורי וינגרט
17-03-2016 16:44

נציג חברת אודיוקווסט האנגלית מבקר בארץ ואנו מקבלים הצצה וטעימה ראשונה על צמד יחידות ה- DAC החדשות למחשב ולטלפון: Dragonfly מדגם Black ו- Red.

חברת אודיוקווסט הידועה כיצרנית כבלים, עשתה חייל בעולם עם מכשיר ה- "DAC על מקל" המתחבר ליציאת USB במחשב. להצהרת אדם, נמכרו כ- 100,000 יחידות בעולם. עתה מגיע הדור החדש שיכלול הפעם שני דגמים של DAC USB בעיצוב זהה, אך בצבע התואם את שם הדגם: Black ו- RED.

שני הדגמים הללו נחשפו לראשונה בתערוכת CES, אבל עדיין לא נבדקו בידי אף גוף תקשורת. לכבוד הגעתו של Adam Shaw Cotterill - מנהל המכירות לאזור EMEA (אירופה, מזרח תיכון ואפריקה) קיבלנו הצצה וטעימה ראשונה במשרדי היבואנית ט.ר. כאשר הדגמים יחלו להמכר בחודש הבא.

Audioquest Dragonfly RED / BLACK
שתי יחידות הממיר הקומפקטיות החדשות מציעות אלטרנטיבה לדגם Dragonfly 1.2 הקודם, כאשר דגם ה- Black יהיה זול יותר מקודמו (כ- 100 אירו באירופה וכ- 500 ש"ח בישראל) וה- Red יעלה כ- 1,000 ש"ח ויציע הגברה לאוזניות מאתגרות יותר. בנוסף, Audioquest חשבה הפעם על משתמשי סמארטפונים וגם טאבלטים, כאשר היחידות החדשות צורכות הרבה פחות זרם מהדגם הקודם ובעזרת מתאם פשוט לטלפון (כבל מיקרו USB או USB למשתמשי אנדרואיד או כבל Lightning עבור אייפון) ניתן יהיה לקבל איכות צליל משופרת ביחס ליציאת אוזניות הרגילה.

דגמי Black / Red

דגם ה- Black ממשיך את הדרך של גרסת v1.2 והוא כולל DAC משופר מדגם ESS 9010 עם 32 ביט ויחידת ווליום אנלוגית.

Audioquest Dragonfly RED / BLACK

דגם ה- Red מציע DAC יקר יותר מדגם ESS 9016 עם 32 ביט ויחידת ווליום דיגיטלית באיכות של 64 ביט, עוצמת היציאה המכובדת היא 2.1V והמכשיר אמור להתאים גם לעבודה עם אוזניות קשות יותר להנעה.

Audioquest Dragonfly RED / BLACK
בצענו השוואה קצרה כאשר המקור היה מחשב נייד מקבוק פרו. בהשוואה ליציאת האוזניות במחשב, חיבור ה- Black הציע תמונת סטריאו יותר מגובשת ותחום דינמי מוגדר יותר. ההפתעה הגדולה היתה בחיבור DAC ה- Red, כאן קיבלנו בימת צליל גדולה ותלת מימדית יותר ואיזון טונלי שפתח את תדרי המיד, ביחד עם דינמיות משופרת.

Audioquest Dragonfly RED / BLACK
Audioquest Dragonfly RED / BLACK

בהמשך, חיברנו למסלול האות גם את יחידת ה- JitterBug של אודיוקווסט אשר נועדה כפי שהשם מרמז להוריד שגיאות ו- Jitter בדרך אל האוזן. ההשפעה שלה היתה מגוונת בחיבור למכשירי DAC שונים, כאשר במקרה אחד היא שיפרה את התוצאה והכניסה "טבעיות" לצליל ובמקרה אחר פחות, כך שכנראה יש לבחון כל מכשיר לגופו.

מוצר נוסף של Audioquest הוא ה- Beetle: יחידת DAC משולבת לחיבור חוטי ואלחוטי, עם קישוריות Bluetooth, כניסת אודיו אפוטי דיגיטלי וגם USB, כך שאפשר לחבר אליה טלוויזיה, קונסולת משחקים, מחשב, סטרימר או סמארטפון. היא כוללת רכיב DAC מדגם ESS 9010 ומחירה יעמוד על כ- 1,000 ש"ח.

Adam Shaw Cotterill
אורי וינגרט
נמר לוי Adam Shaw Cotterill

מעבר לתגובות בפורום