גלקסי S7 ו- S7 Edge מושקים בישראל

תומר צין וליאור קורן
14-03-2016 10:00

סמסונג משיקה בישראל את צמד מכשירי הדגל לשנת 2016, הגלקסי S7 לצד S7 אדאג', עם שיפורים ניכרים ונרחבים במצלמה, בזיכרון ועמידות למים ואבק. האם זה ישכנע את המשתמשים לשדרג?


שלושה ימים לאחר ההשקה המסחרית הרשמית ברחבי העולם, נערכה הבוקר ב-14/3/2016 מסיבת עיתונאים, בה הכריזה רשמית סמסונג ישראל, על תחילת שיווק שני מכשירי הדגל החדשים, גלקסי S7 לצד S7 אדאג'.

שני המכשירים יגיעו ללקוחות שהזמינו אותם כחלק מהמכירה המוקדמת שנערכה עד היום. גלקסי S7 ו-S7 אדאג', יחלו להימכר ברשתות מוצרי החשמל, אצל ספקיות הסלולר ובחנויות פרטיות החל ממחר, במחיר של כ-3,500 ₪ (פלאפון, חברת סלקום ואתר סאני תקשורת) או 3,600 (בחברת פרטנר) עבור דגם הגלקסי S7 במחיר של כ- 4,000 ₪ שקלים עבור דגם הגלקסי S7 אדאג' (בחברת פרטנר) כאשר פלאפון, סלקום וסאני תצענה אותו במחיר מעט זול יותר של 3,900 , כאשר המחירים עשויים להשתנות אצל המשווקים השונים בשוק.

סמסונג גלקסי S7 / S7 Edge ביקורת ראשונית
סמסונג משקיעה הון רב בהשקות מכשירי הדגל שלה, מכשירים שעד לא מכבר שימשו כמקור ההכנסה המשמעותי ביותר עבורה. המכשירים מהווים את המילה האחרונה של סמסונג בתחום המובייל והם כוללים את כל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של החברה. לאור העובדה, שהמכשירים הופצו ברכישה מוקדמת ב-60 שווקים, סמסונג צפויה להראות נתוני מכירות מצוינים של 19 מיליון מכשירים, כבר בהתחלה. סמסונג מסרה, כי המספר הכולל של הזמנות מראש, שהתקבלו עבור שני מכשירי גלקסי S7 באירופה, הסתיימו בפי 2.5 יותר, ממה שקיבלו מכשיריי הגלקסי 6S, עבור סמארטפונים באירופה. מהתרשמות ראשונית, אכן נראה שסמסונג תצליח במכירות של הדור השביעי, ואף נראה, שהם יהיו המכשירים שיימכרו הכי הרבה בשנת 2016.



הגלקסי S7 ואחיו הבכור הפאבלט בעל המסך הקמור S7 אדאג', מזכירים את עיצוב דגמי גלקסי S6 הקודמים, הם מעוגלים בקצוות ומזכירים את הגלקסי S3. שניהם משדרים מראה יוקרתי ומארז אלגנטי ומרשים, גימור איכותי ונוחות שימוש ללא מתחרים. העיצוב שופר ולוטש, הם קלים להפעלה ביד אחת, אגרונומים וגדושים בתכונות מתקדמות, נוחים לאחיזה יותר מבעבר, לעומת ה-S6, בו המסגרת המתכתית הייתה בולטת וחדה יותר מסביב למסך.
 
השנה נערכה סמסונג לייצור מסכים קמורים, לאחר שבשנה שעברה נתקל מכשיר הקמור בביקוש גבוה מהצפוי, שהגיע לצד מלאי מסכים מצומצם למדי. ה-S7 אדאג' בעל המסך הקמור מלפנים ומעט פחות מאחור (כמו הנוט 5), עם זכוכית  3Dוממשק ייעודי, המאפשר גישה מהירה למספר אפשרויות נוספות. ביניהם, ניתן למצוא קיצורי דרך לאנשי קשר או אפליקציות, כלים וקיצורי דרך למשימות שונות (כבר יצא עדכון תוכנה לכך). דגם ה-S7 אדאג' נהנה מיחס מסך/גוף מצוין של מעל ל-76% (ב- S7 הרגיל זה 72%), מה שאומר שלמרות גודל המסך, הוא מרגיש יותר קטן ממכשירים דומים, כמו למשל האיפון 6S פלוס, עם יחס מסך/גוף של 68%. סמסונג מצאו את דרך המלך הטובה ב-S7 אדאג', בין הגודל הכללי של המכשיר וגודל מסך העומד על 5.5 אינץ'.

תומר צין ליאור קורן
שני הטלפונים מגיעים עם מסך סופר אמולד, תצוגה Quad HD עם רזולוציית  2560X1440 פיקסלים, בצפיפות של 576 פיקסלים לאינץ' בודד ((בדגם אדאג' 534). כל אחד מהמכשירים מגיע בגודל מסך שונה, כאשר הגלקסי S7 מגיע עם מסך 5.1 אינץ' לעומת הגלקסי S7 אדאג' בעל מסך 5.5 אינץ'. המסכים עשויים מזכוכית קורנינג גורילה 4, הגולשת אל מסגרת המתכת בתצורת 2.5D. לשניהם, כפתור הבית נמצא בתחתית המכשיר ומעוצב בצורה מלבנית ושטוחה יותר, בעודו משלב חיישן ביומטרי לקריאת טביעות אצבע. 

האתר iFixIt שמהווה אנציקלופדיה ומפרסם מדריכי תיקון, בדק ופרסם את נתוני קלות הפירוק וההרכבה של ה-S7. התוצאות היו, שלא רק שמורכבות הפירוק גדלה פי כמה מאז המכשירים הקודמים בסדרה, לדברי האתר, כמעט בלתי אפשרי להחליף מסך שבור, משום מורכבות החלקים הזעירים הקשורים לתצוגה ומחוברים למסך, שעלולים להיהרס בתהליך ההחלפה. מכאן, שנרתיק קשיח היוצר אחיזה חזקה, מונע החלקה ותיקוני מעבדה, שעלולים לגבות מכם סכום לא מבוטל, הוא חובה.

השינויים שביצעה סמסונג בחומרה הינם שינויים מתבקשים, המכשירים מגיעים בשתי גרסאות, כאשר הגרסה הרלוונטית לישראל, כוללת מעבד מתומן ליבות מסוג סמסונג אקסינוס 8890, מעבד גרפי של מאלי T880, אשר מעניק ביצועים טובים ומשופרים באופן ניכר מהמכשיר הקודם בסדרה.

ארון מרון
סמסונג מחזירה את כרטיס ההרחבה לזיכרון, או לחילופין, היא מאפשרת לשלב שני כרטיסי SIM לחבילות DATA או לשימוש בחו"ל. כך, במקום להיסחב עם מכשיר של העבודה ועוד מכשיר פרטי, אפשר להסתפק בכרטיס SIM יחיד וכן כרטיס MicroSD להרחבת הזיכרון. את מערכת השבבים יגבה זיכרון עבודה ראם של 4 גיגה בייט, לצד נפח אחסון 64/32 גיגה בייט, שיש כבר במכשיר.

הגלקסי S7 וגלקסי S7 אדאג' יהיו עמידים בפני מים ואבק בתקן ה-IP68, עד מטר וחצי למשך 30 דקות, ללא כל פשרות עקב כך בסעיפי העיצוב וחווית השימוש.  בנוסף, קיימת בהם אפשרות מסך ה"דולק תמיד" - Always On Display המאפשר הצגת תאריך ושעה מתוך מגוון של עיצובים וסגנונות, בכל עת על גבי מסך המכשיר בעת שינה, בתמורה לצריכת סוללה מינימאלית.

גלקסי S7 ביקורת ראשונית

החברה משתמשת בשתי גרסאות של חיישני צילום שונים עבור המצלמה הראשית, חיישן סוני מסוג IMX260 וחיישן ISOCELL מדגם S5K2L1 בייצור עצמי, ההבדלים לא משמעותיים במיוחד. המצלמות מסוגלות להפיק תמונות של 12 מגה פיקסל, כאשר הן משתמשות בטכנולוגיה חדשה בשם Dual Pixel, על מנת להוציא את התמונה הטובה ביותר, גם בתנאי תאורה קשים. בנוסף, נעשה שימוש בצמצם גדול יחסית f1.7 שמעביר יותר אור לחיישן ובכך תורם גם הוא לביצועים איכותיים יותר. המצלמות כוללות מייצב תמונה אופטי ,(OIS) המאפשרות צילום בשתי המצלמות במקביל, תיוג גיאוגרפי, פנוראמה ו-HDR סטריאופוני. מצלמות הסלפי הקדמיות מציעות חיישן עם 5 מגה פיקסל וגם צמצם גדול f1.7. אחד מ"כאבי הבטן" של החברה היא דבשת המצלמה הבולטת, שהניסיונות לצמצם את גובהה לחלוטין עלו בתוהו. אך סמסונג ביצעה ליטושים מסוימים וכעת המצלמה הראשית בולטת מחוץ לגבו ב-0.8 מ"מ והפרופיל נמוך 1.7 מ"מ, באופן פחות משמעותי מבעבר.

הצלם זיו קורן עלה על הבמה וסיפר על השוואה שביצע בין מצלמת ה- S7 לזו של אייפון בצילום בתנאי חשיכה:

זיו קורן

שני המכשירים מגיעים עם סוללה 3,000 ו-3,600 מילי אמפר לשעה שאינה נשלפת, עם תמיכה בטעינה מהירה מגרסה 2 של קוולקום. משמעות הדבר הינה, שמהירות טעינת זוג המכשירים עשויה להיות איטית ב-60%, בהשוואה לגרסה 3. החברה אמנם הגדילה את הנפח, אך לא ברור אם הסוללות העדכניות באמת יספקו את המשתמשים.
מערכת ההפעלה אנדרואיד מרשמלו 6 וממשק המשתמש המותאם TouchWiz, הכוללים את מגוון קבצי מערכת הנדרשים לצורך הפעלה, יתפסו לא פחות מ-8 גיגה בייט מכלל נפח האחסון, הזמין עבור המשתמש. ממשק המשתמש לא הציג חידושים חשובים, אף שמדובר בגרסת אנדרואיד ו-TouchWiz החדשות ביותר. השנה, התרגום לעברית מוצלח מאוד והוא מוצג מימין לשמאל בהתאם לשפה העברית.

משקפי VR
החברה תספק בישראל 5,000 זוגות משקפי VR לרוכשי גלקסי S7, במסיבת העיתונאים נחשף גם שיתוף פעולה ראשונה של ספקית השידורים HOT שתספק תכנים לצפייה בשיטת ה-VR.

שני המכשירים נמכרים בארבעה צבעים: שחור אוניקס, לבן פנינה, זהב פלטינה ואפור טיטניום. מימדי המכשירים ובייחוד רוחבו, לא פחות ממרשימים והן בגלקסי S7 אדאג': רוחבו 72.6 מ"מ, עוביו 7.7 מ"מ, אורכו 150.9 מ"מ ומשקלו 157 גרם. בגלקסי S7: רוחבו 69.6 מ"מ, עוביו 7.9 מ"מ, אורכו 142.4 מ"מ ומשקלו 152 גרם.

גלקסי S7 ביקורת ראשונית

דגמי ה-S7 אינם מושלמים, הם חלקים לאחיזה, יש השתקפויות במסך והם מתמלאים טביעות אצבעות רבות על המתכת, בגב המכשיר. אין מחבר טעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C וחבל, בסוף הרי כולם יעברו לזה, אז למה לדחות את הקץ? יחד עם זאת, בצד התחתון של המכשירים שוכן רמקול מונו בלבד.

גלקסי S7 לצד גלקסי S7 אדאג' מחוללים מהפכה קטנה ברוב התחומים, ביצועים, מצלמה, עמידות למים ואבק, כרטיס ההרחבה, סוללה גדולה ועוד. לאף חברה אין את כל האפשרויות הללו יחדיו. סמסונג יצאה מגדרה להשיק שני מכשירי דגל חדשים, שישכנעו את המשתמשים לשדרג ולהחליף. אם אכן המשתמשים שוכנעו, נדע זאת רק בעתיד.  


גלקסי S7 ביקורת ראשונית


גלקסי S7 ביקורת ראשונית

מעבר לתגובות בפורום