גלקסי S7 – עולם האביזרים שמסביב, סקירה ראשונית

ליאור קורן - ברצלונה
24-02-2016 12:27

בעוד הגלקסי S7 שומר על חזות דומה של קודמו ה- S6, הרי שמסביב זה כבר סיפור שונה עם שלל אביזרים: מצלמת 360׳, קיט כיסוי עדשות, שירות התשלומים Pay והחיבור ההדוק מאי פעם עם משקפי VR.

גלקסי S7 ודגם ה- S7 Edge שומרים על מראה חיצוני דומה (ומעודכן קמעה) לזה של הדור הקודם, אבל מתחת למכסה המנוע מציעים שיפור בכל סעיף וביצועים מוגברים. אם נודה על האמת, גם כח העיבוד של סדרת S6 הקודמת מתאים כמעט לכל שימוש אפשרי כיום. אז עבור מה אפשר לרתום את כוח העיבוד המוגבר? לשם כך, הציגה סמסונג סט שלם של אביזרים חיצוניים משלימים.

בעניין כוח העיבוד, רצינו לבדוק את הצהרות סמסונג, הרצנו את מבדק הביצועים Antutu וקיבלנו תוצאה גבוהה מתמיד של 130977 נקודות למכשיר שכלל את מעבד ה- Exynos 8890:


Antutu Galaxy S7


האם נשאיר את כרטיס האשראי בבית?

שירות התשלומים סמסונג Pay עובר דרך ארוכה בימים אלו של אישורים ועבודה מול חברות אשראי, אינספור גופים מסחריים וכמובן גם רגולטורים ממשלתיים. אבל, כאשר הוא יושק בישראל, הוא בהחלט עלול להקפיץ מדרגה את יחסנו עם מכשיר הטלפון הצמוד. 


סמסונג Pay
האם נפסיק לקחת עימנו את כרטיס האשראי הפלסטיקי? השימוש בשירות התשלומים דרך הטלפון מתבצע דרך ישום ה- Samsung Pay במכשיר ונגיעה או החלקת הטלפון לצד ״קורא השפתיים״ בקופה (הסלוט דרכו מעביר את כרטיס האשראי הרגיל). זה אומר שאין צורך להשתמש בכרטיס האשראי וגם אם שכחתם את הארנק הרגיל בבית שמכיל מזומן או כרטיסי אשראי, תוכלו לבצע רכישות בעזרת הטלפון. באפליקציית ה- Pay אשר לראות דו״ח קניות מפורט וגם חיובים עתידיים. שירות ה- Pay יתמך לא רק ב- S7 החדש אלא גם בדגם הקודם S6 ובמכשירי סדרת גלקסי A החדשים של סמסונג. ה- Pay מתחבר גם לדור הנוכחי של קופות חכמות אותו אפשר למצוא בסופר מרקטים, חנויות ועוד – כל קופה שתומכת בתקן MST. זה אומר שכבר מרגע השקת השירות בישראל (כנראה בתחילת שנת 2017) הוא יהיה שימושי ולא ידרוש המתנה לדור הבא של הקופות אשר מגיע עם תמיכה ב-NFC (צימוד מכשירים בנגיעה).

גלקסי S7 ביקורת ראשונית

צילום רגיל ו- 360 מעלות

סמסונג שמה דגש רב על נושא הצילום בהכרזת גלקסי S7 החדש. חיישן המצלמה נושא פחות פיקסלים מבעבר (12 מגה לעומת 16) ובתמורה, מציע רגישות גדולה יותר לאור עבור צילום בתנאי חשיכה (בצירוף צמצם גדול F1.7) ומנגנון מיקוד Dual Pixel המאפשר לחיישן לבצע פוקוס בכל נקודה בפריים ולא רק בכמה אזורים מוגדרים כבעבר.

בתערוכה, הדגימה סמסונג את יכולות הצילום בחדר חשוך. בהשוואה לדגם גלקסי S6 הקודם או אייפון 6S או דגמים של ג׳יני (פלאפון) וגם וואווי, ה-S7 הציג תמונה בהירה ומפורטת. את סעיף הצילום נבדוק לעומק כאשר תגיע לידינו יחידה לסקירה רצינית ונראה כמ התוצאות האלו נשמרות בתנאי צילום משתנים.

גלקסי S7 ביקורת ראשונית

עדשות חיצוניות

אחת מהמגבלות הטמונות כיום במצלמות טלפונים היא חוסר היכולת להטמיע מנגנון זום אופטי בגלל דקיקות הגוף. פיתרון אחד לבעיה הוא שימוש בעדשות חיצוניות בעת הצורך. עם ה- S7, יוצע לרכישה גם סט הכולל שתי עדשות אופטיות חיצוניות: האחת מספקת הגדלה של פי שניים ביחס לאורך המוקד המקורי והשנייה זווית רחבה. הסט מגיע עם כיסוי גב חיצוני אליו מוברגות העדשות אשר נצמדות לחלק החיצוני של המצלמה הקיימת.

גלקסי S7 ביקורת ראשונית
בשוק האביזרים, ראינו עד עתה היצע של עדשות תחליפיות מתוצרת חברות שונות ומשונות, חלקן באיכות טובה ואחרות מכניסות עיוותים לתמונה. בהתרשמות ראשונית במקום, נראה כי התוצאות כאן טובות יחסית, אבל לשם התרשמות נכונה יותר, נמתין לבדיקה המלאה בתנאים שונים.

מימין: עדשת זום X2, משמאל: עדשה רחבת זווית:


גלקסי S7 ביקורת ראשונית
360 מעלות

מצלמת ה- Gear 360 מגיעה כאביזר חיצוני, לעומת סט העדשות, היא תמכר בתג מחיר יקר יותר שיעמוד על כמה מאות דולרים. כאן, מקבל המשתמש צילום וידאו או סטילס בהיקף מלא של 360 מעלות. מתפעלים את המצלמה דרך ישום ה- Gear 360 בטלפון ואפשר לבחור בין צילום פנורמי או ״כדורי״ מלא או לקבל שתי תמונות על מסך חצוי משתי עדשות המצלמה (כל אחת ברזולוציית 15 מגה פיקסל).

גלקסי S7 ביקורת ראשונית
גלקסי S7 ביקורת ראשונית
התמונה מגיעה לטלפון בצורה אלחוטית בזמן אמת, עם השהייה קצרה יחסית ואפשר כמובן לשמור את הווידאו בטלפון או לבצע שידור חי אל יוטיוב.


דור ה- VR

בעוד מצלמת ה-360 מחוברת לטלפון בצד אחד, בצד השני (האלחוטי / מטאפורי) אפשר לחבר למכשיר גם את משקפי ה- VR בהם התנסו מאות ואלפי העיתונאים שהגיעו לאירוע השקת ה- S7. כך, אפשר לשבת ולקבל תמונת 360 מעלות ישירות למשקפיים, תוך שהצופה מסיט את ראשו לכל עבר ורואה כך תמונה בכל זווית צפייה מבוקשת.

גלקסי S7 ביקורת ראשונית
מחיר
על פי מידע ראשוני, מחירי המכשירים כאשר יושקו בישראל בחודש הבא, יהיו דומים לאלו של השקת ה-S6 בעבר, כלומר, כ- 3,700 ש״ח לדגם S7 וכ- 4,200 ש״ח לדגם S7 Edge.

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה

מעבר לתגובות בפורום