הטלפונים החדשים של סוני – Xperia X

ליאור קורן - ברצלונה
22-02-2016 11:30

סוני מכניסה חלק מיכולות המצלמות בסדרת אלפא המקצועית לטלפונים בסדרת Xperia X החדשה – כולל פוקוס עוקב מתקדם.

Sony Mobile חשפה היום בתערוכת המובייל בברצלונה את סדרת הסמארטפונים החדשה - Xperia X בשלושה דגמים ולצידם גם אוזניית BT חכמה, דיבורית מתקדמת, מצלמת 360 מעלות וגם מקרן מיוחד.

"המחקרים שלנו מראים כי המשתמשים מבלים מול הסמארטפון זמן נצבר של עד 23 ימים בכל שנה; זה אומר כמעט ארבע שנים המוקדשות נטו לטלפון החכם ביחס לאורך החיים הממוצע של אדם. החזון שלנו הוא לשנות את התפיסה המקובלת כיום שמתייחסת למוצרי התקשורת כאל מכשירים שצורכים ושואבים מאתנו זמן ולהפוך אותם ליחידות אינטליגנטיות שלומדות את ההתנהגות וההרגלים שלנו במטרה להפוך את חיינו לקלים, מהנים, פורים ומלאים יותר", אמר Hiroki Totoki, נשיא ומנכ"ל סוני מובייל העולמית.

הסמארטפונים החדשים בסדרת "X": דגמי Xperia X, Xperia X Performance ו- Xperia XA


מנגנון מיקוד היברידי: מנגנון המיקוד ההיברידי בטלפונים החדשים פותח ביחד עם מהנדסי חטיבת מצלמות האלפא (αTM) של Sony (מצלמות ״ללא מראה״) שזוכות להצלחה בשנתיים האחרונות מאפשר לצלם לבחור פעם אחת במצלמה את אובייקט הצילום ומאותו רגע הטלפון מסוגל לנבא באופן אוטומטי את כיווני התנועה שלו ובכך לתפוס אותו במצלמה בכל רגע, עם פוקוס מדויק לתמונות חדות במיוחד.

סוני Xperia X
סוני עושה שימוש בכמה מעבדים בדגמים השונים, בראש עומד ה- Qualcomm Snapdragon 820 בדגם Xperia X Performance, מתחתיו Snapdragon 650 בדגם Xperia X ומעבד Mediatek Helio™ P10 בדגם Xperia XA. דגמי Xperia X מגיעים עם תוכנת Stamina לניהול סוללה המאפשר עד שני ימי שימוש בכל טעינת סוללה בדגמי X ו-XA. בנוסף, בפעם הראשונה בסמארטפונים, סוני הטמיעה "טעינה מסתגלת" (adaptive charging) בזכות שיתוף הפעולה עם חברת Qnovo – משמעותה היא הארכת תוחלת חיי הסוללה בעד פי שניים מהמקובל.

סוני Xperia X
העיצוב המוכר של דגמי סדרת Z ממשיך גם עם ה- X, אבל עם שוליים מעט קמורים במסך ומסגרת מתכת בקווים עגולים. הטלפונים יוצעו בארבעה צבעים: לבן, שחור פחם (גרפיט), זהב ליים (Lime) וזהב ורוד (Rose) החל מקיץ 2016.

סוני Xperia X
אוזניה חכמה, מצלמת 360 ומקרן לילדים


סוני הכריזה באירוע על אוזנייה אלחוטית שמעדכנת את המשתמש באופן אוטומטי: האוזנייה מעבירה למשתמש מידע קולי שימושי כמו לוח זמנים ופגישות, תחזית מזג אוויר וחדשות אחרונות על מנת להשאיר אתכם מעודכנים גם בדרך.
האוזנייה מתחברת אל סמארטפון האנדרואיד דרך NFC או Bluetooth ובעזרת אפליקציה ייעודית אפשר להגדיר איזה מידע יושמע למשל בהתחברות ראשונה בבוקר. כמו כן, אפשר להגדיר פקודות במגע והתראות לפי הצורך. האוזנייה קלת משקל, עם רפידת הסיליקון לאוז, כולל עמידות ברטיבות בתקן IPX2 וחיי סוללה ליום עבודה שלם. האוזנייה תוצע בגימור שחור גרפיט והכיסוי החדשני משמש גם כמטען.

סוני bt
סוני מציעה גם דיבורית חדשה לרכב: יחידת ה- RM-X7BT מאפשרת האזנה למוזיקה אלחוטית בהזרמה ועושה שימוש בטכנולוגיית זיהוי הקול של Sony המאפשרת לשלוט על הטלפון במהלך הנהיגה מבלי להשתמש בידיים. המכשיר כולל שתי יחידות: מתאם המיועד להזרמת מוזיקה וניהול שיחות טלפון ויחידת שליטה לביצוע פעולות בטלפון החכם כגון ניווט בזמן נהיגה מבלי הצורך להשתמש בידיים ובכך לשמור על נהיגה בטוחה.

אוזניית ה- Xperia Ear ודיבורית ה- Bluetooth RM-X7BT לרכב יצאו לשווקים בקיץ 2016.

מצלמת 360

Xperia Eye – זהו קונספט חדשני למצלמה רחבת זווית סופר קומפקטית עם אפשרות חיבור קל במיוחד לביגוד או לענידה סביב הצוואר. המצלמה מהווה ביטוי למחקר המבקש להוכיח את יכולותיה של חברת Sony בתחום הצילום וטכנולוגיית החיישנים, אל הגוף הכי קטן מעולם אותו הציגה החברה. המצלמה המזערית כוללת עדשת ˚360 לשדה ראייה סופר רחב וחיישן Exmor RS עם 21 מגה פיקסל לתמונות סטילס וצילום וידאו 4K, כמו גם הזרמת וידאו בזמן אמת. טכנולוגיה אינטליגנטית במיוחד של מנגנון Shutter במצלמה עושה שימוש בזיהוי פרצופים וקול בכדי לצלם תמונות ולתפוס רגעים יפים בחיים כך שהמשתמש משתחרר מעיסוק בטכנולוגיה מסובכת ומשאיר את העבודה למצלמה.

סוני Xperia Eye
מקרן ביתי שמופעל על ידי קול ומחוות תנועה

Xperia Projector - הוא מוצר קונספט אשר מציע ממשק טבעי ואינטראקטיבי להקרנת תמונת ווידאו על כל משטח נקי לצורך שיתוף בחדשות ותמונות עם המשפחה בבית. המקרן החדשני יגיב למגע, קול ומחוות תנועה בדיוק כפי שהמשתמש מתקשר עם הטלפון החכם.

Sony Xperia Projector
סוני הציגה גם את Xperia Agent - קונספט לעוזר אישי שסייע במידע שימושי כולל תקשורת ושליטה על מכשירי הבית החכמים. הוא תוכנן כך שיוכל ללמוד מה מעניין את המשתמש והפרופיל האישי שלו, כשהוא מציע לו מידע שימושי והמלצות. העוזר האישי מופעל בעזרת טכנולוגיית זיהוי הקול של Sony והוא יגיב למגוון של פקודות המשתמש. הוא מצויד במצלמה ויכולת הקרנת מידע ותכנים שונים על משטחים שטוחים.

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה

מעבר לתגובות בפורום