גלקסי S7 / Edge - סמסונג משיקה את צמד טלפוני דגל החדשים

ליאור קורן - ברצלונה
21-02-2016 21:38

סמסונג מציגה את גלקסי S7 ואת הגרסה קמורת השוליים S7 Edge עם שיפורים במצלמה, סוללה, כוח עיבוד ומחזירה את כרטיס הזיכרון. הושקה גם מצלמת Gear 360 לחוויה היקפית.

סמסונג הצליחה להפתיע פעמיים באירוע השקת דגמי S7 החדשים: חלק מהאירוע נערך דרך משקפי מציאות מדומה VR והפגין את היכולות הטמונות בטכנולוגיה המתפתחת. ההפתעה השנייה הגיעה בדמותו של מארק צוקרברג מייסד פייסבוק שעלה על הבמה והדגים למעשה את הידוק הקשר בין פייסבוק, סמסונג ופלטפורמת ה- VR.

שני מנכ״לים - סמסונג מובייל עם פייסבוק מארק צוקרברג

שני הטלפונים החכמים החדשים נראים דומים לדור הקודם, אבל עם עיצוב משופר ומפרט חזק מאי פעם. גלקסי S7 ו- S7 Edge חולקים מפרט דומה עם מעבדי שמונה ליבות של סמסונג או קוואלקום (בהתאם למקום בו הם נמכרים), זאת לצד זיכרון 4GB RAM ונפח אחסון של 32GB/64GB. סמסונג עושה שימוש גם במנגנון צינון שאמור לשמור על הטלפון נעים למגע גם במאמץ כבד וביצועי המעבד הגרפי אמורים להיות טובים יותר בעשרות אחוזים. שיתופי פעולה עם חברות מביאות לשיפור ביצועים משולבי תוכנה וחומרה ליצירת והרצת גרפיקה תלת מימדית במהירות רינדור פי ארבעה יותר מאשר בדור הקודם.

סמסונג גלקסי S7 / S7 Edge ביקורת ראשונית
סמסונג בחרה לעשות שימוש בחיישן עם פחות פיקסלים מבעבר (12 מגה פיקסל לעומת 16 ב- S6) ובתמורה להגדיל את רגישות המצלמה לאור ולשפר את איכות התמונות בתנאי תאורה חשוכים. בנוסף, נעשה שימוש בצמצם גדול יחסית F1.7 שמעביר יותר אור לחיישן ובכך תורם גם הוא לביצועים. מצלמת הסלפי הקדמית מציעה חיישן עם 5 מגה פיקסל וגם צמצם גדול F1.7.

סמסונג גלקסי S7 / S7 Edge ביקורת ריאשונית
סמסונג משתמשת בפעם הראשונה במצלמת סלולר במנגנון Dual Pixel אותו ראינו עד עתה רק בכמה דגמי מצלמות של ענקית הצילום קנון. בשיטה זו, כל פיקסל מחולק לשניים וכל חצי ממנו מבצע מדידת פאזה של האובייקט המצולם – כמו עין אנושית. כך כל הפיקסלים בחיישן משמשים לא רק לצילום אלא גם לביצוע פוקוס וזה מביא לשיפור בדיוק ומהירות נעילת המיקוד.

Dual Pixel Samsung
בדגם הקודם, בחרה סמסונג לוותר על מגירת כרטיס הזיכרון ובכך עוררה מחאה מצד הלקוחות, עכשיו, בצעד נכון היא מחזירה את האפשרות להשתמש בכרטיס מיקרו SD ולהרחיב את נפח האחסון הפנימי בעד 200GB. עוד תכונה שימושית שנוספה לדגמים החדשים היא מסך Always On שמציג על מקטע ממנו מידע שימושי כמו שעה, פגישות ומידע נדרש נוסף, כך שהמשתמש יכול לראות את זה מבלי צורך בהדלקת המסך. ניתן יהיה להוריד גם ערכות תצוגה בעיצובים שונים.

סמסונג גלקסי S7 / S7 Edge ביקורת ראשונית
העיצוב המוכר מדגמי S6 חוזר עם מתכת וזכוכית, אבל בקוים עדינים יותר ועדשת המצלמה האחורית בולטת פחות. הפעם יש גם עמידות משופרת למים בתקן IP68 – עמידות של טבילה במים למשך עד 30 דקות בעומק של עד מטר. המסך בדגם Galaxy S7 מגיע בגודל 5.1״ ובדגם S7 Edge בגודל 5.5 עם שוליים קמורים. שניהם ברזולוציה גבוהה של 2560x1440 פיקסלים, בטכנולוגיית הסופר AMOLED  אשר מבטיחה שחור עמוק וצבעים אחרים בוהקים.

סמסונג גלקסי S7 / S7 Edge ביקורת ראשונית
נפח הסוללה עלה מ- 2550mAh ל- 3000mAh בדגם S7  ו- 3600mAh מכובדים ב- Edge. למרות גודל המסך והגוף הגדול יותר, כמו גם נפח הסוללה המוגדל, משקלו של ה- S7 Edge עומד על 5 גרם נוספים בלבד (157 גרם) ביחס ל-S7.

מכירות המכשירים יחלו ב- 11 למרץ ובחלקי מהשווקים בארה״ב ואירופה, יקבלו המזמינים הראשונים ב- Pre Order משקפי VR במתנה.

מצלמת Gear 360

הקו החדש של מצלמות 360 מעלות אינו פוסח על סמסונג והשימוש של מצלמה כזו, בא לידי ביטוי אפקטיבי במיוחד במשקפי המציאות המדומה VR אותם משווקת החברה. המצלמה מאפשרת לצלם ולשתף תמונות סטילס כמו גם סרטוני וידאו. צמצם F2.2, חיבור מהיר לטלפון אפשרות צילום תמונות 30 מגה פיקסל.

Gear 360

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה

מעבר לתגובות בפורום