LG G5 מוכרז – הצצה ראשונה על הגוף המודולרי

ליאור קורן - ברצלונה
21-02-2016 17:00

חברת LG מכריזה על טלפון הדגל החדש G5, עם סוללה נשלפת בתצורת מגירה, מצלמה כפולת עדשות וחיישנים עבור תמונה בזווית רחבה וחיבור לאביזרים כמו רובוט ומצלמת 360 מעלות.

חברת LG חושפת רשמית על הבמה בברצלונה את טלפון הדגל החדש: LG G5 ומחדשת עם מבנה מודולרי חדש של גוף המכשיר המאפשר לשלוף את הסוללה במשיכה למטה, בסגנון מגירה. המבנה הזה מאפשר לחבר מודולים חיצוניים נוספים להרחבת יכולות המכשיר.

LG G5 ביקורת ראשונית - הצצה
המצלמה החדשה במכשיר הכוללת שתי עדשות וחיישנים מאפשרת לצלם בזווית רחבה יחסית של 135 מעלות. לפי נתוני LG, המשתמש מדליק את מסך המכשיר כ-150 פעמים ביום. בגלל זה, המכשיר כולל את פונקציית ה- Always On אשר מציגה מידע בסיסי באופן רציף, כאן שאין צורך להדליק את המסך במובן המקובל. הפונקציה הזו צורכת 0.8% מהסוללה בכל שעה.

LG G5 ביקורת ראשונית - הצצה
המפרט מציע מעבד קוואלקום מהדגם הבכיר 820, מסך בגודל 5.3״ שהופך את המכשיר לנוח לאחיזה, מצלמה אחורית ברזולוציית 16 מגה פיקסל. ומה לגבי איכות הצליל במכשיר? נראה כי LG מנסה גם לפשט את הממשק שאינו כולל מעתה מגירת אפליקציות (עם אנדרואיד בגרסה 6.0.1).

LG G5 ביקורת ראשונית - הצצה
רובוט ומצלמת 360׳ - חיבור למגוון אביזרים

LG הציגה מספר מודולים אותם ניתן לחבר אל הטלפון: מודול חיצוני שנקרא LG Cam plus כולל לחצני צילום וזום יעודיים ומשמש גם כסוללה חיצונית לאקסטרה חיי זמן עבודה. הוא הופך את הטלפון לדומה יותר באופן תפעולו למצלמה קומפקטית יעודית. עבור חובבי האודיו, נחשף שיתוף פעולה עם המותג הדני B&O Play, שכולל גם מודול HiFi עם יחידת DAC איכותית.
LG G5 ביקורת ראשונית - הצצה
מצלמת LG 360 CAM מאפשרת צילום בשלוש מאות שישים מעלות מסביב לצלם, היא מתחברת באופן אלחוטי לטלפון ומתחברת לשירותי מיקום כמ Google Street View ומאפשרת כמובן שיתוף ברשתות החברתיות. LG 360 VR הוא משקף קל יותר – לטענת החברה כשליש מהדגמים המתחרים וחד יותר ב-20%.

LG 360 CAM
LG Rolling Bot הוא רובוט כדורי חמוד (מישהו אמר ״מלחמת הכוכבים - הכוח מתעורר״?), נשלט מהסמארטפון וכולל מצלמה. אפשר לשלוט עליו מרחוק דרך הרשת ולבדוק מה קורה בבית בזמן שאנחנו בחוץ. אפשר גם לדבר דרכו ואף לשלוט על מכשירים בבית כאשר הרובוט הופך למעשה לשלט הרחוק. על פי הצהרת אנשי החברה, כל המכשירים האלו ניתנים להפעלה דרך הטלפון בשלושה צעדים מהירים, ללא כניסה להגדרות מסובכות.

LG ROLLING BOT
הצצה ראשונה

גוף המכשיר עשוי מתכת בגימור איכותי, לטעמי, גודלו אידאלי לאחיזה ומסך ה- 5.3״ חד ואיכותי. בגלל תצורת הגוף הייחודית – בה חלקו התחתון של המכשיר נשלף עם הסוללה, LG כנראה היתה צריכה להתמודד עם אתגר הנדסי שלא יהפוך את נקודת החיבור לתורפה. בשעה שלאחר מסיבת העיתונאים, התנסתי עם מספר מכשירים, המנגנון נראה איכותי והחלק התחתון מתיישב היטב במקומו ואינו זז וכאשר רוצים לשלוף אותו, יש ללחוץ על שני לחצנים במסגרת. צריך לדעת כי בעת שליפת מגירת הסוללה, הטלפון נכבה מיידית, כך שרצוי לכבותו קודם באופן מסודר. מעניין יהיה לראות, כמה יציב וחזק ישאר המנגנון לאורך זמן. הסוללה קטנה מעט בגלל שינוי המבנה וכעת היא מציעה קיבולת של 2800mAh.

LG G5 ביקורת ראשונית - הצצה
LG G5 ביקורת ראשונית - הצצה

LG הציגה גם מודול מצלמה חיצוני שמתחבר לגוף הטלפון. זה נראה כמו גריפ מצלמה אשר מעבה את החלק הימני במכשיר והופך אותו ליותר נוח לאחיזה יציבה בעת צילום. אותו גריפ כולל לחצן צילום סטילס, לחצן וידאו וגם גלגלת בפינה אשר סיבוב שלה משנה את מידת הזום – נוח לתפעול. הגריפ החיצוני כולל בתוכו גם מודול סוללה נוספת.

LG G5 ביקורת ראשונית - הצצה
הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה

מעבר לתגובות בפורום