מחשב נייד גיימינג MSI GS60 Ghost במבחן

ליאור קורן
20-02-2016 07:03

ביקורת מחשב נייד לגייימרים - דגם ה- MSI GS60 Ghost מציע החל מעיצוב "יצרי" עם מקלדת זוהרת בצבעים, דרך מעבד סקיילייק ודיסק קשיח מהמהירים שיש בנמצא כיום. בדקנו אותו במשחקים ושימושים נוספים.

מותג MSI היה על אש קטנה יחסית בישראל בשנים האחרונות, עד שהגיע לידיה של היבואנית גטר שהחלה לייבא את המוצרים שנמצאים בלב מהות החברה: מחשבי ומוצרי גיימינג. MSI מתמקדת באופן ספציפי בנישת הגיימינג ומציעה מחשבים בעיצוב יחודי שפונה לחובבי המשחקים. גם המחשב הנסקר מסדרת ה- GS60 נושא עיצוב שחור בגוף מתכתי ומוברש, עם נגיעות אדומות בלוגו, מה שאמור ליצור מסר אפל וייצרי.

מחשב נייד MSI GS60 Ghost - ביקורת
על פי מה שנראה, המחשב הזה אמור ליצור חווית מולטימדיה מוחצנת, זה לא מחשב קטן ודקיק שאמור להעלם בתיק (למרות שהוא עדיין שוקל פחות מ-2 ק"ג), אלא אחד שאמור לשהות על שולחן ולצעוק "אני כאן". זה בולט בעיקר במקלדת המוארת שמחליפה צבעים בהתאם ליישום כאשר הצבע הופך כאן לחלק מהחוויה (אפשר להגדיר את אפקטי התאורה בהתאם לרצון המשתמש).

מחשב נייד MSI GS60 Ghost - ביקורת
דגם ה- GS60 שהגיע לסקירה, כלל מסך בגודל 15.6" ורזולוציית 1920x1080 פיקסלים, מעבד i7-6700HQ שייך לסדרה הבכירה של סקיילייק (הדור השישי והחדש של אינטל). זו למעשה הגרסה הניידת של ה- i7-6700 השולחני ובהתאם לייעוד שלה, היא מציעה ארבעה ליבות בתדר נמוך יותר של 2.6GHz ו-3.3GHz במצב טורבו (לכל הליבות ביחד) או 3.5GHz לליבה אחת והספק של 45 וואט. באופן מבלבל מעט, להבדיל מהסדרה השולחנית, כאן יש לאינטל עוד שלושה מעבדים יותר חזקים מדגמי i7-6820-6920 למי שצריך עוד יותר ביצועים. לצד המעבד יש זיכרון RAM מסוג DDR4 בנפח נדיב יחסית לניידים של 16GB.

המעבד כולל ליבה גרפית מובנית HD 530, אבל המחשב של MSI כולל גם כרטיס גרפי יעודי נוסף מדגם 970M של Nvidia אשר מספק ביצועים גרפיים חזקים הרבה יותר עם זיכרון יעודי של עם 3GB DDR5. המחשב מציע יש מבחר חיבורים נאה ביותר, הכולל יציאת HDMI 1.4 בגודל מלא (ולא מיקרו) המאפשר להוציא אות 4K/30p, שקע רשת רגיל (LAN), שני שקעי USB 3.0, שקע USB-C 3.1 בתקן החדש והמהיר שמתחיל להופיע בסמארטפונים חדשים ומכשירים נוספים, חיבור Thounderbolt 3 שגם הוא תומך ב- USB 3.1 והעברת וידאו 4K/60p לשני מסכים ואף אפשרות טעינה במקביל, קורא כרטיסים SD, יציאת אוזניות וכניסת מיקרופון. הקישוריות האלחוטית, מלבד WiFi כוללת גם Bluetooth 4.1. לוח האם בדגם הזה הוא אינטל HM170.

מחשב נייד MSI GS60 Ghost - ביקורת
דיסק קשיח מהיר
ה- MSI GS60 מצוייד גם באמצעי אחסון מתקדמים: דיסק SSD ראשי בנפח 128GB מדגם NVMe MZVPV128 מסדרת 951 של סמסונג הפועל על סלוט ה- PCIe X4. בפועל, לא תמצאו הרבה דיסקים עם ביצועי מהירות כאלו גם במחשבים שולחניים, בטח לא בתקן SATA 3 המקובל כיום ברוב המחשבים הקיימים, למשל מהירות קריאה של 1927MBs לעומת מהירות של כ- 550MBs בדיסקים מבוססי SATA 3.


Samsing 951 benchmark test
מלבד ה-SSD, יש גם דיסק קשיח מכני רגיל בנפח 1TB של HGST, גם הוא מציע מהירות סיבוב של 7200RPM ולא את ה-5400 האיטי יותר. אגב, גם קורא הכרטיסים (כרטיסי SD) במחשב מציע קצב העברת מידע מהיר יחסית, העברת נתונים ממנו עם כרטיס מתאים התבצעה בקצב נתונים של 80MB/s בממוצע.

המחשב מגיע עם חלונות 10 וגם שלל אפליקציות יעודיות של MSI אשר מקנות בעיקר אפשרויות קינפוג ושליטה מתקדמת על המסך, מקלדת, רמקולים ועוד. ביחס למחשב נייד, זה יפה ש-MSI מאפשרת לשלוט על הרבה פרמטרים ומספקת למשתמש אפשרות להגדיר את המחשב באופן מדוייק יותר לשימושים שלו.

מסך


מסך המחשב מגיע בגודל 15.6" עם רזולוציה של 1920x1080 פיקסלים, זה סטנדרטי למדי אבל אולי מסייע להשיג קצב פריימים יותר גבוה במשחקים. לא הצלחתי למצוא מידע האם מדובר בפאנל IPS או TN, אבל עם זווית צפיה של 170 מעלות כנראה מדובר ב-TN, אם כי התמונה מתכהה מהצד אבל לא משנה צבעים באופן מורגש.


המסך עושה עבודה טובה יחסית ובעזרת ישום ה- MSI True Color אפשר לעבור בין מצבי תמונה שונים כמו sRGB או "סרט", "משרד", "משחק" וגם Anti Blue שמוריד את אורך הגל הכחול עבור צפייה בשעות הערב לפני השינה. במצב Designer אפשר לכוון את התמונה לא רק בפרמטרים של בהירות וניגודיות, אלא גם גאמה וצבעי RGB  לכיול מדוייק יותר של הצבע, כמו גם מעבר למצב Rec. 709 המיועד לעריכת וידאו. ציפוי המסך חצי מבריק, כך שאין בעיה רצינית עם השתקפויות.


מחשב נייד MSI GS60 Ghost - ביקורת
כאמור, מקלדת המקשים הצבעונית עושה חלק ניכר מהחוויה ומצליחה להרשים בכל פעם מחדש את מי שפוגש במחשב בפעם הראשונה. זוהי מקלדת מלאה – כולל נומרית. אפשר לשלוט על צבעי המקלדת בחלוקה לאזורים ולקבוע את האפקטים שלהם במצבים שונים.

מחשב נייד MSI GS60 Ghost - ביקורת

בין המקלדת למסך ממוקמים הרמקולים תוצרת Dynaudio – יצרנית רמקולים נחשבת מדנמרק. ישום ה- Nahimic – מצליח לייצר אפקט סראונד – צליל היקפי במשחקים, די משכנע. במוזיקה, הרמקולים פחות שכנעו בבס והייתי שמח לעוצמת קול גבוהה יותר, אבל אפקט הסטריאו היה מוצלח.

ביצועים


על פי מבחני הביצועים בדגש כמובן על גיימינג, ה- GS60 נמצא במקום טוב בחלק גדול של המשחקים בכיוון לרף העליון ביחס למחשבים ניידים ובטח טוב בהחלט ממחשב נייד ממוצע. זה מתייחס כמובן למשחקים ברזולוציית 1920x1080 פיקסלים. בהרצת מבדק 3DMARK הציון במבחן ICE STORM 1.2 היה 77938 והציון ב- Fire Strike 1.1 היה 6564, כאשר Sky Diver 1.0 השיג 18741 נקודות.


מחשב נייד MSI GS60 Ghost - ביקורת 3DMARK
אם ביצועים מקסימליים חשובים לכם ברזולוציה גבוהה יותר (למשל בחיבור למסך 4K חיצוני), אז תצטרכו לבחור מפרט עם כרטיס מסך עוצמתי יותר. מבדק PCMARK 8 Home הציג ציון של 3722, מה שאומר שגם עבור מטלות כלליות (מלבד גיימינג) כמו עיבוד תמונות או עריכת מסמכים וכמובן גלישה באינטרנט הדגם הזה נמצא בהחלט במקום גבוה ביחס לרוב המחשבים הניידים כיום.


מחשב נייד MSI GS60 Ghost - ביקורת PCMARK 8
ואת כל אלו, עושה המחשב הזה בשקט יחסית וללא הפגנה של התאמצות מיותרת. בזכות השימוש בפלטפורמת אינטל סקיילייק החדשה וגם במעבד גרפי עם ליבת Nvidia Maxwell, שני הדברים מסייעים לשמור על חום עבודה נמוך יותר מאשר בדורות הקודמים, גם במהלך מאמץ ממושך. במאמץ כבד, המחשב מתחמם קמעה (לא בצורה קשה) והוא נושף אוויר חם דרך פתחי האוורור בצדדים.
ומה לגבי חיי סוללה? עליה אל תסמכו הרבה בהקשר של שיטוט בדרכים, בהפעלה אינטנסיבית היא תגמר אף לאחר שעתיים. בשימוש "עדין" היא תחזיק כפול מזה, אבל זה לא בדיוק מתאים לאופי הלקוחות שאמורים לרכוש אותו.

ה- GS60 מציג גם ללא בעיה קבצי וידאו 4K ומאפשר לערוך גם עליו. אמנם זה אינו מחשב יעודי לעריכת וידאו, אבל החלטתי לבדוק גם כאן את המטלה הזו עם קטע בדיקה 4K באורך 5 דקות עם אפקטים ותיקוני צבע. זמן רינדור במחשב עם מעבד "ותיק" מדגם i5-750  עמד על 44:47 דקות, כאשר מחשב ה- MSI GS60 רינדר בחצי הזמן עם 22:08 דקות ובהשוואה, מחשב עם מעבד שרת XEON 2667 V3 בעל 8 ליבות עשה את זה ב- 15:29 דקות.

סיכום

נייד ה- GS60 של MSI פונה לקהל יעד מוגדר: גיימרים. הוא מראה את יעודו כבר במבט ראשון על העיצוב, דרך המקלדת הסופר צבעונית בגוונים שונים ומשתנים. חומרת המחשב תואמת למטרה ומציעה מעבד מהדור השישי והעדכני של אינטל, עם כרטיס מסך שעושה עבודה טובה במשחקים - הרבה יותר מאשר המעבד המובנה בתוך המעבד. המסך בגודל 15.6" מתאים לשימושים כלליים וגיימינג, הרזולוציה שלו סטנדרטית עם 1080p והשילוב עם ביצועי המעבד מתאים למשחקים בקצב פריימים גבוה. השימוש בכונן קשיח בין המהירים כיום מסייע לזמני טעינת משחקים מהירים (מה שתצליחו להתקין על נפח ה- 128GB) וגם הרמקולים מצליחים לייצר חווית צליל היקפי משכנעת במשחקים. עבור מי שזקוק למחשב נייד עבור עריכת וידאו למשל, הייתי מציע לבחור במעבד מהיר יותר ומסך עם רזולוציה יותר גבוהה. אבל לגיימרים אשר מחפשים מחשב נייד עם אמירה עיצובית וביצועים תואמים בתקציב הזה, ה- MSI GS60 שווה בהחלט בדיקה.

מחיר מחירון: 9,500 ₪

אחריות של קבוצת גטר: 3 שנים בבית הלקוח

מעבר לתגובות בפורום