קנון 80D – מצלמה חדשה עם Dual Pixel

ליאור קורן
18-02-2016 21:30

קנון משיקה את ה- EOS 80D שמחליפה את ה- 70D, עם מערכת מיקוד בת 45 נקודות, וידאו 1080/60p ועדשה חדשה עם מנוע פוקוס מהיר ותושבת זום חשמלי לווידאו.

מצלמת ה- EOS 80D החדשה של קנון, מחליפה את ה- 70D שהציגה תכונה אחת בולטת במיוחד: מיקוד מהיר ומדוייק Dual Pixel במצב Live View (צילום דרך המסך האחורי במצב סטילס או וידאו). מחליפתה, ה- 80D משתייכת לקטגוריה ה"חובבנית מתקדמת" עם חיישן APS-C, מתחת למצלמת ה- 7D Mark II. חיצונית, הגוף דומה מאוד לזה של הדגם הקודם (עם שינוי במיקום חלק קטן מהלחצנים), עשוי שלדה מתכתית ומעטפת פוליקרבונט עם עמידות לרטיבות ואבק, כולל יחידת WiFi עם NFC וגם מקלט GPS.

חיישן המצלמה הוא בגודל APS-C (קרופ X1.6) עם 24.2 מגה פיקסל. קנון הטמיעה מצב צילום רציף AI Servo גם בצילום סטילס עם Dual Pixel דרך Live View ואפשר להנעל על האובייקט המבוקש דרך נגיעה במסך המגע המפרקי (צריך להמשיך ללחוץ לשם כך חצי לחיצה על לחצן הפוקוס). מערכת הפוקוס עושה שימוש גם בחיישן מדידת האור והצבע על מנת לזהות בתמונה גווני עור אנושי ולסייע בכך במעקב אחר דמויות בפוקוס. מערכת המיקוד מציע כעת 45 נקודות פוקוס (כולן מוצלבות) לעומת 19 בדגם 70D, כאשר הנקודה המרכזית מציעה רגישות של -3EV לצילום בתנאי חשיכה.

קנון 80D

וידאו משודרג אבל ללא 4K 

קנון 80D מציעה שדרוג בסעיף הווידאו ביחס לקודמתה, אבל עדיין לא נכנסת לעידן ה- 4K שהפך לסטנדרט במצלמות החדשות של סוני ו- פנסוניק, אפילו ניקון מציעה את הסטנדרט החדש במצלמת D500. הצילום יתאפשר כאן בקצב מקסימלי של 1080/60p ואנחנו מקווים שמצלמה זו תפטר סוף סוף מתופעות ה- Moire / Aliasing והתמונה הרכה ב- 70D.

בנוסף לכניסת מיקרופון, נוספה בדגם החדש גם יציאת אוזניות והן ממקומות בזווית שלא תפריע לתנועת המסך המפרקי. נפקדות מתפריטי המצלמה תכונות יעודיות לווידאו כמו Focus Peaking או פרופיל תמונה שטוח Log לעריכת צבע לאחר הצילום. אין גם אפשרות להוציע אות וידאו נקי בלתי דחוס דרך שקע ה-HDMI ונראה שקנון מגבילה יכולות אלו על מנת שלא לפגוע בקו המקצועי של מצלמות הווידאו מתוצרתה ומהבחינה הזו, מצלמות מתחרות כמו סוני A6300 מציעות הרבה יותר בנגזרת הווידאו.

קנון 80D

עדשת זום עם מנוע ננו

עדשת הקיט החדשה מציע טווח של 18-135 מ"מ עם צמצם F3.5-5.6 והיא מגיע עם מנוע מיקוד חדש בשם Nano USM, עם הבטחה לפוקוס מהיר כמו עדשות USM ושקט בהפעלה כמו STM, כך שזמזום מנוע העדשה לא יקלט בווידאו. לטענת קנון, העדשה מהירה בפוקוס פי שניים וחצי מעדשות STM רגילות בצד הרחב ופי 4.3 בצד הזום הצר.

מתאם זום חשמלי PZ-E1 

במחשבה על צילום וידאו, מציעה קנון מתאם חדש שמורכב כבסיס לעדשת ה- 18-135. הוא מציע זום חשמלי בשתי מהירויות ואפשר לשלוט עליו מרחוק דרך WiFi. מחירו יעמוד על 150$ בארה"ב והחברה הצהירה כי בעתיד תציע עדשות נוספות נתמכות. קנון השיקה גם מיקרופון Shotgun מדגם DM-E1 במחיר של 250$.

 

 

מעבר לתגובות בפורום