שעון חכם סמסונג Gear S2 במבחן

ליאור קורן
14-02-2016 07:01

ביקורת שעון חכם: סמסונג Gear S2 הוא שעון מעוצב עם גימור איכותי, מבוסס על מערכת ההפעלה Tizen ועובד בסנכרון עם טלפונים מבוססי אנדרואיד בגרסה עדכנית, בדקנו אותו.

השעונים החכמים נמצאים כבר כאן, רוב חובבי הגאדג'טים מכירים כבר את הז'אנר, חלקם רוכשים שעון כזה על מנת להראות חדשניים, אחרים שמחים על העזר שעל היד אשר מזמזם כל אימת שנכנסת שיחה ומסייע שלא לפספס אותה גם בסביבה רועשת.

ה- Gear S2 של סמסונג מגיע לאחר שלל דגמים אותם הציעה החברה בשנים האחרונות בקטגוריה: הראשון (Galaxy Gear) היה מבוסס על מערכת אנדרואיד (הושק לצד פאבלט נוט 3 בשנת 2013), אח"כ הגיע Gear 2 בשנת 2014 אשר היה הראשון להתבסס על מערכת ההפעלה Tizen אותה ניתן למצוא כיום גם בטלוויזיות החברה. סמסונג השיקה אח"כ את ה- Gear Live המבוסס על מערכת Android Wear של גוגל ולצדו דגמי Gear Fit / S כאשר ה- Gear S יכול היה לפעול עצמאית ללא סמארטפון בעזרת כרטיס סים פנימי.

ה- Gear S2 כבר נראה אחרת: עגול כמו שעון מקובל. העיצוב בשחור נראה אלגנטי ומודרני, יש רצועת עור שחור (ניתנת להחלפה) וגוף מתכתי כסוף כהה במשקל 47 גרם, כאשר בצד ימין יש שני לחצנים בצד ובחזית השעון טבעת משוננת אשר לאחר שימוש ממושך מסתבר כי יש לה תפקיד פונקציונלי יעיל והיא בהחלט באה לידי ביטוי. המעבר לצורה עגולה עשה בהחלט טוב לטעמי וזה סוף סוף נראה כמו משהו אלגנטי המתאים לשלל סיטואציות חברתיות ולא כמו קופסה גיקית על היד. יש גם דגם ספורט עם רצועת גומי ומחיר מעט זול יותר. הגוף מציע עמידות לרטיבות ואבק בתקן IP68 (לטבילה במים עד לשעה וחצי, אבל אני לא בטוח שמומלץ לנסות). עובי המכשיר עומד על 11.4 מ"מ אבל זה נראה דק יחסית לעין כאשר ענוד על היד (כנראה שחור זה אכן מרזה...).

התקנה


ובכן, זה שעון חכם ששואב חלק גדול מיכולותיו מהטלפון והוא אמור לפעול עם כל טלפון אשר מריץ אנדרואיד בגרסה 4.4 ומעלה. בהמשך השנה יגיע גם עדכון עבור אייפון. התקנה ראשונית קצת מציקה, דורשת לא פחות משלוש אפליקציות בטלפון וכמובן הרשאות שונות לשיתוף מידע וגם דורש לפתוח חשבון סמסונג עבור חנות האפליקציות הייעודית. דרך אפליקציית השליטה בטלפון, ניתן לבחור סגנון גרפיקת מסך / רקע מתאים, אילו התראות ישלחו ויוצגו בשעון, את סדר היישומים בטבעת.


סמסונג Gear S2 - ביקורת שעון חכם
בהפעלה ראשונה, המשתמש לומד בעזרת תסריט ראשוני כיצד להשתמש בפונקציות העיקריות ופקדי תפעול השעון עם לחצן "חזור" בצד, חוגה מסביב למסך השעון וכיבוי המסך דרך כיסוי של המסך עם כף היד.

סמסונג Gear S2 - ביקורת שעון חכם

חומרה

צג השעון בגודל 1.2" וצורה עגולה, הוא מציג את יתרונה של טכנולוגיית התצוגה Super AMOLED, עם רקע שחור כפחם וטקסט וגרפיקה שמוצגים עליו בצבעים עזים ובולטים – במיוחד כאשר נמצאים בסביבת חדר ופחות בחוץ באור שמש. הרזולוציה עומדת על 360x360 פיקסלים וזה קריא מספיק טוב בגודל מסך שכזה.

נפח האחסון עומד על 4GB, יש מעבד כפול ליבה Exynos 3250 של סמסונג בתדר עבודה של 1GHz וזיכרון RAM 512MB. מערכת ההפעלה היא כאמור Tizen, יש מקלדת זעירה בה ניתן להשתמש להקלדה דרך מסך השעון ושלל חיישנים כמו ברומטר, ג'יירו ומודד דופק. בחו"ל נמכר גם דגם עם קישוריות סלולרית 3G, אבל בארץ הוא לא נמכר בגלל חוסר תמיכה של חברות הסלולר בכרטיס סים e-SIM. השליטה של סמסונג בנבכי מערכת ההפעלה Tizen מאפשרת לה כנראה לבצע אופטימיזציה ברמה גבוהה לרכיבי החומרה וזה ניכר בחלקות ההפעלה וחיי הסוללה. תגובות השעון טובות מספיק ואין תחושה של היסוס או איטיות. גם מסך המגע רגיש ומגיב באופן מדויק לתנועות האצבע.

סוללת המכשיר מציעה קיבולת של 250mAh. בפועל, הגעתי במספר פעמים גם למחזור עבודה של כמעט יומיים – עד לשעות הערב של היום השני או ליום וחצי בפעילות אינטנסיבית יותר. קחו בחשבון כי לסנכרון השוטף עם הסמארטפון יש גם מחיר מסוים של חיי סוללה בטלפון עצמו. עמדת הטעינה המצורפת נוחה לשימוש והצמדה של הטלפון אליה נעשית בעזרת מגנטיות חוסכת הקפדה על מיקום פיני הטעינה כפי שקורה בשעוני אנדרואיד.


סמסונג Gear S2 - ביקורת שעון חכם
ממשק


אם תעברו על המסך בתנופת אצבע מימין לשמאל, יופיע מסך אשר מציג ארבעה קיצורי דרך: ישומים, "חבר", הגדרות והחבר הקולי של סמסונג S Voice. מסך היישומים הוא המעניין ביותר: הם מסודרים בסיבוב עם אייקונים עגולים וצבעוניים ולמי שאינו מזהה את היישום רק על סמך האייקון, אזי סיבוב טבעת השליטה מעביר בין שם אחד לשני. חלקם הם ישומי מערכת כמו מזג אויר, יומן, שעון עצר וכו' וחלקם האחר הם ישומי תוכן כמו Bloomberg או CNN. אפשר גם להתקין ישומים נוספים כבקשתכם. לחיצה על הוספה, פותחת בטלפון את חנות האפליקציות הייעודית של סמסונג, עם ישומים כמו KLM של חברת התעופה או Ebay ונגן ה- Xenozu של יטיוב. תוכלו גם לאתר את הטלפון שלכם אם הוא בקרבת מקום ולחיצה בשעון תשמיע צלצול בסמארטפון הנעלם.


סמסונג Gear S2 - ביקורת שעון חכם
מערכת ההפעלה ומגבלת המקום בשעון גורמת לכך שיש דברים אשר מחייבים שימוש בטלפון, למשל הוספת עיר לתצוגת מזג אוויר ובעת הגעת דבר דואר בתוכנת דואר רגיל בה מוצגת רק כותרת המייל, להבדיל מ- Gmail אותו אפשר לקרוא בשעון. אפשר לדחות שיחה נכנסת ע"י אמירת Reject, אבל ניהול השיחה יכול להתבצע רק דרך הטלפון. ניתן גם לשלוח הודעה עם S Voice באנגלית או בכתיבה עם המקלדת הקטנה או שליחת סמיילי. חיבור ה- Bluetooth בשעון מאפשר לחבר אליו גם אוזניה אלחוטית ולהאזין למוזיקה המאוחסנת עליו. מאידך, אין מצלמה או רדיו.


הזיזו את עצמכם


אחת מחוזקות השעון מתייחסת לפן הגופני של המשתמש: ה- Gear S2 מבצע באופן יזום ואוטומטי מדידות דופק לב ומציג התראה על אי פעילות גופנית במשך שעה ואח"כ מחמאה באם הזזתם את עצמכם. הוא בהחלט מעודד אתכם לפעילות גופנית, למשל אם מתבצע זיהוי שאתם צועדים בקצב מהיר מהרגיל לאורך כמה דקות, תקבלו זמזום ביד עם הודעת עידוד "המשיכו כך". בנוסף, אפשר להשתמש באפליקציות ריצה כמו של נייקי או אחרות או כמובן ה- S Health של טלפוני סמסונג.

סמסונג Gear S2 - ביקורת שעון חכם

סיכום

כשעון חכם, ה- Gear S2 מציע מוצר מהוקצע, עם גימור איכותי וביצועים טובים. הנקודות השליליות קשורות לקונספט הכללי של שעונים חכמים שעדיין עושה את צעדיו הראשונים יחסית. נכון לעכשיו, שעון חכם מתאים יותר בתפקיד של "הארכה" של הסמארטפון ומאפשר בעיקר לא לפספס התראות על שיחות, הודעות ומידע שונה אותו הגדרנו. מעבר לכך, יש כאן ערך אמיתי של מוצר המיועד לשיפור הרגלי פעילות גופנית.

סמסונג עשתה כאן עבודה טובה עם ממשק ודרך השליטה של המשתמש בשעון. השימוש בטבעת היקפית ושני לחצנים על דופן המסגרת מקל בהחלט על התפעול ומשפר את חווית השימוש. הממשק, לטעמי יותר מהוקצע ומגוון מזה של שעוני אנדרואיד Wear (גוגל הבטיחה עדכון תוכנה מהותי בזמן הקרוב, נמתין ונראה). בשורה התחתונה, השילוב בין חומרת השעון ומערכת ההפעלה של ה- Gear S2 מציע חוויה מוצלחת ובתוך הקונספט הקיים של שעונים חכמים, עושה עבודה טובה בהחלט.


מחיר

Gear S2 Classic – מחיר 1,799 ₪
Gear S2 Sport – מחיר 1,659 ₪
אחריות: שנה של סקיילקס

מעבר לתגובות בפורום