תערוכת צילום של אפריקה עם Mirroless

dtown
13-02-2016 18:00

Mama Africa היא תערוכת צילומים דוקומנטריים של הצלם גיל גופר, מסע בן 5 שנים באפריקה עם מצלמה "ללא מראה", החל מהשבוע ביום חמישי.

Mama Africa היא תערוכת צילומים דוקומנטריים שתפתח השבוע ביום חמישי. התערוכה מסכמת מסע נדיר בן חמש שנים ביבשת אפריקה של הצלם גיל גופר.

גיל הוא צלם טבע ותרבויות, הרפתקן ומטייל ישראלי בעולם, צילומיו התפרסמו ב- CNN, The Guardian, Daily Mail ונבחרו כמועדפות ע״י שופטים בתחרויות של National Geographic.

בחמש השנים האחרונות יצא למסעות רבים וארוכים ביבשת אפריקה אך נאלץ לחזור לישראל בנסיבות טרגיות. הוא משיק כעת תערוכת צילומים דוקומנטריים מהמסעות האפריקאים המוקדשת לזכר חברתו האוגנדית Chemi Nasta שאיבדה את חייה זה לא מכבר.

גיל גופר
אהבתו העיקרית היא לגלות ולחוות את העולם, לתעד אותו וליצור השראה ואהבה ליופי שסביבנו באחרים. בגיל 23 עזב גיל את עבודתו כחזאי במערכת חדשות ערוץ 10 ויצא למסע עם כרטיס בכיוון אחד למזרח, חוויה שבראיה לאחור שינתה את חייו לחלוטין ואת תפיסת עולמו על הסובב אותנו. טיול שלא הסתיים, הפך לדרך חיים ולמסע מתמשך משנת 2011. מעולם לא הייתה לו מכונית, דירה שכורה, בית או עבודה קבועה. גם לא סיים תואר או תעודה באוניברסיטה והשיעורים שלמד הם מהאנשים שפגש לאורך הדרך והמקומות בהם ביקר. בין היתר, חצה את ארה״ב ברגל בטרק לאורך 4,300 הק״מ שבין גבול מקסיקו לקנדה על שביל הרכס הפסיפי.

גיל גופר
אך אפריקה זו היבשת שכבשה את ליבו והפכה לו לבית. הוא ביקר לעומק במעל 12 מדינות ורכש אהבה טבעית לאנשים, לבעלי חיים ולטבע הפראי, תוך מחייה במקומות נידחים ושבטיים אותם אנחנו רק יכולים לדמיין כשאנו חושבים על אפריקה.

בסדרת צילומים מציתת חושים מציגה Mama Africa את היבשת בזוית ישירה, ססגונית, אינטימית ומפתיעה, ומספרת סיפור מרתק בן מספר שנים של תרמילאי, הרפתקן וצלם לעומקה של היבשת השחורה.

אירוע הפתיחה של התערוכה יתקיים ב-18.02 בשעה 19:00 ב-SOCCA ART GALLERY שברחוב שביל המרץ 6 בתל אביב, התמונות בתערוכה צולמו עם ציוד צילום Mirrorless ומראים כי לא חייבים ציוד ששוקל קילוגרמים כבדים בכדי להשיג תמונות יפייפיות ומרשימות.

לפרטים נוספים: אירוע התערוכה

גיל גופר

מעבר לתגובות בפורום