מסך מחשב LCD עם חיבורי טלוויזיה: CMV 222H

ליאור קורן
04-12-2007 05:03

דגם מסך LCD CMV 222H בגודל 22" של חברת Chimei משמש כצג מחשב וטלוויזיה כאחד

השם Chimei אינו שגור אולי על שפתיו של הלקוח הישראלי, אך הדבר אינו מונע מהחברה להיות החברה האסייתית השלישית בגודלה בעולם באספקת פנלי מסכי LCD עבור חברות אחרות.

הפעם, אנו בוחנים מסך מחשב בגודל 22", את דגם CMV 222H שיוצא תחת שם החברה המקורי.

העיצוב סולידי למדי: מסגרת מלבנית בגימור שחור מבריק, נשענת על רגל כסופה ובסיס אליפטי.
הבסיס רחב למדי ומזיק ביד יציבה את המסך. הוא גם מאפשר סיבוב המסך על ציר אופקי והרגל מאפשרת שינוי גובה המסך, כמו גם הזוית אל מול המשתמש.

חיבורי טלוויזיה ומחשב
זהו מסך בגודל 22" המאובזר ביותר בו נתקלתי בתקופה האחרונה:

מגוון חיבוריו גדול וכולל כניסות הטלוויזיה מסוג קומפוזיט, S-Video, קומפוננט ו- HDMI (שמעבירה למסך גם את אות האודיו), שימושי מאוד עבור מי שמעוניין לחבר ממיר טלוויזיה או נגן DVD ישירות למסך בחדר העבודה או להשתמש ב- 222H כמכשיר טלוויזיה בחדר קטן (עם חיסרון קטן של אין שלט רחוק)

עבור שימושי מחשב רגילים, יש להשתמש בכניסת ה- HDMI, אשר מעבירה אות זהה באיכותו לזה של DVI, אך בעלת צורת מחבר שונה.
בעלי מחשבים מודרנים הכוללים יציאת DVI בכרטיס מסך, יצטרכו לרכוש כבל HDMI-DVI או מתאם DVI-HDMI, בנפרד.
ניתן כמובן, להשתמש גם בכניסת ה- D-SUB (חיבור VGA אנלוגי) אשר קיימת לצד ה-HDMI.
מה שכן תמצאו בחבילה הם כבל אודיו וכבל USB.



המסך כולל גם קורא כרטיסים בעל סלוטים לכרטיסי זיכרון מסוג CF/XD/MMC/SD/MS.
בעזרת חיבור כבל USB אל המחשב, ניתן להעביר אליו את תוכן הכרטיס, רק חבל שהמיקום באחורי המסך מקשה על גישה מהירה להכנסת הכרטיס.

לחצני התפריט מצויים בצידה הימני של המסגרת, וכמו במסך Benq FP222W שסקרנו בעבר, סימוני הלחצנים אינם מצויים בחזית המסך אלא בצידו, מה שמחייב סיבובו על הציר בכדי להשתמש בהם, לא נוח.

הלחצנים בצד, מאפשרים גישה ישירה לכיוון בהירות וניגודיות,כמו גם שינוי מהיר בין מצבי תמונה, לחיצה ממושכת על הלחצן השני מלמטה בטור, מעלה את התפריט המתקדם.

כיוון תמונה
התפריט כולל אפשרויות כיוון רבות:שליטה על פרמטרים כגון חדות, שליטה על טמפרטורת הצבע וכיול כל צבע יסוד בנפרד, טיימר לכיבוי המסך ואפילו כיבוי נורית ה-LED הקדמית בזמן פעולה.

בדומה לשאר מסכי מחשב בגודל 22" שנמכרים בישראל, גם דגם 222H מגיע עם פנל מסוג TN (מה זה), התומך ברמת צבע של 6 ביט, מה שהופך אותו מתאים לאפליקציות משרד ושימושים כלליים ופחות לעבודת גרפיקה ועיבוד תמונה מקצועי.

המסך מגיע כשהוא בעל תמונה בוהקת בהגדרות המחדל, הבהירות גבוהה למדי (330cd/m²) ויש צורך בהורדה שלה בכדי למנוע עיניים דומעות, ניתן אף לשלוט על עוצמת הארה של התאורה האחורית - תכונה נדירה למדי במסכי מחשב.

בכל מה שנוגע לאיכות השחור בתמונה, ניתן להגיע להפרדה טובה בין הגוונים הכהים, אך זה מחייב העלאת הבהירות לרמה שקצת הציקה לי בעין, העדפתי לוותר על מעט הפרדה בכהים ובתמורה לחיות עם תמונה רגועה יותר לטעמי.

ניתן להבחין בזליגת אור שחודרת מבעד לצידי המסך (בארבעת צידי המסגרת), זה לא מפריע בשימוש רגיל (בחלקים בהירים) אך ניתן להבחנה בסצנות חשוכות בסרטים.

מצבי תמונה
כאמור, אחד הלחצנים בצד, מעביר בין מצבי תמונה קבועים מראשו: Picture, Text ו- Economy.
מצב תמונה "Picture" מקצין את הניגודיות, מעלה את עוצמת התאורה וחוזק הצבעים, אך גורם גם להעלמת פרטים בחלקי התמונה הכהים ולהגברת הרעש הדיגיטלי, זה יכול להתאים לצפיה בסרטים או למטרת משחקים.
נוח להעביר בלחיצת כפתור בין מצבי התמונה השונים, למשל, בסיום צפיה בסרט, ניתן להחזיר המסך אל מצב "טקסט" בו ערכי הבהירות וניגודיות נמוכים ונעימים יותר לעין ולעבודה ממושכת.

בסה"כ, עשה המסך עבודה טובה ביישומי טקסט, ללא ריצודים ניכרים לעין או הפרעות אחרות ועם טקסט חד למדי.

בחיבור לממיר הטלוויזיה, הציג המסך תמונה סבירה עד טובה, זה תלוי כמובן באיכות חומר המקור וטיב החיבור.
בצפיה ממרחק של מטר וחצי – שניים, ניתן היה להנות מהתמונה המוצגת גם בשידורי טלוויזיה רגילים. במקרה של שידור ביחס 4:3, ימתח אותו ה- CMV ליחס הטבעי של המסך: 16:10 (מסכי מחשב רחבים מגיעים ביחס תמונה 16:10 ולא 16:9 כמו במסכי טלוויזיה).

סרטי HD (כדוגמת Blu-ray) אפשרו לצפות (ולהנות) ממרחק קטן עד כדי חצי מטר מהמסך.



זויות הצפיה האופקיות סבירות, לא יותר, סיבוב המסך על צירו מביא לתמונה צהבהבה מעט, המצב בזויות מעלה – מטה, טוב יותר ומורגשים פחות שינויים באיכות התמונה.

סיכום
מדובר במסך שמציע תמורה טובה למדי עבור מחירו, הוא כולל חיבורים רבים, קורא כרטיסים ויכול לשמש גם כמסך טלוויזיה.

איכות התמונה, ביחס למסכים מקבילים עם פנל TN לא הניבה הפתעות מיוחדות לרעה או לטובה ואפשרה לי לבלות שעות עבודה רבות מול המסך, הדבר היחיד שהפריע, בזמן צפיה בסרטים, היה תופעת זליגת האור.

יתרונות
כניסות וידאו וטלוויזיה מגוונות, אפשרויות כיוון תמונה, קורא כרטיסים, רמקולים

חסרונות
אינו מגיע עם כבל DVI-HDMI, זליגת אור בצידי התמונה (בסצנות חשוכות)

ציון:
מחיר: 1,490 ₪

אחריות 3 שנים: בנדא מגנטיק

מפרט
גודל:22"רחב
מהירות תגובה: 5ms
בהירות: 330cd/m
ניגודיות: 1,200:1
רזולוציה: 1680X1050
זויות צפיה: 170' במאוזן / 160' אופקי
כניסת וידאו מחשב אנלוגית: D-Sub
כניסת וידאו דיגיטלית: HDMI
כניסות וידאו: קומפוזיט / S-Video / קומפוננט
רמקולים: 5WattX2
מידות: גובה 33.69 ס"מ רוחב 52.57 ס"מ עומק 21.99 ס"מ
משקל: 7.6 ק"ג

מעבר לתגובות בפורום