מהיר בחדר: זוג רמקולים טריאנגל קומט EX

אדם קהתי
02-05-2008 17:15

סדרת EX של טריאנגל הגיעה לארץ, לקחנו לבדיקה את הקומט החדש - רמקול מדפי בעל צליל פתוח ומהיר

Triangle הינה חברת רמקולים שמגיעה מארץ הבגט והיין: צרפת.

Comet - מראה ואיכות רכיבים


כבר במבט ראשוני הרמקול נראה לטעמי מרשים, רמת הבניה נדמית כמשתייכת לרמקולים יקרים ממנו, רואים בבירור שהושקעו משאבים בפרמטר זה, צבעו אגוז אדמדם והוא עשוי MDF, מקדימה בחלקו העליון באמצע נמצא הלוגו הזהבהב של החברה.

בין הגריל לתיבת הרמקול ישנו מרווח בגודל אצבעותי מה שאיפשר לי את הסרת הגריל בצורה קלה ונוחה, בעניין זה הנדסת האנוש הפתיע אותי לטובה ומנעה סירבול מיותר, לאחר ההסרה נחשף טוויטר מוזהב, באמצע נמצאת יחידת מיד-בס שגם עלייה מוצב הלוגו בחלקה העליון והיא נראת מרשימה ובעלת גימור אסטתי ומדויק, ההדבקה בין הכיפה ליחידה עצמה אינה שווה במאה אחוז אם אני משווה בין שתי הרמקולים אך מדובר באמת בניואנסים קטנים, בחלקו התחתון נמצאים שני פורטים, הם מוצבים במקביל האחד לשני ובאותו הגובהה בדיוק.

בחלקו האחורי של הרמקול נמצאים ארבעה טרמינלים מוזהבים (עבור חיבור בתצורת Bi-Wire), ראשם של הטרמינלים הינו בצורת משושה, מה שמקנה אחיזה טובה ומסייע בפתיחה, אני פותח את ההברגה במטרה לחבר כבלי רמקול בצורת פלאג אך מתקשה מאוד להסיר את הפלסטיק שחוסם את הכניסה לפלאג, פרט לעניין הסרת הפלסטיק, הרמקול בנוי בצורה מעוררת הערכה.

אל המוסיקה

Plaid – Spokes

הרכב זה מגיע ישירות מאנגליה, בכל דיסק ההרכב ממציא את עצמו מחדש ונחשב לאחד ממובילי הסצנה האלקטרונית, ההרכב חתום ומוביל את הלייבל הנחשב באנגליה WARP RECORDS, שם חתומים עוד גדולים ורבים אחרים שבהם אעזר ואגוון את סקירותי הבאות.

רצועה מספר 5 הקרויה בשם ZEAL נכנסת לפעולה, הבאס מדוייק כמו שעון, הוא כל-כך מהיר ואגרסיבי שהוא מרתיע אותי ומפתיע אותי עד כדי מצמוצים.
ברגע בו הקטע נהיה מורכב, הרמקול אינו מוותר (ולא נחנק) אלא להפך: הוא מבקש את סגנון המוסיקה הזה; הרמקול מאוד תוקפני ומעביר במדוייק את כוונת המשורר, הטוויטר לא נותן לאף פרט לחמוק ממנו - כאילו מתעקש לנגן הכל, הוא נשמע אוורירי, צח ורענן, הסאונד מאוד "נקי" ופתוח במיוחד אך רזה, תחום התדרים התחתון קצת לוקה בחסר - הייתי מבקש קצת יותר עומק ונפח.

הבמה יוצאת מעבר לגבולות הרמקולים, אני מרגיש שאף תדר (בתחום התדרים אותו מסוגל להשמיע הרמקול) לא מוזנח ומקבל את הפירוט והיחס שמגיע לו, גם הפרדת הצלילים טובה כך שכל צליל בוקע ממקום אחר, נשמע מדויק ועומד בפני עצמו.

*חשוב לציין כי הקטע לא קל לביצוע ומצריך איכויות מסויימות שהרמקול ביצע בגדול.

John Scofield & Pat Mathney – I can see your House From Here

דיסק משובח של שני אמני הגיטרה, מאופיין בקטעים מהירים וסוחפים לצד קטעים קצת יותר רגועים (אבל עדיין סוחפים...), השמועה אומרת שאותו הדיסק הוא זה שגרם למשבר בין שני הענקים, אם תשאלו את דעתי אז אומר בעדינות ש"פט מטיני" פשוט השאיר מאחורה את "סקופילד" לאורך כל הדיסק :).

לענין שלנו: רצועה מספר שתיים מתוך הדיסק מנגנת ושמה "The Red One" ,הרמקול פותח כמו פצצת אנרגיה מלאת חיים, תמונת הסטריאו טובה, מצד ימין נמצאות המצילות האווריריות והמפורטות מאוד, המיקרו דינאמיקה מצויינת הרמקולים שואבים אותי לתוך הסצינה ואני מצליח לראות בעיני רוחי היכן המתופף מכה כל פעם על המצילה באופן דינאמי ואנרגטי.
לטעמי, בקטע הזה, הרמקול איננו מאוזן מספיק, בקטעים מסוימים, מצילת הסנר נשמעת לי מעט עוקצנית ומודגשת ביחס לחברי הלהקה ובהתאם לתמונה הכוללת אך היא זריזה ומדוייקת ביותר, הבסיסט לא נשמע מספיק מובן ומדוייק אך בהחלט יש חיים מאחורה.
כאן, נותן ביטוי הרמקול לכל נגן ואני מרגיש שחברי הלהקה מנגנים יחד בתאום "ועושים מוסיקה", הרמקול, בדומה לרקדן קופצני ושובב מפזז בין הכלים מלא באנרגיה ואינו מחסיר פעימה.

Barbara Streisand & Celine Dion – Tell Him

קשה שלא להכיר שתי דיוות בעלות יכולות קוליות כאלו, בקטע הראשון הן פשוט מתמזגות האחת עם השניה.
נקיון, חמימות וצלילות עולים מיד עם הפתיחה של "סלין" שנמצאת במרכז תמונת הסטריאו, הבנות מתאחדות בשירתן ועולות לטונים גבוהים במיוחד, אבל אני מגביר את הווליום, הרמקולים הופכים מעט צורמניים, הדיוות מתמזגות יפה ומשלימות האחת את השניה, הן נשמעות מרגשות וחמימות אך הייתי מוסיף להן עומק ומעדן קצת את הגבוהים במקרה הזה, מאחורה תוף הרגל נשמע גדול, אם כי פחות מדויק והדוק.


סיכום
הרמקול מדלג מסגנון לסגנון בבטחה וניחן בקסם ייחודי, הוא מצטיין ברוב הפרמטרים החשובים אך הייתי מבקש בשבילו קצת יותר נפח איזון ועידון קליל בתחום הגבוה, בכל זאת אותי הוא הצליח לרגש מעבר לפרמטרים היבשים, המבחן איננו השוואתי לכן לא אנקוב בציונים אך המלצתי היא לכל חובבי הסאונד הפתוח והאוורירי להאזין לו.

הדגם הקודם של הטריאנגל קומט מסדרת ES היה ברשותי במשך שנה שלמה ולטעמי מזכיר באופיו את דגם ה EX, החברה המשיכה בגוון הסאונד האוורירי והפתוח בדומה לדגם הקודם אך באופן מעודן יותר, תחום הבאס השתנה לטובה מבחינת עומק אך נשמע בקטעים אקוסטיים מעט פחות הדוק.
בקטעים אלקטרוניים הבאס נשמע עמוק יותר מהדגם הקודם, כאן הוא הדוק לא פחות ועושה עבודה נפלאה, הטוויטר אומנם מעודן יותר אך עדיין זקוק למיתון מסויים בקטעים ספציפים בעיקר כאשר מדובר במצילות טבעיות ובשירת זמרות.
הרמקול קצת קשה יותר להנעה ופחות מהיר מקודמו אך לא בצורה משמעותית, בתמורה, הוא נשמע גדול וממלא יותר את חדרי.

מחיר: 5,200 ש"ח

אחריות: אודיו פידליטי
צילומים: ליאור קורן

נתונים טכניים

Sensitivity (dB/2,83 V/m) 90
Bandwidth (+- 3 dBHz-KHz) 50-20
Premissble Power (W) 80
Repetitive Peak Power (W) 160
Nominal Impedance (Ohms) 8
Minimum Impedance (Ohms) 4,4
Low Roll-off Frequency (Hz)
High Roll-off Frequency (Hz) (2500/Hz 24/dB/Oct
מערכת הבדיקה

מקור: Xindak – Muse 2.0
קדם מגבר: Xindak – XA 3200 MKII
מגבר הספק: Xindak – XA 8550
כבלי אינטרקונקט: Ultralink – Ultima MKII, Challenger
כבלי רמקולים: Xindak
מעבר לתגובות בפורום