מקרר עם מסך, שואב עם מצלמה וחגורה חכמה

ליאור קורן - לאס וגאס
09-01-2016 18:01

המקרר שמאפשר להזמין דרכו ישירות מצרכים מהסופר, הטלוויזיה שפותחת את דלת הבית, שואב האבק שמשדר לטלפון את מסלול הניקיון שלו והחגורה שבודקת אם השמנתם, כל אלו הוצגו בתערוכת CES 2016 ויגיעו בקרוב גם לחנויות.

מזה שנים רבות, יצרניות בעולם מנסות להפוך את מערכות הבית החכם למשהו פשוט ונגיש, אבל זה עדיין לא קרה. הפעם יש סיכוי אמיתי שזה ישתנה בזכות חברות ענק כמו LG וסמסונג שיודעות להנגיש את המוצרים עבור המשתמש הממוצע. השנה, שלל חברות הציגו בתערוכה חיישנים שמתחברים עם כל דבר כמעט בסביבה הביתית: תאורה, תריסים, שקעים בקיר, מערכת המים, דלתות ועוד. החיישנים השונים מסוגלים לנטר תנועה, שינויי טמפרטורה, לחות ועוד.

האינטרנט של הדברים - CES 2016
מערך החיישנים העצום הזה אינו מוגבל רק לבית, חברת פנסוניק, הציגה קונספט של מכונית ממוחשבת לחלוטין, זרועה חיישנים כאשר כל פאנל השליטה מול הנהג מורכב ממסכים ללא מתגים פיזייים ומציג לו מידע על מזג אוויר, מכשולים בדרך ומסלול מתוכנן.

האינטרנט של הדברים - CES 2016
המקרר החכם שעושה כמעט הכל

המקרר שניצב במטבח הוא בפועל קופסה / תיבה גדולת מימדים עם שטח פנים גדול אותו אפשר לנצל למספר מטרות. סמסונג הקדישה השנה חלק נכבד בביתן הענק שלה להדגמת המקרר החדש החכם שיגיע בשתי גרסאות, האחת עם מסך קטן והשנייה עם מסך גדול שתופס כמעט חצי משטח דלת צד ימין בצד העליון. זהו מסך מגע גדול וצבעוני המאפשר שלל שימושים – חלקם קשורים ישירות לפעולת המקרר וחלקם עושים שימוש במסך למטרות מולטימדיה ותקשורת עם בני המשפחה.

מקרר חכם סמסונג
למשל, ניתן לראות מה יש במקרר בזמן אמת גם מהדרך ואז או לעצור בסופר מרקט לפני ההגעה הביתה או לבצע הזמנת מוצרים דרך האינטרנט. בתערוכה, ראינו הדגמה של תהליך הזמנת מוצרים – מה שמחייב כמובן שיתוף פעולה מצד שירותים או סופרמרקטים (ואי סיבה שלא ירצו להקל על תהליך ההזמנה מהבית).

מקרר חכם של סמסונג - CES 2016
אפשר לקבוע תאריך תפוגה עתידי לכל מוצר שהוכנס למקרר ולקבל התראה לטלפון לפני שפג תוקף המוצר:

מקרר חכם של סמסונג - CES 2016
אם אתם נוהגים לבלות זמן רב במטבח, אפשר לצפות דרך מסך המקרר בשידורי טלוויזיה או לחילופין, להאזין דרכו למוזיקה דרך שירותים אינטרנטיים כגון פנדורה (בארה״ב). יש למקרר גם רמקול פנימי משלו או שאפשר לשלוח את האות לרמקול חיצוני בעזרת חיבור אלחוטי מובנה. בנוסף, אפשר לסנכרן יומנים וההורה יכול לצפות על גבי המסך בפעילות כלל המשפחה או להעביר הודעות אליהם. מערכת ההפעלה מבוססת Tizen של סמסונג ולכן משתפת אפליקציות עם טלוויזיות החברה או מכשירים סלולריים.


המקרר של LG כולל חיישן שעוזר לכם לפתוח את הדלת גם כאשר ידיכם תפוסות עם שקיות כבדות מהסופר: הניחו את כף הרגל על הרצפה באמצע והדלת תפתח אוטומטית. אם לא נעשתה פעולה לאחר מכן, הדלת תסגר בעדינות לאחר ארבע שניות בכדי למנוע בריחת קור החוצה. בנוסף, יש חלון זכוכית גדול ואטום על הדלת ונגיעה עם מפרק האצבע בו תהפוך את הזכוכית לשקופה ותאפשר לכם לראות מה יש בפנים – מבלי לפתוח דלת.

גם שואב האבק הפך לחכם מתמיד: LG HOM BOT הוא שואב אבק רובוטי עם שלוש מצלמות מובנות המשדרות תמונה בזמן אמת לטלפון החכם, מאפשרות לפקח על פעולת השואב, לבקש ממנו שיחזור שוב לנקות חדר מסויים ולהחזיר אותו לבסיס. המצלמות יכולות לשמש גם לצרכי אבטחה וכאשר השואב יזהה תנועה מולו, הוא ישלח התראה לבעליו.

LG HOM BOT
סמסונג ו- LG הופכות את הטלוויזיה למרכז שליטה על הבית החכם ומנצלות את המסך הגדול להציג שפע של נתונים ואפשרויות בממשק צבעוני ופשוט יחסית – הרבה יותר קל ונוח להפעלה מאשר השלטים החכמים המורכבים של מערכות בית חכם מוכרות. הטלוויזיה של LG מציגה על המסך מידע על תנור האפייה במטבח, מה קורה עם מדיח הכלים והמקרר ובמקרה של גילוי עשן למשל, היא תתריע מיד בפני הצופה.

LG IOT CES 2016
סמסונג הדגימה סלון ביתי עם מצלמות ודלת כניסה לבית. ברגע שהטלוויזיה מזהה תנועה מול דלת הכניסה, היא מתריעה על כך בפני המשתמש, מציגה לו תמנוה חיה של מי שעומד מול הדלת ובהתאם לפקודת בעלת הבית, היא גם תפתח את הדלת. כך שאם בדיוק נכנסתם למיטה מישהו מצלצל בדלת, תוכלו דרך המסך בחדר השינה לפקח ולפתוח אותה מבלי לצאת מהשמיכה החמה:

סמסונג IOT
אפשר גם לקבוע מצבי הפעלה מוגדרים (תסריטים), למשל מצב ״צפייה בסרט״ יעמעם את האור בבית, לסגור וילונות ולפתוח את מערכת השמע.


המערכות דורשות התקנת נתב / מרכזייה (HUB) של הבית החכם שזו קופסה קטנה. אותו HUB מתחבר לחיישנים השונים המפוזרים בבית, מקבל מהם מידע ויכול לשלוח פקודות הפעלה ותסריטי פעולה. אותו HUB מסוגל לתקשר עם חיישנים ומערכות הפועלות בכמה פרוטוקולים, כך שהצרכן אינו מוגבל להתקנת חיישנים מתוצרת כזו או אחרת. סמסונג מציעה בארה״ב גם יחידת מאריך (״אקסטנדר״) שנראית כמו דיסק און קי, היא מתחברת לטלוויזיה דרך שקע ה- USB ומאפשרת לתקשר עם חיישנים מסוגים שונים שאינם דווקא מתוצרת סמסונג. כיום ישנם כם למעלה מ- 2,000 התקנים מאושרים לשימוש ע״י חברה.


LG IOT CES 2016

ה״אינטרנט של הדברים״ מופיע גם גם במקומות בלתי צפויים, למשל בחגורה: החגורה של סמסונג בשם Welt יודעת למדוד צעדים, דופק ומדדים בריאותיים נוספים. היא גם תמדוד את היקף המותניים של המשתמש בכל שבוע ותתריע בפניו על השמנה והופעת ״צמיג״ שומן מיותר. יש גם כפתור על דש הבגד או השרוול שיודע לנטר גם הוא פעילות ומשדר אותך לסמארטפון.

מעבר לתגובות בפורום