נטפליקס בישראל – שידורי טלוויזיה מהאינטרנט

ליאור קורן - לאס וגאס
07-01-2016 02:57

ספקית שידורי האינטרנט נטפליקס אשר אחראית על הפקת כמה מהסדרות המצליחות ביותר מגיעה לישראל, האם היא מציעה אלטרנטיבה טובה לצופים המקומיים?

תערוכת CES 2016 נפתחה רשמית ואחת מההכרזות בה רלוונטית מאוד גם לצופים בישראל: Netflix האמריקאית הכריזה על כניסה לכ- 130 מדינות בעולם ובכללן גם ישראל. עד עתה, משתמשים שרכשו טלוויזיה חכמה עם אפליקציית נטפליקס בתוכה, נתקלו בעת הכניסה ליישום בהודעה ״השירות אינו זמין במדינה זו״. זמן רב, נדמה היה כי לעולם השירות לא יגיע לכאן, אולם היום זה קרה.

הכניסה הראשונית לשירות פשוטה יחסית עם כתובת מייל, סיסמה וכמובן פרטי תשלום. יש שלושה מסלולים לבחירה: הזול הוא 7.99$ לחודש עם אפשרות צפיה דרך מכשיר אחד, השני 9.99$ מאפשר לצפות בתכני HD דרך שני מכשירים בבית והשלישי פותח אפשרות לצפות בתכני 4K UHD מארבעה מכשירים בבית תמורת 11.99$. נטפליקס מנסה להבין את העדפות הצפייה שלכם ואחרי שתסמנו מספר תכנים מועדפים מתוך רשימת מוצגת, יתנו בהמשך המלצות אוטומטיות ולאחר שתתחילו לצפות בתכנים ולדרג אותם, המערכת תמשיך להשתפר בהמלצות התכנים. הממשק פשוט לתפעול ואין פרסומות מטרידות לפני או במהלך הצפייה בסרט או סדרה.

נטפליקס – כספקית שידורים מצליחה ועשירה מפיקה בעצמה כמה מהסדרות המצליחות ביותר בשנים האחרונות, כגון ״כתום זה השחור החדש״, ״Narcos״, ״דרדוויל״ ועוד. דווקא הסדרה ״בית הקלפים״ המוכרת לרבים מהצופים בישראל, אינה זמינה לצפיה משום שהזכויות לכך נמכרו כבר לספקיות שידורים ישראליות לפני כניסתה של נטפליקס לשוק המקומי. יש גם סרטי קולנוע כמו מאטריקס או סטאר טרק, אבל המבחר אינו עצום.

נכון לעכשיו, מבחר התכנים המוצע לצופים הישראלים אינו גדול כמו של ספקיות השידורים הגדולות יס או הוט. שני דברים יקבעו את הצלחתה של נטפליקס בישראל: הגדלת המבחר בעתיד הקרוב וגם הוספת כתוביות עברית (שאינה זמינה כרגע). נראה כי החברה רוצה לבחון קודם כל את הפוטנציאל העסקי המקומי לפני שתחליט על השקעות כספיות.

מעבר לתגובות בפורום