תערוכת CES 2016 - הכרזות אודיו

נמר לוי
08-01-2016 10:50

השנה הזו היא שנת הסטרימרים והאנלוג בתערוכת CES. נגני תקליטורים נעלמו כמעט לחלוטין מהרדאר ואנו חשופים לסטנדרט חדש – סטרימרים. אבל, עדיין יש הכרזות בקטגוריות המוכרות של מגברים ורמקולים.

נתחיל ב-Magico


לא נפלתי מהכסא כאשר שמעתי שיצרנית הרמקולים המצוינת הזו הכריזה על הרמקולים החדשים במינכן 2015, ועוד יותר לא מופתע לגלות שה-S7 המרשים מוצג גם ב-CES 2016.

בכלל, אני לא מכיר עוד יצרנית רמקולים שהצליחה להגיע למעמד הזה בתקופה כה קצרה (10 שנים) וסדרת ה-S היא הסדרה המעניינות ביותר שלה משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא שהמחירים בסדרה הזו מאפשרים רכישת רמקולים גם ע״י כאלו שאינם מוגדרים כאוליגרכים, הסיבה השניה היא שהעיצוב הפשוט מהמם של הסדרה הזו מאפשר אפילו לאשה לקבל אותם כחלק מהמשפחה. נכון, זו אינה הכרזה על מודל חדש אך אי אפשר לדבר על CES בלי להזכיר את מג׳יקו.

Magico-S7

 

Dan D’AgostinoDan D’Agostino

זוהי אחת מיצרניות האלקטרוניקה המדוברות ביותר כיום. המהנדס ומקים החברה שייסד והקים את Krell, כבר הכה גלים כשחשף את המגבר הראשון שלו על שמו. עכשיו הוא לוקח את התחום המגברים המשולבים לקצה חדש ומכריז על ה-momentum lifestyle amplifier. זהו מגבר משולב הכולל הזרמת מוסיקה באופן אלחוטי עם AirPlay ו-Bluetooth. כיאה ל-D’Agostino את המגבר המשולב הזה לא תקבלו בחבילה קומפקטית, קטנה וביישנית אם כי בצורת חללית עם חלון עגול ובו מחוג הביאס.

המחיר הצפוי אינו ידוע כרגע. בהמשך כנראה נגלה שנקבל ממנו עודף מכמה עשרות אלפי דולרים.

Audio ResearchAudio Research

חושפת מגבר חדש. סדרת הרפרנס שלהם, מגרסאת ה-SE שודרגה ממנורות ה-kt120 ל-kt150 החדשות וכך הקפיצה משמעותית את ההספק של המגבר. 

המנורות החדשות מציעות יותר דינמיות, שקט, פרטים ולפחות על פי מה שאני שמעתי באוזני, הולוגרפיה שכמעט לא ניתן להישאר אדיש אליה. כשמשלבים מנורות מודרניות ואיכותיות בסדרת הרפרנס SE של אודיו ריסרץ׳. אין מצב שזה לא יהיה לפחות מרהיב.

Metronome Technologies לא שוכחת את הדיסק

מעבר לעובדה שיצרנית המקורות הדיגיטלים הצרפתית Metronome היא אחת מהטובות והמעודכנות שיש, גם לסטרימר החדש שלה, ה-Music Center 1 (שאחריו כנראה יבוא 2)ֿ, יש חריץ לעיגול הכסוף הישן ההוא - תקליטור. אבל זה בא מסיבה ספציפית ומפתיעה במיוחד - שתוכלו להאזין לתקליטורים (כי עדיין יש כאלה בבתים שלנו), הוא כמובן יודע לנגן באופן אלחוטי דרך אפליקציה באנדרואיד או אפל וכל הפסטיבל הזה שמגיע עם הדיגיטל. הוא תומך DSD כאופציה (שכנראה לא תגיע בחינם).

Metronome Technologies לא שוכחת את הדיסק

 

McIntosh

גם הם, כמו האחרים, אפילו השמרנים ביותר אינם מסוגלים על הסטנדרט החדש. אם אין לך סטרימר ו-DAC - יצאת מהמשחק. מכיוון שאף אחד לא רוצה ללכת הביתה עם כבל מקופל בין השנאים אנו עדים לחשיפה גם מפי אחת מהיצרניות השמרניות ביותר שמשחררות משהו חדש כל 4239 שנה בערך.

וכאן, הם בהחלט עומדים ב״תקן״ וכמובן שממשיכים לשמור על קו עיצובי מאוד ברור, מאוד מקינטושי. הפעם הם משחררים לשוק מעבד אודיו וידאו חדש הכולל ככה: Dolby Atmos, DTS:X, Auro-3D, Dolby TrueHD, DTS-HD, מוסיקה תוכלו לשמוע דרך NAS או דרך הרשת (סטרימר), תמיכה ב-Bluetooth ו-AirPlay.

במילים אחרות, לפנק לפנק לפנק. ואם אתם אוהבים את הלוק אז תקבלו איתו יופי של חבילה מקינטושית מודרנית ב-7000 דולר חדש בלבד. שמו בלאס וגאס יקרא: MX122.

McIntosh

אמרנו אנלוג?

אז חברת העל הטכנולוגית SONY חוזרת אחורה בזמן וחושפת, תאמינו או לא, פטיפון!

זהו פטיפון במבנה מסורתי (מלבן) העונה לשם PS-HX500. נכון, אין סיכוי בעולם ש-SONY ישחררו לשוק פטיפון שרק מנגן תקליטים. ברור, הוא לא רק מנגן אותם, הוא יודע להעתיק אותם ל-USB או למחשב בעזרת המרה שהוא מבצע בעצמו ל- Hi Res. כלומר, סוני מוכנה לחזור אחורה בזמן רק בשביל להחזיר אותנו לעתיד. אז האם תקשיבו רק לתקליטים או שתהפכו אותם לקבצים? הבחירה תהיה בידכם.

PS-HX500 Sony

 

  Pass Labs Xs Phono PreamplifiePass Labs Xs Phono Preamplifie

כן. אז אחרי החשיפה של המודלים החדשים במחלקת ההגברה, ואחרי שכבר התרגלנו לראות את מגדל המגברים שהם מרכיבים בכניסה לחדר שלהם, אנו עדים השנה לעוד חשיפה של יצרנית האלקטרוניקה האמריקאית Pass Labs.

מגבר פונו מגודל מלא, mm ו-mc, כניסה לשתי זרועות כמובן וספק כוח חיצוני. המחיר בארצות הברית יעמוד על 45,000 דולר בלבד. אך בתוך המחיר הזה תקבלו חבילה מאוד מתוחכמת.

אפשרויות כיול שמאפשרות דיוק מושלם בין הפונו לראש בקלות על ידי בוררים בקדמת המכשיר, אפשרות לחבר לא פחות משלוש זרועות(!) ולקבוע לכל אחד מהראשים המורכבים נתונים שונים.

זה בהחלט עשוי לשמש את חובבי האנלוג הקיצוניים שיש להם ראש מונו, סטריאו ואחד כזה פשוט לבדיקות. מה שנקרא - שופרא דשופרא!

מעבר לתגובות בפורום