תערוכת CES 2016 נפתחת עם תצוגת גאדג׳טים

אלי כרמי / ליאור קורן מלאס וגאס
05-01-2016 07:00

האירוע המקדים של תערוכת CES 2016 נפתח עם שלל רובוטים ביתיים (עם דמויות מהסרט מלחמת כהכוכבים כמובן), שלל אביזרים לשיפור איכות החיים וכושר גופני ופיתוח יכולת ניגון על פסנתר ואורגן. הצצה ראשונה מהתערוכה.

תערוכת CES 2016 נפתחת בעיר לאס וגאס באירוע מקדים (שטחי התצוגה יפתחו למבקרים רק ביום רביעי). עשרות רבות של חברות התאספו במטרה להציג לעיתונאים חידושים וגאדג׳טים חדשים אשר מתמקדים בשיפור איכות החיים, הכנסת רובוטים (עם דמויות ממלחמת הכוכבים כמובן) ודברים נוספים. דמותו של bb8 לא נפקדה כמובן מהתערוכה, כאן למשל מודגמת שליטה עליו בעזרת שעון על היד:

bb8 רובוט
מספר חברות הציגו ציוד אשר מתמקד בשיפור היכולות התפעול האישית בתחומים שונים. למשל,
חברת SmartPiano הציגה תוכנה למכשירי iPhone ,iPad וגם אנדרואידעם ומקלדת פסנתר בגרסה של 88 קלידים או 61 קלידים. התוכנה עוקבת אחר הנגינה האישית מול תווים ומאפשרת לשפר את יכולות הנגינה שלנו וגם להפוך את לימוד הנגינה למהנה ויעיל יותר במחירים שמתחילים ב- 299 דולר בארה״ב.

SmartPiano
חברת VERT רוצה לשפר את יכולות האימון הגופני האישי בעזרת רצועה הנלבשת כחגורה. הרצועה עוקבת אחר תנועות הגוף לפי ערכי G שונים, עוקבת אחרי רמת סוכר, שריפת קלוריות ועוד ועל ידי כך לשפר את איכות האימון הגופני.

VERT
גם חברת GYMWATCH מפתחת חיישן (שמחירו מתחיל ב 99$) אותו ניתן לחבר ליד או לרגל (וגם לחבר שני חיישנים בו זמנית) ודרך כך לעקוב אחרי הפעולות באימון שלנו, לנהל בזמן אמת את האימון והקצב שלו ללא צורך להביט בטלפון או בטאבלט בזמן האימון.

שעון ספורט אימון
חברת ProDrone הציגה רחפנים בתכנון מעניין שאינו כובל את המשתמש לשימוש במצלמה אינטגרלית של היצרן (כמו ב- DJI למשל) אלא לחבר את המצלמה האישית לרחפן ואף לשלוט על עדשת הזום האופטית מרחוק דרך היישום היעודי. האפשרות לחבר מצלמה רגילה לרחפן נפוצה בשוק המקצועי ונדירה ברחפנים המיועדים לנישה הביתית חובבנית. אנשי החברה הציגו למשל רחפן אליו מחוברת מצלמת סוני RX100 ולטענתם, אפשר לחבר גם דגם כבד יותר כמו סוני A7S (מה שיוריד את זמן הטיסה המקסימלי בכל טעינת סוללה). לא נמסר מחיר מדוייק והערכה היא שזה יהיה קצת פחות מ-1,000 דולר בארה״ב, נצטרך להמתין למידע זה.

ProDrone
בדוכן החברה, הוצג גם רחפן מדגם Byrd בעל מבנה מודולרי ואפשרות לקבל אותו עם מצלמות 1080p/4K או עם גימבל של גופרו, כל זאת במחירים שנעים בין 949$-1399$ בארה״ב.

ProDrone

חברת ZIRO הציגה רובוטים ביתיים אשר נשלטים ע״י מתקן שעוקב אחר תנועות כף היד של המפעיל, זוהי כפפה מיוחדת שעוקבת אחר מחוות כמו תנועות אצבע וכף היד ובהתאם לכך, שולחת פקודות ניווט לרובוט. הודגמו כמה דגמי רובוטים בתכנונים שונים – אחד מהם דמה מאוד לרובוט r2d2 ממלחמת הכוכבים.

ZIRO
חברת Hercules הציגה רמקול עמיד במים מדגם WAE המיועד להצהרת אנשי החברה כרמקול ״לגולשים״ ולהבדיל משאר הרמקולים האלחוטיים אשר מושכים את המוזיקה מטלפון חכם מחובר, הרמקול הזה כולל גם מקלט רדיו FM שעליו ניתן לשלוט עצמאית מהמכשיר (ללא טלפון מחובר) או דרך אפליקציה מהנייד.

Hercules wae
חברת ROLI הציגה סינטיסייזר המרחיב את אפשרות הניגון ולעומת אורגן או פסנתר מקובל, לא מדובר רק על לחיצה על הקלידים אלא ניגון שמושפע מאופן שחרור הקליד מלחיצה, עם אפשרות מעבר רציף או שליטה עליו בין קליד לאחר ועוד אפשרויות שליטה שמרחיבות למעשה את סוג הצליל שמופק מהאורגן החדש.

ROLI
Ili הוא מתורגמן לביש וצמוד אותו עונדים על הצוואר, מדברים אליו בשפת האם של המשתמש והוא מתרגם את המשפט באופן מיידי לשפה המבוקשת – למשל יפנית. הוא פוטר למעשה את השימוש במתורגמן אנושי ואינו דורש מהמשתמש ״לשבור את השיניים״ בניסיון לבטא שפה בלתי מוכרת אלא עושה זאת בעצמו. מידע נוסף אפשר למצוא באתר החברה iamili.com.

Ili
מדפסות כובשות שווקים חדשים והפעם, מדובר על הדפסת ציפורניים מלאכותיות לגברות במגוון צבעים ועיצובים:

הדפסה על ציפורניים
Wistiki מנסה לגרום לכם להפסיק ולאבד דברים כמו מפתחות, את הטלפון וכו׳. זה למעשה חיישן מיקום GPS  משוכלל שצריך להצמיד אותו לאותו חפץ שלא רוצים לאבד ולאחר מכן לאתר אותו ״בכל מקום בעולם״. היישום יראה לכם מתי בפעם האחרונה הייתם קרובים לחפץ ובעזרת נתוני המיקום ממנו, הוא יסייע בהגעה למיקום המדוייק בעזרת הטלפון החכם או טאבלט. אפשר גם להגדיר שאם חפץ מסויים מורחק מכם ללא אישור (למשל בטווח ביטחון של 30 מטרים), הטלפון מייד יתריע על כך. מצד שני, אם אבדתם דווקא את הטלפון, אפשר גם לאתר אותו בעזרת החיישן שיגרום לטלפון לצלצל.

Wistiki
רמקול כיווני מדגם A של Akoustik Arts: זהו רמקול שטוח שמזכיר קצת כוורת דבש בעיצובו. הוא יוצר אלומת קול מאוד מרוכזת וכיוונית ובהדגמה ניתן היה לשמוע צלילים מדוייקים גם בתוך המון רב של אנשים. המדגימה הפנתה את הרמקול לכיוונים שונים וניתן היה לשמוע שהקול אכן בוקע מאותם מיקומים, מרשים למדי. לטענת החברה, זה יאפשר כמו שימושים יחודיים, כמו להקשיב לסרט רועם באמצע הלילה מבלי להעיר את שאר דיירי הבית וללא שימוש באוזניות.

Akoustik Arts A

מעבר לתגובות בפורום