הטלוויזיות נבחרות שנת 2015 של DTOWN

ליאור קורן
30-12-2015 07:00

הטלוויזיות של 2015 הגיעו עם צבע משופר בזכות Quantum Dot בדגמי ה- LED LCD וגם LG המשיכה בפיתוח ה- OLED 4K. אילו דגמים אהבנו במיוחד? נבחרי השנה:

2015 – שנת איכות התמונה

נודה על האמת: רוב יצרניות הטלוויזיות המובילות מייצרות כיום מסכים מרשימים, אבל עדיין כל אחת מהן מציעה משהו משלה.
בשנה הזו, דובר לא רק על מספר הפיקסלים בתמונה, אלא גם על איכות הצבע: דגמי מסכי ה- LED LCD הבכירים, מגיעים עם Quantum Dot אשר מספק איכות צבע טובה יותר. עד עתה, טלוויזיות ה- Full HD תמכו במרחב צבעים המכונה REC. 709 (מקביל ל- sRGB בסטילס / דפוס). כעת, המטרה היא להגיע לגאמוט צבע רחב יותר DCI P3, כך שהתמונה תהיה לא רק חדה יותר בזכות 4K אלא גם בעלת צבע יותר עז, זאת ביחד עם הרבה יותר מדרגות גוונים בין הצבעים השונים (עם צבע 10 ביט). בינתיים, LG היא היצרנית היחידה אשר מייצרת מסכי OLED (ראינו השנה חברות נוספות עם דגמי OLED, אבל הפאנל מתוצרת LG).

השנה, מערכות ההפעלה הטלוויזיוניות הפכו להיות ידידותיות יותר: סוני הטמיעה אנדרואיד TV במסכיה, סמסונג הביאה את Tizen, חברת LG את webOS 2.0 ו- פנסוניק את Firefox OS. אנחנו רואים מגוון גדול יותר של אפליקציות לטלוויזיות וכמה מהן מציעות תכונות נוספות כמו התראה נגד גנבים בעזרת שימוש במצלמה הפנימית.

אז אילו טלוויזיות זכו בתואר נבחרי השנה של DTOWN?


סמסונג JS9000


סמסונג JS9000אחרי תקופת הבדיקה, אפשר לומר כי סמסונג עשתה כאן הכנה טובה למהפיכת ה-UHD 4K. חלק מהתכונות כדוגמת 10 ביט, הצגת 92% מאיכות הצבע של תקן DCI וכמובן גם HDR שבעטיין משלמים תוספת מחיר על הדגם הזה יאפשרו ליהנות באופן מלא יותר מאיכות תכני הווידאו שיגיעו בשנים הקרובות. התרשמנו מהצבע ויכולת הצגת פרטים בתמונה
- הצופים במסך זה מקבלים רמת שחור טובה מאוד ובעזרת השיפורים שהכניסה סמסונג בדור החדש יש עוצמת תאורה / בהירות מרשימה עם טווח דינמי רחב ופירוט בחלקי התמונה הבהירים והכהים גם יחד. השחור מרשים, אבל בעיקר כשנמצאים מול המסך (בצפייה מהצד התמונה מחווירה). נכון לעכשיו, האפשרויות לצפות בתכני 4K הן דרך אפליקציית יוטיוב המובנה, סרטוני דוגמה או אף בסרטון ביתי שצילמתם עם הסמארטפון המודרני שלכם. אבל, גם תכני 1080p נראים כאן טוב בהחלט, כך שלא צריך לחוש שמתפשרים יותר מדי גם עם האפשרויות הזמינות כיום.

מערכת ההפעלה החדשה בטלוויזיות – Tizen מגיעה עם ממשק משופר ביחס לדגמים הקודמים. המעבד החזק יותר (8 ליבות) בא לעזר בעת גלישה בדפדפן האיטנטרנט ובתגובות זריזות של הממשק. הדלקת הטלוויזיה זריז יותר מעבר (מספר שניות בלבד) וכמובן יש עברית במקלדת, תפריטים, תרגומים ועוד.

קישור: לביקורת המלאה

LG OLED 77EG979Y

LG OLED 77EG979Yהמסך הספציפי הזה 77EG979Y לא יגיע לרוב המוחלט של בתי הצרכנים בישראל – דגם ה-77״ יקר מדי בנקודת זמן זו. הוא בעיקר מהווה "מראה כיוון" של עתיד הטלוויזיות בעוד אחיו הקטנים יותר מעט יותר נגישים לצרכן.

טכנולוגיית ה-OLED מציגה כאן את היתרונות שלה על פני מסכי LED LCD המוכרים. חובבי הווידאו מקבלים כאן שילוב פנטסטי של שחור מקסימלי, רזולוצייה מלאה וניגודיות בשמיים וכל זאת מבלי לסבול מכל מיני טריקים לא מושלמים של הבהובי אור וטכניקות שליטה מיותרות בכל מיני מנורות מאחור. עם תכנים איכותיים - איכות התמונה עוצרת נשימה עם חדות וצבעוניות בוהקת, בעוד שילוב רמקולים מצויינים משלים את החוויה הקולנועית. בנוסף, מערכת ההפעלה WebOS 2.0 בהחלט נעה בכיוון הנכון, עם ממשק נוח להפעלה ביחד עם השלט המצביע. גם השילוב של שירות סלקום TV מוצלח וביחד עם מקלט עידן פלוס וסטרימר פנימי הופכים את המסך למכונת וידאו משומנת.

קישור: לביקורת המלאה

פנסוניק CX700


פנסוניק CX700זהו הדור השני של טלוויזיות 4K בפנסוניק ומסך ה- CX700 בשל יותר מעבר לתמיכה עתידית, עם חיבורי HDMI 2.0 וטווח צבעים רחב יחסית כך שניתן יהיה ליהנות לא רק מחדות משופרת אלא גם צבע מרשים יותר. ביחס לקטגוריית המחיר בה היא נמכרת (מתחת למסכי העל) הפנסוניק הרשימה מאוד עם דיוק בהצגת הצבע, למעשה ה- CX700 התגלתה כאחת הטלוויזיות עם הצבעים הכי מדויקים וטבעיים בהן יצא לנו לצפות לאחרונה.

השילוב של איכות הצבע ועיבוד הווידאו מביא לחוויית צפייה מאוד מהנה, עם טווח נרחב של סוגי תכנים - מה שלא מחייב דווקא 4K על מנת ליהנות. בתנאי תאורה רגילים, השחור נראה טוב מאוד – ביחד עם עוצמת הארה חזקה, אבל בתנאי חדר חשוך לגמרי, יש לדגמים היקרים יותר יתרון בסעיף זה.

בשורה התחתונה, התמורה טובה מאוד ביחס למחיר וגודל המסך, במיוחד כשלוקחים בחשבון את איכות התמונה ושאר התכונות החכמות עם השיפור במערכת ההפעלה מבוססת פיירפוקס ושני שלטים – כולל שלט המגע.

קישור: לביקורת המלאה

טלוויזיות סוני עם אנדרואיד TV


kdl-65w859cהשנה, יצא לנו לבחון רק את דגם ה- Full HD kdl-65w859c והמהלך של סוני במעבר לאנדרואיד בטלוויזיה הפך את המסך הגדול ליותר אינטראקטיבי מבעבר, התגובות של הילדים בבית שמורגלים כבר בטאבלטים של אנדרואיד היו חיוביות מאוד והיה קשה להם לחזור לטלוויזיה אחרת שאינה מציעה אפליקציות דומות. המעבר לאנדרואיד פתח בפני הצופים והמשתמשים מאגר אפליקציות גדול, כולל ישומים מבוקשים ביותר כמו Kodi. ובכלל, לראות את Kodi מותקן על טלוויזית סוני זה קצת כמו חזון אחרית הימים. מבחינת איכות תמונה, סוני לא מאכזבת עם תוצאה טובה מאוד ביחס לקטגוריה, עם שחור וצבעים עזים למראה. יש כאן שלל אפשרויות כיוון תמונה לרצון המשתמש והטלוויזיה מתמודדת טוב גם עם שידורי טלוויזיה רגילים (במרחק צפיה של 3.8 מטרים) ובוודאי שעם תכני HD. גם משחקים נראים מצויין על המסך הגדול. בנוסף, יש כאן את כל הקישוריות שתרצו עם הרשת הביתית, סמארטפונים, טאבלטים וכו׳.

קישור: לביקורת המלאה

מעבר לתגובות בפורום