נבחרי האודיו של DTOWN לשנת 2015

נמר לוי
28-12-2015 20:00

צוות מומחי האתר בוחר את המוצרים נבחרי 2015 בתחום האודיו. נספר על המגמות ששלטו השנה, לאיזה כיוון הולך האודיו Hi End וכמובן באיזה רמקולים, מגבר ומוצרים איכותיים נוספים בחרנו.

לפני שנדווח לכם על נבחרי השנה של 2015 באודיו, נספר על כמה אירועים חשובים שהתרחשו השנה.

נתחיל בסוף השנה: ב-9-10 לדצמבר, לאחר עבודה של כמה חודשים קשים ומאתגרים, התקיימה תערוכת Digitown הרביעית. השנה התברכנו בלא מעט יצרניות חדשות שהגיעו לארץ, כדוגמת הרמקולים של Marten או Manger Audio. נחשפנו לראשונה בתערוכה בישראל גם לרמקולים של חברת Magico. בתחום האלקטרוניקה הוצגה לראשונה בישראל אלקטרוניקה של קונסטליישן. התערוכה המחישה היטב את המגמה שהיבואנים בחרו בה: נגני התקליטורים המסורתיים נעלמו כמעט לחלוטין מהתערוכה ובמקומם הודגמו מחשבי אודיו וdacים. לעומת זאת, רובם המוחלט של מציגי האודיו השתמשו בפטיפונים ובכלל, נראה כי  שנת 2015 היא השנה בה נמכרו הכי הרבה פטיפונים בישראל מאז תחילת המאה ה-21. למעשה, נמכרו השנה יותר פטיפונים יקרים מכל שנה קודמת בעשור האחרון. יש בהחלט פריחה "אנלוגית" בתחום.

שנת 2015 רושמת המשך שינוי מגמה בצריכת מוזיקה. חברות להדפסת תקליטורים מכריזות על סגירת שערים, בעוד מכירת המוזיקה במרשתת רושמת שיאים חדשים. בצד האנלוגי, מכירות תקליטים בישראל שילשו את עצמם ואף יותר בחלק מהמקומות לעומת השנה הקודמת. זו הסיבה שאנו עדים לפתיחת חנות תקליטים נוספת בתל אביב ובנוסף, חנויות אודיו וקולנוע ביתי שלא היו מזוהות עם "אנלוג" (כמו אודיו קלאב) החלו למכור תקליטים חדשים.

התחום הדיגיטלי מתגבש
בעבר (לפני שנתיים) כתבתי שעידן ה-dacים משמש מעבר בין נגן התקליטורים לבין המחשב וזהו עניין של בין שנתיים לשלוש שנים עד שהתחום הזה יתגבש. והנה, לאחרונה אנו עדים לנגני מחשב אודיופילים מוכנים לעבודה. בחלקם (כמו מוצרי AVM) יש עדיין כונן תקליטורים. ולכן, לא שכחו לחלוטין את בעלי אוספי התקליטורים. ולמרות זאת, נגני התקליטורים לא יעלמו לחלוטין מהשוק לפחות בעשור הקרוב. וזה משום שעדיין ישארו ״משוגעים״ ששומעים עם תקליטורים. אני מהמר שבעתיד נגלה שיצרניות בודדות ימשיכו ליצר נגני תקליטורים אשר מחירם ירקיע שחקים. אם ננסה לחזות את העתיד, אזי מכירות ה-dacים ירדו ככל שיחשפו יותר סטרימרים אודיופילים איכותיים. ולכן, אני צופה עתיד מוצלח בגזרת הסטרימרים לאודיו ועתיד פחות מוצלח ל-dacים.

השנה גם התרחש מאורע עצוב שבהחלט שינה את פני השוק הישראלי: איל פור, אושיית אודיו ויבואן משמעותי בנוף האודיו הישראלי הלך לעולמו ממחלת הסרטן. איל הותיר מאחוריו בור עמוק אצל לא מעט חובבי אודיו שאני בניהם. ולכן, ביחד עם היצרניות החדשות והמעניינות שהופיעו ב-2015, איבדנו כמה טובות שיוצגו על איל ז"ל כאשר למזלנו חלקן עבר ליבואנים שונים שבהחלט ממשיכים מסורת של איכות, אמינות ויושרה כמו שהיו לאיל פור. כולנו נתגעגע אליו.

ומכאן לנבחרי השנה:

YBA DESIGN WM-202מוצר השנה באודיו - YBA DESIGN WM-202

אפתח עם הבחירה שלי למוצר הטוב ביותר שבחנתי השנה. הוא הטוב ביותר משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא התמורה למחיר האדירה שהוא מפיק והסיבה השניה היא איכות הצליל שפשוט הפילה אותי. הוא יודע להיות טרנספורט, נגן תקליטורים ו-DAC. הוא מאפשר במחיר צנוע ליהנות מכל העולמות.

קישור: לביקורת המלאה


Epos K2רמקול השנה – Epos K2


בגזרת הרמקולים בחרנו ב-EPOS K2 שמהווה שילוב מעולה של צליל רומנטי בשילוב יכולות של רמקולים מודרנים. זהו רמקול ריצפה בגודל בינוני שמסוגל להפיק צליל של רמקול גדול. עם זאת, התמורה למחיר היא בהחלט מרשימה.


קישור: לביקורת המלאה



Aries Cerat Incitoקדם מגבר - Aries Cerat Incito


מוצר השנה נוסף שבחרתי בו הוא ללא ספק אחד המוצרים שריגשו אותי. מעבר למראה הנקי והמרשים, איכות הצליל שלו היא פנומינלית. הוא לא זול, אבל שווה את המחירו. ה-Aries Cerat Incito הוא הבחירה שלנו.


קישור: לביקורת המלאה



Audeze LCD-3אוזניות השנה - Audeze LCD-3

מוצר השנה הנוסף שנבחר על ידינו הוא ה-Audeze LCD-3
אולי האוזניות הטובות ביותר ששמענו. היכולת שלהם לנגן יצירות מורכבות, איכות הבניה והמחיר השפוי (כן כן, שפוי) הופך אותם לנבחר השנה.

קישור: לביקורת המלאה


IsoTek Evo3 Polarisמפצל חשמל – IsoTek Evo3 Polaris


מוצר נוסף שהוא חובה בכל מערכת אודיו הוא ה-IsoTek Evo3 Polaris שהצליח במחיר צנוע יחסית, להרשים אותי מאוד בביצועים שלו. הוא משקיט את המערכת, מייצר מיקרו דינמיות מרשימה והכל בתוך מבנה אלומניום שעשוי טוב, נראה מרשים ונשמע מהמם.

קישור: לביקורת המלאה


Stirling SB-88 הפתעת השנה -  רמקולים Stirling SB-88


זהו רמקול מוניטור כמו של פעם במראה אך מודרני בצליל. לאחר שבחנתי את אחיו הגדול החלטתי לתת צ׳אנס גם לו. זו היתה הפתעה נעימה לגלות שהרמקול הזה מצליח לעשות את כל מה שאני מצפה ממוניטור טוב שיעשה. ולכן, גם בזכות התמורה למחיר, הביצועים והתענוג שהיה לי לגלות שהוא כל כך מיוחד, הביאו אותו להיות הפתעת השנה.

קישור: לביקורת המלאה

מעבר לתגובות בפורום