המצלמות הנבחרות לשנת 2015 של DTOWN

dtown
27-12-2015 07:00

צוות האתר בוחר את דגמי המצלמות שהכי הרשימו השנה. ב- 2015 זכינו לחוות כמה וכמה דגמי מצלמות מרשימים מתמיד שאפשרו לנו לצלם תמונות סטילס יפייפיות וגם סרטוני וידאו חדים ברזולוציית UHD 4K. קבלו את המצלמות הנבחרות:

בשנת 2015, קטגוריית המצלמת "ללא מראה" (Mirorrless) ממשיכה לפרוץ קדימה והשנה שברה עוד כמה גבולות חדשים ומסעירים מתמיד. רוב החידושים כמו מייצב רעידות מובנה על החיישן או וידאו UHD 4K ממשיכים להופיע בקטגוריית ה-"ללא מראה", אך עדיין יש קהל צלמים נאמן למצלמות ה- DSLR המוכרות, על מבחר העדשות הענק שלהן.

המצלמות הקומפקטיות הפשוטות שהכרנו בעבר, הולכות ונעלמות ממדפי החנויות ומי שמחליף אותן הם הטלפונים החכמים אשר נגישים בכל כיס. מי שמעוניין בכל זאת לרכוש מצלמה קטנה, יעדיף לרכוש אחת שתציע לו יתרון מוחשי על הסמארטפון ולכן קטגוריית המצלמות הקומפקטיות מתמלאת בדגמים מתקדמים עם עדשות זום איכותיות בעלות צמצם גדול יחסית, חיישנים גדולים יותר מאשר בעבר (1" ויותר), קישוריות WiFi ויכולות נוספות.

הפער בין צילום סטילס מול וידאו הולך ומצטמצם ומשנה לשנה, מגיעים יותר דגמים היברידיים אשר מציעים יכולת מרשימה של צילום סטילס יחד עם וידאו חד מתמיד.


מצלמת השנה: סוני A7r II


סוני A7R IIבשנים האחרונות, לא היתה עוד מצלמה שהציעה קפיצה כה גדולה ביכולות וכל כך הרבה תכונות קורצות לחובב צילום הסטילס וגם וידאו. סוני שילבה ב- A7R II שלל טכנולוגיות וחידושים: חיישן Full Frame BSI CMOS מתקדם עם 42 מגה פיקסל, מייצב רעידות פנימי בחמישה צירים על החיישן שעובד עם כל עדשה מחוברת ומנגנון פוקוס עם 399 נקודות! יש גם צילום וידאו פנימי ברזולוציית UHD 4K במצב "חיישן מלא" או Crop S35. היא כבר לא המצלמה הקלה וקטנה שהיתה בדור הקודם, אבל הגוף שופר בהשוואה ולראשונה מקבלים גם יכולת מיקוד אוטומטי עם עדשות קנון (כעת עובדים גם על מתאם לניקון). מי שמתמקד יותר בתחום הווידאו, יעדיף כנראה לצלם עם המצלמה האחות A7S II אשר מציעה רגישות חסרת תחרות לאור.


מצלמה היברידית של השנה: פנסוניק DMC-G7


פנסוניק G7במחיר של ה- G7 זו המצלמה היחידה המאפשרת צילום וידאו 4K איכותי עם אפשרות החלפת עדשות, במקביל לצילום סטילס. פנסוניק דחסה בגוף ה- DMC-G7 שלל יכולות ומקבץ מרשים של תכונות מתקדמות, כולל מסך מגע מפרקי מלא, עינית אלקטרונית, וידאו 4K, אפשרות ביצוע פוקוס לאחר צילום תמונת סטילס ועוד. המצלמה זריזה בביצועיה ומספקת איכות תמונות נאה ביחס לגודל החיישן ומצוינת בווידאו. החיסכון ניכר כאן בעיקר בגוף הפלסטיק והסוללה הקטנה יותר ביחס לדגם הבכיר GH4. חובבי הווידאו יתענגו כאן על חדות התמונה ויוכלו להשיג רבות עם ה- G7.

קישור: לביקורת המלאה


מצלמת ה- DSLR של השנה -
ניקון D750

ניקון D750ניקון D750 מציעה שילוב מעניין ומוצלח של יכולות בגוף חדש ומעוצב לאחיזה נוחה. בעולם ה- DSLR, ההגדרה המתאימה לדעתנו עבור ה- D750 היא "בשלות": המצלמה מציעה יכולות מתקדמות בכל הסעיפים החשובים של איכות תמונה, מהירות מנגנון המיקוד ואפשרויות הגדרה מתקדמות.

ה-D750 מציעה לצלם ה-DSLR את כל הדברים החשובים כגון גוף חזק וקל יחסית לקטגוריה, מעוצב לעבודה ומאפשר אחיזה טובה, יכולת תפעול מתקדמת ומגוון הגדרות אישיות, מערכת מיקוד ומדידת אור מרשימה ומתקדמת. בסעיף החשוב ביותר - איכות תמונה, ה- D750 ראויה לציון מצוין, עם טווח דינמי מוצלח וביצועים טובים מאוד גם בערכי ISO גבוהים – כך שלא היה קשה לבחור בה כמצלמת השנה שלנו.

קישור: לביקורת המלאה

מצלמה הסטילס - פוג'י X-T10


Fujifilm X-T10ה- X-T10 מציעה עיצוב מקסים וזורם שמזכיר מצלמות פילם מלפני שנים רבות. אבל, מתחת למעטה הרטרו יש טכנולוגיה מודרנית לגמרי -  כולל חיישן X-Trans המוכר אשר מספק תמונות מעולות - פלט התמונה המוכר לטובה של Fujifilm וגם מערכת מיקוד משופרת עם קצב צילום של 8 תמונות בשנייה, פוקוס מהיר ומדויק.

כאשר מוסיפים לכך הרחבה ושיפור של יכולות התפעול ברמה שעוד לא פגשנו במצלמות אחרות של היצרנית זה מאפשר למצלמה זו לפנות לקהל רחב מבעבר שחשש להגיע למצלמות פוג'י בגלל תפעול קצת שונה, כך שקל היה לנו לבחור בה למצלמה ללא מראה שלנו לחובבי צילום סטילס. 

קישור: לביקורת המלאה

מצלמה "ללא מראה" - אולימפוס E-M5 II


אולימפוס E-M5 IIאת ה- EM5 הראשונה אהבנו ומחליפתה מצליחה לרענן עם כמה תכונות מתקדמות כמו צילום תמונת 40 מגה פיקסלים מחיישן בן 16 מגה פיקסל בלבד (בעזרת הזזת החיישן), מייצב רעידות מובנה מצוין, צילום בטכניקת "ציור עם אור" ועם שיפורי מבנה ביחס לדגם הקודם כמו מסך מגע מפרקי מלא, עינית אלקטרונית גדולה וחדה וגוף נוח יותר לתפעול בגימור מתכת מרשים.

קישור: לסקירה

המצלמה הקומפקטית של השנה - סוני RX100 IV


סוני RX100 IVסוני הצליחה לדחוס ב- RX100 IV מבחר מרשים ביותר של תכונות ויכולות בגוף קטן יחסית. המצלמה הזו יקרה, ללא ספק, היא לא מתאימה למי שמחפש רק מצלמה קומפקטית לצילום אוטומטי, אלא למי שזקוק לכלי צילומי רב עוצמה וקומפקטי מאוד. כמצלמת טיולים היא אדירה לצלם המתקדם, עם איכות תמונות סטילס מצוינת וגם וידאו מרשים לא פחות. השילוב של חיישן מתקדם עם עדשה חדה ובהירה עושה את שלו. צילום הווידאו האיטי (HFR) הוא הטוב יותר מכל מצלמה בה נתקלנו בעבר. איכות קבצי הווידאו – כולל רזולוציית 4K הינה מעל ומעבר למה שזקוק לו חובב צילום.

ה- RX100 IV התגלתה כמצלמת טיולים נהדרת, עם גוף קטן שאינו מורגש כמעט בתיק, עינית אלקטרונית וגם מסך מפרקי המסתובב ומאפשר צילום סלפי.

קישור: לביקורת המלאה

מעבר לתגובות בפורום