השעון של וואווי במבחן

ליאור קורן
20-12-2015 07:00

ביקורת שעון חכם: Huawei Watch הוא נציג הקטגוריה של היצרנית מהמזרח, מציע גימור איכותי, מסך טוב וזמן סוללה של קצת יותר מיום עבודה, אבל מה בעצם עושים עם שעון חכם? בדקנו אותו.

קונספט השעון החכם חדש יחסית בעולם האלקטרוניקה הבידורית. אפשר למצוא מגוון של שעונים זולים בסיסיים, גרסאות שעון יקרות יותר של אפל iOS או סמסונג Tizen וכמובן גם שעוני אנדרואיד: גם כאן, פיתחה גוגל גרסה של מערכת ההפעלה לשעונים חכמים – אנדרואיד Wear. עושים בה שימוש כמה יצרנים כמו LG או מוטורולה וגם וואווי בחרה בה עבור השעון החכם שלה שנקרא בפשטות Huawei Watch.

נכון לעכשיו, אפשר לומר כי הקטגוריה נמצאת עדיין בתחילת הדרך ועדיין לא בשלה באופן מלא. מזעור גאדג'ט השעון לעומת טלפון חכם רגיל מגביל בהחלט את יכולת יצירת התוכן דרכו, לכן בשלב זה, שעונים חכמים מוגבלים בעיקר לקבלת התראות וצריכת תוכן בצורה מינימליסטית יחסית.


Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם
החברה מתייחסת לשעון כסוג של תכשיט וזה בא לידי ביטוי כבר באריזה המהודרת עם מבנה פנימי דמוי עור בצבע בז' שיוצר רושם ראשוני מהודר. המטען כולל בסיס עגול שנצמד באופן מגנטי אל גב השעון. יש לוודא כי ארבעת הפינים הבולטים מתחברים לשקע המתאים בגב, אחרת לא תתבצע טעינה.
תקן IP67 אומר שהשעון עמיד עד למטר אחד במים למשך של עד 30 דקות, אבל עדיין לא ממש מומלץ להכנס אתו לבריכה.

שעון חכם Huawei Watch ביקורת
גם השעון עצמו מציע מראה אלגנטי, עם גוף מתכת ורצועת עור כהה. מסך ה- Huawei Watch עגול – מוקף מסגרת מתכת והגוף עבה יחסית (11.3 מ"מ). המסך, בגודל 1.4 אינץ' מבוסס טכנולוגיית AMOLED, מה שאומר צבע שחור עמוק ותצוגה צבעונית וחדה לעין. הרזולוציה שלו מציעה 400x400 פיקסלים (בהשוואה ל- 350x350 של סמסונג Gear S2 למשל) והוא מוגן ע"י זכוכית קריסטל.
כאמור, ה- Watch של וואווי מבוסס מערכת הפעלה Android Wear ויש להתקין בטלפון החכם את האפליקציה של גוגל (נתמכת מגרסת אנדרואיד 4.3 ומעלה או iOS 8.2 ואילך).
שעון חכם Huawei Watch ביקורת
יש רק לחצן תפעול אחד על דופן השעון והתפעול נעשה ברובו דרך מסך המגע שמגיב בצורה טובה לתנועות האצבע לכיוונים השונים. אפשר, כמובן לבחור בין מבחר מסכי תצוגה להצגת השעה, אני אהבתי את זה המשלב גם מד צעדים וסוללה באותו מסך.


שעון חכם Huawei Watch
גם ישום המפות של גוגל עובד דרך השעון, לאחר שהפעלתם אותו בטלפון, הוא יציג מפת ניווט דינמית על מסך השעון העגול ודפדוף לימין מציג זמני הגעה ומאפשר לעבור בין ניווט רכוב לרגלי למשל.

Google Maps Huawei Watch
מד הצעדים בשעון אופטימי למדי וגם אם ישבתי כמה שעות על כיסא, עם הפסקות של גיחה לחדר אחר בבית, המד הראה תוצאה אופטימית של 300-400 צעדים. יש גם מד דופק עם גרפיקה נאה לעין (לפעמים צריך לבצע מדידה חוזרת כי הראשונה לא הצליחה).
אם אתם רוצים לענות דרך השעון לחברים שלכם בווטסאפ, תוכלו לעשות זאת ע"י הכתבה קולית, מה שמתאים בעיקר לתגובות קצרות ולא מורכבות מדי. אפשר לשלוח הודעות טקסט לנמענים של הטלפון או לבחור באמוג'י, אבל משום מה, השעון לא תמיד התריע על קבלת הודעות SMS שהגיעו לטלפון.

סוללת המכשיר מציעה קיבולת של 300mAh ובשימוש שלי (שכלל כמובן קבלת התראות במהלך כל היום), היא החזיקה יום ורבע בממוצע, כך שניתן לקבוע שהיא צולחת יום עבודה ארוך לפחות. זמן הטעינה שלה קצר יחסית, כך שאם המטען נמצא ביחד אתכם, טעינה של רבע שעה תספק זמן עבודה נוסף של מספר שעות. מעבד השעון הוא מרובע ליבות (קוואלקום 400) בתדר 1.2GHz ביחד עם זיכרון 512MB RAM ונפח אחסון 4GB.

סיכום

כאמור, קונספט השעון החכם נמצא בשלב התחלתי שלו.
עבורי, היתרון הגדול ביותר שהגיע עם השעון היה התראה עם זמזום ביד שאפשרה לי לא לפספס אף שיחה נכנסת – אפילו בסביבה רועשת במיוחד. המסך קצת קטן וצפוף עבור קבלת עדכונים מווטסאפ למשל ואין כאן מצלמה או קישוריות סלולרית. מלבד הצגת התראות, השעון טוב גם עבור שיפור מסויים באורח החיים, כגון הגדרת יעדים יומיים של מספר צעדים והתראה על עמידה בהם דרך Google Fit או היישום של וואווי. במסגרת הזו, השעון של וואווי מציג גימור ומסך טובים מאוד, זמן סוללה שמתאים לפחות ליום אחד שלם וקצת יותר והוא מקרין רושם איכותי - שמשתקף גם במחיר המוצר של כ- 1,800 ש"ח.

Huawei Watch

מחיר: 1,800 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום