Innova TV – סטרימר עם VOD חוקי במבחן

Eli Carmi
04-12-2015 15:00

ביקורת סטרימר: Innova TV של גטר מציע סטרימר אנדרואיד הכולל בתוכו את שירות Smart VOD של וונוטייז עם תכני סרטים, סדרות וילדים וגם מקלט שידורי עידן פלוס. בדקנו אותו.

בשנים האחרונות, יס והוט כבר לא מהוות מקור שידורים יחיד למשקי הבית. את מרחב האלטרנטיבות יצר בעיקר האינטרנט והדיבורים על הגעת נטפליקס (ספק השידורים האינטרנטי האמריקאי) מעוררים ציפייה ואי נחת כאד (תלוי באיזה צד של המתרס אתה נמצא).

את שירות ה- VOD של וונוטייז הכרנו לראשונה מדגמי הטלוויזיות של סמסונג. היצרנית הקוריאנית חתמה הסכם עם הסטארטאפ הישראלי שמטרתו היא לשמש כפלטפורמה וספק שירות VOD למגוון גורמים. גם המתחרה של סמסונג, חברת LG עשתה זאת, אבל עם ספק אחר – סלקום TV.

Innova TV
כעת, היבואנית גטר טק מביאה את שירות ה- SmartVOD של וונוטייז למכשיר נוסף: סטרימר אנדרואיד המכונה Innova TV. בגדול, מי שרכש כבר בעבר סטרימר (מזרים מדיה) מבוסס אנדרואיד, מכיר את הקונספט של קופסה קטנה (שחורה בד"כ...) הכוללת שלט רחוק רווי לחצנים וחיבור אינטרנט. גם כאן מדובר במקרה דומה, אבל מה שמבדיל את ה- Innova TV משאר הסטרימרים הוא החיבור הרשמי לשירות תכנים (VOD) חוקי למהדרין. זה אינו דבר של מה בכך, גטר צריכה היתה לקבל אישור של אולפני הסרטים וספקי תכנים אחרים עבור המכשיר הספציפי הזה – תהליך שלקח זמן ממושך. זו אינה אפליקציה רגילה שאפשר להתקין אותה על כל מכשיר אנדרואיד והיא לא תפעל עליו ללא זיהוי DRM יחודי.

Innova TV - סטרימר אנדרואיד, ביקורת
המכשיר מגיע במארז הכולל אנטנה לשידורי עידן פלוס החינמיים, כבל וידאו / אודיו מסוג HDMI לחיבור לטלוויזיה ושלט רחוק. מדובר במכשיר מבוסס אנדרואיד לכל דבר, בגרסת מערכת הפעלה 4.2.2 שכבר אינה נחשבת לחדשה מזה כבר. ממשק הגדרות כולל את הפריטים החשובים העיקריים, כגון הגדרת רזולוציית תמונה ביציאת HDMI, אות אודיו, חיבור רשת (כבל או אלחוטי) ועדכון מערכת. לזכות היבואנית גטר אפשר לציין את התרגום לעברית שהודפס לצד לחצני השלט הרחוק ועוזר בהתמצאות בין שלל הפונקציות. מצד שני, זה שלט הכולל לחצנים רבים וצפופים, ללא תאורת לחצנים (קשה לצפות במחיר הזה) וההתמצאות קצת מאתגרת. יש קיצורי דרך צבעוניים ישירות לתכנים שונים ב- SmartVOD.

Innova TV - סטרימר אנדרואיד, ביקורת
עוצמת קליטת הרשת האלחוטית (WiFI) במכשיר, התגלתה כלא מן החזקות - ביחס לטלוויזיות או מכשירים אחרים שאני בודק מאותו המיקום ולא מאפשרת אצלי בבית להזרים וידאו דרך האוויר, אז עברנו לחיבור כבל.

לאחר ההפעלה, מתגלה מסך בית צבעוני למראה ופשוט לתפעול כשהוא מחולק לכמה מלבנים גדולים המפעילים את היכולות העיקריות וקיצורי דרך למסך הגדרות וכו׳. אפשר להוסיף גם קיצורי דרך לכמה ישומים מבוקשים.

יש כאן כמה מהאפליקציות המוכרות של אנדרואיד, כמו דפדפן אינטרנט (עובד בסדר, אבל התפעול שלו קצת מסורבל עם השלט הרגיל), המקלדת עובדת כהלכה, גם בחיפוש ביוטיוב בשפה העברית, כאשר סרטוני יוטיוב מוצגים ברזולוציית 1080p כהלכה.

Innova TV - סטרימר אנדרואיד, ביקורת

SmartVOD

במחיר המנוי החופשי (30 ₪ לחודש), מקבלים מבחר יפה של סדרות, תכני ילדים בעברית, תוכניות טבע, הופעות ומוזיקה. יש גם הקלטות של משחקי ספורט, בעיקר משחקי כדורגל מ- One. יש גם סרטים עם תרגום לערבית. מבחר הסדרות נאה, עם דברים קלאסיים כמו שובר שורות וסיינפלד עונה ראשונה ושניה של בית הקלפים, הליקס (על מתקפת וירוס אכזר), The Fall. במבחר הסרטים יש דברים כמו מקס הזועם, סאן אנדראס, הנוקמים: עידן אולטרון וגם הדב פדינגטון לילדים בגרסה מקורית או מדובבת לעברית.

Innova TV - סטרימר אנדרואיד, ביקורת
מלבד שאר התכנים, הרוב המוחלט של הסרטים כרוך בתשלום נפרד. יש סרטים שניתן לשכור ל-48 שעות במחירים 15-18 ש״ח ויש סרטים שאפשר לרכוש לשימוש ללא הגבלה (במכשיר9 במחיר של כ-60-70 ש״ח לסרט. בכל שבוע יש סרט אחד חינם המוצע למנויים, השבוע זה היה ״ספיי קידס״.

חלק מהתכנים מוצגים באיכות HD טובה, אחרים מוצגים באיכות פחות טובה, הטריילרים למשל, נראים באיכות מצויינת, אבל בחלק מהמקרים, הסרט עצמו נראה פעמים אחדות באיכות 1080p מצויינת ובפעמים אחרות דחוס בצורה אגרסיבית יותר – כנראה בגלל שהיישום זיהה קצב העברת נתונים נמוך יותר ברשת או גורם אחר. במספר מקרים, נתקלנו בתופעת "שיהוקים קטנים" בסרטים.

Innova TV - סטרימר אנדרואיד, ביקורת
ערוצי עידן פלוס
המכשיר כולל מקלט של ערוצי החינם הישראליים. יש תמיכה עברית מלאה, כולל הצגת לוח שידורים מסודר ואפשרות תזמון הקלטות של תוכניות עתידיות בערוץ הנבחר אל התקן אחסון שמתחבר דרך USB.

המכשיר כסטרימר

חומרת המכשיר איננה חזקה במיוחד, עם מעבד כפול ליבה. זה מספיק עבור השירותים המסופקים עמו, אבל פחות טוב למשתמשים מתקדמים שאוהבים לעסוק בהתקנת אפליקציות מתקדמות ועוד. למשל, אפשר להתקין כאן קודי, אבל עדיף לעשות זאת על מכשיר עוצמתי יותר. גטר בעצמה כותבת בהודעת העזרה במכשיר כי אנה ממליצה להוריד משחקים מחנות האפליקציות, מה ״שיעמיס על זיכרון הממיר ויפגע בהנאת השימוש״. יש 750MB RAM.

Innova TV - סטרימר אנדרואיד, ביקורת
בהתאם ליכולת המעבד הצפויה, ה- InnovaTV מצליח גם לנגן קבצי וידאו 1080p מסוג MKV והפורמטים המקובלים, אבל אין תמיכה ב- DTS. הממשק כולל נגן וידאו סטנדרטי של אנדרואיד שלא מצליח להציג כתוביות בעברית ויש גם את MX Player שמציג עברית כהלכה וגם כאן סרטי 1080p מוצגים כראוי בחלק מהמקרים ומגמגמים באחרים, אבל יש בעיות עם פסקול האודיו – במיוחד בקבצי MKV ובחלק מהמקרים האודיו לא מתנגן בהלכה.

סיכום

ה- Innova TV מיועד בעיקר למשתמשים המבקשים לקבל שירות VOD מתקדם, עם ממשק ברור לתפעול ומבחר תכנים נאה, באיכות תמונה של עד Full HD. ביחד עם זה, יש גם טיונר לקליטת שידורי עידן פלוס, לערוצי חדשות ישראליים כמו ערוץ 2, 10 ו- 1. לשימושים להם הוא מיועד, המכשיר עובד בסדר גמור, הוא חזק מספיק בכדי להציג תכני יוטיוב 1080p, אבל פחות מתאים למשתמשים מתקדמים המבקשים להתקין להריץ אפליקציות תובעניות. זה עדיין לא מחליף מבחינת ידידותיות ממיר רגיל של יס או הוט, אבל הממשק של SmartVOD צבעוני וברור בפני עצמו וגם המחיר אינו מוגזם.

מחיר: 648 ₪
כולל התקנה בבית הלקוח ומנוי SmartVOD לשלושה חודשים.
לאחר מכן, מחיר מנוי עומד על 30 ₪ לחודש (לעד שלושה מכשירים באותו בית), כאשר צפייה בחלק מתכני הסרטים כרוכה בתשלום נוסף.
אחריות: גטר טק.

מעבר לתגובות בפורום