לעוף עם נגן CD - דגם Audia Flight CD Two

נמר לוי
29-04-2008 17:00

הישמע תקליטור כמו פטיפון? נמר האמין שלא, עד שהקשיב לנגן הדיסקים האיטלקי Audia Flight CD Two

Audia Flight הינה יצרנית אודיו איטלקית, באופן ייחודי היא מייצרת מכל סוג מכשיר שני דגמים: הראשון הוא הזול והשני יקר פי 2 ויותר.

יצרנית זו מודיעה כי במוצריה אין פשרות, הרכיבים הטובים ביותר והאיכותיים ביותר מסתתרים בתוך הקופסה. המכשיר הניבחן הוא מקור דיגיטלי העונה לשם FLIGHT TWO CD המשתמש בטרנספורט מדגם פיליפס PRO 2 המהולל.
איכות הבניה מרשימה עד מעוררת יראה, הוא כבד ומסיבי ומחזיק בקרבו שני שנאים: שנאי אחד לטרנספורט ושנאי נוסף ל-DAC. על פי הצהרת החברה, שיטה זו אמורה לשפר את נקיון הצליל והדינמיקה הכללית של המכשיר.

המכשיר ממוקם על מעמד המערכת ואני מתחיל לסקור את מראהו הלא פחות ממרשים.
נתחיל בחלקו הקדמי, עשוי אלומיניום שחור מוברש, בחלקו התחתון 7 כפתורי הפעולות בצבע כסוף.
הכפתר השמאלי ביותר משמש להדלקה וכיבוי (זהירות מעט מבלבל). מימין ניתן למצוא את מגש התקליטורים המאסיבי אשר נושא בקדמתו את לוגו החברה.
בחלקו השמאלי של המגש, נמצא צג כחול, גדול ונוח למראה (גם ממרחק של מספר מטרים). הצג מראה את מספר השיר וטיימר. בחלקו האחורי הימני ניתן למצוא את כניסת "שקע הקומקום" עם כפתור הכיבוי הראשי המכבה את ספקי המתח ומימין נמצאות שתי יציאות XLR מאוזנות ושתי יציאות RCA מוזהבות, בנוסף ניתן למצוא את בורר ה-SLAVE המיועד למצב בו מפעילים מכשיר אחר של אותה יצרנית המשודך אליו בלינק.

איכות הבניה היא מהטובות והמשובחות שיצא לי לראות, המשקל הרב ואיכות המתכת והכפתורים מעידים על כך שלא חסכו בחומרים.

ה- FLIGHT TWO CD הוא הזול מבין שני הנגנים הדיגיטלים של יצרנית זו, ה- FLIGHT ONE CD שהוא הנגן הגבוה מבין השניים מתפאר במגש תקליטורים בעל טעינת דיסק עליונה ושלל שיפורים נוספים, אך כאן אנו מדברים על ה"זול" מבניהם (אם אפשר לקרוא לו כך).



הליקופטר בסלון
PINK FLOYD מתוך התקליט הכפול THE WALL רצועה 2. מתחיל בגיטרה החשמלית שנישמעת גדולה ודינמית, קולו של הסולן מצטרף והבמה נשמעת מדויקת במרכז בתוספת חמימות ונוכחות אדירה.
קולות הרקע מאחור נשמעים ברורים ושכבות המוסיקה מגלות לי פרטים חדשים שלא ידעתי על קיומם במכשיר הנוכחי שלי, המכשיר ממש לוקח אותך למסע מלא עומק.
מכאן אני מתעורר מתוך הצליל שנשאבתי אליו לתוך להבי ההליקופטר שמצטרף בהמשך הדיסק ברצועה 3, להבי ההליקופטר מוחשיים כאילו הם בסלוני, האוויר הנחתך מבעד ללהבים נישמע היטב ורמת המיקרו דינמיקה לא פחות ממרשימה, השילוב של האיטלקי הזה במערכת שלי פשוט מדהים.
הקטע מתפתח לפזמון הלא חינוכי ומיד חשים כי מדובר במכשיר לא מנומס ששופך עלייך את כל מה שקיים במדיה, ללא רחמים ובלי פיספוסים, מערכת התופים נשמעת דינמית ומלאת אנרגיה, שירת זמרי הליווי (במקרה הזה מדובר בתלמידים מדוכאים ועצבנים בעלי מטען רב על מורי בית הספר בו הם לומדים), מעבירה אותם אל בסלוני, זוהי בהחלט הפרזנטציה הטובה ביותר שיצא לי לשמוע ממקור דיגיטלי.

נשמה מברזיל
אני ממשיך עם משהו מברזיל יחדיו עם נגן הגיטרה LUIZ BONFA בשירי BOSSA NOVA עתירי נשמה. קטע מספר 1 במכשיר ואנחנו יוצאים לדרך, גיטרה וכלי הקשה מתנגנים בחדר, קול הסולן מגיע מהמרכז ומעביר בי תחושה שמדובר בצליל פטיפוני אנלוגי, אין זכר לדיגיטל, הצליל פשוט שואב את הגוף לתוך המערכת.

הבמה לא פחות ממדהימה וניתן למקם את הזמר במרכז ואת כלי ההקשה מאחוריו, הקלידים באים מימין מעט והקונטרבס הנישמע בבירור ובמהירות טובה וצידו המעט שמאלי.

פאן באויר
ההצגה עד כה מרשימה ואני מחליט לאתגר את המכשיר עם יצירה של CLANNAD מתוך הדיסק BANBA הפחות מוכר שלהם, זוהי יצירת אשר מככב בה חליל פאן שלרוב נישמע אצלי צורם וסתום.
הרצועה האחרונה מקבלת פקודת התחל והתחושה המידית היא אוויר ומלא ממנו, החליל אינו מציק לי, הוא אינו אטום ונישמע טיבעי אך גדול מהנורמה (אין לי בעיה עם זה), היופי במכשיר הזה הוא החמימות שלו, אך כזו שאינה באה על חשבון פרטים או דינמיקה.
זוהי תוצאה, שלפי מיטב נסיוני, קשה מאוד להשיג אותה ממקור דיגיטלי ברמת המחיר הזה.



השמים של מיזורי
אני עובר לעוד משהו מינימליסטי של PAT METHENY מתוך הדיסק MISSOURI SKY שזו בעצם הקלטה נפוחה ומפוצצת בבס – החל מנס ציונה ועד מיזורי.

הגיטרה פותחת את היצירה ברצעה מספר 6 בדיסק והיא מלאת משקל, המיתר גדול וניתן לשמוע ולחוש את התיבה מאחוריו, הקונטרבס שברוב הפעמים מייצר לי צליל בומי - לראשונה בחיי נישמע הדוק ומדויק למרות היותו נפוח במקור.
הדיקות זו אינה מפחיתה מהנפח והרזולוציה בתחום הנמוך מצויינת. הסינטיסייזר מצטרף בשטיחים מאחור והצליל הרמוני ומדוייק באופן מפתיע במיוחד.

קלאסי מושלם
נמשיך עם קצת קלאסי איטלקי ו-ROSSINI ביצירה WILLIAM TEL מחכה לפקודת התחל. הצ'לו פותח את היצירה ונישמע אמיתי וניתן לחוש את הקשת רצה על מיתריו, כינורות מצטרפים ליצירה בעדינות רכה ושוב אפקט השאיבה תופס אותי - עוצם עיני ומתמקד במוסיקה.

החמימות וההרמוניות ביחד עם מיקרו דינמיקה טובה עושות את העבודה, הצליל אנלוגי לחלוטין ובדקה ה-4:50 כאשר היצירה מתגברת קלטתי חולשה קשה. אני... אני חלש כאשר אני מאזין לו. הוא פשוט עושה את זה טוב. אם לא טוב מידי. כלי הקשת וכלי הנשיפה מתגברים וניתן לנחש כמה חברים מנגנים בפילהרמונית, הפרדת הצלילים היא מהמושלמות ששמעתי מהטובות שיצא לי להכיר.

המכשיר הזה פשוט מנגן על כל הכלים.



עכשיו לאכזבה הקטנה
דיסק צרוב של חברת GPT מסדרת GOLD ניכנס לקומפקט. המכשיר מתנגד לקרוא אותו, לאחר שלחצתי OPEN מספר רב של פעמים סרב המכשיר לשתף פעולה מה שגרם לי לכבות אותו לגמרי מהספק מאחור, להוציא את החיבורים ולנער אותו עם המגש כלפי מטה על מנת לקבל את התקליטור בחזרה.
שימו לב! הוא כן קורא צרובים אך לא של חברה זו ולא של פיליפס (לפי הבדיקה שלי), את כל שאר התקליטורים הצרובים הוא קורא ללא בעיה. לכן לרוכש המאושר אין מה לחפש עם הדיסקים שהוא אינו קורא.

השלט
הוא יפה, מרשים וכבד, עשוי אלומיניום מאסיבי כיאה למכשיר היי אנד איכותי ומושקע אך הנדסת האנוש גרועה, יש לשכוח מהפעלתו על עיוור, הכפתורים כולם צמודים זה לזה והקליטה שלו אינה מדהימה אך לא ממש מעיקה.



סיכום
זהו הנגן הדיגיטלי היחיד מבחינתי שיכול אולי להתקרב לפטיפון טוב: הוא חם, דינמי ונישמע צלול ומלא נשמה, הוא בנוי לתלפיות ונראה מרשים במיוחד, המוסיקה הבוקעת ממנו תרשים כל אודיופיל ותחמיא להרבה מערכות סטריאו איכותיות, אצלי הוא משתלב במערכת בצורה מושלמת וחסרת תקדים.
אוסיף גם את פרמטר התמורה לכסף שהוא חשוב לטעמי וכאן הוא פשוט כוכב: התמורה למחיר היא תמורה אמיתית בדיוק מהסיבות שציינתי למעלה.

מחיר- 15,900 ש"ח
אחריות – ארמה אודיו

קישור: נתוני המכשיר באתר יצרן


מערכת הבדיקה:
קדם מגבר: דנסן Beat 200
מגבר הספק: Audio Analogue Maestro Duecento
רמקולים: Aurum Cantus Harmony
כבלים: אינטרקונקט אקוסטיק זן WOW
כבל רמקולים: XLO Signatue 5.2

מימדי החדר: 4.5 מטר על 4 מטר
תקרה: 2.90 מטר

מעבר לתגובות בפורום