פנסוניק מציגה: שינוי פוקוס בתמונה לאחר הצילום!

ליאור קורן
25-11-2015 20:05

פנסוניק משחררת היום עדכון קושחה למצלמות G7 / GX8 / FZ300 המאפשר לבצע פוקוס בתמונה לאחר הצילום, בדקנו וזה אכן עובד.

פנסוניק מציגה היום עדכון תוכנה לשלוש מצלמות ובו תכונה חדשנית במיוחד. ניתן לצלם תמונה ואחר כך לבצע שינוי פוקוס! ראינו דבר דומה במצלמת ה- Lytro בעבר, אך זו מצלמה יעודית ואילו פנסוניק היא הראשונה להטמיע תכונה שכזו במצלמות מדגמים רגילים.

לאחר שהפעלנו את מצב הצילום הזה בהגדרות המצלמה, בכל לחיצה על לחצן הצילום, תתבצע לכידת תמונה מעט יותר ארוכה מהרגיל ואפשר לראות על הצג ציון נקודות פוקוס שנלכדו המצויין בריבועים ירוקים. לאחר מכן, במעבר למצב צפיה (Play), כאשר התמונה מוצגת על המסך, יש ללחוץ על האייקון המתאים ואז עוברים למצב Post Focus בו ניתן להזיז את הציין על הצג וגם הפוקוס משתנה בהתאם לכך. לדוגמה, אם נלכדו בתמונה עצם קרוב ונוף רחוק, נגיעה אחד מהם (או מעבר עם הציין בעזרת לחצני החיצים) מזיזה את הפוקוס. לאחר מכן, לחיצה על לחצן ה- Menu אפשר לשמור תמונה אחת או יותר בכל נקודת פוקוס נדרשת. ממש מעשה קסם.


במצב הצילום הזה, ניתן לצלם תמונות ברזולוציית 8 מגה פיקסל, אולי לא מתאים להגדלות ענק, אבל בהחלט מספיק לרוב השימושים היומיומיים. בנוסף, זה מתאים יותר לצילום של אובייקטים דוממים ופחות בתנועה. היכולת הזו מתממשת בזכות השימוש של פנסוניק בצילום וידאו 4K במצלמה, כך שבפועל מתבצע צילום סרטון קצרצר עם נקודות פוקוס משתנות. פנסוניק שחררה היום עדכון קושחה להורדה המיועד למצלמות מדגמים DMC-G7 / DMC-GX8 / FZ300.

להלן שתי תמונות עם נקודות פוקוס שונות שחילצנו מתוך מאותה תמונה בודדת שצילמנו:

פנסוניק G7 - תמונה פוקוס לאחר צילום
פנסוניק G7 - תמונה פוקוס לאחר צילום

מעבר לתגובות בפורום