חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

רמקולים בריטיים במבחן - Stirling SB-88 | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

רמקולים בריטיים במבחן - Stirling SB-88

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Stirling SB-88 Stirling SB-88

נמר פגש שוב רמקולים אנגלים קלאסיים של Stirling Broadcast, הפעם אלו הם SB-88: רמקולים מדפיים / מוניטורים שמצליחים להפתיע את הבוחן במגוון סוגי מוזיקה ואופי כללי. ביקורת רמקולים.


את האח הגדול שלהם בחנתי לפני כמה חודשים. המסקנות היו די ברורות. רמקול נעים, בנוי נהדר, בעיצוב רטרו (מה שאני פחות אוהב) אך לא כזה שאפשר לכנות אותו שקוף, רזולטיבי ומפורט למדי. כמעט בכל הפרמטרים הללו הוא קיבל ציון טוב עד טוב מאוד. שום דבר לא היה מצוין מעבר לעובדה שהאיזון הטונאלי שלו מאפשר להאזין בכל עוצמה, לכל סוג מוסיקה והוא לעולם לא יעייף או יציק.

בחרתי ממש להעתיק ולהדביק את הפתיח שלי מהביקורת על אחיו הגדול של שנבחן היום. הפתיח עדיין רלוונטי כהתייחסות ראשונית כללית וגם השאלה ששאלתי בפעם הקודמת נכונה בהחלט גם למקרה הזה, אלא שהתשובה תהיה אחרת הפעם, על כך בהמשך הכתבה.

יש איזו הילה מסביב לרמקולים של פעם, משהו המחמם לנו את הלב. יש משהו בעיצוב הפשוט הזה, הלא מתיימר, שגורם לנו לרצות ולשמוע אותם יותר עם תחושה של געגוע. האם רמקול עכשווי בעיצוב רטרו מחזיר אותנו אחורה (לטוב ולרע) גם באיכות הצליל? זו שאלה שבהחלט העסיקה אותי במהלך סקירת הרמקולים של סטירלנג. Stirling Broadcast החלה דרכה כמעבדה לתיקון רמקולים אולפניים, מכירה של רמקולים לאולפנים ותחנות שידור. עם השנים - לאחר שיצרנית הרמקולים האנגלית המוערכת רוג׳רס סגרה את שעריה, רכשה סטרלינג את מלאי המוצרים והחלפים ממנה והחלה בבניית המותג סטרלינג. זה התחיל עם דגם אחד ולאחר מכן פותחו דגמים נוספים בניהם יחידת סאב, רמקולים מוניטורים ורצפתיים. עד היום, סטרלינג מייצרת את מוצריה בסטנדרטים של ה-BBC ברישיון רשמי מטעמם.
 
אז אני מכיר היטב את היצרנית הזו‫.‬ מכיר היטב ממוצר אחד שהיה מצוין מבחינת הצליל ופחות מבחינת הביצועים‫.‬ אני גם ממש הולך להסביר לכם למה אני מוכן לכתוב דבר והיפוכו באותו משפט‫.‬

חובבי האודיו בחלקם מחפשים מה נעים יותר מאשר מה באמת טוב‫.‬ ונעים‫,‬ לחלק מהחובבים הוא הכי טוב‫.‬ עבורי הביצועים הם הקובעים‫.‬ ומכיוון שהאח הגדול היה נעים מאוד אבל הביצועים היו לא משהו‫, ויש קהל רחב לצליל צבוע ומתובל‫,‬ בחרתי לכתוב דבר והיפוכו באותו משפט‫.‬ נכון‫,‬ זה לא אחראי ולא ממש נכון להודות בכך‫,‬ אבל המציאות‫,‬ כפי שהיא‫,‬ מחייבת ועוד איך‫.‬

Stirling SB-88 - ביקורת רמקולים

Stirling Broadcast SB-88 במבחן

בריטןאני פותח את המבחן עם מוסיקה קלאסית. כרגיל אני משתמש ביצירה המדהימה ״מדריך לתזמורת לבני הנעורים״ מאת בריטן.
כבר מהצליל הראשון אני מגלה "סימני נפט מבטיחים". להבדיל מאחיו הגדול הרמקול הזה מציג כמה דברים שמאוד חשובים לי במוסיקה: דיוק, הפרדה, ניטרליות ודינמיות מאוד מרשימים, במיוחד ביחס למימדיו הצנועים. הפתיח של היצירה הוא בעצם קטע הנושא. כל התזמורת יחדיו מנגנת את ה״פזמון״ והצליל כאן מעולה. ניתן להפריד את הכלים בקלות. כינורות וויולות בפרופורציות טובות מאוד בניהם. אני מוצא שהרמקול מפורט וטבעי. במיקוד כלים הרמקול מציג לי חליל פיקולו ״נכון״ ומשכנע, כלי הקשה עם גוף, טרנזיינטים מרשימים. אחד הדברים המפתיעים כאן הוא שלמרות הלוק המאוד קופסתי, הרמקול אינו כזה כלל וכלל. להיפך, התיבה מאוד קשיחה בהתמודדות שלה עם הצליל. כלומר, היא כמעט ולא מנגנת בעצמה. למה כמעט? משום שהיא עדיין שם, אבל באופן נכון. אינה מנפחת אך מתבלת קמעה. התוצאה מאוד מיוחדת - עוטפת. התמונה טובה, הפוקוס טעון שיפור קל אך הבמה הולוגרפית ומרשימה.

למרות שההעדפה האישית שלי היא רמקול נטרלי לחלוטין – שקוף, כזה שלא מתבל ולא צובע, אך לעיתים קצת תיבול וקצת צבע, כשהם במידה הנכונה, יכולים בהחלט לרצות אותי. אני מכיר כמה וכמה רמקולים כאלה, אך הם גדולים משמעותית ויקרים מהסטירלינג הנבחר. בכל מה שקשור לתיבול ישנם יחסי גומלין מאוד עדינים בין התערבות של הרמקול עצמו בצליל לבין רצח מוחלט של התוצאה. כאשר מפרים את האיזון הזה, מקבלים תוצאה שניתן לקבל בקלות מרמקולים זולים ומעורפלים. כאן זה לא מתרחש, אני מקבל את זה באופן נכון, מאוזן שמסדר לי יחס נכון בין צבע לנטרליות וטבעיות, בין חמימות ונפח לנטרליות ודיוק. זה לא מושלם, אך מאוד קרוב לאיזון הנכון בניהם.

Stirling SB-88 - ביקורת רמקולים
אז איך הוא במוזיקת רוק?
מוניטורים ברוב המוחלט של המקרים לא מסוגלים לנגן רוק כבד. חלקם יכולים לעשות זאת אולי באופן מרשים ביחס לממדים שלהם, לגודל היחידות ולעובדה שת׳כלס, הם לא ממש מיועדים לעשות את זה. ישאלו אותי מדוע מוסיקה קלאסית סימפונית, שמבוצעת על ידי עשרות נגנים, עם קריאשנדו שיכול לסדוק קתדרלה, כן ניתן להאזין עם מוניטורים ומוסיקת רוק, שהיא פחות מורכבת, קשה יותר. אסביר. זה לא רק העניין של מה שומעים כי אם איך שומעים. מוזיקת רוק כבד שומעים בווליום גבוה. טרם יצא לי לשמוע מוסיקת רוק מהגזרה הזו בעוצמה של ״שקט הילדים ישנים״ אך מוסיקה תזמורתית כן. ולכן, מכיוון שגם חובבי הרוק הזה מעדיפים לשמוע בעוצמה גבוהה מהממוצע, על הרמקול עומדת משימה לא קלה - להצליח לעשות את זה בעוצמה הנדרשת. זו אחת הסיבות בגללן מוניטורים מאוד מתקשים לעשות זאת. ולכן, המוניטור הזה, מפתיע ככל שיהיה, מסוגל לנגן בקול רם אך אינו מצליח לעשות זאת כמו המוניטור של הפוקאל מסדרת אוטופיה למשל. הוא גם מתקשה לעשות זאת כמו הסונוס פאבר אקסטרימה הישן. אבל בעוצמה שפויה יותר, רק טיפל׳ה פחות ווליום, הוא מציג תוצאה ראויה בהחלט. הבס מעולה, אינו בא על חשבון מיד וגבוהים. גיטרה חשמלית נשמעת נהדר. מלאה, מאוזנת ואנרגטית באופן מפתיע. קול השירה מבעד לכלים נשמע טוב מאוד. לא מושלם אך רק בריכוז תגלו את זה. מצאתי שהוא ימלא חלל בינוני של 4 על 4 מטרים ממוצעים ברוב הסלונים בדירות הנפוצות. כל ס״מ פחות מהמימדים הללו יגדיל את היכולות של הרמקול למלא את החלל. בגדול, התוצאה טובה מאוד אך לא תתאים לחובבי הז׳אנר בלבד.

Stirling SB-88 - ביקורת רמקולים
קולות אדם

ואם בשירה עסקינן אז יש לי בשורות מעולות לסטירלינג. הרמקול הזה יודע לשחזר קולות אדם באופן יוצא מגדר הרגיל. קולה של קירקבי בשלל תקליטורים ותקליטים ששמעתי היה נשמע חלומי. נכון, מדויק, מלא פרטים ודינמיקה. כלי התקופה מאחור נשמעו מעולה בכל התקליטים. מצאתי כאן תוצאה מענגת ביותר. גם בקולות זמרים כמו פיטר שרייר בשלל אלבומים שאני מחזיק נשמע מעולה. הרמקול מצליח להציג נוכחות אנושית משכנעת, נעלם בחלל, מעמיד את הזמר במרכז בפוקוס מופתי ומצליח לספר לי היכן הזמר שר בזכות היכולת שלו להציג אמביאנס מרשים. התלת מימדיות והיכולת להעלם הופכים את הרמקול הזה לקינג בכל מה שקשור לשחזור קולות אדם. וזה בהחלט חשוב מאוד עבורי.

בנימה אישית
Stirling SB-88 - ביקורת רמקוליםחבר לתחביב ציין בפני כי לשדעתו זה הזוי לחבר ציוד וכבילה בשווי מאות אלפי שקלים לרמקול ״זול״. הרי ברור שכל רמקול ישמע מעולה דרך ציוד וכבלים כאלה. זו הדעה הרווחת כמובן, אך מה לעשות, במציאות היא פשוט לא נכונה. ככל שהאלקטרוניקה טובה ואיכותית יותר כך היא מעמיסה על הרמקול אתגרים רבים יותר. שנית, וזה אולי החלק החשוב ביותר, מה שווה הבדיקה הזו, אם האלקטרוניקה שלי תכשל בשיחזור מוזיקה קלאסית סימפונית או מוזיקה מורכבת בכלל. אבל, כאשר אותו חבר האזין לרמקולים האלו אצלי, עם האלקטרוניקה שלי, התעקשתי להדגים לו כמה חשוב להוציא מרמקול את המקסימום. חיברתי אותו לרסיבר הקולנוע הביתי - אחד מכובד ואיכותי יחסית. כזה שנשמע טוב יחסית בשחזור מוזיקה ביחס למתחריו. אני מדבר על המרנץ 6007. ההבדלים היו גדולים מאוד. פתאום כמה דברים שהרמקולים עשו על האלקטרוניקה שלי נכשלו עם הרסיבר הזה. נכון, אם לא היינו שומעים את הרמקולים הללו על האלקטרוניקה הראשית קודם, יש סיכוי שאפילו היינו מתפעלים מהתוצאה דרך הרסיבר. לאחר מכן לקחתי מגבר סטריאו איכותי של קמברידג׳ אודיו שנמצא אצלי לכתבה. לפתע התוצאה השתפרה פלאים. בשילוב עם מגבר סטריאו יעודי הרמקולים נשמעים כבר יותר קרוב למה שאני מצפה מרמקול במחיר הזה. האלקטרוניקה האישית שלי, לקחה את הרמקולים לקצה. וזו בדיוק הסיבה שהאלקטרוניקה חשובה כל כך. היא לקחה את הרמקולים לקצה לטוב ולרע. כמו שהצלחתי לסחוט מהם עוד פרטים ועוד רזולוציה, הצלחתי גם לשמוע את החסרונות שלהם. והחסרונות הללו, כמו היתרונות, לא נחשפו כמו בחיבור מגבר סלחן יותר.

סיכום

זו היתה הפתעה גדולה ונעימה. אני לא אוהב להוציא ביקורות שאינן מחמיאות למוצרים. אבל מה לעשות, אני חייב לשקף גם מה שמוצר אינו מסוגל לעשות וזה בדיוק מה שקרה לי עם האח הבכיר של הרמקול הנסקר. אבל, הפעם מצאתי כי מדובר ברמקול מעולה, רמקול אחר. ההבדל בין הרמקול הזה לאחיו הגדול הוא אדיר. התחושה היתה כאילו יצרנית אחרת יצרה אותו. הבסיס דומה, גם חתימת הצליל דומה, אבל היכולות אחרות. ה- SB-88 מפורט להפליא, פחות קופסתי ומציע אופי מדויק ומהיר משמעותית. הוא מצליח לנגן יצירות מורכבות יותר, מאתגרות יותר ולהציג ביצועים טובים משמעותית. מאידך, הבס שלו מן הסתם פחות חזק, הוא איננו מסוגל למלא סלון גדול כפי שהגדול יצליח. אבל אם בביצועים עסקינן, הקטן הזה טוב ממנו בכל פרמטר. אז דיוק יש, מהירות יש ואפשר לסמן ״וי״ גם על היכולת שלו לחשוף פרטים. מבחינה דינמית הייתי רוצה לקבל קצת יותר פרטים בעת שמופיעים קטעים מורכבים ומאתגרים ולא כמו שקרה, שהפרטים וההפרדה הלכו קצת אחורה לטובת עוצמה ואנרגיה גולמית. עם זאת, מפתיע מאוד שלמרות שהרמקול התקשה בשחזור חלק מהפרטים בקטעי מוזיקה מורכבים במיוחד, הוא עדיין שמר על איזון טונאלי מושלם. זו תכונה שנדיר למצוא אותה ברמקולים מדפיים שעלולים לקרוס בקול צעקה – מה שממש לא קרה כאן.

Stirling Broadcast SB-88
מחיר: 19,900 ש"ח
אחריות ושירות: קודו אודיו

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (17 תגובות פורסמו):

avatar
partner11 1970-01-01 02:00:00
תודה על הסקירה
avatar
בעז 1970-01-01 02:00:00
נורא דומים, אז מתבקש : Harbeth Compact 7ES-3 vs. Stirling SB-88 By Mark Marcantonio Heritage: It’s a key component to how stereo equipment is designed and how it sounds. When it comes to speakers, BBC monitors arguably have the most famous lineage. Simple, thin-walled boxes designed to be placed on stands, these types of speakers add in a sonic signature of low coloration and flat measurements, which are the basics of a successful monitor. Two companies currently epitomize the BBC design: Harbeth and Stirling. While direct comparisons are not the norm at TONEAudio, when a pair of Stirling SB-88s arrived for review, the obvious comparison to the Harbeth Compact 7ES-3 couldn’t be helped. Possessing a nearly identical cabinet size (20.5 by 10.7 by 12 inches for the Harbeths; 19.5 by 10.7 by 11.75 inches for the Stirlings), along with similar drivers and port layouts, these speakers present instant curiosity. Even grill removal on both models calls for patience and an old credit card. Besides veneers, the biggest differences are the flat front flange, sealed back panel, and dual binding posts of the SB-88, and the slightly rounded bevel, screwed-in rear panel, and single set of binding posts of the Compact 7. True to their DNA, both models prefer slightly shorter stands for optimum performance—in this case, the 19-inch Sound Anchors. After a weekend playing with positioning, the results for the 9-by-12-foot room were identical, sans a 1/4-inch less toe-in for the SB-88. Two other rooms were used as well: an 11-by-18-foot family room and 14-by-18-foot living room. Powering the competitors is the 150-watts-per-channel Simaudio Moon i-7 integrated amp. Sources include the Rega RP1 with Ortofon Super OM 40 cartridge and Sim Moon LP 5.3 phono pre, and a MacBook running iTunes/Pure Music paired with a Sim Moon 300D DAC. The SB-88s resolve with a sense of intimacy. Allen Stone’s bluesy vocals in a live recording of “Sleep” ache with emotional clarity. The tightness of the acoustic guitar strokes leaves little doubt as to technique. Yet, for all the purity of high frequencies, hiss and edginess are never spotted. The midrange of the SB-88 continues the purity of signal, which is not surprising considering the design parameters of the BBC concept. Percussion is equally tight, with obvious definition between each piece of the drum kit. The strong piano-key strokes on Trixie Whitley’s “Breathe You in My Dreams” hold their own space next to her rich and complex vocals. But the lower registers really give away the SB-88 as a monitor. The rich layering that bass brings to so many songs just never kicks in with the SB-88. The funk classic “Fire” by the Ohio Players, with its foot-tapping bass line, gives only a hint of its existence. The lack of bottom-end has always been mini-monitor territory. No matter which of the three rooms are utilized, I’m left wanting so much more. Interestingly enough, both speakers sound their best in nearly the same position in all three listening rooms, another nod to their lineage. However, when the music begins to play on the Compact 7s, the difference is palpable. The Harbeths bring more bass grunt and detail. Listening to music with any sort of low end through the Compact 7s is a whole different experience. The bass guitar in “Fire” resolves and thumps, matching the speaker’s 46-Hz low-end rating. The upper frequencies of the Harbeths offer a wider imaging sweet spot, while the signal coming forth just has more of everything: detail, depth, spaciousness, etc. A sense of soulfulness is present on the Compact 7s that isn’t there with the SB-88s. Through the Harbeths, the xylophone near the beginning of Steely Dan’s “Aja” rings from the deepest regions of the speaker cabinet. And Trixie Whitely’s vocals take on a sense of aged richness, much like a fine wine. As with the SB-88s, the Compact 7s take advantage of the space in the cabinet and that in between the speakers, but the latter speakers extend all the way to the walls. Acoustic treatments do come into play, though I find no need to reset the position of the GIK panels. The music comes to the listener rather than he or she needing to step into the musical space. There’s no need to check with head/ear position to confirm the sweet spot with the Harbeths—just sit back and enjoy the experience. The Compact 7s reproduce two of the hardest instruments for speakers—the piano and the human voice—with a naturalness and clarity that stuns. The piano notes roll over the music like waves. Jan Gunnar Hoff’s piano on a vinyl version of his album Living cascades throughout the room. Tonal structure and timbre are beautifully accurate and as non-fatiguing as one can rightfully expect at this price point. Listening to pre-Auto-Tune vocal performances demonstrates the additional resolution that the Compact 7s have over the Stirlings. From Ella Fitzgerald to a young Melissa Etheridge and from Dean Martin to Kris Kristofferson, the Compact 7s deliver a complete vocal performance, including the imperfections that make each singer’s voice an honest and terrific treat. The Final Tally While the Stirling SB-88 is a nice speaker, with all the good intentions of the BBC monitor tradition, it cannot match the broad, rich sonic experience that the Harbeth Compact 7ES-3 provides. Alan Shaw (Harbeth owner and speaker designer), the BBC monitor crown belongs to you. Stirling Broadcast SB-88 $3,450 – $3,850, depending on finish [url=http://www.stirlingbroadcast.net]www.stirlingbroadcast.net Harbeth Compact C7ES-3 $3,690 – $3,990, depending on finish [url=http://www.harbeth.co.uk]www.harbeth.co.uk
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
נמר, המבחן כתוב יפה מאוד, רהוט, ממש אהבתי. תומר
avatar
hornless 1970-01-01 02:00:00
נורא דומים, אז מתבקש : Harbeth Compact 7ES-3 vs. Stirling SB-88The Final Tally While the Stirling SB-88 is a nice speaker, with all the good intentions of the BBC monitor tradition, it cannot match the broad, rich sonic experience that the Harbeth Compact 7ES-3 provides. Alan Shaw (Harbeth owner and speaker designer), the BBC monitor crown belongs to you. תודה על הסקירה נמר, מה שבועז ציטט די מתאר את מה שרשם נמר. שהרמקול הזה פחות צבוע. נשמע שקולע לטעם שלי. הייתי שמח אם היית מציין איך העמדת בחדר וגם מוסיף קצת נתונים טכניים.
avatar
ברקצ 1970-01-01 02:00:00
אני גם חובב גדול של צאצאי ה BBC ולא במקרה יש לי את הקומפקט 7... גם אצל הרבט' מצאתי שדווקא האח הקטן נשמע יותר טבעי ומדויק. ומאד מסכים עם נמר - אלה מסוג הרמקולים שאפשר להוציא מהם הרבה דברים ובהרבה רמות שונות לפי מה שמחובר להם.
avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
נמר אהבתי מאוד את הסקירה :בעד: יש לי KEF CRESTA-1 שמשמשים אצלי הרמקולים אחוריים. בזמנו השתמשתי בהם הרמקולים ראשיים עד שהגיעו הגדולים שהזמנתי. יש קסם במוניטוריים האנגלים,במיוחד באלה עם עם שני דרייברים (2Way). אפשר להוציא מהם מוזיקה נפלאה. הם מדייקים מאוד ואינם פוסחים על פרטים. לחדרים קטנים,למעוטי תקציב הם החלטה נבונה. איזה כף שיש עוד אלטרנטיבות כאלה (ורד)
avatar
Soundcraft 1970-01-01 02:00:00
אחלה רמקול עם גוון דומה ל5/9 אבל בלי המגבלות הדינאמיות שהיו לו, וגם בלי המקזז +/- דציבל עם החוט חיבור שהיה בחזית. כל פעם שישבתי לנתח אותו מצאתי את עצמי מאזין למוזיקה ושוכח מהעניין. אני חייב לציין שאני לא מבין מדוע מביאים ציטוט של תסקיר סובייקטיבי של HENESSY לדעתי כאשר ה88 עוד היה בחיתוליו, כאן בראש התגובות. נראה שחלקכם חובבי כתבות ומשווים חוות דעת בלי הבנה של ממש. מומחים תהיו כאשר תשמעו ותדעו במה ברמקול שונה מהצליל במקור ואיך זה משפיע. יופי של כתבה, נמר אתה מתקלקל!
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
סאונדקראפט (אחלה מיקסר - היה לי סאונדקראפט אירופה שנמכר אחר כבוד לחבר קרוב). למה מתקלקל?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
תודה על הסקירה נמר, מה שבועז ציטט די מתאר את מה שרשם נמר. שהרמקול הזה פחות צבוע. נשמע שקולע לטעם שלי. הייתי שמח אם היית מציין איך העמדת בחדר וגם מוסיף קצת נתונים טכניים. צודק. אוסיף נתונים טכנים. לגבי מיקומים. זהו רמקול קל לחלוטין למיקום. צמוד לקיר, כמו כל רמקול, מגביר את הנפח אך פוגע בבמה ובדיוק. לא מצאתי איזו בעיה מיוחדת במיקומים שהיה שווה להתעקב עליה.
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
נמר - מאוד נהניתי לקרא!
avatar
Soundcraft 1970-01-01 02:00:00
למה מתקלקל? כי זה קריא.. ;) אבל לעניין, האם אין מוניטורים שמסוגלים לרוק? חכה שתשמע SCM100A זה מרסק עצמות. אגב ה 3/6 לדעתי רמקול עדיף על זה שבסקירה, במיוחד אחרי שעות רבות כשמבינים שניתן להמשיך להאזין בלי סוף. ה 88 פשוט קצת יותר כיפי בלי הנטיה לגבוהים מודגשים שמייצרים "שקיפות" מלאכותית. הוא נשמע נכון, בפרזנטאציה פחות עמומה שנבעה הרבה מהטיפול שהיו עושים לדרייברים עם לכות וכו, בכדי להסיר בליטות בהיענות שלהם. למשל ה 3/5 היה עם ממברנה ששקלה עשרות גרמים, וכיום ניתן לקבל היענות יותר ליניארית עם דרייבר מודרני הודות לחומרים. אז זה נשמע יותר מהיר וחי, וזה בדיוק איפה שה 88 עולה על הישן דוגמת ה 5/9. חשיבה חדשה לאותו קונספט, תיבה מנגנת למדי, אבל עם חלקים הרבה יותר טובים וזה כ"כ מורגש.
avatar
Soundcraft 1970-01-01 02:00:00
ואגב אכן מיקסר נהדר..
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
למה מתקלקל? כי זה קריא.. ;) אבל לעניין, האם אין מוניטורים שמסוגלים לרוק? חכה שתשמע SCM100A זה מרסק עצמות. אגב ה 3/6 לדעתי רמקול עדיף על זה שבסקירה, במיוחד אחרי שעות רבות כשמבינים שניתן להמשיך להאזין בלי סוף. ה 88 פשוט קצת יותר כיפי בלי הנטיה לגבוהים מודגשים שמייצרים "שקיפות" מלאכותית. הוא נשמע נכון, בפרזנטאציה פחות עמומה שנבעה הרבה מהטיפול שהיו עושים לדרייברים עם לכות וכו, בכדי להסיר בליטות בהיענות שלהם. למשל ה 3/5 היה עם ממברנה ששקלה עשרות גרמים, וכיום ניתן לקבל היענות יותר ליניארית עם דרייבר מודרני הודות לחומרים. אז זה נשמע יותר מהיר וחי, וזה בדיוק איפה שה 88 עולה על הישן דוגמת ה 5/9. חשיבה חדשה לאותו קונספט, תיבה מנגנת למדי, אבל עם חלקים הרבה יותר טובים וזה כ"כ מורגש. ה-SCM100A הוא לא ממש מוניטור. זה רמקול ריצפה על סטנד נמוך. בהחלט אחד מהיותר טובים ששמעתי. עם זאת, יש לו כמה וכמה מתחרים בניהם ההרברט׳ 40 ועוד כמה. לגבי השאר. מסכים בהחלט. לגבי הקריא - אני כותב בתימנית וליאור עושה תרגום מגוגל. מורגש שהם משתפרים.
avatar
TakeOne 1970-01-01 02:00:00
[QUOTE= לגבי הקריא - אני כותב בתימנית וליאור עושה תרגום מגוגל. מורגש שהם משתפרים.[/QUOTE :D:אצבע מורמת
avatar
Soundcraft 1970-01-01 02:00:00
נמר.. שליאור ילמד אותי גם לתרגם את התימניה שלי לאשכנזית מדוברת.. אגב הייתי היום אצל רועי ומסתבר שהזוג שבדקת היו תחילה אצלי בהרצה, אבל די מזמן, כבר כמה חודשים. קטע. זוג בהיר ופיניש כ"כ חלק שזה נראה כמעט טפט קיטשי. איזה עבודה יפה.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
חביבי לתרגם תימניה יעלה לך במרק תימני, חילבה ולחוח. ואחרי ששמעת אותו. מה אתה חושב עליו? במה בחרת בסוף?
avatar
Soundcraft 1970-01-01 02:00:00
חביבי אם אתה רוצה היא מכינה כל מה שאמרת כמו זקנה כפרית, מרק עם כרפס כמו שהיא אומרת, ובנוסף בשבת אני מקבל קובנה. את הג'חנון תרמתי לחיזוק חדרי הביטחון והסחוג שהיא כותשת משמש לי חומר הדברה יעיל.. אבל אני בטוח שאתה חסין ותקבל מה שתרצה. אגב, נסה לתרגם לי אהאווה בגוגל. מה קניתי? עדיין לא. אני משתמש עדיין ב קף רפרנס 2 עם באס נגד דאעש, ושלל מגברים שעוברים אצלי. מדוע? כי רוב הדברים נוחתים כאן לתיקון ובדיקה, כל מיני מרידיאן וקוואד ומגברי מנורות.. כל המינים. אז יצא לי לארח את ה 88 והאמת שהערת אצלי משהו עם זה. אני שומע הרבה קאמרי, וזה היה הרבה יותר מוזיקלי מהקף וערב אותי במוזיקה יותר מהרבט 5 הקודם. זה אולי היה פחות שקוף במיד, אבל תמיד שאב אותי ישר פנימה. וגם המגברים החריפים יותר נשמעו חריפים צלולים אך לא כואבים. פשוט תענוג. סדרי עדיפויות, אבל השאלה שלך העלתה את הסוגיה לראשות הרשימה.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: