Magic Leap - טכנולוגיית התצוגה המהפכנית הבאה?

ליאור קורן
23-10-2015 11:51

האם הטכנולוגיה הבאה שתשנה לעד את עולם הטלוויזיות והמסכים מגיעה לשלב פריצת דרך? Magic Leap מבטיחה לחבר את העולם הווירטואלי עם המציאות הפיזית בדרך שלא נעשתה עד היום.

הדיווחים בעיתונות הפיננסית בעולם מספרים בהתרגשות רבה על חברת הסטארט אפ Magic Leap שעומדת לגייס סכום עתק של מיליארד דולר. על מה המהומה ומה גרם למשקיעים כמו גוגל או קוולאקום לשלם בסבב המימון הקודם של החברה 542 מיליון דולר?
מטרתה של Magic Leap היא לחבר את העולם הפיזי והווירטואלי, מה שיכול לייתר למעשה את המסכים המוכרים לנו כיום. החברה מצליחה בינתיים לשמור בקפדנות על סודיות ולא חושפת לקהל את מראה או תיאור המכשיר אותו הם מפתחים, אבל מתיאור הפטנטים שהחברה עשתה, נראה כי מדובר במכשיר שמזכיר את ה- HoloLens של מיקרוסופט. כזה שמציג גופים וריטואליים תלת ממדיים בתוך הנוף הפיזי אותו אנחנו רואים.

אבל, להבדיל למשל מהמשקפיים של גוגל, הפתרון של Magic Leap הולך הרבה יותר רחוק מבחינת יכולות של מציאות רבודה (Augmented Reality) ומאפשר לראות ולתקשר עם הולוגרמות בדיוק כמו שראינו עד עכשיו רק בסרטי מדע בדיוני. בנוסף, הגרפיקה לא מוצגת על מסך זעיר באופן המקובל אלא אמורה להיות מוקרנת ישירות לתוך העיניים של המשתמש.

Magic Leap
לפני מספר ימים, פרסמה החברה סרטון וידאו חדש אשר לטענתה, אינו סרט הדמיה שהופק באמצעות גרפיקה מלאכותית, אלא צולם ישירות דרך המכשור ומציג באופן ישיר מה שרואה המשתמש:


לפי הסרטון, החיבור בין לווירטואלי לפיזי אמור להיות הדוק ביותר, למשל, בתחילת הווידאו, הרובוט המרחף מבחין במשתמש צופה בו ומנפנף לו לשלום. בהמשך, לקראת סוף סרטון ההדגמה אפשר לראות את השתקפות השמש הווירטואלית בשולחן הפיזי.

הרעיון כאן הוא לא להציג גרפיקה מנותקת מהחלל בו היא מרחפת אלא מה שהחברה קוראת לו Mixed Reality – בו כל העצמים המוצגים מתייחסים באופן חכם לסביבה בה הם מוצגים, כולל מגבלות פיזיקליות מוכרות ולא סתם עוברים עם המשתמש דרך כל מה שנמצא בדרך באופן "טיפש".


זהו סרטון הדגמה קודם אותו שחררה החברה לפני כחצי שנה, הפעם זהו סרטון קונספט שמדגים מה ניתן לעשות עם המשקפיים וכיצד הם הופכים למכשיר עבודה מתקדם:


הטכנולוגיה יכולה לבוא לידי ביטוי בכמעט כל תחום אפשרי: בריאות, חינוך, בידור כמובן ועוד. לטענת מנהל התוכן בחברה, כל מה שאפשר לעשות עם סמארטפון או מחשב, יהיה אפשרי גם כאן – אבל בצורה אינטראקטיבית.

נכון לעכשיו, מאות עובדים על פיתוח המוצר באזור דרום פלורידה בארה"ב, בתוך מה שהיה בעבר מפעל של מוטורולה. המוצר יופעל ע"י מחשב זעיר לביש ולטענת נשיא החברה רוני אבוביץ' (בן למשפחה ישראלית) הוא לא יראה מוזר כמו משקפי הווידאו המוכרים כיום. חברת מג'יק ליפ אף פתחה לפני מספר חודשים מרכז פיתוח ברמת גן.

מעבר לתגובות בפורום