סוני RX1R II הוכרזה – לראשונה עם פילטר AA משתנה

ליאור קורן
14-10-2015 20:00

סוני מכריזה על RX1 RII עם חיישן Full Frame ו-42 מגה פיקסלים הכולל לראשונה פילטר AA אותו אפשר לשנות לפי דרישות הצלם.

לראשונה במצלמה דיגיטלית, סוני מציגה אפשרות שליטה של הצלם על חוזק פילטר ה-AA. הפילטר, המכונה גם Low pass ניצב בחזית החיישן ותפקידו הוא לטשטש את בעיית ה- Moiré שגורמת להופעת קשתות בתמונה (חלקן צבעוניות) כאשר מצלמים מרקמים בעלי קווים מקבילים צפופים. זה יכול להיות חולצת פסים, גדר או קיר לבנים. פילטר ה-AA בו עושים שימוש ברוב המצלמות, מרכך קמעה את חדות התמונה תוך כדי פעולתו ולכן בחלק מהדגמים החדשים (כמו ניקון D7200) מסירים אותו, כאשר לוקחים בחשבון שבתמונה עלול להופיע מוארה.

כאן, פיתחה סוני פילטר בעל שלושה מצבים: "כבוי" המספק אפקט של ללא פילטר (כאשר מבקשים לקבל מיצוי מקסימלי של רזולוציית החיישן), "סטנדרט" המספק פשרה בין חדות ושליטה מסויימת על תופעת המוארה ומצב "גבוה". אפשר לבצע גם מצב Bracketing בו המצלמה מצלמת שלוש תמונות – כל אחת במצב פילטר שונה.


חיישן 42.4 מגה פיקסל

ה- RX1 הראשונה, הייתה מצלמת ה- Full Frame הקומפקטית ביותר שיוצרה עד זמנה, עם עדשה קבועה של צייז באורך מוקד של 35 מ"מ. ה- DSC-RX1RM2 מגיעה עם חיישן חדש, בגודל Full Frame ותצורת BSI (אותו חיישן של ה- A7R II?) משודך גם הפעם לעדשת ZEISS Sonnar T* 35mm F2 שעברה התאמה לחיישן צפוף הרזולוציה. ביחד עם מעבד ה- BIONZ X, ערך ה- ISO הטבעי עומד על 100-25,600 עם אפשרות הרחבה לטווח של ISO 50-102,400.


סוני RX1R II
בנוסף, יש עינית אלקטרונית (EVF) מסוג OLED (עם 2.4 מיליון נקודות) שיוצאת החוצה מהגוף באופן דומה לעינית של ה- RX100 IV ויש גם מסך אחורי 3" הניתן להטיה (עד 109 מעלות כלפי מעלה ו- 41 מעלות כלפי מטה). סוני מצהירה על שיפור במהירות המיקוד של 30% ביחס לדגם הקודם והמערכת ההיברידית כוללת 399 נקודות מיקוד פאזה ו- 25 נקודות מבוססות זיהוי ניגודיות. צילום הרצף מאפשר חמש תמונות בשנייה עם מיקוד פועל. העדשה כוללת מצב מאקרו לצילום ממרחק של 14 ס"מ ויש לה תשעה עלי צמצם לקבלת בוקה עגול. מנגנון הסגר המשולב בעדשה מאפשר צילום עם פלאש פועל במהירות מרשימה של 1/2000 השנייה.


בצילום ה-RAW מתקבלים כעת קבצים בלתי דחוסים באיכות 14 ביט, זאת לאחר שלקוחות החברה דרשו תכונה זו. צילום וידאו אפשרי ברזולוציית 1080/60p בפורמט קבצים XAVC S.
בנוסף, גוף המצלמה כולל קישוריות WiFi עם NFC ותמיכה בחנות האפליקציות של סוני למצלמות.

סוני RX1R II
מחיר

ה- Sony RX1R II לא צפויה להוות להיט מכירות אלא מתאימה לצלמים שמחפשים סגנון צילום מסוים (כמו צילום רחוב למשל) וחיישן גדול. מה שמעניין במצלמה זו הוא שילוב כל התכונות בגוף קטן יחסית והצגת פילטר ה- AA המשתנה שמן הסתם יכנס גם למצלמות עתידיות של החברה.


מחיר המצלמה עומד על 3300$ בארה"ב ו- 3,500 אירו באירופה, היא תתחיל להמכר בחנויות בחודש נובמבר. לצידה, הוצג נרתיק עור תואם LCJ-RXH שמתאים גם לדגמי RX1 / RX1R הקודמים.

מעבר לתגובות בפורום