OnePlus 2 הושק בישראל ע";י מנכ";ל החברה

תומר צין וליאור קורן
13-10-2015 17:00

מנכל חברת OnePlus - קרל פיי הגיע לישראל לאירוע עם היבואנית C-DATA במטרה להתחיל את מכירות המכשיר החדש OnePlus 2, פגשנו אותו ושמענו ממנו על הסיבות לחיבור עם ישראל והסבר על המחיר.

חברת סי דאטה היבואנית של OnePlus בישראל, ערכה הבוקר יום ג’, 13.10, מסיבת עיתונאים לרגל השקת מכשיר הדגל OnePlus 2 בארץ, זאת כמעט כחודשיים וחצי לאחר שהוכרז לראשונה בעולם. באירוע נכח אחד ממייסדי החברה הסינית, קרל פיי, שציין כי השוק הישראלי הוא היחיד בו זמין המכשיר למכירה ישירה בחנויות ולא דרך הזמנות און ליין. עוד ציין, כי למרות שישראל אינה המדינה הגדולה ביותר, הבחנו כי הקהילה בה היא אחת המעורבות ביותר בנוגע ל-OnePlus.

OnePlus 2
קרל פיי בולט בגילו הצעיר מול שאר מנהלי יצרניות הסמארטפונים. הוא התגלה כאדם חביב ובלתי אמצעי, היה מעניין לשמוע אותו מדבר על ההיסטוריה הקצרה והדינמית כל כך של OnePlus ועל הפעילות האקטיבית והמעורבות של חברי הקהילה, עם 700,000 חברי פורום באתר החברה. יש גם נוכחות חזקה ב"אונליין" – הרבה יותר גדולה מאשר נתח השוק בפועל, זה מותג שמצליח ליצור באז.

מדוע לפתוח דווקא נציגות בישראל לפני מדינות אחרות בעולם? מסתבר כי ישראל בלטה מאוד מבחינת חיפוש ברשת – מעל ארה״ב ואירופה! שניה רק להודו. בנוסף, הישראלים פעילים מאוד גם בקהילת הפורומים של החברה.

קרל פיי - OnePlus 2
מחיר ושירות בישראל

היבואנית הרשמית בישראל היא C-DATA, המחיר בישראל הוא 2,499 ש״ח לגרסת Oneplus 2 64GB. אפשר לרכוש אותו ברשתות אייבורי, א.ל.מ ועוד. למרות שהמחיר גבוה לעומת רכישה בארצות אחרות, החברה טוענת שנאלצה להוריד את המחיר ליבואן (ובכך להרוויח פחות) במטרה שהמחיר גם לאחר תוספת המס הישראלי (35.7%) והוצאות תפעול ושיווק עדיין ישאר סביר.


OnePlus פותחת בישראל גם דף פייסבוק יעודי, טוויטר ועוד, אתמול ערכה החברה אירוע עם 50 לקוחות (שהם קוראים להם Fans – אוהדים).

ומה לגבי אחריות? את השירות תתן חברת DCS בשלושה מרכזי שירות: ראשון לציון, תל אביב וירושלים והחברה מתכננת שיתופי פעולה עם סטארטאפים ישראליים, פעילויות אזוריות ומסחריות.

ומדוע למכור בחנויות בישראל במקום בשיטת ההזמנות? לטענת קרל פיי, הם הבינו כי הרגלי הקניה בישראל שונים ביחס לארצות אחרות, הישראלים אוהבים להגיע לחנות, לגעת במוצר ואז לרכוש אותו. כמה שהמסחר האלקטרוני ברשת מתקדם בארץ, הוא עדיין לא מגיע לפופולריות בארצות אחרות. המדינה השניה בה זה קיים היא הודו בה ניתן לרכוש את הטלפון בכמה מקומות. לטענת החברה, אין להם קשר רשמי עם שירותי מכירה כגון Chinebuy שרוכשים את הטלפונים בשוק הסיני ומייצאים אותם לישראל. מנכ״ל החברה אמר שהוא לא מכיר התנהלות דומה למקרה בו משווק פרללי יוצא בפרסומים נוסח ״הנחות לכבוד הגעת המנכ״ל״.

קרל פיי וסטיבן - OnePlus 2
על המכשיר

ה-OnePlus 2 כולל מסך LCD בגודל 5.5 אינץ' בעל רזולוציה של 1920×1080 וצפיפות של 401 פיקסלים לאינטש, מעבד בעל 8 ליבות המשולב במערכת על שבב סנפדרגון 810 במהדורה 2.1 מבית קוואלקום, זיכרון 4 ראם זיכרון (או אופציה ל-3), נפח אחסון של 64 גיגה בייט, מצלמת 13 מגה פיקסל ראשית עם מייצב תמונה, פוקוס לייזר מהיר, פלאש LED בעל שתי טמפרטורות צבע ואפשרות לצילום וידאו באיכות 4K, מצלמת 5 מגה פיקסל משנית וסוללה לא נשלפת 3300 מילי אמפר לשעה. המכשיר תומך בקבלת שיחות משני קווים בו זמנית על ידי הכנסה של שני כרטיסים מסוג Nano-SIM וגם ניתן לגלוש ולשוחח דרכם ברשתות דור רביעי. זאת ועוד, למכשיר יש חיבור USB Type C הקיים תומך בחיבור דו צידי, זאת בניגוד לשימוש ב-microUSB 2.0. אולם, תקן העברת נתונים נשאר USB 2.0, מה שאומר כי מהירות העברת נתונים תישאר כמו שהייתה. גב ה-OnePlus 2 בעל מעטפת הניתנת להחלפה בקלות המכונה StyleSwap, ניתן לשנות את הכיסוי ולבחור מכל אחד מארבעת הכיסויים המוצעים: במבוק, עץ, שחור בטקסטורת עץ וקוולר. המחיר בחו"ל ועומד על 329 דולר לגרסת 16GB ו-390 דולר לגרסת 64GB. הוא יהיה זמין לרכישה בחנויות ורשתות מוצרי חשמל ברחבי הארץ במחיר של 2,499 ₪, לגרסת ה-64GB.

מעבר לתגובות בפורום