Plantronics Backbeat pro - אוזניות אלחוטיות עם מסנן רעשים במבחן

עמרי שובל
02-10-2015 09:30

ביקורת אוזניות אלחוטיות: ה- Plantronics Backbeat pro מציעות סינון רעשים וטווח קליטה מכובד, כמו גם אפשרות לחיבור עם כבל. כיצד הן מתפקדות בחיי היום יום בניהול שיחות וגם האזנה למוזיקה? בדקנו אותן.

מוסיקה עושה לי כיף. אני ממש נהנה להאזין כשאני על הערסל בתאילנד. השקט ברקע, האוויר. הריכוז המוחלט, רק אני והמוזיקה. אחחח..

חלומות לחוד ומציאות לחוד. ביום-יום העסוק, בין שלל שיחות טלפון וריצות אין סופיות, אין כל כך זמן להתערסל ואוזניות איכותיות יכולות לספק בריחה קצרה ונעימה. יש לי כבר אוזניות שאני ממש נהנה להאזין איתן למוסיקה, הבעיה היחידה היא שהן אינן כוללות מיקרופון. ככה זה עם אוזניות איכותיות חשבתי: "צריך לבחור" אמרו כולם – או מוסיקה או שיחות. מאז ששמעתי את העצה הזו עברו כמה שנים. החלטתי לברר מה מציע השוק כיום.


מה חיפשתי?


איכות סאונד טובה, בלי להתפשר, יכולת לבצע שיחות קוליות מבלי להחליף אוזניות, בזמן שיחה ארצה שישמעו אותי לא פחות ממצוין – כאילו לא הייתי עם אוזניה, שתהיה תאימות לטלפונים סלולריים – שליטת ווליום, השתקה, מעבר שירים, אם הן אלחוטיות – שהסוללה תחזיק זמן רב, שתהיה גם אופציה חוטית להפחתת הקרינה, נוחות לשימוש ממושך, סינון רעשי רקע – אם אפשר אז למה לא?

על ה- Backbeat Pro של פלנטרוניקס קראתי בהמון פורומים ולכן היה מעניין לקבל אותן לסקירה.

Plantronics Backbeat pro - ביקורת אוזניות
מה הן מציעות

ה Backbeat Pro הן אוזניות שמיוצרות על ידי Plantronics – חברה שאני שבוי שלה מבחינת שביעות רצון כבר הרבה שנים. חברה שמוכרת בעולם כולו כיצרנית אוזניות איכותיות בעיקר לשימושים עסקיים משרדיים וליין איכותי של אוזניות לטלפונים סלולריים. לחברה מספר אוזניות דוגמת ה- Backbeat שנועדו לספורטאים וחובבי מוזיקה. באתר החברה הרשמי הבנתי שהדגם המוביל טכנולוגית הוא ה Backbeat Pro – מוצר הדגל - והמפרט מצא חן בעיני:

חיבור BT חדש בעל טווח מוגדל של עד 100 מטר, חיבור NFC לטלפונים סלולריים, ANC - סינון רעשים אקטיבי, כפתורים נוחים ומחוגי שליטה למענה/ניתוק שיחה, העברת שירים ועצירת המוזיקה, זמן ניגון של למעלה מ- 24 שעות בין טעינות, אפשרות לחיבור חוטי – הכבל הנוסף כלול בערכה, חיבור לשני מכשירים במקביל עם BT, חיישנים חכמים לזיהוי מצב האוזנייה – מידע נוסף על כך בהמשך.

עטיפת ממתק
האוזניות מגיעות באריזה מהודרת מאד. עוד לפני פתיחת הקופסא הרושם הוא רציני. פנים הקופסה מעוצב לא פחות – האוזניות יושבות במארז קרטון מעוצב – כמו כפפה, כאשר לצדן כבל USB לטעינה, כבל אוזניות הכולל מיקרופון, תיק נסיעות וחוברת למשתמש.
עם חיבור האוזנייה לשקע הטעינה חשתי ספקן לגבי מפרט הסוללה. היצרן מדווח על למעלה מ- 24 שעות של נגינה בין טעינות. הייתי אופטימי בשלב הזה שאוכיח את היצרן אחרת ונתתי לאוזניות לילה שלם של טעינה, כדי לתת להן קרב הוגן, המשיכו לקרוא ותבינו כמה טעיתי...

Plantronics Backbeat pro - ביקורת אוזניות
האוזניות עצמן מרופדות מאד. לא קלות במיוחד אך נוחות מאד. קשה לטעות בצדדי האוזנייה. בגדול בתוך כל אפרכסת ישנה האות R או L בהתאמה. מצד ימין ישנו מתג ההדלקה – הדלקתי. עכשיו הגיע הזמן לחבר אותן לטלפון. ישנה אפשרות NFC – לחיבור בנגיעה עם מכשירים סלולריים תומכים וישנה אפשרות חיבור BT. האוזניות מזוהות מהר מאד ומתחברות בקלות.


חיווי קולי

באוזניות יש חיווי קולי כמעט לכל מצב. בהדלקה נשמע סטטוס וחיווי למצב הסוללה, לטלפון המחובר Telephone 1 (ניתן לחבר 2 מכשירים במקביל). בעת מעבר שירים ישנו צליל, בעת ווליום מקסימלי ישנה על כך התראה. במצב MUTE ON או MUTE OFF ישנן התראות גם כן. יעיל.

כפתורי שליטה


מצד ימין ישנו כפתור גדול עם ציור של אוזניה, בעזרתו אפשר לענות ולסיים שיחה. מסביב לכפתור עצמו גלגל המאפשר להגביר או להנמיך את עוצמת השמע. עוצמת השמע ניתנת לשליטה גם בעת שיחה וגם בעת האזנה למוזיקה. המעניין הוא שזוהי שליטה על המגבר הפנימי של האוזנייה ולא על עוצמת השמע של הטלפון עצמו כפי שהתרגלתי עד כה עם אוזניות BT קטנות. מגבר האוזניות עצמו חזק ומספק חווית סאונד עוצמתית. בתחתית צידה הימני של האוזנייה כפתור נוסף קטן. בעת האזנה למוזיקה מאפשר הכפתור הנמכת הווליום בהדרגה והפעלת מיקרופונים חיצוניים כדי לנהל שיחה עם מי שמולנו מבלי הצורך להסיר את האוזניות. בעת שיחה משמש הכפתור להפעלת והפסקת אפשרות ה MUTE. בעת שיחה לכפתור זה חיווי קולי המודיע על המצב הפעיל (Mute on / Mute off) – נוח מאד. מצדה השמאלי של האוזנייה כפתור גדול המאפשר בעת האזנה למוסיקה הפעלת PLAY או PAUSE והגלגל מסביב לכפתור מאפשר בהטיה קדימה או אחורה ניווט בין השירים. החזקת כפתור ההטיה למשך מספר שניות רציף מאפשר הרצת השיר הנשמע במהירות.


Plantronics Backbeat pro - ביקורת אוזניות
החיישנים, הוי החיישנים


לוקח קצת זמן להתרגל לכך אך באוזניות ישנם חיישנים המאפשרים לאוזניה לדעת מתי היא על ראשנו ומתי לא. כאשר היא על ראשנו המוזיקה מתנגנת. הורדנו אותן לצוואר או לחלוטין והמוזיקה מפסיקה. היא תמשיך לבד מיד כשנשוב ונשים את האוזנייה על הראש. החיישן פעיל לא רק בשמיעת מוסיקה אלא פועל גם בעת שיחה. באוזניות BT אנו רגילים שכאשר האוזנייה מחוברת – צריך למצוא אותה כשעונים לשיחה כיוון שהשיחה מנותבת אליה. במקרה של ה Backbeat Pro האוזנייה יודעת זאת לבד. לא משנה באיזה שלב של השיחה אנחנו – ברגע שנשים אותה על הראש – השיחה עוברת אליה. מסירים אותה והשיחה עוברת ישר לנייד עצמו. מ ד ל י ק.


איכות צליל


לאוזניה סאונד מרשים ביותר, המון הגברה והצלילים בה כמעט ואינם מתעוותים. כל זא'נר אותו ניגנתי היה כיף להאזנה. בהתחלה הייתי ספקן לגבי איכות הבאס. האם הוא מספיק? בהחלט כן. היו שירים בהם הרגשתי שהמוח שלי פשוט רועד מרוב באס. יחד עם זאת גם טווח ה MID וה- HIGH היו ברורים וישנה הפרדה טובה בין הצלילים. במת הצליל מעט סגורה אך תופעה זו מוכרת מאוזניות מהסוג הזה. אני יודע שבסאונד כמו בסאונד לכל אחד יש את ה- Cup of tea שלו ואין אפשרות בביקורת להעביר את החוויה עצמה. זה מאד אינדיבידואלי. אני אהבתי.


Plantronics Backbeat pro - ביקורת אוזניות
איכות שיחה


כבר בהתחלה הגדרתי לעצמי כי הנאה מהמוסיקה אינה הכל. חשוב לי גם שבעת שיחה טלפונית האיכות תהיה גבוהה. בדקתי את האוזניות גם בשיחות בטלפון הנייד וגם בשיחות סקייפ. הן עובדות נהדר ואף אחד לא העיר משהו על איכות לא טובה. יתרה מכך כששאלתי איך שומעים אותי התשובה לרוב היתה 'מצוין'. בגזרת איכות השיחה אין ספק שפלנטרוניקס שומרים על הכבוד הראוי.


זמן סוללה

אז הייתי אופטימי נכון? חשבתי שאוכיח שזמן הסוללה המוצהר קצת מוגזם? אז חשבתי. כבר למעלה משבוע שאני שומע ושומע ואת כבל הטעינה אני כלל לא מחפש. האוזניות הללו הן סוס עבודה. נקודה.

טווח קליטה


עד לא מזמן, קליטת BT מקובלת היתה למרחק מקסימלי של 10 מטרים וגם זאת בתנאי שאין קירות בדרך. תקן ה-BT העדכני מציע טווח משופר בהרבה: מניסיוני, דרך 4 קירות ובמרחק של 11 מטר הן קולטות מצוין ללא שום רעש או קרטוע – גם בשיחות וגם במוסיקה. הפתעה מדהימה היתה כשחזרתי ערב אחד ופתאום על גבי הטלפון הופיע הודעת התחברות לאוזניה שנמצאת בקומה השלישית בה אני גר, בזמן שאני עשרות מטרים מהבית. זה בהחלט טווח קליטה מוגדל ולא סטנדרטי.


Plantronics Backbeat pro - ביקורת אוזניות
אפשר גם חוטי

לאוזניות מגיע כבל חוטי כולל מיקרופון. חיברתי את האוזניות ליחידת DAC וגיליתי הבדל לא גדול במיוחד בין איכות הסאונד דרך BT ודרך ה DAC. במצב בו האוזנייה מחוברת בכבל אפשר לשמוע גם כאשר היא כבויה. עוצמת השמע איננה זהה והפעלת האוזנייה משפרת פלאים את העוצמה ואיכות הסאונד. נחמד לדעת שאפשר בישיבה ליד המחשב להשתמש באוזנייה באופן חוטי ללא קרינת ה BT אך לצערי הפתיעה אותי לרעה העובדה שבמצב בו הכבל מחובר והאוזנייה דולקת ה BT מנותק לגמרי. זה נשמע הגיוני ואף בריא יותר אבל... מה קורה אם אתה מאזין למחשב ונכנסת שיחה בנייד? על זה לא חשבו כנראה ואין אפשרות לענות לשיחה. ממש חבל.

נוחות שימוש

האוזנייה מרופדת מאד. מרגישה איכותית מאד. למי שמאד רגיש בצוואר יתכן והיא תהיה כבדה מדי לשימוש ממושך. אני מצאתי מעט אי נוחות לאחר שימוש ממושך ביום חם עם קצת זיעה. היו מקרים בהם הרגשתי את האוזן שלי ממש נוטפת. האוזנייה לא מאווררת דיה. חשבתי לעצמו שאולי זה בגלל האופציה של סינון הרעשים. תבינו למה לא השתכנעתי.


סינון רעשים – זה הולך לשני הכיוונים אתה יודע...


לאוזנייה מצב סינון רעשים אקטיבי. בסינון רעשים אקטיבי מיוצרים גלי סאונד הפוכים לנשמע בחוץ. הגלים ההפוכים מיוצרים על פי מה שנקלט במיקרופונים. בחדר בו רעש המזגן החרישי קיים הפעלת ה- ANC - Active noise Cancellation עובד נפלא. הרעש נעלם לו. במקרים קצת יותר קשים אך מונוטוניים גם כן – כמו מפוח העלים של מנקי העירייה ברחוב – מסנן הרעשים כאילו לא עושה כלום. פשוט לא עובד. גם רעשי סביבה כמו ילדים משחקים, אנשים מדברים ועוד – לא מסוננים בכלל. אני לגמרי לא בטוח למה התכוון המשורר אך אותי זה לא שכנע.


חשוב לסייג: האוזניות שהתקבלו לבדיקה לא היו חדשות. בעת הפעלת סינון הרעשים לפעמים נשמע קול צורם מצקצק שנעלם לאחר כמה שניות. סינון הרעשים נבדק המון פעמים והצליל הצורם נשמע רק בשלוש מהן. יתכן ומשהו באוזניה לא היה תקין. ההתייחסות בבדיקה הייתה לכל אותם המקרים בהם המנגנון הופעל ללא בעיה כלשהי.

כשמדברים על סינון רעשים אני חושב שחשוב לדבר גם על החברים במשרד או בבית – האם כשאני מאזין באוזניות להם באמת יש שקט? במקרה הנ"ל התשובה היא לא. אם אנו אוהבים לשמוע באוזניות בווליום בינוני ומעלה מי שלצדכם מקבל את גרסת הטרנזיסטור. הוא שומע בבירור כמו טרנזיסטור קטן את הכל. מצד שני, בניהול שיחות הסינון עבד כהלכה: כאשר הבנתי שהסאונד זולג החוצה תהיתי האם גם בעת שיחה קולית כל מי שמסביבי יוכל לשמוע את השיחה הפרטית. במקרה הזה אפשר להרגיע ולומר שגם כשמאד ניסינו לא ניתן היה להבין מילה מהנאמר.

Plantronics Backbeat pro - ביקורת אוזניות
סיכום

אוזניה עם נוכחות מרשימה, גימור איכותי מאד, בולטות בנוכחותן ומגיעות עם מיטב הטכנולוגיה שללא ספק תענה על הדרישות של חובבי אודיו. ביצועי הסוללה המרשימים והחיישנים הופכים את השימוש בסוללה לנוח מאד, יעיל, כזה שניתן להתרגל אליו בקלות. הצד הפחות מרשים מתייחס לסינון הרעשים שעבד בהצלחה חלקית כאן – מסנן בעיקר רחש רקע קבוע ולא רעשים אחרים.
אם אתם מחפשים אוזניה טובה אלחוטית מסוג Over the Ear שתשלב איכות שיחה גבוהה וגם סאונד ללא פשרות זו בהחלט עשויה להיות האוזנייה עבורכם. מבחינת תמורה לכסף מדובר באוזניה לא זולה אך ההרגשה הכללית לצד כל השכלולים ואיכות השמע היא שמקבלים תמורה מלאה.

מחיר: 949 ש"ח

אחריות: שנתיים של סיגנט

מעבר לתגובות בפורום