להוציא 40,000 ש";ח על פטיפון, מדוע?

מישל דור, Ynet, מיוחד ל-dtown
25-04-2008 03:00

לנמר לוי מנס ציונה יש בבית פטיפון העולה 40 אלף שקלים, ולא הוא לא זכה בלוטו אלא פשוט החליט להשקיע את מיטב כספו במה שהכי מסב לו הנאה. האם האיש השתגע? תחליטו בעצמכם.


"כסף זה מצווה לבזבז אבל פשע לזרוק", לימד אותי פעם מישהו חכם, והאמת היא שאני די מנסה לחיות לפי המנטרה הזו. כששמעתי שנמר לוי (26) שבמקרה גם עובד עימי רכש פטיפון ב-40 אלף שקלים החלטתי לנסוע לביתו בנס-ציונה וללמוד מדוע להוציא סכום שכזה על משהו מבחינתי לפחות הוא צלחת מסתובבת ותו לא.

"דבר ראשון לא יעזור בית דין", קובע נחרצות לוי , "לעולם, אבל לעולם לא יוכל תקליטור או כל מדיה דיגיטאלית להגיע לרמה של תקליט, נקודה! שנית, כשאתה מכניס תקליטור אתה מתחיל 'לזפזפ'- לדלג על שירים- תופעה שלא קיימת במקרה של תקליט ויניל ששם את המחט ושומע מוזיקה מההתחלה ועד הסוף כפי שצריך לעשות".


צילום: שי רוזנצייג

לוי מתגורר בדירה צנועה כשמערכת השמע שלו נראית כמו חללית שנחתה בסלון – כבלי חשמל תעשייתיים, חיבורים מזהב, רמקולים אימתניים וברור מהשנייה הראשונה כי האיש מכור לתחום ולא פלא – הבחור כותב ללא הפסק כתבות על רכיבי אודיו שונים, יוצר מוזיקה, מתקלט ומה לא, כך שבמקרה הזה הסנדלר לא רק שלא הולך יחף- אלא לובש את המגפיים הכי יפים בעיר.

"לא להיסחף", צוחק האיש, "המערכת שלי נחשבת ליקרה אבל אני רחוק מאוד ממערכות הרבה יותר יקרות שאנשים רוכשים בארץ, אם ניקח למשל את הפטיפון שלי שאמנם עלה 40 אלף ₪- מספיק שאחליט להשקיע במחט איכותית במיוחד שרק היא עצמה יכולה להגיע למחיר של 10 אלפים דולר. ולי ידוע על אנשים שמחזיקים בביתם פטיפונים במעל ל 200 אלף ש"ח "


צילום: שי רוזנצייג

ככל שאני מנסה לדחוק את לוי לפינה יותר אני מפנים שהאיש מאושר עד הגג עם הרכישה: "שמע, ויתרתי על רכישת רכב וקניתי את הפטיפון, וכמה שלא תטחן לי בראש אני יודע שעשית כתבה על אנשים שרוכשים שעונים בעשרות אלפי שקלים וכאן אחת ולתמיד אסביר לך את ההבדל: כשאתה רוכש שעון בעשרים אלף שקל או בשקל אחד שניהם בסופו של דבר יציגו לך את השעה. במקרה שלי לא יעזור לך שום דבר אם תרכוש פטיפון בשקל- הוא לעולם לא יוכל להוציא צליל שמתקרב לפטיפון איכותי ויקר יותר."

מי שרוכש מוצר שכזה העשוי בעבודת יד נכנס מיידית למועדון אקסקלוסיבי של לקוחות: כך למשל יקבל אחריות לכל החיים, רכיבים יוחלפו במלואם ללא כל תשלום, חלקים איכותיים לשדרוג יישלחו לניסיון ללא כל חיוב כשהסיבה לכך היא לא רוחב יד של היצרן אלא עצם המוצר עצמו: "הפטיפון שלי למשל מיוצר בעבודת יד בבית מלאכה קטן באנגליה כשהצלחת עליה מונח התקליט שוקלת כעשרים קילו והיא כל כולה צפה בתוך אגן של שמן." מסביר לוי, "גם אצל היבואן וגם אצל היצרן יש פטיפון שכזה שמסתובב כבר 17 שנים ברציפות וכך גם המוצר שלי- הצלחת לא מפסיקה להסתובב לעולם והיא תמשיך בכך גם אחרי מותי כל עוד יקפידו לעשות לה החלפת שמן תקופתית".


פטיפונים יוקרתיים

בדרכי הביתה הבנתי שנותר לי רק לקנא בנמר לוי, לא בגלל שיש לו את הסכום להשקיע במערכת הסטריאו שלו, אלא בגלל שהאיש עבד קשה, צירף אגורה לאגורה ורכש בסופו של דבר את אשר חשקה נפשו – מה שמתאים לפתגם שאומר שגברים לעולם לא מפסיקים לשחק בצעצועים, כשמה שמשתנה זה רק מחירם של אלו...

קישור: כתבת וידאו ב-YNET על פטיפונים

אם ברשותכם מערכת אודיו / וידאו ייחודית ואתם מעוניינים לספר עליה, מוזמנים ליצור קשר עם מערכת dtown


מעבר לתגובות בפורום