גלקסי נוט 5 במבחן – מכונת ביצועים

ליאור קורן
04-09-2015 15:15

ביקורת פאבלט: סמסונג גלקסי Note 5 מציע ביצועים שעומדים בפסגה, מצלמה טובה מאוד וגימור מתכתי עם זכוכית – בהחלט שדרוג ביחד לעבר. מצד שני, אין כרטיס זיכרון וסוללה נשלפת, בדקנו אותו.

הדור החדש של מכשירי סדרת Note נחת בישראל חיש מהר לאחר ההשקה העולמית. דגמי הפאבלטים קיבלו מקום של כבוד בקרב משתמשים עסקיים ברחבי העולם וגם חובבי גאדג'טים שתמיד רוצים את הדבר הגדול (תרתי משמע) הבא. סדרת 5 בסדרה מציגה ריענון עיצובי (עם מעבר למתכת וזכוכית) וכמה שינויים ועדכונים לעומת הדור הקודם Note 4.

מתכת וזכוכית

המכשיר גדול, אבל מסתבר שביכולת המעצב לעשות שינוי מורגש מבלי לשנות את גודל המסך: העיצוב משפיע מאוד על נוחות אחיזה ותחושה כללית, למרות שהנוט 5 כולל מסך 5.7", הוא לא מרגיש ענק. הקימור בשולי הגב משפר את האחיזה ביד והשוליים הצרים בין המסך לקצה המסגרת יוצרים רושם של מכשיר קטן יותר מהדגמים שבאו לפני (נוט 3 ו-4), למרות שגם הם כללו מסך 5.7". ואכן, בחינת המפרט היבש מראה שהנוט 5 צר מקודמו ב- 2.5 מ"מ. המכשיר מורכב מחלקי מתכת וזכוכית – ברוח החדשה שנחה על סמסונג וגם זה מוסיף תחושת יוקרה למכשיר ביחס לגימור הפלסטיק בדורות הקודמים. שימו לב רק לגב הרגיש לטביעות אצבע ובנוסף, הוא חלק מאוד. כמו בגלקסי S6, גם כאן עדשת המצלמה מאחור בולטת מגוף המכשיר ולכן מומלץ להשתמש בכיסוי מגן. המשקל אינו קל (171 גרם), אבל בפועל, המכשיר לא ממש מרגיש כבד במיוחד.

גלקסי נוט 5 - ביקורת
יש לנוט רמקול אחד, טוב באיכותו אבל לא בולט במיוחד (יש דגמים מתחרים עם צליל חזק יותר). הייתי מצפה לזוג רמקולים במכשיר במחיר כזה. במכשירים רבים, הרמקול ממוקם בפתח השמאלי למטה, כאן זה נמצא בפתח הימני ופעמים רבות מצאתי עצמי חוסם את הפתח הזה עם אצבע (בטעות) ומקבל קול עמום וחנוק, שימו לב לכך.

סמסונג, הסירה השנה את האפשרות להחליף סוללה (מילא), אבל יש מצב שחלק מהמשתמשים הכבדים בסדרת מכשירי נוט יתרגזו לנוכח הסרת האפשרות להוסיף כרטיס זיכרון למכשיר. הנוט 5 מגיע בתצורת 32GB וגם כזו של 64GB (שעדיין לא נמכרת בישראל). את חלק מהפונקציונליות של כרטיס מחליפים שירותי אחסון בענן, אבל זה כמובן תלוי בחיבור אינטרנט פעיל.

מסך וביצועים חזקים

סמסונג ממשיכה במסורת שלה עם מסכי Super AMOLED, עם שחור עמוק וצבעים בוהקים ורזולוציית 2560X1440 פיקסלים חדה. סוני כבר הספיקה להכריז על Z5 עם מסך 4K, אבל אני לא רואה כיצד הצרכני יצליחו להבדיל בהפרש חדות בעין "ערומה" ואפילו מסכים עם רזולוציה נמוכה יותר של 1080p מספקים עדיין תמונה חדה מספיק, כך שמסך הנוט ממשיך בהחלט לעמוד בפסגה מבחינת ביצועיו.

ובכלל, המכשיר הזה הוא מכונת ביצועים חזקה מאוד – עם מעבד מתוצרת עצמית של סמסונג – Exynos 7420 (בעל שמונה ליבות – ארבעה מהן בתדר 2.1GHz וארבע בתדר 1.5GHz) וזיכרון 4GB RAM.

גלקסי נוט 5 - Antutu
במבדק Antutu שהרצנו, ה- Note 5 נעמד גבוה בפסגה עם ציון על של 68795. בפועל, הכל רץ באופן חלק ומהיר, ללא גמגומים. במאמץ כבד מורגשת התחממות של גב המכשיר, אבל היא רחוקה מרמות החום אליהם מגיעים מכשירים כמו ה- HTC M9 למשל.

גלקסי נוט 5 - ביקורת
מצלמה

מעבר לנתונים הטכניים היבשים (16 מגה פיקסל), המצלמה מראה שהיא פשוט טובה, עם תמונות חדות בצבעים יפים שאינם מנסים להיות מוגזמים, כולל ביצועים הולמים בתנאי חשיכה. לרשות הצלם החובבן עומד גם ממשק לשליטה ידנית על הצילום, עם אפשרות שינוי פרמטרים כמו ISO, מהירות סגר וגודל צמצם, כמו גם האפשרות לצלם בפורמט RAW לגמישות מרבית בעריכה בתוכנת עיבוד תמונות במחשב.

גלקסי נוט 5 - ביקורת
יש גם מצב פנורמה, קולאז' וידאו שיוצר אפקט נאה לעין ובווידאו, מלבד אפשרות צילום ברזולוציה של עד 4K UHD, יש גם צילום בהילוך מהיר או איטי וניתן לבצע גם שידור חי של וידאו אל יוטיוב עם שליחת התראות לצופים פוטנציאליים מקרב החברים. מרשים בהחלט.


גלקסי נוט 5 - ביקורת
חיי סוללה

לעומת המכשיר הקודם בסדרה, סוללת המכשיר החדש מציעה קיבולת מצומצמת יותר של 3000Mah (לעומת 3220mAh). בשימוש כבד, הסוללה עדיין תשרוד יום עבודה ארוך (הגעתי גם ל-7 שעות פעולת מסך), אבל בשימוש עדין יותר, תחזיק יום וחצי. כאמור, המשתמש לא יכול להחליף אותה בעצמו. המכשיר תומך בטעינה מהירה עם המטען המקורי וב-45 דקות לערך, אפשר לטעון כחצי סוללה. הנוט 5 תומך גם בטעינה אלחוטית, עם מטען יעודי שניתן יהיה לרכישה בהמשך השנה.

גלקסי נוט 5 - ביקורת
מערכת הפעלה

המכשיר הגיע עם אנדרואיד בגרסת 5.1.1 העדכנית, עליה כמובן מולבש ממשק סמסונג שבשנה האחרונה עבר דיאטה מבורכת וכיום הוא יותר קליל למראה והפעלה. צבעי הכחול, לבן וקצת כתום נעימים לעין ולמרות שעדיין חלק קטן מהדברים מוצגים בצורה מעט מסורבלת (למשל, יומן הפגישות הצפוף של סמסונג), הרוב מתפקד בצורה טובה. בזמן שיחה או קבלת הודעה, מופיעה חלונית קטנה בצד העליון של המסך המאפשרת לענות מבלי לצאת מהיישום הפעיל באותו רגע.

גלקסי נוט 5 - ביקורת
סמסונג גם צירפה למכשיר אפליקציות לניהול משאבי הטלפון, עם אפשרות מהירה לניקוי קבצי זבל או אפליקציות שתופסות זיכרון RAM מיותר וגם מצבים לחיסכון יעיל יותר של חיי הסוללה.

גלקסי נוט 5 - ביקורת
S-Pen
המכשיר כולל גם חיישן טביעות אצבע בלחצן הבית, בהגדרה ראשונית של החיישן יש לסרוק את האצבע בזוויות שונות במטרה לצמצם את ניסיונות העברת האצבע בהמשך. סימן ההיכר של סדרת Note הוא העט החכם ומקומו כמובן לא נפקד גם כאן. השנה, העט עבר תכנון מחודש והוא מתקדם יותר מפעם – גם בצורתו. אבל, שימו לב שלא להכניס את העט למכשיר בכיוון הפוך! בניגוד לעבר, השנה – בגלל עיצוב העט, ניתן להכניסו גם מצדו ההפוך – מה שעלול להרוס את מנגנון זיהוי העט במכשיר ובכך למעשה להשביתו. כאשר שולפים אותו, עולה מסך "פקודת אוויר" שמציג את אפשרויות הפעולה, כמו כתיבה על המסך, תזכיר פעולה, כתיבת פתקים ואפשרויות נוספות. בשלב הנוכחי, ניתן למעשה לכתוב על כל תוכן פעיל במסך ולהפוך אותו לפתק / תמונה עם הערות ולשלוח אותו לחבר או לשמור אותו לשלב מאוחר יותר. השנה, אפשר גם לכתוב פתק גם על מסך כבוי וזה בהחלט נחמד.

גלקסי נוט 5 - ביקורת
סיכום

נוט 5 של סמסונג לא מאכזב ובהחלט ממשיך להצדיק את המחמאות שניתנו לסדרה לאורך הדרך, המשתמש מקבל כאן מקסימום ביצועים בסעיפי מעבד, מסך ומצלמה. העט החכם שימושי עבור מי שיודע לנצל אותו, הסוללה עדיין עושה את העבודה במשך יום ארוך.

הנוט עבר חידוש מורגש, ריענון בעיצובו ורמת החומרים בגימור קפצה מדרגה. מאידך, ביטול האפשרות להחליף סוללה והסרת אפשרות הרחבה עם כרטיס זיכרון, מורידים נקודות. מחיר המכשיר הרשמי עומד על 3,789 ₪ (המחיר משתנה בין המפעילות הסלולאריות השונות והחנויות) ובתקופה זו, בה יש מגוון מכשירים טובים ומתקדמים במחירים שנעים סביב 2,500 ₪ - 3,500 ₪, יש לא מעט מתחרים מול הנוט (אם כי העט החכם המובנה ממשיך להיות מאפיין יחודי כאן).

מחיר רשמי: 3,798

בעד: מקסימום ביצועים בסעיפי מעבד, מסך ומצלמה, עט חכם.
נגד: סוללה לא נשלפת, אין אפשרות לכרטיס זיכרון, אין שלט IR.

תמונות דוגמה נוספות מהמצלמה:


גלקסי נוט 5 - ביקורת

גלקסי נוט 5 - ביקורת
גלקסי נוט 5 - ביקורת
גלקסי נוט 5 - ביקורת

מעבר לתגובות בפורום