סמסונג מכריזה על בלוריי 4K, חיישן שינה ועוד

ליאור קורן
03-09-2015 21:35

סמסונג היא החברה הראשונה להציג נגן וידאו Blu-ray Ultra HD 4K, זאת לצד חיישן שמכבה את המסך כשנרדמים וגם שעון חכם עגול חדש.

טלוויזיות 4K נמכרות בעולם כבר שנתיים לפחות, אבל רק עכשיו חברה מסחרית מכריזה על נגן בלוריי ראשון אשר מסוגל לנגן סרטים תואמים. סמסונג עושה זאת היום במסיבת עיתונאים בתערוכת IFA בברלין, ביחס עם נשיא אולפני Fox שיספקו את התכנים: סרטי UHD וגם HDR. עדיין אין מחיר רשמי למכשיר ומועד ההשקה אמור להיות בתחילת שנת 2016. המכשיר מעוצב בצורה קעורה שמתאימה לטלוויזיות החברה והוא תומך גם בשירות הזרמת וידאו מהרשת (סטרימר). הסרטים הראשונים מבית אולפני פוקס שיצאו בפורמט החדש, יהיו ארבעת המופלאים, רץ במבוך, קינגסמן, הישורת החשאי וכנראה עוד כמה נוספים.

עדכון HDMI 2.0a
בתוך כך, הודיעה סמסונג כי תשחרר עדכון תוכנה לדגמי הטלוויזיות החדשים שלה שישדרג את חיבור ה- HDMI 2.0 לתקן עדכני יותר HDMI 2.0a שמוסיף תמיכה בווידאו HDR. גם לפי דברי איגוד ה-HDMI, שדרוג כזה אינו מצריך החלפת חומרה.

בייביסיטר

SleepSense הוא מכשיר חדש שנתחב מתחת למזרון במיטה. צורתו שטוחה כשל דיסק וחיישניו מנטרים את קצב הלב, נשימות ותזוזות בזמן השינה. לטענת החברה, מדובר ב-97% של דיוק. כמקובל, המכשיר שולח באופן אלחוטי את המידע אל אפליקציה בסמארטפון ומספק למשתמש ציון כללי על איכות השינה שלו בהסתמך על שבעה פרמטרים. האפליקציה מספקת גם עצות בנושא שיפור איכות השינה ממומחי אוניברסיטת הארוורד עם המלצות לתרגילי כושר, שינוי תזונה ודברים נוספים.

SleepSense
שימוש מעניין נוסף בחיישן ה- Sleep Sense מוגע לנושא "אינטרנט של הדברים": כאשר המכשיר מגלה שהמשתמש נרדם, הוא יכול לשלוח פקודת כיבוי או החלשת עוצמת המזגן, לטלוויזיה החכמה, לאורות בבית או להתקנים נוספים. בשלב ראשון, מכירת המכשיר תהיה בקוריאה (כנראה לקראת סוף השנה) ולאחר מכן בשאר העולם, אך אין מידע על מחיר צפוי.

סמסונג חשפה גם גרסה חדשה של ערכת חיבור מכשירים באופן חכם בבית בשם SmartThings שכוללת נתב חכם, חיישנים ואפליקציה. הגרסה החדשה אינה מחייבת חיבור פעיל לשירות ענן של סמסונג על מנת לפעול. למשל, המשתמש יכול לקבל שידור וידאו חי מהבית במקרה בו חיישן העשן מתריע, או חיישן התנועה מזהה משהו זז באחד החדרים או דליפת מים. המערכת פועלת בצוותא עם כ-200 מוצרים של מגוון חברות (Bose, D-Link ואחרות). מחיר הנתב עומד על 99$ בארה"ב וכל חיישן עולה 30$-55$ בהתאם לתפקידו.

שעון Gear S2

סמסונג מפסיקה להיות מרובעת ומשיקה לראשונה אצלה שעון חכם עגול Samsung Gear S2, מבוסס מערכת הפעלה Tizen ומעבד כפולה ליבה בתדר 1GHz. המסך עגול - 1.2 אינץ' עם רזולוציית 360x360 פיקסלים. עובי השעון - 11.4 מ"מ.

ה- Gear S2 מוצע בשתי אפשרויות – ה-Gear S2 וה-Gear S2 קלאסיק ב
גימור שחור אלגנטי עם רצועה תואמת מעור אמיתי. המשתמשים יקבלו התראות מהיומנים, המיילים והחדשות, ניתן גם לשלוח הודעות טקסט היישר מפרק יד. משתמשים יוכלו לבחור את ה -Gear S2 עם קישוריות דור 3 המשלב את ה e-SIM הראשון בעולם עם יכולת זיהוי קול לפקודות בקול המשתמש.

סמסונג Gear S2
טכנולוגית ה-NFC משולבת ב- Gear S2 ומאפשרת למשתמשים לבצע תשלומים ללא צורך בארנק ולתקשר עם מפתחות חכמים למכונית ולבית ואמצעי בקרה מרחוק המאפשרים לנהל בית מחובר. על פי טענת החברה, הסוללה מספיקה לעבודה של 2-3 ימים (נשמע אופטימי), לטעינת ה- Gear S2, יש להניח את המכשיר על תחנת העגינה האלחוטית היישר מהקופסה.

מעבר לתגובות בפורום