סוני Z5 – הסמארטפון הראשון עם מסך 4K

ליאור קורן
02-09-2015 19:19

סוני מכריזה על טלפון הדגל החדש Z5 Premium עם מסך ברזולוציה שמצדיקה את השם: 4K, זאת לצד Z5 בגרסה רגילה ו- Compact עם מסך 4.6".

סוני מציגה הערב שלושה סמארטפונים חדשים בסדרת Z5 עם מפרט מרשים שכולל מעבד חזק, מצלמה חדשה לגמרי והשיא הוא מסך 5.5" ברזולוציית 4K – לראשונה בסמארטפונים (עם 3840x2160 פיקסלים). 

בתערוכת IFA שמתקיימת בעיר ברלין, הציגה Sony Mobile את מכשירי הדור הבא: דגמי Xperia Z5, Xperia Z5 Compact ואת סמארטפון הדגל – Premium Xperia Z5.

Xperia Z5 Premium

זה הוא סמארטפון ה- 4K הראשון בעולם עם תצוגת 4K של מסך LCD IPS  בטכנולוגיית Triluminos (לשיפור הצבע בתמונה) בגודל ''5.5. זה מאפשר לצפות בסרטים מאתרים כמו נטפליקס (לאמריקאים), YouTube או צילומי וידאו מהמצלמה באיכות UHD 4K.
סוני השיקה בחודשים האחרונים כמה מצלמות באיכות 4K, למשל, ניתן להעביר את כרטיס הזיכרון ממצלמת הווידאו של סוני Action Cam FDR-X1000V למכשיר ה- Xperia Z5 Premium במטרה לצפות ישירות בתוכן שצולם או להתחבר למסך טלוויזיה 4K בצורה אלחוטית או באמצעות DLNA או MHL 3.0.

Xperia Z5 Premium פועל על ידי מעבד Snapdragon 810. סוללה בעלת קיבולת גבוהה 3430mAh המספיקה לפי הצהרת החברה עד יומיים (בהתאם לאופן השימוש), עם יכולת טעינה מהירה. המכשיר כולל נפח אחסון פנימי של 32GB, עם יכולת הרחבה כרטיס microSD חיצוני בנפח 200GB – עניין הכרחי עבור קטעי וידאו וסרטים באיכות 4K.

סוני Z5 פרמיום
מצלמה חדשה עם 23 מגה פיקסל

סדרת ה-Xperia Z5 כוללת חיישן מצלמה גדול יחסית לסמארטפונים (1/2.3) - חדש ברזולוציית 23MP עם Exmor RS ועדשה מסדרת F2.0) G) – זהו מודול מצלמת הסמארטפון הראשון שתוכנן מחדש מאז השקת דגם Xperia Z1 ע"י Sony בעל טכנולוגיית החלפת העדשות α של Sony ליצירת תמונה וחדה בכל צילום.

לטענת החברה, מדובר במצלמה עם הפוקוס האוטומטי המהיר ביותר בסמארטפון של 0.03 שניות. סוני עושה שימוש בכמות הפיקסלים הגבוהה בחיישן על מנת לקבל זום דיגיטלי של X5 עם פחות תופעות לוואי שליליות שמקובלות בדגמים מתחרים. יש גם יצוב רעידות SteadyShot עם מצב Intelligent Active Mode עבור וידאו.

סוללה

באמצעות טכנולוגיית טעינה מהירה 2.0 של  Qualcomm® במכשירים החדשים, ניתן לקבל 5.5 שעות שימוש לאחר 10 דקות טעינה בלבד, בעזרת מטען 2.0 מהיר ומאושר, דוגמת המטען המהיר UCH10 (תלוי בגרסות שוק).

סוני Z5 פרמיום
ביצועים ועיצוב

מכשירי סדרת ה-Xperia Z5 פועלים באמצעות מעבד Qualcomm Snapdragon 810, עם ליבה מתומנת, יכולות 64 ביט ומהירויות אולטרה-גבוהות של 4G LTE. סדרת Xperia Z5, שעוצבה בסטודיו של המרכז הקריאטיבי של סוני בשוודיה וביפן, מציגה גימור עם מסגרת מתכת וגב מזכוכית. עמיד במים* לנוחות יומיומית. בצד, לחצן הפעלה חדש עם חיישן טביעת אצבע המבטיח שכל מכשיר הוא אישי, מוגן וניתן לפתיחה בקלות על ידי המשתמש בעזרת הרמה ולחיצה בתנועה טבעית. המכשיר יתמוך גם בתקן FIDO; אימות באמצעות טביעת אצבע לשירותי תשלום מקוונים – מידע על השותפים הראשונים ישוחרר בסמוך להשקה.

דגם ה- Z5 ה"רגיל", מגיע עם מסך בגודל ''5.2, מראה נקי ונגיעות עיצוביות המתאימות ל-LOOK של סתיו 2015 וצבעים: לבן, שחור-גרפיט, זהב וירוק.

דגם Xperia Z5 Compact כולל חומרה דומה לזו של דגם Z5, עם מסך קטן יותר של ''4.6, מושלם לשימוש ביד אחת, בצבעים צהוב, אלמוג, לבן ושחור-גרפיט.

סוני Z5 קומפקט
הסמארטפון מתחבר כמובן למשחקי הפלייסטיישן 4 עם PS4 Remote Play. מחברים את הטלפון ל- PS4 דרך ה-Wi-Fi הביתי תוך שימוש ב-DUALSHOCK 4 Wireless Controller מכל חדרי הבית.

אביזרים

מבחר של כיסויים, מגנים ונרתיקים יהיו זמינים עבור דגמי Xperia Z5 בזמן ההשקה, בצבעים המתאימים למכשיר – חלקם יאפשר גישה לאפליקציות דרך חלון חכם.

אוזניות סטריאו Bluetooth דגם SBH54 הן אוזניות רב-תכליתיות עם תכונת handset, המיועדות למשתמשים שרוצים אביזר נלווה נוח לסמארטפון עם מסך גדול, ומאפשרים לקבל ולבצע שיחות, לראות הודעות, לנגן מוסיקה וליהנות מרדיו FM.

זמינות

Xperia Z5 ו-Z5 קומפקט יושקו ברחבי העולם החל מאוקטובר 2015, ו-Xperia Z5 פרימיום מחודש נובמבר 2015.

מעבר לתגובות בפורום