אינטל חושפת את משפחת מעבדי סקיילייק המלאה

ליאור קורן
02-09-2015 11:00

מעבדי סקיילייק הם הדור השישי בדגמי Core, אשר מציע שיפור ביצועים במקביל להורדת צריכת האנרגיה וגרפיקה טובה יותר עם פענוח 4K HEVC מובנה.

עיקר הפיתוח של המעבדים החדשים - Skylake בוצע במרכז הפיתוח בחיפה, שהוביל קבוצות פיתוח נוספות בארה"ב והודו. הדור השישי של מעבדי אינטל  צפוי להגיע למגוון סוגי מחשבים והתקנים - החל מהתקני מחשוב זעירים דוגמת Computing Sticks וכלה במחשבי 2 ב-1, מחשבים שולחניים בעלי צג רחב ומחשבים נישאים.

אינטל השיקה לפני כחודש מעבדים ראשונים מסדרת K (דגמי i7/i5) למחשבים שולחניים ועכשיו מגיעה משפחת המעבדים המלאה עם צריכת זרם שנעה בין 15-65 וואט (בהתאם לייעוד המעבד) – החל ממעבדים לטאבלטים (דגמי Y) ועד למעבדים עוצמתיים למחשבי עבודה ושרתים מדגמי XEON.

המעבדים החדשים עשויים בארכיטקטורה יעילה יותר של 14nm  כמו הסדרה הקודמת ברודוול (לעומת 22nm של Haswell) והם מגיעים גם עם תושבת חדשה LGA 1151 שתדרוש החלפת לוח אם וגם שימוש בזיכרון DDR4 או DDR3L.

Intel Skylake
תמיכה בקידוד HEVC 4K

Intel Skylakeאחת התכונות שישמחו חובבי קולנוע ביתי או אנשי וידאו היא יכולת המעבד לקודד או לפענח תכני וידאו בקידוד HEVC H.265 ברזולוציית 4K UHD עם חומרה יעודית לנושא - מה שחוסך משאבי מחשב לעומת עבודה בתוכנה ללא שבב יעודי לנושא  ויאפשר לבנות מחשבי מדיה סנטר (HTPC) ללא שימוש בכרטיס מסך אימתני. המקודד המובנה יהיה רלוונטי במיוחד עבור מחשבים ניידים ויוכל לצמצם את צריכת הסוללה בזמן צפייה בסרט 4K מקודד ב- HEVC. יש גם תמיכה חלקית בקודק VP9 של גוגל (יוטיוב) והפענוח שלו יעשה כנראה בשיטה היברדית המשלבת פענוח בתוכנה וחלקו בחומרה.


תאימות לחלונות 10


המעבדים החדשים ישתלבו עם תכונות Windows 10 ויספקו מאפיינים חדשים כגון Windows Cortana ו-Windows Hello, המעניקים אינטראקציה חלקה וטבעית יותר. התקנים המכילים שילוב של מצלמת RealSense של אינטל ו-Windows Hello יאפשרו למשתמשים להיכנס למערכות שלהם באופן מאובטח עם אימות זהות המבוסס על זיהוי פנים. טכנולוגיית True Key של Intel Security זמינה גם במחשבים עם המעבדים החדשים בכדי להעניק חוויה מאובטחת לכניסה להתקנים ואתרי אינטרנט ללא צורך בשינון סיסמאות פרטניות. המעבדים החדשים יכללו גם את תכונת "ללא כבלים" של אינטל ויספקו שיתוף של שולחן העבודה עם צגים אלחוטיים, הודות ל- WiDi  ו- Pro WiDi.


"זו הצלחה מדהימה למוצר שעבדנו עליו מעל ארבע שנים", התגאתה שלומית וייס, סגנית נשיא באינטל העולמית וראש הצוות שפיתח את המעבדים החדשים. "תוך כדי העבודה קיבלנו דרישה לביצועים גבוהים מאוד והורדה של צריכת האנרגיה. היו כאלו שלא האמינו שזה אפשרי. בבדיקות ראשונות במעבדה, כשיצרנו את המעבדים הראשוניים, גם לי היה קשה להאמין שהגענו לתוצאות כה מרשימות - ביצועים גבוהים עם הספקים מאד נמוכים - אבל עם עובדות אני לא מתוכחת. למעבדים הללו תהיה בשנים הקרובות השפעה על כל תחומי החיים, מחינוך ורפואה ועד למשחקים וסרטים". 

שלומית וייס - אינטל
מבדיקת אינטל עולה כי יותר מ-600 מיליון מחשבים הנמצאים כיום בשימוש בעולם הם בני חמש שנים או יותר. מחשבים אלה זקוקים לזמן רב כדי "להתעורר", הסוללות שלהם אינן מחזיקות מעמד זמן רב והם לא מסוגלים לנצל את כל החוויות החדשות הזמינות כיום.

על פי אנשי החברה, שיפור הביצועים למחשב דסקטופ מלפני 5 שנים עומד על פי 1.6, עם עיבוד וידאו מהיר פי 6 וגרפיקה עד פי 11 (ללא כרטיס מסך), זאת בהשוואת מעבד Intel Core i5-6500 למעבד לפני 5 שנים (Intel Core i5-650).

מעבר לתגובות בפורום