GoPro Session – מצלמת קוביה אקסטרימית במבחן

ליאור קורן
30-08-2015 07:00

ביקורת מצלמת אקסטרים: GoPro Hero 4 Session היא מצלמה שונה מכל דגמי גופרו הקודמים - קטנה, בעיצוב קוביה שחורה ומתופעלת בעזרת לחצן בודד. היא גם לא דורשת מארז מיוחד לצלילה, בדקנו אותה.

GoPro Hero4 Session - הקוביה

ה"סשן" החדשה שונה מכל מצלמת גופרו אחרת, היא הקטנה מכולם וצורתה כשל קובייה. היא נראית כמו קובייה משוריינת קטנה – שחורה ועשויה שילוב של מתכת, פלסטיק וגומי, כמו גם מגן שקוף בחזית עבור עדשת המצלמה. להבדיל דגמי GoPro האחרים, ה"סשן" אינה זקוקה למארז חיצוני עבור כניסה למים: היא עמידה לצלילה עד לעומק של 10 מטרים.

מעבר מסביב למצלמה, יגלה לחצן עם עיגול אדום בחלקה העליון, עם צג מגע קטנטן. מאחור, יש לחצן נוסף עבור הפעלת WiFi, בצד הקדמי והאחורי יש חרירים עבור מיקרופון (השימוש בשני מיקרופונים מיועד למנגנון סינון רעשי רוח) ובדופן שמאל, יש דלתית קטנה המכסה על שקע עבור חיבור מיקרו USB וחריץ לכרטיס זיכרון מיקרו SD.

GoPro Session - ביקורת מצלמה
אין למצלמה שקע תחתון לחיבור לאביזרים, אז כיצד עושים זאת? המצלמה מגיעה עם מעטפת / כלוב פלסטיק המתלבש סביב המצלמה ומשאיר פתחים גדולים מסביב. הכלוב הזה מתחבר לכל האביזרים המוכרים של החברה ובאריזה מגיעים למעשה כלוב סטנדרטי ואחד המאפשר חיבור בפרופיל נמוך יותר לקסדה.

להתחלת צילום הווידאו יש ללחוץ על הלחצן (עם העיגול האדום), קחו בחשבון שממצב כבוי, לוקח למצלמה כ-4 שניות להתחיל לצלם. לאחר ביצוע הגדרות צילום מבוקשות, תפעול המצלמה פשוט ומהיר – למעשה דורש לחיצה אחת קצרה לשם צילום וידאו ולחיצה ארוכה יותר עבור תמונות סטילס ולחיצה נוספת להפסקה, זה הכל.

GoPro Session - ביקורת מצלמה
GoPro Session - ביקורת מצלמהמסך המידע הקטן במצלמה, מציג באותיות לד לבנות מידע כמו רזולוציית וקצב צילום, אות WiFi פעיל וחיווי על קיבולת הסוללה הזמינה. הלחצן באחורי המצלמה אחראי על הפעלת חיבור ה-WiFi וחיבור אמצעי שליטה על המצלמה – השלט הרחוק המוכר (נרכש בנפרד) או ישום הסמארטפון. לצידו מצויה נורה המהבהבת בכחול כאשר החיבור האלחוטי הופעל והנורה הקדמית תהבהב באדום בעת צילום וידאו.

לפני שאתם מפעילים את ישום GoPro, התחברו קודם כל לרשת האלחוטית של המצלמה, אחרת תנסו להתחבר שוב ושוב מבלי להבין למה זה לא פועל. בחיבור הפעיל, ניתן לראות בזמן אמת על מסך הסמארטפון דרך עדשת המצלמה, בהשהיית תמונה קלה. מכאן ניתן לשלוט באופן מלא על הגדרות המצלמה (זו למעשה הדרך היחידה כיוון שלא ניתן לעשות זאת ישירות במצלמה). גדרות פרמטרים כמו רזולוציה, קצב פריימים, זווית צילום רחבה או מדיום, מצב אור נמוך, מדידת ספוט, מצב Protune ועוד.

GoPro Session - ביקורת מצלמה
שמחתי לראות כאן את מצב השליטה המתקדם Protune, אבל במצלמה הזו הוא מאפשר רק לשלוט על נתון ISO מקסימלי (400 או 1600) ועל מצב החדות. בגרסת התוכנה במצלמה שקיבלתי לסקירה – V01.00, KT VH,V אפשרות לצלם בפרופיל תמונה סופר "שטוח" וחיוור שבא לעזר כאשר רוצים להוציא בעריכה עוד פרטים מהתמונה ולהתאים את אופי הצבע שלה לצילומים ממצלמות אחרות. גם קצב הנתונים במצב Protune אינו שונה מזה במצב הרגיל.

במצב צילום סטילס, ניתן לשלוט על קצב צילום התמונות בין תמונה כל חצי שנייה ועד לאחת כל שישים שניות.

אגב, צפייה ישירה במהלך ההקלטה אפשרית רק בקצבי וידאו של 1080/25p-30p ולא ב- 50p/60p (אבל המצלמה ממשיכה לצלם למרות שלא רואים תמונה בסמארטפון).

רזולוציות וידאו ואיכות תמונה

ה- Session מציעה רזולוציית 1920x1080 סטנדרטית בקצבים מקסימליים של 50p/60p (בהתאם למצב PAL או NTSC). ניתן לצלם גם ברזולוציה פחות סטנדרטית אבל עם יותר פיקסלים לגובה של 1920x1440 (יחס תמונה של 4:3) למקרים בהם אתם רוצים לתפוס בפריים משהו אנכי או לרדת לרזולוציית 720p אבל לקבל קצב פריימים מהיר יותר של 100 בשנייה.
המצלמה מזהה גם היפוך שלה (Orientation) והופכת בהתאם את כיוון התמונה (ניתן לשלוט על זה גם באופן ידני). תמונות סטילס ניתן לצלם ברזולוציית 8 מגה פיקסל (בזווית סופר רחבה עם אפקט עין הדג) או 5 מגה פיקסל בזווית פחות רחבה - מדיום. לחיצה ארוכה (3 שניות) על לחצן הצילום מתחיל צילום סטילס רצוף של 10 תמונות בשתי שניות (בהתאם להגדרות במצלמה).

טיול בנופים של הרי האלפים באוסטריה:


באופן כללי, איכות הווידאו מזכירה מבחינת כמות הפרטים בתמונה את דגמי Hero הקודמים, אבל עדיין פחות טובה מזו של Hero 4 Black / Silver. החשיפה בתמונה מאוזנת בדרך כלל, אבל אל תצפו לטווח דינמי נרחב בסצנות בהן יש אור חזק וקטעים כהים יחדיו (ניתן לראות זאת בחלק מהקטעים בסרטון שצילמנו בהם השמיים בהירים מדי). הצבעים מאוזנים באופן יחסי והם לא מוגזמים או מלאכותיים לעין. יש אפקט עיוות בנוסח "עין הדג" בצילום בזווית הרחבה, אבל המצלמה תופסת הרבה שטח בתמונה וזה בהחלט יעיל במקרים כמו צילום מגלשות הרים בהרי האלפים באוסטריה – שם ניתן לראות גם את הנוף המרהיב ולא רק את רגלי הגולש.

מגלשות הרים אלפיניות באוסטריה:



סוללה
אי אפשר להחליף סוללה פנימי (בשונה מדגמי HERO4) ויש להטעינה בחיבור ישיר למטען. הסוללה מאפשרת לצלם וידאו לשעה וחמישים דקות בערך בהפעלה עצמאית ישירות מהמצלמה, אבל אם תתעקשו להשאיר חיבור WiFi פעיל ושליטה מאפליקציית הסמארטפון, אז תפסידו כעשרים דקות מזמן ההפעלה המירבי.

GoPro Session לצד דגם Hero +LCD
סיכום

הבלאק והסילבר עדיין מציעות אפשרויות וידאו מתקדמות יותר עבור מי שזקוק לזה (כולל 4K/30p בבלאק) אבל לדגם ה- Session יש בהחלט מקום יחודי משלו בקו הדגמים של גו פרו. המבנה הקטן והצבע השחור הופכים את ה- Session להרבה פחות בולטת מאשר מצלמות אחרות וכתוצאה מכך אינם מושכים תשומת לב אל הצלם. כאמור, ניתן להיכנס אתה אל המים עד לעומק 10 מטרים ואין צורך ב"התעסקות" עם מארז חיצוני ובכלל, לאחר ביצוע הגדרות צילום ראשוניות, התפעול פשוט ומהיר ודורש מהמשתמש רק לחיצה בודדת – קצרה או ארוכה. בטיול משפחתי בחו"ל, המצלמה היתה נוחה לנשיאה ותפעול, תפסה מקום מינימלי בתיק ואפשרה לצלם במקומות פומביים ללא משיכת תשומת לב מיותרת, כך שמצאתי אותה ככלי יעיל לתיעוד פעילות נינוחה ואקסטרימית כאחד - ביבשה ובמים.

בעד: קטנה ואטומה למים (לעומק 10 מטרים) ללא הצורך במארז חיצוני, תפעול פשוט לצילום וידאו.

נגד: אין מסך, זקוקה לאפליקציה או שלט עבור שינוי הגדרות.

מחיר: 2,189 ש"ח
אחריות: DAA שיווק ספורט

מעבר לתגובות בפורום