אסוס Zenfone 2 במבחן - עם זיכרון 4GB

יעקב חבושה
24-08-2015 20:05

ביקורת סמארטפון: דגם הדגל החדש של Asus מדגם Zenfone 2 כולל זיכרון RAM נדיב של 4GB, מסך 5.5" ומעבד אינטל "אטום", בדקנו את הביצועים בפועל, נוחות השימוש ואיכות תמונות המצלמה.

חברת ASUS הינה חברת טיוואנית ותיקה שמייצרת מגוון מוצרים החל מחומרת מחשב, מחשבים ניידים וגם טלפונים. קו המכשירים אותו מכנה החברה ZENFONE כולל בנוסף לטאבלטים גם סמארטפונים שאותם החלה לייצר לפני כשנה וחצי. המכשירים מצויידים במעבדי Atom מתוצרת אינטל למכשירי סלולאר.

לקחנו לבדיקה את מכשיר הדגל האחרון והחדש שנחת רשמית בישראל - דגם ASUS Zenfone 2 עם המפרט העדכני והמהיר.

מפרט עם זיכרון נדיב

ASUS Zenfone 2 מגיע עם מעבד ATOM מרובע ליבות עם תצורת 64bit של אינטל במהירות 2.3GHZ. לצידו, יש זיכרון נדיב בנפח RAM 4GB (מהראשונים שמגיעים לכאן) ונפח אחסון פנימי של 32GB. הנפח השימושי ללקוח (אחרי מה שתופסת מערכת ההפעלה) בשימוש ראשוני הינו 25GB, בנוסף ישנו חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון חיצוני עד לגודל 64GB.

אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון
מסך האסוס בגודל 5.5 אינץ', הוא מסוג IPS LCD ברזולוציה של 1920x1080 פיקסלים, עם זכוכית גורילה גלאס 3 שנמתחת מקצה עד לקצה הדפנות של המסך. בהתרשמות ראשונית של הטלפון, יש תחושה ביד של מכשיר גדול, לאחר כמה ימים התרגלתי לכך, ופתאום מכשירים אחרים נראו "קצת קטנים", אבל כשהמכשיר בכיס לא ניתן להתעלם מהנוכחות שלו.

בכדי להגן על שלמות המסך מנפילות כדאי לדאוג לכיסוי איכותי, אחרת נפילה על הזכוכית יכולה להיות בעייתית. המסך נראה חד וברור וזוויות הצפייה טובות מאוד, אולם הבהירות לא גבוהה מספיק בתנאי תאורה חזקים ועל כך נרחיב בהמשך. יש סוללה בקיבולת 3000mAh שלא ניתנת להסרה ובשימוש סביר מצליחה להחזיק יום עבודה.

אסוס Zenfone 2
הזנפון 2 מגיע עם דואל סים, אחד תומך דור 2+3+4 ,והשני לדור 2. יש מצלמה אחורית ברזולוציית 13MP וקדמית לחובבי הסלפי עם 5MP . בגב המכשיר ישנו פתח שנמתח לכל רוחב המכסה האחורי, אבל בהסרה שלו מתברר שיש מאחוריו רמקול בודד וקטן הממוקם בגב המכשיר ומספק עוצמה סבירה ותו לא.
הערכה במארז כוללת מטען מהיר שיכול לפי דברי היצרנית  לטעון כ- 60% מקיבולת הסוללה תוך כ-40 דקות, כאשר הטענתי את הטלפון לקח לו כשעה לערך להטעין את אותו נתון מוצהר. בנוסף, ניתן למצוא גם כבל העברת נתונים, אוזניות, ומדריך למשתמש.

אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון

עיצוב

האסוס זנפון 2 מגיע בעיצוב עגלגל עם פינות מעוגלות, גב אחורי קמור מבריק וחלקלק למגע. המכשיר מרגיש די גדול וקצת כבד, משקלו לפי נתוני היצרן 174 גרם. בקצה המכשיר העובי הינו 4 מ''מ ובאמצע כ-11 מ"מ מה שיוצר את המראה העגלגל.

המכסה האחורי חלקלק למדי וקמור אבל המכשיר נוח לאחיזה. בהקלדה כאשר המכשיר נמצא על משטח ישר, הוא מתנדנד מצד לצד, בגלל המבנה של החלק האחורי ולכן קצת קשה להקליד בצורה נוחה. כיסוי טוב יכול אולי לפתור את הבעיה הזאת למי שרגיש לנדנודים.

אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון
בדומה למכשירי LG האחרונים, כפתורי העוצמה של עוצמת השמע ממוקמים בחלק האחורי ולא בצד המכשיר. לחלק זה יהיה נוח ולאחרים פחות, אפשר להתרגל לזה, תוך כדי שיחה זה לעיתים נוח יותר לשלוט על העוצמה דרך הלחצן האחורי. כפתור ההדלקה נמצא בחלק העליון במקום בצד. לא נוח להגיע אליו ולנעול את המכשיר. אסוס פתרו את הבעיה בצורה יפה על ידי נקישה כפולה על המסך להדלקה וכיבוי המסך, כך שלמעשה השימוש בכפתור ההפעלה נשאר מיותם. בחזית המכשיר יש לחצני מגע (לא וירטואליים על המסך), לחצני הבית \ חזור אינם מוארים משום מה להתמצאות טובה יותר בחושך.

ממשק אנדרואידי

לאסוס ממשק שנקרא ASUS ZENUI שמתלבש יפה מאוד על אנדרואיד לוליפופ גרסה 5.0. נראה שאסוס לקחו קצת מכל חברה ויצרו ממשק נוח ומהיר.
לחיצה על מקום ריק במסך הבית פותחת תפריט מסך ניהול דף הבית שבו קיצורי דרך כמעט לכל דבר שימושי שמצריך גישה מהירה. האפשרויות הן רבות החל משינוי אייקונים, טפטים, גלילה ואופציות רבות אחרות. משיכת המסך מטה תגלול את שורת המצב, ומשיכה שנייה תראה את כל הפקדים.

אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון
בנוסף, המכשיר מגיע עמוס עם חבילת תוכנות שירות מבית אסוס וגוגל וגם אי אילו תוכנות נוספות שחלקן אולי מיותר שניתן היה לוותר עליהן ולהתקינן רק כשצריך, למשל- TRIPADVISOR, CLEAN MASTER וכד'.

ניתן לומר שיש כאן כמעט הכל, ורוב האפליקציות הן של אסוס. האפליקציות מתעדכנות כל הזמן דרך גוגל פליי וכך נשארות מעודכנות.
הצלצולים המובנים במכשיר חלשים, במקום רועש יחסית קשה לשמוע את הצלצולים או צלילי הודעות. דבר שימושי שקיים בחייגן הוא מקליט שיחות מובנה בחייגן כשההקלטה מתבצעת לפי בחירה ולא אוטומטית.

ביצועים מכובדים

במבחן ANTUTU האסוס הגיע לתוצאה די מרשימה של 46861. המכשיר מרגיש מהיר ולא סובל מהשהיות או גמגומים, הכל עובד בצורה חלקה, בזכות נפח הזיכרון הגדול והמעבד המהיר.

המשחקים עובדים יפה מאוד ללא קרטועים, עם זמן הטענה מהיר, גם הכבדים והעמוסים גרפית עובדים היטב. כמו כן, בבדיקת איכות מקלט ה-GPS, הניווט באסוס היה מהיר עם נעילת לויינים מהירה. בכל זמן הניווט היתה קליטה מלאה ולא נתקלנו בניתוקים.

אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון Antutu
חסרון שמצאתי היה עם המסך ועוצמת התאורה שלו. עוצמת ההארה של המסך לא מספיק חזקה בשמש בחוץ ובמצב בהירות אוטומטי המסך די כהה. צריך להגביר את הבהירות עד הסוף בכדי לראות באופן סביר ולמעשה בתאורת חוץ אם המסך לא מוגדר על בהירות מקסימלית, קשה לראות את המידע בו.

איכות השיחה טובה מאוד עם עוצמת קול טובה בכדי לשמוע היטב את הצד השני. הרמקול של האסוס קטן וקצת חלש, העוצמה סבירה ותו לא, האזנה לשירים ושיחה עם ספיקר לעיתים לא נשמעים מספיק חזק. הפתעה לא נעימה ציפתה לי בשמיעה עם האוזניות המצורפות לערכה. הצליל שבקע מהן היה שטוח, רזה מאוד ומתכתי. בדקתי אותן על 2 טלפונים אחרים וגם שם התוצאה הייתה זהה עם צליל רזה מאוד וצורמני. כשהחלפתי לאוזניות אחרות, איכותיות, הסאונד השתפר פלאים והפך למלא עשיר ומהנה.

חיי סוללה

הסוללה של האסוס בשימוש מתון, למרות גודלה, מספיקה ליום עבודה. היא תוכל להחזיק עד הערב, אבל לא מעבר – עם כמעט 4 שעות מסך פועל. אם משתמשים בניווט, גלישה, קצת יוטיוב, ומשחקים, רוב הסיכויים שתצטרכו מטען בשעות הערב.

אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון

מצלמה

המצלמה של האסוס מגיעה עם רזולוציה של 13 מ''פ בפורמט 4:3 ו- 10 מגה פיקסל בפורמט 16:9, כמו גם פלאש עם שתי נורות לד לקבלת גוון אור טבעי יותר. למצלמה אין מייצב תמונה.

במצלמה אפשרויות הצילום רבות, ביניהן: צילום אוטומטי, צילום ידני, מצב HDR מצב "רזולוציה מדהימה" (כך מנוסח בתפריט), צילום עצמי, ועוד. האפשרות "רזולוציה מדהימה" מציעה רזולוציה של עד 52 מגה פיקסל בעזרת טכניקת חיבור פיקסלים – למי שזקוק לתמונות "כבדות" כל כך.

אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון
בצילומי חוץ באור יום המצלמה מציגה תוצאות טובות מאוד. הפוקוס מהיר והתמונות חדות וברורות עם צבעים חיים ועזים. בצילומי פנים התוצאות קצת פחות מרשימות, כשהתמונות שמתקבלות מציגות גירעון בתמונה. מה שיכול לשפר במעט את התוצאה הוא צילום במצב HDR או "רזולוציה מדהימה" שמפחיתה מהגירעון של התמונה ומוסיפה פרטים, אולם נפח הקובץ מוכפל מבחינת הגודל, וכן צילום במצב אור נמוך שבו ניתן לקבל תוצאה לא רעה אבל רק ברזולוציה של 3MP.

אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון
אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון
המצלמה תומכת בצילום עד 100 תמונות ברצף, וכל זמן שלוחצים על הלחצן המצלמה ממשיכה לצלם. אחר כך ניתן לבחור מתוך הרצף את התמונה הכי מוצלחת.

צילומי וידאו נראים טוב כל זמן שמצלמים ברזולוציה של 720p - עם מייצב תנועה דיגיטלי. ברזולוציה של 1080p  המייצב לא פועל וחבל שכך מפני שהסרטון יוצא מעט קופצני בגלל חוסר יצוב תמונה.

אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון
אסוס Zenfone 2 - ביקורת סמארטפון

למי הוא מתאים?

מכשיר האסוס זנפון 2 נחמד ובחלק מהיכולות גם מלהיב. תגובות המכשיר זורמות חלק והוא עובד באופן זריז. תוכנות השירות הרבות של אסוס וגוגל המותקנות עונות על כל הצרכים, המסך הגדול מקל על קריאה של טקסט, הרזולוציה של המסך מציגה הכל בצורה חדה ויפה.


החסרונות של האסוס כאמור כפי שנכתב: הגודל הפיזי ביחס לגודל המסך, הספיקר החלש קצת והבהירות הנמוכה בתנאי תאורה חיצוניים. בשימוש מתון הסוללה תחזיק יום ואולי יותר. למעט אלו, אסוס בהחלט יכול לבוא בחשבון בהתחשב בעובדה שמחירו זול ממכשירי דגל חדשים של מותגים מתחרים.

הזנפון למעשה יכול להתאים לכל אחד. יש לו הרבה צדדים חיובים שמקלים על הבחירה בו. הוא טוב לגיימרים, לגלישה נוחה ומהירה, לניווט, לאפליקציות שונות ומצלמה טובה. הכל בזכות הממשק המהיר, המסך הגדול והמחיר הנוח יחסית.

מחיר רשמי
אסוס Zenfone 2 32GB - מחיר 1,799 ₪
אסוס  Zenfone 2 64GB- מחיר 1,999 ₪
אחריות: שנתיים במעבדות DCS עם איסוף והחזרה מבית הלקוח.

מעבר לתגובות בפורום