היטמן: סוכן 47 – ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
21-08-2015 17:52

היטמן: סוכן 47 מציג סוכן על אשר מזוהה רק על פי שתי ספרות דיגיטליות המוטבעות בראשו, מדוע הוא מחפש בחורה צעירה והאם היא תצליח להנצל מידיו? הלכנו לקולנוע בשביל לגלות.

"היטמן: סוכן 47", זה השם של סרט ההמשך לקודמו משנת 2007 - אחד מהסרטים מבוססי משחקי מחשב שנפוצו אי שם בתחילת שנות האלפיים. בדומה לסרטי הז'אנר האחרים -  "דום" ו- "מקס פיין" גם זה לא היה הצלחה גדולה אך עדיין הביא מעריצים לבתי הקולנוע (לא כל הסרטים הללו נגמרו ככישלון קופתי חורץ). מאז היו מעטים שניסו להפוך משחקי מחשב למשהו מעבר לזה ובשלב הנוכחי, רוב גיבורי על שלנו נמצאים בבוידם של חברת "מארוול".

החלק הראשון מ-2007 בוים ע"י קסאוייר ג'אנס, אם השם לא אומר לכם הרבה, כי זה משום שהוא לא עשה משהו שרובנו ראינו מאז. הסרט הופק בתקציב של 24 מיליון והכניס למפיקים כ- 40 מיליון עם צוות שחקנים שכלל את טימוטי אליפנט, אולגה קורילנקו, דוגריי סקוט ועוד. יצא סרט בינוני, עם סיפור המתבסס כאמור על משחק מחשב הדמויות שלו, אם כי העלילה יצאה מגבולות המשחק, כולל סטריאוטיפים של סוכנים רוסיים, בחורה מפתה וסוכן בלתי מנוצח.

החלק השני בוים ע"י בימאי אחר - אלכסנדר באך וגם הפעם השם לא אומר לכם כלום בעיקר משום שזה הפרויקט הראשון שלו. אז נגיד מזל טוב ונאחל לו ספתח טוב. הפעם הקאסט יותר צנוע: רופרט פרנד (הופיע בסדרה הומלנד), זכרי קוינטו _מסע בן כוכבים: הדור הבא, גיבורים), חנה וואר, אך לפי דעתי הסיפור הרבה יותר מעניין, עם דמויות עמוקות יותר ובחורה שעושה יותר מסתם להיות בתפקיד השגרתי של "מפתה". רוב השחקנים מצויים עוד בטיטולים הקולנועיים שלהם ומכך נוצר סרט בו ניתן לעקוב אחרי הסיפור ולא אחרי שחקנים. אזהרה, ספוילרים לפניכם:

היטמן: סוכן 47
קטיה, מחפשת מישהו בכל העולם ולא יודעת את מי ולא יודעת למה. סוכן 47, מקבל משימה עם שתי מטרות. בכדי להציל את קטיה מלהירצח מופיע על המסך סוכן של סנדיקט (נשמע לי מוכר, מאיזו משימה כלשהי?). אוליגרך רוסי שרוצה להחיות את התכנית "יצירת סוכנים", מנסה למצוא את הנוסחה המנצחת. נשמע מסובך? לא כל כך, נשמע מעניין? לפחות לשעה וחצי ולא יותר, והאמת ממש בול בזמן!
גרפיקת הפעלולים לא הכי מרשימה אך מרבית קטעי אקשן, מצולמים "על אמת". יש כאן כוריאוגרפיה שונה אך עדיין מהירה - משאירה מקום לדמיון ואפילו קטעי אלימות ומוות נראים מרשימים למדי (אם כי עדיין לא ברמת הפקה של מארוול). כפי שהתרגלנו, סרט מרגלים לא יכול להתקיים אלא במקום אקזוטי וגם זה פועל לפי הנוסחה: הפעם, אנחנו נמצאים בסינגפור. יש כאן שימוש מדהים בנופים המקומיים, עם תנועות מצלמה שגרמו לרצון עז לקום ולקנות כרטיס טיסה ראשון אל היעד במזרח הרחוק (מרגיש קצת כמו סרט תדמית למקום).


בכל מקרה, זה לא סרט ברמה של "לאון" (לוק בסון), למרות שיש בו כמה אלמנטים זהים. זה גם לא ג'יימס בונד, אם כי היה רוצה להיות, אבל זה כן סרט שהיה כיף לראות בקולנוע על אף התסריט הצפוי מראש בחלקו והעביר זמן ממש בכיף. נכון ל- 19.08.15 תחילת ההפצה שלו בעולם, הוא מחזיק ציון גולשים גבוה יותר מקודמו, כך שגם מבחינתי לסרט מגיע לקבל ניקוד: 7.

אם אין לכם משהו טוב יותר לעשות, לכו תראו את הסרט הזה, בלי ציפיות גבוהות, הוא מציע מספיק הנאה לסוף חופשת הקיץ.

מעבר לתגובות בפורום