GoPro HERO+ LCD - מצלמה במבחן

ליאור קורן
16-08-2015 07:00

ביקורת מצלמה: דגם ה- GoPro HERO+ LCD מיועד בעיקר למתחילים בקטגוריית מצלמות האקסטרים, עם תפעול פשוט ותוספת ברוכה של מסך LCD אחורי לקבלת פידבק מיידי על הצילום ושינוי הגדרות. בדקנו אותה.

חברת GoPro הכריזה לא מכבר על שתי מצלמות חדשות, ה- Session הקטנה ולצידה ה- HERO+ LCD. על סמך קריאת המפרט, ניתן היה להבין כי ה- HERO+ LCD מיועדת יותר למתחילים, בדומה ל- HERO הבסיסית שהוכרזה בשנה שעברה. המאפיין הבולט ביותר במצלמה החדשה הוא מסך מגע אחורי שאינו מגיע ברוב דגמי מצלמות GoPro ונרכש כאביזר חיצוני בתשלום.

GoPro HERO+ LCD - ביקורת מצלמה

תפעול פשוט

המצלמה מגיעה עם כיסוי מגן שקוף אינטגרלי המאפשר צלילה עד לעומק של 40 מטרים. שלושה לחצנים כסופים גדולים משמשים לתפעול המצלמה: הלחצן העליון משמש להתחלת והפסקת צילום הווידאו או Time Laps, הקדמי מדליק את המצלמה (ומאפשר גם לעבור בין מצבי צילום) והלחצן בצד משמש להגדרות וביצוע תיוג. בצד הקדמי יש גם נורה צבעונית המסמנת מצלמה במצב פועל (אדום) ובגב המצלמה נורה נוספת עבור קישוריות אלחוטית (כחול). בגב נמצא את מסך ה- LCD וכמו כן שקע מיקרו USB לטעינה וחריץ עבור כרטיס זיכרון מיקרו SD. המצלמה מכוונת לצלם החובב שאינו רוצה להתעמק יותר מדי בתפריטי המצלמה, אין כאן אפשרות כיוון תמונה מתקדם (Protune) שמצויה בדגמים המתקדמים יותר. למעשה, האופציה היחידה בנושא זה היא Spot Meter שמבצע מדידת אור מנקודה במרכזית בתמונה ומתאים את ערכי החשיפה בהתאם - להבדיל מהמצב הרגיל בו מתבצעת מדידת אור מכל שטח התמונה, מה שעלול לפספס אם למשל אתם מצלמים מתוך רכב מוצל החוצה ורוצים שהחשיפה תתבצע בהתאם לאור החזק שמחוץ לרכב.


GoPro HERO+ LCD - ביקורת מצלמה
אם אתם רוצים לא לפספס שום רגע חשוב בצילום, אפשר לבחור ב- Looping. במצב זה, המצלמה מתעדת כל הזמן, אבל תשמור בסופו של דבר רק את הקטע האחרון אותו בחרתם אפשר לכוון אותה לקטעי זמן של 5/20 דקות או לקטעים ארוכים יותר של 60/120 דקות (בתנאי שהסוללה תחזיק מעמד).


רזולוציות צילום


חיישן המצלמה מאפשר לצלם וידאו עד לרזולוציה של 1920x1080 פיקסלים, בקצב של 50p במצב PAL או 60p ב- NTSC, כמו גם רזולוציית 720p באותם קצבים, כאשר שתי הרזולוציות מציעות זווית סופר רחבה (Ultra Wide) בלבד. צילום הסטילס מפיק תמונות ברזולוציית 8 מגה פיקסל עם צילום רציף של 5 תמונות בשנייה (עד 10 תמונות בשתי שניות). אפשר לצלם גם במצב Super View (רק רזולוציית 720p) שתופס בפריים יותר מידע אנכי כך שיותר מהצלם נראה בתמונה (הצילום מתבצע ביחס תמונה של 4:3 ונמתח אח"כ ל- 16:9). עדשת המצלמה כוללת צמצם בגודל f/2.8. לא נמצא כאן אפשרות צילום וידאו 4K או קצב פריימים של 120p.

המצלמה כוללת קישוריות אלחוטית מובנית של WiFi או Bluetooth, אבל כאן פחות צריך אותה בעת הצילום בגלל מסך המגע האינטגרלי (במצלמות האחרות ללא מסך משתמשים בסמארטפון בכדי לקבל תמונה בזמן אמת). כמובן שעדיין אפשר להשתמש באפליקציה על מנת לשתף תמונות וקליפים ברשתות החברתיות לאחר הצילום.

GoPro HERO+ LCD - ביקורת מצלמה
מבנה – עם מסך LCD


להבדיל מ- GoPro Session החדשה והקובייתית, ה- HERO+ LCD מגיעה בתצורה המוכרת של מצלמות HERO האחרות. יש לה צג מידע מונוכרוני קדמי המציג מידע עם הגדרות הצילום, אבל להבדיל משאר הדגמים, יש כאן מסך מגע אחורי צבעוני. המסך האחורי מקל על פעולת הצילום ומאפשר להוציא תוצאות טובות יותר בזכות הפידבק המיידי (למשל שמירה על אופק מיושר או כיוון המצלמה בזווית מדויקת כרצון הצלם). בנוסף, הוא מקל על ביצוע הגדרות בעזרת תפעול עם מגע ומאפשר גם לבצע עריכה בסיסית של קליפים. במסך המגע, לחיצה על האייקון בצד ימין מאפשרת לעבור בין מצבי צילום וידאו לסטילס, צילום "מתפרץ" רציף (Burst) או Time Lapse, כמו גם מעבר לתפריט הגדרות או צפייה בחומרים שצולמו.


GoPro HERO+ LCD - ביקורת מצלמה
שלושה מכסים אחוריים - מארז המצלמה האינטגרלי אינו ניתן להסרה, אך אפשר להחליף את צדו האחורי. באריזה מגיעים שלושה מכסים אחוריים: אחד אטום לגמרי (מאפשר צלילה לעומק 40 מטרים, אך ללא תפעול מסך המגע) ומומלץ גם למקרה בו אתם מצלמים ברכב או כלי אחר שנע מהר בזכות יכולת מיסוך רעשי הרוח (אבל בצילום רגיל – אם רגישות המיקרופון חשובה לכם, השימוש בכיסוי האטום פחות מומלץ). מכסה שני כולל פתח אחורי המאפשר תפעול מסך המגע ומאפשר למיקרופון להיות רגיש יותר. המכסה השלישי כולל פלסטיק דקיק מאחור המגן על המצלמה בפני חול ואבק עם יכולת לתפעול מסך המגע וגם לטבול עם המצלמה במים עד לעומק של שלושה מטרים (המגע לא עובד במים). 
מלבד המכסים, מגיעה המצלמה עם שני בסיסים דביקים – להדבקה על משטח ישר או קמור.

GoPro HERO+ LCD - ביקורת מצלמה
צילום וידאו


באופן כללי, אפשר לומר על איכות התמונה שהיא מוכרת למדי ממצלמות גופרו האחרות (במסגרת הרזולוציות האפשריות בדגם זה), ביום יש לתמונה את הצבעים המוכרים עם חשיפה מאוזנת באופן כללי בתנאי תאורה מקובלים. זווית הצילום האפשרית בתפריט היא הסופר רחבה (מה שמקנה לתמונה אפקט מסויים של קימור בתמונה) וכאמור גם Super View ברזולוציית 720p. עבור מי שנכנס לעולם של מצלמות אקסטרים, אני משער כי איכות התמונה תספק אותו עם חדות טובה ב- 1080p ועבודת צבע ואיזון לובן שפותרת אותו מעבודה ידנית ונותנת למצלמה לעשות את כל העבודה.

בצילום לילה, לאחר ההפעלה, לקח למצלמה כ-5 שניות לסדרת את איזון הלובן כמו שצריך (בהתחלה התאורה נראתה כתומה ולאחר מכן הפכה להיות לבנה כמו שצריך). עם החיישן הקטן לא ציפיתי לתוצאות מרהיבות בצילום לילה ואכן ניתן לראות תופעת החלקת רעשים בתמונה, ביחס לגודל החיישן. המצלמה עושה פשרה סבירה בין החלקת רעשים, יש גרעיניות אבל לא חזקה מדי והפרטים הופכים להיות בעיקר יותר חלקים ומטושטשים לעין. המצלמה משנה באופן אוטומטי את קצב הפריימים ומתאימה אותו לתנאי התאורה הסביבתיים כאשר גודל הצמצם עומד על f/2.8.


ניתן לצלם גם תמונות סטילס ברזולוציית 8 מגה פיקסל (עם צילום רציף ״מתפרץ״ של 10 תמונות בשתי שניות. איכות התמונות בסיסית - יש בנמצא סמארטפונים מתקדמים שמפיקים תמונות טובות יותר לטעמי. לזכות הצלם עומדת אפשרות צילום סרטוני ״מציאות מואצת (Time Laps).

חיי סוללה

סוללת המצלמה מציעה קיבולת של 1160mAh, היא אינה נשלפת – הטעינה פנימית עם כבל ה-USB או שאפשר לחבר סוללה חיצונית ולהמשיך לצלם (תוך ויתור על איטום נגד מים). בצילום של וידאו 1080/60p עם מסך ו- WiFi כבויים, החברה מצהירה על צילום של עד שעתיים. הדלקה של ה- WiFi מורידה רבע שעה מזמן ההפעלה הכולל, אבל מה לגבי צילום עם מסך LCD פועל?

GoPro HERO+ LCD - ביקורת מצלמה
סיכום


בדגם הספציפי הזה של גופרו, יש התלבטות האם ללכת על המותג המוכר לעומת תחליפים זולים יותר. אנחנו מקבלים כאן עדיין את איכות הבנייה והגימור המפורסמות של המותג, עם כיסוי מגן יעיל נגד מים. תוספת המסך בהחלט מבורכת מכל הבחינות (למעט אולי בסעיף חיי הסוללה) ומשפרת את התפעול ואיכות הצילום עבור הצלם החובב ואהבתי את אפשרות ההחלפה בין שלושה מכסים אחוריים מסוג שונה.


עבור אותו צלם חובב – אליו בעיקר מכוון דגם ה- GoPro LCD, התפריטים פשוטים, אין בהם יותר מדי אפשרויות בחירה ולאחר הגדרה ראשונית, המצלמה עוברת למוד פעולה של "כוון ולחץ".

 

ה- GoPro HERO+ LCD לא מאוד שונה ביכולות הצילום שלה ביחס לדגם HERO הבסיסי והיא מוסיפה בהשוואה מסך צבעוני אינטגרלי וקצב פריימים גבוה יותר (1080/60p מול 30p) וכמו כן קישוריות אלחוטית של WiFi ו- Bluetooth. אין ספק שהמסך משדרג משמעותית את נוחות הצילום, אבל הוא מגיע במחיר לא זול.

מחיר: 1,699 ש"ח

יבואן רשמי
: DAA

מעבר לתגובות בפורום