חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

רמקולים רצפתיים EPOS K2 במבחן | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

רמקולים רצפתיים EPOS K2 במבחן

גודל אות: Decrease font Enlarge font
EPOS K2 EPOS K2

ביקורת רמקולים רצפתיים – חברת EPOS הבריטית מציעה את ה- K2 בגודל בינוני ותצורת 2.5Way, נמר לוי מקשיב להם וחוזר עם מסקנות.

העיצוב השמרני של יצרנית האודיו האנגלית קצת נשבר. סוף סוף יוצאת תיבה במראה קצת יותר מודרני ולא כזו שמתאימה פיקס לצד אגרטל אספנות בבית של סבתא. לא שיש לי משהו אחד נגד עיצוב שמרני קובייתי בכלל: יש לי הרבה יותר ממשהו אחד! אני פשוט לא אוהב את זה, לא מוצא בזה חן. מרגיש לי משעמם ולא מעודכן. לכן, שמחתי מאוד להוציא את ה-K2 מהקרטון ולגלות שסוף סוף, מישהו שם עשה מעשה והביא את התיבה לקידמה עיצובית מסויימת.

Epos-Acoustics‬ נוסדה בשנת 1983 על ידי Robin Marshall. בשנת 1999 רכש מייקל קריק את החברה והותיר את שמה כפי שהוא‫.‬ על מנת להשלים את התמונה צרף את המותג שלו‫ - Creek ושילב בניהם‫.‬ שמעתי את השילוב הזה‫,‬ נשמע מעולה ביחד‫.‬ כיום‫,‬ קריק ואפוס מגיעים מאותו בית‫.‬

ה- K2 הם רמקולים ריצפתיים מסדרה חדשה‫,‬ בגודל בינוני (מתחת לדגם K3 הגדול יותר) ובעלי תיבה מאווררת‫ בתצורת 2.5Way. ‬בחלקו הקדמי של כל רמקול, תמצאו 3 יחידות ובהן טוויטר גדול במיוחד בקוטר 1.25 אינץ׳‫,‬ שתי יחידות 6.5 אינץ׳ ומתחתיהן פורט צר וארוך‫.‬ הרמקול יושב על בסיס תחתון ברוחב גדול יותר משאר גוף הרמקול וכמובן על ספייקים‫.‬

EPOS K2 - ביקורת רמקולים
2.5Way


לאחר פרסום כתבת ביקורת מהסוג הזה אני תמיד נשאל בהודעות פרטיות מה זה 2.5 חלוקות (2.5Way) במעגל הקרוסאובר‫.‬ ומכאן החלטתי להסביר זאת עכשיו‫.‬

ברמקול בעל 3 חלוקות בקרוס, הנתיב מחולק בעצם לשלושה נתיבי צליל שונים המועברים ליחידות שונות‫.‬ הטוויטר מתקבל מהקרוס את התחום הגבוה באופן בלעדי‫,‬ יחידת המיד מקבלת את התחום הזה מהקרוס באופן בלעדי ויחידת הבס מקבלת את התדרים הנמוכים באופן‫,‬ נחשתם נכון‫ - בלעדי. ברמקול בעל 3 חלוקות היחידות שונות אחת מהשניה. לעומת זאת, רמקול 2.5 חלוקות עובד בצורה קרובה יותר לרמקול 2 חלוקות. זה אומר שהוא מבוסס על 3 יחידות בהן טוויטר שמקבל מהקרוס נתיב תדרים בלעדי עבורו ועוד שתי יחידות מידבס זהות ברוב המוחלט של המקרים, כאשר אחת מהן, מתפקדת מ-200 הרץ ומטה ברוב המקרים וכך נוצרת חפיפה בניהן. המטרה היא בעצם לתת הגבר נוסף למיד ולבס ועל ידי כך מגיעים לאיזון טוב יותר בזכות אותה חפיפה. הטכניקה הזו זולה יותר מ-3 חלוקות וקל יותר להגיע על ידי כך לאיזון טוב יותר. ‬

EPOS K2 - ביקורת רמקולים
מבחן האזנה

ManOWar Warriors Of The World
ManOWar Warriors Of The Worldברוב המקרים, רמקולי רצפה בגודל בינוני מצליחים לנגן מוסיקה מורכבת ותובענית יותר מאחיהם המדפיים, אך עדיין, מתקשים לתפקד באופן מושלם בגזרה הזו. אני מספר לכם את זה משום שאני ממש מופתע מהיכולת של הרמקולים הללו לייצר דינמיות כל כך טובה. נכון, זה עדיין לא רמקול ענק שאמור לדמות למאזין להקה על במה בפארק ענק אבל זה לא רע בכלל -  אפילו מצוין ביחס לציפיות. הבס מעולה, גדול, חזק, החלטי מאוד ועמוק.  גיטרת הבס מצטרפת והרמקול אינו נכנע כלל. הוא מצליח לשחזר את שניהם באופן משכנע בהחלט. הגיטרה החשמלית מצטרפת בדיסטורשיין אלים ואני מתחיל להרגיש שהרמקול מרמז על קושי מסויים בתחום הנמוך והמיד הנמוך. לא צריך יותר מהנמכה קלה של עוצמת הקול על מנת להחזיר אותו למסלול המאוזן והדינמי. אציין כי העוצמות ששמעתי היו גבוהות כיאה להאזנה למוסיקה מהסוג הזה. עם זאת, גם אחרי הנמכה קלה עדיין העוצמה מספקת אותי ונותנת תחושה מעולה של אנרגיה. השירה מצטרפת והרמקול אינו נכנע. אני חש כי הוא צולח היטב את מבחן הרוק הכבד. הטונאליות טובה מאוד, הדינמיות מפתיעה אך לא מושלמת, אהבתי מאוד את תדרי הבס והגבוהים. הבס רזולטיבי להפליא והתחום הגבוה משלב בין פירוט טוב מאוד (לא מעולה) ואיזון מרשים בהחלט. הרמקול אינו יודע להציק, הוא מאוזן להפליא בכל עוצמה שתבחרו. בשילוב עם מגבר מאוד חזק ואיכותי תמצאו שהרמקול הזה יודע לעשות הרבה מעבר ממה שחשבתי שהוא מסוגל. ‬

‬Britten - Young Persons Guide to the Orchestra
‬Britten - Young Persons Guide to the Orchestraכאן אני בהחלט מאתגר את הרמקול‫.‬ לאחר שהתעללתי בו עם מוסיקת רוק כבד אני עולה מדרגה.‬ מוסיקה סימפונית מהווה אתגר אדיר עבור כל רמקול‫.‬ המטרה היא לשחזר הרבה כלים‫ שונים, על כל מנעד התדרים ולהפריד בניהם באופן מוחלט. כמובן שלא ניתן להשיג תוצאות מושלמות או קרובות לכך עם רמקולים מגזרת המחיר והמימדים הללו. אבל לכל רמקול אני מתייחס בהתאם למחירו וגדלו ומה הוא הצליח לעשות או לא לעשות לעומת אחרים שאני מכיר. היצירה נפתחת במלוא העוצמה והרמקול הזה הצליח לשמור על דינמיות טובה, הפרדה טובה ופירוט רב - אפילו מעבר לציפיות שלי. במיקוד  כלים הוא הבריק. חליל פיקולו משכנע בהחלט, טבעי מאוד. גם בכלי קשת תמצאו שהוא יודע להעביר פרופורציות מאוד נכונות בין כינור, ויולה, צ׳לו וקונטרבס. הוא יורד מאוד נמוך, על פי בדיקה עם דיסק תדרים אפילו נמוך יותר ממה שמציינים בספספיקציות. לצורך העניין הוא ניגן 30 הרץ באופן ברור לחלוטין. אני מקווה מאוד שהיחידה שקיבלתי לסקירה מייצגת נאמנה... יכול להיות שאנשי החברה מודדים בתנאים מחמירים יותר. אבל רמקול כזה קטן שיורד כל כך נמוך, שמאפשר לי לשמוע את הכלים שמטיילים שם למטה באופן כזה ברור, הוא דבר שקשה מאוד למצוא בטווח המחיר הזה. גם תחום המיד מדהים אותי: הוא מאוזן, חזק, נקי ומלא. ‬

פחות אהבתי את יכולת הצגת הבמה של ה-K2. היא לא גדולה מספיק והוא לא מצליח למקם לי את התזמורת באופן משכנע מספיק. הפתיע אותי מאוד שהוא כן הצליח לייצר גובה במה מרשים.

EPOS K2 - ביקורת רמקולים
הפסנתר של גלן‬

בפסנתר של גלן גולד התמוגגתי. יש ברמקול הזה משהו מאוד מרשים. הוא מצליח להעביר פסנתר באופן מאוד טבעי, נכון ומשכנע. הגוון הכללי של הרמקול הזה הוא נטרלי/חם. חם כזה שמתבל טיפל׳ה את הצליל אך לא מנפח אותו לגבולות הבלון. יש בו משהו מאוד נכון אפילו בתיבול שלו. הוא מצליח להעביר את העץ של הפסנתר, הנקישות דינמיות בהחלט והצליל כולו פשוט זורם. ‬

במוסיקת ג׳אז טיילתי בין בן וובסטר, פט מטיני, ארמסטרונג וקולטריין.‬ כמו שציינתי בהאזנה לגלן גולד מצאתי שהחמימות הזו שמשלבת בין תיבול קל לנטרליות מרשימה מאוד בשיחזור פסנתר. במוסיקת ג׳אז עדינה ורכה זה אפילו מרשים יותר. סקסופון נשמע נהדר דרכו. הוא מצליח להביע גם את המרקם שלו, וגם את האוויר הבוקע ממנו עם ה״נידנוד״ המאפיין אותו. וכל זה בחמימות כזו נעימה ולא תוקפת. האמת היא שיש בזה חסרון מסויים. הרמקול לא תוקף אך הוא לא תוקף מספיק כשצריך את זה. ‬

פט מטיניבתקליט של פט מטיני עם צ׳רלי היידן, שמי מיזורי, האופי הזה הרגוע של הרמקול, מעניק למאזין חוויה בלתי נשכחת. הרכות הזו בה הוא מצליח לשלב בין ריאליזם לנפיחות בגלל ההקלטה, הופכת את היכולות שלו לגבוהות יותר. זה כאילו ההקלטה נועדה עבורו. ‬

ארמסטרוג וקולו הם לא משהו שאפשר לשכוח. הרמקול הזה אמנם לא מצליח לנענע באופן מושלם את הענבל בגרונו. אבל אני יכול להגיד לכם שהוא עושה משהו שמאוד מקרב אותי להיי אנד אמיתי שאני מכיר בכל הנוגע לשחזור קול אנושי. המרקם שהוא מציג, הטונאליות והדינמיות בקולות אדם מאוד מרשימים. ‬

במוסיקה קלה הרמקול כן מצליח לשחזר במה טובה. לא מאוד אבל בהחלט כזו שמתאימה לרמקולים בטווח המחיר הזה. מה שהוא עושה אולי קצת יותר טוב מהממוצע הוא לנגן לגובה. הוא מצליח להציג זמר עומד ולא יושב, אך הוא לא מפוקס במרחב הבמה. המדפי לעומת זאת, של Epos מסדרה גבוהה יותר שבחנתי, כן הצליח להעלם לחלוטין, לפקס את הנגנים במרחב אך לא צלח את היכולות הדינמיות כפי שהרמקול הזה צלח. מבחינת פרטים לא מדובר ברמקול הכי מפורט ששמעתי אך הוא יספק את רוב חובבי האודיו אשר יחפשו רמקול עד 10,000 ש״ח.  ‬
 ‬
נקודות ציון

התאמה לחללים
מדובר ברמקול רצפה שיתאים לרוב החללים הממוצעים‫.‬ מסלון קטן ועד לבינוני‫.‬ הוא אינו מסוגל למלא היטב חללים גדולים של מעל ל‫-‬18 מטר‫.‬ עם זאת‫,‬ למרות שהוא אינו גדול הוא אינו מסוגל לנגן היטב בחדרי שינה משום שהוא זקוק למרחק מהקיר האחורי‫.‬

מיקום והעמדה
מרחק מקיר אחורי הוא קריטי עבור‫ו. כל ס״מ משפר לו את הבמה ומדייק את הבס יותר. גם קירות צד נוטים להציק לו ולצמצם עוד יותר את מימדי הבמה. ‬

התאמה להגברה‬
מדובר ברמקול נטרלי/חם. יש לבחור אלקטרוניקה נטרלית ככל הניתן. הוא אינו מפונק מבחינת איכויות הציוד. הוא מסתדר היטב אפילו עם רסיבר קולנוע ביתי של מרנץ שאני משתמש בו. ה-k2 הוא רמקול נציל ויציב למדי ויעבוד גם עם מגברי מנורות מעוטי וואטים. אך ככל שתעלו ביכולות של המגבר כך הרמקול הזה ישפר את ביצועיו.  ‬

EPOS K2 - ביקורת רמקולים
סיכום

זה לא סתם עוד רמקול מצוין בעד 10,000 ש״ח. זה עוד רמקול מצוין מיצרנית שפשוט לא יודעת לפשל. כל רמקול שנתקלתי בו, מבית Epos, היווה תמורה יפה מאוד לכסף, לא נתקלתי ברמקול לא טוב מהבית הזה. מרגיש כאילו יש להם נוסחה טובה לבניית רמקולים במחירים נוחים יחסית והם פשוט הולכים איתה. וכשזה עובד טוב זה עובד טוב. עובדה.

נסיוני עם הרמקולים שלהם הוא רב. יצא לי להתרשם מדגמים ותיקים שלהם שיוצרו בשנות ה-90 ויצא לי להתרשם עמוקות מדגמים מודרנים שלהם. מדפיים, רצפתיים ומסדרות שונות. חתימת הקול של היצרנית הזו קבועה: מאוד מאוזנת, עם צליל מהיר באופן מפתיע, מפורט למדי והכי חשוב, מאוד טבעי ונינוח. ואת זה רבותי, אנחנו שומעים מבלי שהתיבה תהרוס לנו את החוויה. זה בדיוק מה שהתרחש עם ה-K2. מדובר ברמקול מצויין למחירו - הוא אפילו טוב יותר מהדגם המדפי Elan 10. ולא ממש קל להתמודד עם מוניטור, גם אם הוא עולה מחצית מהתחום, בכל הנוגע להעלמות בחלל, מיקוד הבס והטונאליות בכלל. וזה כבר מביא אותו לציון מאוד גבוה אצלי.

מחיר: 9,450 ש״ח
אחריות ושירות: סאונדקוואסט

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (35 תגובות פורסמו):

avatar
ברקצ 1970-01-01 02:00:00
נשמע מרשים. א. איך הוא לעומת הרצפתיים הקודמים של אפוס כמו ה M22 או הEPIC ? ב. הבנתי שיש לרמקול גירסה מוגברת ונדמה לי אפילו עם חיבור ישיר לווי פי. היא גם מגיעה ארצה ?
avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
עבור הסכום הזה נשמע שווה כל פרוטה. נמר תודה על הסקירה :בעד:
avatar
motorica 1970-01-01 02:00:00
לי יש זכרונות מתוקים מה epos 11 , איך המוצרים שלהם היום בבעלות הסינית ביחס לעבר ?
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
אתה בטוח ש-Epos בבעלות סינית? אולי התכוונת ל-KEF?
avatar
motorica 1970-01-01 02:00:00
לא בטוח לגבי הבעלות אבל ייצור בסין לפחות בחלק מהדגמים
avatar
hornless 1970-01-01 02:00:00
יצא לי להקשיב להם לפני שבועיים אצל גבי, כשאספתי ממנו את הסטרימר של AVM. בהחלט הפתעה נעימה. נשמעו לאזניי הרבה יותר טוב מה-ES14 שהיו לי בזמנו. מאוד הופתעתי מהחלקות של הגבוהים. שדרוג עצום לעומת הטוויטר "מתכת" המקורי. האיזון הטונלי הנהדר נשמר.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
לי יש זכרונות מתוקים מה epos 11 , איך המוצרים שלהם היום בבעלות הסינית ביחס לעבר ? הבעלות נותרה כפי שהיתה והיצור עבר למזרח הרחוק. ולשאלתך. מה הייתי אמור להרגיש בין יצור באירופה עם ביקורת איכות גבוהה לעומת יצור סיני עם אותה ביקורת איכות?
avatar
falou 1970-01-01 02:00:00
נמר, אין למקום הייצור שום משמעות. כו-לה רמקול, בסין כבר מייצרים לא מעט שנים מוצרים "קצת" יותר מורכבים טכנולוגית... פעם יפן היתה מקור הייצור באיכות נמוכה. אח"כ טאיוון. אח"כ קוריאה. אח"כ סין. ואיפה הם ואיפה אירופה...
avatar
motorica 1970-01-01 02:00:00
ביקורת איכות קפדנית וזהה באיזורי ייצור שונים = איכות מוצר זהה. משום מה חשבתי שהבעלות על החברה עברה לידיים סיניות. ב AVANCE למשל היה פער ניכר באיכות הרמקולים לפני ואחרי.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
נמר, אין למקום הייצור שום משמעות. כו-לה רמקול, בסין כבר מייצרים לא מעט שנים מוצרים "קצת" יותר מורכבים טכנולוגית... פעם יפן היתה מקור הייצור באיכות נמוכה. אח"כ טאיוון. אח"כ קוריאה. אח"כ סין. ואיפה הם ואיפה אירופה... מכיר את זה. שאלתי אותו מה הייתי אמור להרגיש משום שמסקרן אותי מה הוא חושב.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
ביקורת איכות קפדנית וזהה באיזורי ייצור שונים = איכות מוצר זהה. משום מה חשבתי שהבעלות על החברה עברה לידיים סיניות. ב AVANCE למשל היה פער ניכר באיכות הרמקולים לפני ואחרי. זה לא קשור לארץ היצור. זה קשור לביקורת איכות.
avatar
motorica 1970-01-01 02:00:00
זה בדיוק מה שכתבתי.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אז לא הבנתי את השאלה המקורית שלך.
avatar
partner11 1970-01-01 02:00:00
תודה על הסקירה
avatar
dudidu3 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה על הסקירה המושקעת
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
היה לי בזמנו את ה ES 25 ושמעתי את ה ES 11 חיות שונות למה שיש היום .האנגלים היו הרבה יותר טובים אבל עלו גם יותר.
avatar
רונן ש 1970-01-01 02:00:00
נמר, אין למקום הייצור שום משמעות. כו-לה רמקול, בסין כבר מייצרים לא מעט שנים מוצרים "קצת" יותר מורכבים טכנולוגית... פעם יפן היתה מקור הייצור באיכות נמוכה. אח"כ טאיוון. אח"כ קוריאה. אח"כ סין. ואיפה הם ואיפה אירופה... דעתי שונה, חברה. יש משמעות רבה מאד למושג - אם כי חמקמק משהו - שהייתי מכנה אותו ״תרבות תעשייתית״. אני אומר את הדברים מנסיון רב שנים, של חברות בחברה אמריקאית המייצרת מוצריה במזרח הרחוק. היכולת של ״בקרת איכות״ לפתור את הבעיות, ועוד בשלט רחוק, היא מוגבלת. עשינו זאת כמה שנים, יצרנו במפעלים בסין. העסק עבד בינוני, אי אפשר היה להכריח אותם. זזנו קצת - הונג קונג וטאיוון. גם מדינות אלה מאוכלסות בסינים, אבל - ההבדל תהומי. גישה ״יפנית״ לכל דבר, איכות ללא פשרות שבאה טבעי, והשאיפה להתקדם גם אם לא התבקשו לכך. והגאווה.. יכול לספר לכם המון, תפסתם אותי עם העניין הזה על הבוקר אז אני קצת שופך. אנחנו לא נתקרב יותר לסין. והכי מעורר חיוך עגום זה לראות איך אחיהם הטאיוונים וההונג קונגים מדברים על הסינים, כאילו שמדברים על עזה..
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
היי רונן. לדעתי זה תלוי גם בסוג המוצר שמייצרים. במקרה של אודיו, ונתקלתי במוצרים סינים טובים יותר ממוצרים מהמערב באותו טווח מחיר. הם גם היו טובים יותר באיכות הבניה, ההרכבה וכמובן באיכות הסונית שלהם. במערכת שלי למשל יש רמקולים מגבר ושידה מגרמניה, קדמגבר וכבלים אמריקאים, טיפול בחשמל משולב אנגלי ויפני. ולכן אני לא מגן על שום מוצר שלי. אבל היו לי כאלה. שינדאק, ארום קנטוס שהם סינים ממש. אבל מנגנים מדהים ביחס למחירם ומורכבים מדהים עוד יותר. עם זאת. אתן לך דוגמאות למכביר על מוצרים מאוד נחשבים ומאוד מדופלמים שריבוי התקלות בהם מתאים יותר למדינות יצור אותן אנו מגדירים כנחותות יותר.
avatar
רועי51 1970-01-01 02:00:00
לא כלל אצבע הענין זה של איכות ומקום ייצור, יותר תלוי מוצר וחשיבות בקרת האיכות. בגדים מסין, למעט מקרים באמת נדירים, סובלים מרמת גימור די ירודה, מכשירים מדויקים ממש לא. אייפון לדוגמה מיוצר בסין והגם שקיימת אולי מחלוקת על כדאיות רכישתו ויעילות מערכת ההפעלה שלו יחסית למתחרים, נדמה לי שאין מחלוקת על איכות הגימור והאמינות. בענין הזה לחלוטין מסכים עם קודמי.
avatar
רונן ש 1970-01-01 02:00:00
נמר, יש כמובן הבדל בין יצרן סיני, שתיכנן מוצר (נניח מגבר) ומתאמץ להלחם במתחרים ולמכור בעולם, לבין חברה לא-סינית שמקימה מפעל הרכבות בסין, או עובדת עם מפעל סיני שמספק שירותי יצור. אתן דוגמה, שאולי תבהיר למה אני מתכוון: אתה מתכנן חלק ודורש טולראנס של +/-0.5mm במידות. אתה גם כותב מסמכי איכות ובדיקות, שמגדירים את זה בפירוש. היצרן הסיני ישלח לך חבילה, וכל החלקים בה עומדים ב-+/-0.5. היצרן הטאיווני יזהה, תוך כדי יצור, טולראנס של 0.3, יהלום בכפתור האדום ויעצור את קו היצור. למה? כי אתמול הוא הגיע ל-0.2. הוא זיהה מגמה של נפילה קלה באיכות! הוא יחקור, יזהה התרופפות קלה של משטח פלדה במכונת השמת הרכיבים האלקטרונים, יעבוד שעתיים, יכוון, יפתור, ויחזור ל-0.2. ואז יחכה עוד 3 שעות עד שהאדון בישראל יתעורר, כדי לצייץ בסקייפ ולדווח על כך בגאוות מהנדסים! כל זה לא כתוב במסמכים שהוגשו לו. זו תרבות תעשייתית. ההבדל תהומי.
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
תגיד, זה ניסיון או פולקלור?
avatar
רונן ש 1970-01-01 02:00:00
תגיד, זה ניסיון או פולקלור? לא בטוח שהבנתי את השאלה. כל מה שכתבתי הוא מנסיוני האישי, ומשהויות ממושכות במפעלי יצור והרכבה במזרח אסיה.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
דנון, ימהה, פיוניר, איפון, איפד, תחנות כוח, מסכי מחשב, צעצועים, מדפסות ומה לא מיוצרים בסין. איכות מאוד גבוהה למוצרים די מורכבים. רוצה ביקורת איכות? תעשה אותה. המפעל יעשה מה שיגידו לו במיוחד כאשר בודקים אותה.
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
אתן דוגמה, שאולי תבהיר למה אני מתכוון: אתה מתכנן חלק ודורש טולראנס של +/-0.5mm במידות. אתה גם כותב מסמכי איכות ובדיקות, שמגדירים את זה בפירוש. היצרן הסיני ישלח לך חבילה, וכל החלקים בה עומדים ב-+/-0.5. היצרן הטאיווני יזהה, תוך כדי יצור, טולראנס של 0.3, יהלום בכפתור האדום ויעצור את קו היצור. למה? כי אתמול הוא הגיע ל-0.2. הוא זיהה מגמה של נפילה קלה באיכות! הוא יחקור, יזהה התרופפות קלה של משטח פלדה במכונת השמת הרכיבים האלקטרונים, יעבוד שעתיים, יכוון, יפתור, ויחזור ל-0.2. ואז יחכה עוד 3 שעות עד שהאדון בישראל יתעורר, כדי לצייץ בסקייפ ולדווח על כך בגאוות מהנדסים! כל זה לא כתוב במסמכים שהוגשו לו. זו תרבות תעשייתית. ההבדל תהומי. מסכים אתך בהחלט.נכון להיום הייתי מעדיף נניח רסיבר של פיוניר שיוצר בטאיוון על אותו רסיבר שיוצר בסין. הענין הוא שכניראה,לא יודע במדויק ויכול להיות שסין שולטת יותר מאחיותה בנישת הרמקולים מבחינת יצור מוצר. על אחת כמה וכמה הייתי מעדיף רכב טאיווני ולא סיני.
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
אתם יודעים שטיוואן היא בסין?
avatar
רונן ש 1970-01-01 02:00:00
טאיוון איננה בסין.. זה אי עצמאי. הונג קונג היא בסין, אבל שומרת על בידוד ועצמאות כלכלית. בשתיהם חיים סינים. ובשתיהן הם מתחיחסים לסינים בסין הגדולה (Mainland) כמו שאנחנו מתייחסים לתושבי אחרונת השכונות בדרום עזה.
avatar
רונן ש 1970-01-01 02:00:00
תראו, יצרן מגברים יפני, או יצרן רמקולים בריטי, (או יצרן מצלמות יפני) יוציאו חלק ממוצריהם להרכבה בסין מסיבות של כוח עבודה זמין וזול, הורדת עלויות תפעול, והפחתת מחירי המוצרים כך שיוכלו להתמודד טוב יותר בשוק הקשה והתחרותי. ואלה סיבות רציניות ומכובדות. בכל מקרה לא מסיבות של יתרון איכות או ׳בקרת איכות׳ סינית. אם תסתכלו מקרוב על חברה כזו, תגלו כמעט תמיד שהדגמים הגבוהים ביותר שלהם מיוצרים במלואם באנגליה או ביפן. אלה הדגמים הנמוכים יותר (והחשובים הרבה יותר מבחינת פוטנציאל המכירות) שבהם מושקעים מאמצי ההפחתה האלה. כשתשקיע סכום עצום במצלמה הכי מתקדמת של ניקון, אתה תחפש בזכוכית מגדלת את המילים המפורשות Made in Japan על הבודי ועל כל עדשה.
avatar
hornless 1970-01-01 02:00:00
במקום לחפור, לך לשמוע את הרמקול. בריטי, סיני או אוזבקי, נשמע מעולה!
avatar
ח_ג_י 1970-01-01 02:00:00
גיא, מה הקשר לסאונד? רונן לא נגע או חולק על זה. שני מגברים באיכות סאונד X אחד מיוצר בגרמניה, השני בסין. לאחר 20 שנה, נשלח את שניהם לריענון אצל טכנאי. לדעתך יהיו זהים?
avatar
איתי ו. 1970-01-01 02:00:00
גיא, מה הקשר לסאונד? רונן לא נגע או חולק על זה. שני מגברים באיכות סאונד X אחד מיוצר בגרמניה, השני בסין. לאחר 20 שנה, נשלח את שניהם לריענון אצל טכנאי. לדעתך יהיו זהים? תגיד, אתה מבין שאתה מגיב לכתבה שעניינה זה ביקורת לרמקול...? אז מה השאלה פה "מה הקשר לסאונד ? ומה הקשר למה יהיה בעוד 20 שנה ? כל כותב באתר זה מקבל את התואר "אוהב את התחום" ואני אומר שאם התחום זה חפירות וחירטוטים בפוסטים שלא זה עניינם אז אני לא אוהב את התחום (נמר- שנה לי את התואר ל- "לא אוהב חפירות".) ולעניין הרמקול נשוא הביקורת- יצא לי לעבור אצל גבי מסאונד קוואסט לפני כשבועיים, בדיוק הכין את הרמקול להדגמה ביום למחרת.. מה אגיד לכם- זה כלום כסף בשביל רמקול כזה. נשמע נהדר! הייתי בשוק לאחר שגבי אמר לי מה המחיר שלו.. לדעתי, כל מי שמחפש רמקול בתקציב הזה (וקצת יותר) חייב להאזין לו. המלצה שלי !
avatar
ח_ג_י 1970-01-01 02:00:00
תגיד, אתה מבין שאתה מגיב לכתבה שעניינה זה ביקורת לרמקול...? אז מה השאלה פה "מה הקשר לסאונד ? ומה הקשר למה יהיה בעוד 20 שנה ? כל כותב באתר זה מקבל את התואר "אוהב את התחום" ואני אומר שאם התחום זה חפירות וחירטוטים בפוסטים שלא זה עניינם אז אני לא אוהב את התחום (נמר- שנה לי את התואר ל- "לא אוהב חפירות".) חפרת שבעתיים. וגלשת מנושא השרשור. לפחות תקיים את מה שאתה מטיף לו. סכל! ליאור.... להבא לפני שאתה מקים אתר ומנסח בו כללים קודם תתיעץ עם מתת האל לעולם האודיו, האמור לעיל.
avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
בזמן הזה חופרים מנהרות בתל אביב :confused: שבת שלום לכולם (ורד)
avatar
YOSSI24 1970-01-01 02:00:00
מה קרה? זו הפעם הראשונה שמתחילים נושא עינייני ועוברים לאיגרוף?
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
בזמן הזה חופרים מנהרות בתל אביב :confused: שבת שלום לכולם (ורד) לא רק בתל אביב( מקום ......לסמיילי או אייקון אחר כפי שמקובל כאן בפורום ,תשימו בעצמכם)
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
בהחלט רצוי להשתמש באמוטיקונים. הם יכולים לשנות שיח מקצה לקצה.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: