ארבעת המופלאים 2015 – ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
07-08-2015 10:00

רימייק לסדרה נוספת מגיעה – הפעם רק 10 שנים לאחר יציאת המקור, האם חבורת הצעירים החדשה של ארבעת המופלאים תציע לנו משהו מקורי ומעניין? ביקורת סרט.

עשר שנים אחרי יציאתו של "ארבעת המופלאים" למסכים הגדולים (מאת הבימאי טים סטורי), אנחנו מקבלים שוב גרסה חדשה ומחודשת של "ארבעת המופלאים" - הפעם של ג'וש טראק. אגב, מי שהתלונן על יציאתו החפוזה של רימייק לספיידרמן – שם זה לקח 12 שנים. קבלו את הרימייק של החודש הקרוב, ממארוול אינטרטיימנס, שבהמשך ל- 7 שנים הטובות עבורם, ממשיכה לייצר להיטים מהבוידם (בחלקם מדמויות שאת הזכויות עליהן מכרה כדי לשרוד בזמנו והיום נאבקת בכדי לקבל בחזרה).

מעבר לעובדה שמארוול מייצרת סרטים בעת האחרונה יותר ממה שצביקה פיק החליף חברות לפני עשור, מה שגורם לי לשעשוע הוא העובדה שמארוול היא חברת בת של "וולט דיסני". על אף ההקשר החביב למיקי מאוס, לילדות התמימה וטהורה, הסרטים הללו כלל וכלל אינם מזכירים את מה שדיסני ייצגה פעם (וזה לאו דווקא דבר רע). השאלה היא מה ייגמר קודם: יכולת התסריטאים לשלב את הדמויות המוכרות של ספיידרמן, הנוקמים, אנטמן, אקס מן ועוד באינספור סרטים של גיבורי על או הסבלנות של קהל הצופים אשר עד כה דהר בהמוניו לאולמות הקולנוע ובכך עודד כלכלית את התאגיד בהתנהלותו?

ארבעת המופלאים 2015
ריענון לגיבורים

כנראה שג'סיקה אלבה על אף היותה בחורה מהממת, לא הצליחה להניב תוצאות כלכליות ואהדת הצופים מספקת, כך שאנשי מארוול היו חייבים להחליף אותה ואת כל צוות שחקנים בפרצופים חדשים. בדומה לרימייק של ספיידרמן, גם כאן עוצבו ומותגו הגיבורים מחדש: צעירים יותר, רעננים יותר, חצופים וטכנולוגים יותר אפילו ריד הפך לבעל ביטחון ומודעות עצמית גבוהה יותר. האם אכן הפעם אנחנו נאהב אותם יותר? תכף נדע.

הסרט הזה החזיר אותי בחזרה אל העולם האוטופי של גיבורי העל הטיפוסיים, בו כדור הארץ חרב ומישהו חייב להציל אותו. לרוב כוח הרע מגיע עם כוחות חזקים יותר מאשר גיבור על בודד ורק איחוד הכוחות יכול להביא לניצחון מול הרוע האולטימטיבי - כך קורה גם כאן. ספויילרים לפניך: להבדיל מהסדרה הקודמת, (מהיוצרים של אקס מן - העתיד שהיה, שם חזרו אל אותן הדמויות בדיוק אך בצעירותן) אנחנו נחשפים בסרט הזה למפגש של החבורה בהיותם צעירים, אבל הפעם הסיפור הוא שונה לגמרי - לא טסים לצפות בשום סופה, אלא מוצאים עולם מקביל לעולמנו ובו פוטנציאל כלכלי רב.

פוליטיקה מול עולם אחר

הסרט מלא באמירות פוליטיות לגבי טוב ורע, כוח ופוליטיקה, לקבוצה של המדענים אשר זה עתה הרכיבו את המכשיר המשגר לעולם מקביל מודיעים כי לא הם אלו שישוגרו ראשונים אם בכלל, אבל הם מחליטים ברגע של שכרות "לקפוץ" לשם ללא ידיעת האחראיים. בצד השני מתגלה עולם פיזיולוגי בתולי אשר ביסודו אנרגיה טהורה שזו היא שנותנת לחבורה את הכוח ויכולת הטרנספורמציה.



גם כאן, האויב הוא ויקטור ואן דום וגם הפעם הוא רוצה להשמיד את העולם, אבל לא, הם לא יתנו לזה לקרות. בדומה לחבורת הנוקמים, גם כאן על החבורה להתגבש בכדי להפוך גוף שלם ויעיל בפני עולם מקביל שרוצה לשרוד אך מחשש לשלומו מוכן להרוס את כל כדור הארץ. מרגישים מבולבלים? גם אנחנו. לכו תראו את הסרט, הוא אורך כמעט שעתיים של הנאה מובטחת וממש לא חייבים לצפות בגרסה הקודמת, בעיקר כדי לא להרוס בהשוואה מי יותר טוב = שניהם מקבלים ציון "בינוני בסדר".


אגב מי שכן צפה בגרסה הקודמת (אני מניח שרובכם), סביר להניח כי צפיתם גם בחלק השני מ- 2007 (עלייתו של גולש הכסף). בעוד שנתיים הולך לצאת סרט ההמשך. מעניין עד כמה זה הולך להיות דומה למקור?


ציון: 6.5

מעבר לתגובות בפורום