סוני M4 Aqua במבחן - לאנשים עובדים

אורי וינגרט
02-08-2015 14:00

ביקורת: סמארטפון ה- Xperia M4 Aqua של סוני מציע גוף דק עמיד לאבק ומים, מעבד דור ביניים וחיי סוללה טובים מאוד, למי המכשיר יכול להתאים? בדקנו אותו.

כיום, שוק מכשירי הסלולר בעולם ובארץ מורכב ברובו מהיצרניות הקוראניות והסיניות, כאשר אפל היא החברה היחידה מחוץ לאסיה אשר נמצאת עדיין במקום מכובד. המותג הוותיק SONY עדיין לא וויתר על התחרות בעולם הסלולר החדש וממשיך בהוצאת דגמים חדשים, הסקירה תתמקד הפעם בדגם סוני M4 Aqua  אשר משתייך לסדרת הביניים של החברה, כאשר עדיין סדרת Z עומדת בראש.
האם מכשיר ביניים יכול לספק את הצרכן של היום אשר רודף כל הזמן אחר החידוש הבא?

M4 - העיצוב

סוני שומרת על הקו ה-"סמי מרובע" שלה עם פינות מעוגלות במכשיר ה- M4. המכשיר דומה מאוד למכשיר הדגל ה- Z3 אך בעל מסך קטן יותר של 5". אחד הדברים הבולטים במכשיר הוא דקיקותו - רק 7.3 מ"מ כאשר משקלו צנוע יחסית עם 136 גרם. החלק הקדמי מכוסה זכוכית והחלק האחורי בפלסטיק קשיח, דבר שאמור להוסיף לעמידות בפני נפילות. גוף המכשיר כולו עשוי פלסטיק אך כאשר אוחזים במכשיר, התחושה היא כשל מוצר איכותי. את הפתחים להכנסת כרטיס ה-SIM  וכרטיס הזיכרון מכסות דלתיות עם גומי וזאת במטרה לשמור עליהם מפני מים ואבק ועמידה בתקן ה- IP6x/IP5X/IP8X  אשר מקנה למכשיר יכולת עמידות של 30 דקות בנפילה למים עד לעומק של 1.5 מטרים, כמשתמע משם המכשיר - Aqua.


סוני M4 Aqua - ביקורת
מפרט


אנשי סוני בחרו במפרט מודרני אבל לא הכי חזק בשוק, כחלק מהמיצוב של המכשיר כשייך לסדרת ביניים. ערכת השבבים הינה מדגם 615 של חברת קוואלקום. מדובר במעבד 64 ביט בעל 8 ליבות כאשר 4 מהן עובדות ב- 1.5GHz וארבע הנוספות לחסכון בחשמל בתדר 1GHz.

המכשיר מגיע עם 2GB RAM זכרון מהיר מהדור החדש ומסך LCD IPS בעל רזולוציה בינונית של 1280x720 פיקסלים. המסך נראה מעולה מבחינת צבע וזוויות צפייה והיה ונרצה אפשר להפעיל בו מצב "כפפות" אשר נותן את האופציה להשתמש במכשיר גם עם כפפות על הידיים.

המצלמה האחורית מציעה חיישן עם 13MP ועליה נרחיב בהמשך, הקדמית לסלפי כוללת חיישן של 5MP. המכשיר תומך בכל הרשתות וכמו כן ברשת דור רביעי LTE בישראל. למכשיר רמקול אחד, כמו רוב הטלפונים היום, ממוקם בתחתית המכשיר ובעל קול חזק וברור.


סוללה המכשיר עליה נרחיב בהמשך היא של כ 2400mAh. נקודת התורפה של המכשיר היא גודל האחסון הפנימי שלו. הוא מגיע עם כ- 8GB אחסון פנימי כאשר נשאר לנו לאחר מערכת ההפעלה והאפליקציות של סוני 3GB בלבד. הורדת כמה אפליקציות נוספות "חונקת" את המכשיר. למזלו של המשתמש, ישנו כמובן מקום לכרטיס זיכרון עד לנפח של 128GB אבל הוא מצריך תוספת של כסף. ישנו דגם שכרגע לא מיובא לארץ עם 16GB. לטעמי סוני ישראל יכלו להוסיף כרטיס זיכרון לערכה.
הערכה עצמה סטנדרטית עם אוזניות כפתור (לא in-ear) של סוני, מטען 850mAh ומגן מסך.

חווית משתמש

עוד מהסקירה הקודמת שלי של מכשיר של סוני מדגם Sony Xperia Z1 Compact מצאתי כי הנדסת האנוש של סוני היא אחרת ולטובה: מיקום הכפתורים, המראה כולו של מערכת ההפעלה (אנדרואיד 5) שונה מהמקובל היום אצל היצרניות הקוריאניות. כפתורי הווליום ממוקמים מתחת לכפתור הצד שגם הוא נמצא באמצע המכשיר ולא למעלה. למטה נמצא את כפתור המצלמה אשר מחזיר אותנו לעולם הצילום שאנחנו מכירים ממצלמות רגילות בהן הכפתור בצד ימין, ומחזיקים את הטלפון בצורה אופקית. זו מחשבה ומסורת של חברה ויש שם אמירה מעניינת לדעתי.

סוני M4 Aqua - ביקורת
מבחינת האפליקציות סוני מספקת מגוון רחב ומעניין. המכשיר תומך בחיבור לפלטפורמה של ה- PS4. בנוסף, מקבלים כאן את נגן האודיו של סוני אשר נשמע מעולה בבדיקה שעשיתי עם קבצי FLAC עם אוזניות אישיות שלי. אפליקציית המצלמה של סוני מציעה מצב אוטומטי, מצב ידני, צילום עם צלילי הרקע, אפקטי AR  אשר אפשר להוסיף להם בהורדה עוד חבילות נושא ועוד.

אנו מקבלים גישה לחנות האפליקציות של סוני, ל- Xperia Lounge אשר מרכז מידע לפי בחירתנו, הטלפון מגיע גם עם מערכת הגנה נגד וירוסים של AVG, רדיו FM ואפליקציית ה- Track ID של סוני שמקבילה לאפליקציית זיהוי השירים Shazam ומניסיונות שעשיתי עמה עובדת לא פחות טוב.

סוני M4 Aqua - ביקורת
חווית השימוש בסוני היא טובה מאוד, כמעט שאין לאגים במכשיר, הוא מהיר מאוד ונוח לאחיזה. המסך ברור, גם באור שמש כאשר מגבירים את עוצמת האור. מסך המגע מגיב טוב מאוד ולא זכורות לי בעיות עמו.

סוללה וביצועים


מבחינת ביצועים לא חשתי בעיה גדולה. בדקתי מספר משחקים בעלי גרפיקה תלת ממדית ותנועות מרובות ולא חשתי בעיה כלשהי. זיכרון המכשיר מרגיש כמנוהל נכון ואינו מצריך ניקוי תמידי.
במבחן Antutu 64bit הטלפון מקבל ציון של 29352, זה לא ציון גבוה במיוחד אך מניסיון ושימוש בפועל הדבר אינו מורגש אלא אם הדרישות שלכם מאתגרות.

סוני M4 Aqua - ביקורת Antutu
אחד הדברים שאני שם אליהם בסמארטפון של היום הוא מקלט ה- GPS, איכותו ומהירותו. במקרה הזה מדובר בטלפון המהיר ביותר שפגשתי. בשנייה שיצאתי אל מתחת לכיפת השמיים אות לווייני ה- GPS נקלט והכל עבד טוב ומהר. כמו כן ישנה תמיכה בתקן DLNA, רשת WiFi 5GHz המגיעה עם ראוטרים חדישים וטעינת סוללה מהירה.

גולת הכותרת מבחינתי של המכשיר היא חיי הסוללה שלו. ידוע כבר עוד מה Z1 על יכולות ניהול הסוללה החריגות של סוני. במקרה הנ"ל אנחנו מקבלים טלפון שבשימוש ממוצע מחזיק יומיים בלי להתאמץ. כאשר השארתי אותו על מצב המתנה עם GPS  בצריכה גבוהה וקליטת נתונים  LTE מלאה (SIM  של YOU) לאחר 4 ימים נשארתי עם 75% סוללה.


השימוש במצלמת המכשיר מהיר וטוב, אך זו אינה מצלמה ברמתה של מצלמת סדרת הדגל Z  ואף לא ברמה של מצלמות מכשירי הדגל של המתחרות. בפועל, היא מספקת יכולות צילום לא רעות בלילה וטובות מאוד ביום. עוצמת הפלאש חזקה למדי והמכשיר מצלם וידאו באיכות 1080p.

סוני M4 Aqua - ביקורת
Aqua M4 -  למי הוא מתאים?

בסופו של יום, מכיוון שלא מדובר בטלפון דגל אשר לא נכנס אצלי לקטגוריית "אני חייב את הכי חדש והכי יקר של חברה XYZ " אנו נשארים עם השאלה אז מי בעצם קהל היעד של המכשיר הנ"ל.

לדעתי קהל היעד הוא אנשי עבודה. זהו אינו טלפון המולטימדיה המוצלח ביותר, אבל צרפו לו כרטיס זיכרון (מיקרו SD) וקיבלתם מכשיר שכל איש עבודה שחי על הטלפון שלו ישמח בו. היתרונות הבולטים בנושא זה הם: סוללה שמחזיקה ומחזיקה, מסך נוח לקריאה, עמידות בפני התעללויות, מהירות מספקת לרוב היישומים המשרדיים, מקלטGPS  מעולה וטעינה מהירה.

החסרונות הבולטים של המכשיר מאידך עבור גיימרים או חובבי ביצועים: חוסר בזיכרון פנימי זמין ללא כרטיס, מצלמה טובה אך לא מצוינת, מעבד חלש יחסית, מסך ברזולוציית 720p.

נקודה חשובה היא כמובן המחיר. מחירו של המכשיר בשווקים היום הוא באזור ה- 1800 ₪ כולל שנתיים אחריות של ברס אלקטרוניקה. זהו תמחור גבוה למדי לדעתי האישית למכשיר מסוג זה וזאת מכיוון שכיום אפשר למצוא מכשירי פרמיום במחיר זהה המספקים ביצועים לא פחות ואף יותר טובים. מצד שני אנו מקבלים שנתיים אחריות מהיבואן הרשמי.

לכן, היה ותרצו לרכוש מכשיר עבודה יעיל, או טלפון לילדים / בני נוער שעלולים להתעלל בו (אבק ובוץ, רטיבות ועוד..) זהו המכשיר בשבילכם.


מחיר רשמי: 1,800 ₪

אחריות: שנתיים של ברס

תמונות דוגמה ממצלמת המכשיר:

סוני M4 Aqua - ביקורת
סוני M4 Aqua - ביקורת
סוני M4 Aqua - ביקורת
סוני M4 Aqua - ביקורת

מעבר לתגובות בפורום