הושק הממיר החדש Quattro של YES

ליאור קורן
27-07-2015 17:20

הממיר החדש YES Quattro מציע יכולת הקלטה של ארבעה ערוצים במקביל עם צפייה בערוץ חמישי, אחסן פנימי של טרה בייט והקלטה אוטומטית של ערוצי הפריים טיים למשך שבוע לאחור.

יס שהתחילה שידוריה בשנת 2000 תופסת כיום כ- 43% משוק של מיליון וחצי מינויים לשירותי טלוויזיה. מלבד המתחרה העיקרית הוט, צומחות מתמודדות חדשות כמו סלקום TV המבססות את שידוריהן על תשתית האינטרנט. גם הורדות התכנים הפיראטיים מהאינטרנט תופסות חלק מהתמונה הכוללת.

אוהבים להקליט תוכניות Prime Time

למרות ההיצע האינטרנטי, מסתבר כי השידור הליניארי (ערוצים ב-Live) עדיין תופס נתח גדול מזמן הצפייה: כ- 72% מלקוחות יס צופים ביותר מ-20 ערוצים בחודש. הגעת הממיר המקליט פתחה אפשרויות נוספות וכיום, על פי נתונים החברה, יותר מ-80% מהלקוחות עושים שימוש ביכולת זו. למעשה, 60% מהתוכן המוקלט והנצפה אח״כ משודר בשעות השיא בערב, מה שאומר כי רבים מהצופים משתמשים בהקלטה על מנת לסיים את מטלות היום או סידורים אחרים ולצפות לאחר מכן בתוכן בשעות או מועדים נוחים יותר, כאשר אחוזים לא קטנים צופים בתוכנית המוקלטת בשבוע שלאחר שידורה.

ומה רוצים הלקוחות? ממיר מקליט עם תגובות מהירות לפקודות השלט.

סמנכ״ל השיווק של יס - אור גל מציג את YES Quattro

תכונות ממיר Quattro

- שירות Prime Time מקליט באופן אוטומטי את תכני הפריים טיים למשך שש שעות ביום לכל ערוץ מבוקש (לדוגמה, משש אחה״צ ועד חצות) שבוע אחורה, כך שניתן לצפות בכל התכנים הללו מבלי להקליט אותם מראש. (יס היא החברה השנייה בעולם אשר משיקה את השירות, אחרי Dish האמריקאית). בפועל, מדובר על שבוע לאחור באיכות HD וכפול מזה לערוצי SD (כשבועיים).
- הקלטה של ארבעה ערוצים במקביל מעבר לערוץ הנצפה באותו זמן.
- נפח אחסון פנימי בנפח טרה בייט – 1,000GB (לעומת 500GB אצל הוט בשלב זה). מעבד מהיר עם 1GB RAM ותמיכה ברשת מהירה 1Gb. בחודשים הקרובים יגיע גם שירות Fast Zapping שיאפשר זיפזופ מהיר לאחר שהממיר ילמד את הרגלי המשתמש.
- אפשרות צפייה ב-3 ממירים שונים בבית בו זמנית בהקלטה המאוחסנת באחד מהממירים באמצעות שירות Multi Room.

איציק אליקים - סמנכ״ל ההנדסה מציג את YES Quattro
- ממשק חדש בצבעים שחור לבן וכחול (שיגיע בהמשך גם לממירים מדגם Total בשלב מאוחר יותר).
- גוף קומפקטי יותר ביחס לממירי העבר, עיצוב חלק, ללא כפתורים מקדימה ועם תאורה עדינה ולא חזקה מדי כמו בממיר הקיים. חומרה מבוססת זו של חברת ברודקום, עם לא פחות משמונה טיונרים (תוכנה של סיסקו).

YES Quattro

YES Quattro

מחיר: תוספת של 10 שקלים לחודש ללקוחות חדשים או קיימים למי שמנוי כרגע על תוכניות עם ממיר ה-Total המקליט (כ-75% מלקוחות החברה). מי שאין לו ממיר מקס Total יצטרך לההוסיף יותר, למחיר כולל של 249 ש״ח. בשורה התחתונה, לקוח שירצה ממיר Quattro יצטרך לשלם מחיר כולל לתוכנית הערוצים של 249 ש״ח לפחות (או יותר, בהתאם למבנה חבילות הערוצים המבוקש).

הממיר יוצא בשלב זה לניסוי בבית לקוחות (הלקוחות יכולים לבקש משירות הלקוחות של החברה להצטרף לניסוי) ובחודש ספטמבר תחל הפצה מסחרית.

תמונות ממשק:

YES Quattro
YES Quattro
YES Quattro
YES Quattro

מעבר לתגובות בפורום