Huawei P8 במבחן - עומד בתחרות

ליאור קורן
23-07-2015 07:00

ביקורת סמארטפון Huawei P8: הסמארטפון של החברה הסינית מגיע עם גימור מתכתי מוקפד וכולל מצלמה עם חיישן מתקדם ורגיש יחסית לאור, מעבד 8 ליבות מתוצרת עצמית ומחיר תחרותי, בדקנו אותו.

יצרנית המסארטפונים הסינית וואווי מטפסת בשנים האחרונות בנחישות לצמרת טבלת המכירות העולמית, אבל בישראל היא עדיין לא זכתה לאותה הצלחה. הסמארטפון החדש מדגם P8 מגיעה ארצה במטרה לשנות את המשוואה.

עיצוב ה-P8

במבט ראשון נראה כי הושקעו כאן ממחשבה ומאמץ להרשים במראה החיצוני: הגימור מוקפד ומקרין תחושת פרמיום. הגוף מתכתי (היחידה הנסקרת הגיעה בצבע זהב), אין מרווחים מיותרים בשום מקום וכל החלקים מחוברים באופן הדוק. יש שני לחצנים מתכתיים בצד ימין, אחד לשינוי עוצמת הקול והשני להדלקת המכשיר – בולט קצת יותר מרעהו ומחוספס כך שקל למצוא אותו עם האצבע בחיפוש עיוור ולא צריך לגשש אחריו כפי שקורה בכמה מכשירים מתחרים.


Huawei P8 - ביקורת טלפון
ניתן לראות כאן דמיון מסוים במראה לדגמי אייפון 6 של אפל (והפסים הלבנים בצד ולמטה בגב המכשיר מחזקים את הדמיון), יש כאלו שטענו כי שולי המסגרת קצת חדים מדי, אבל עבורי זה היה בסדר גמור. הגב חלק ולכן מומלץ לעטות אותו בכיסוי מגן שיצמצם אפשרות החלקה מהיד האוחזת. לא לפני זמן רב, היינו מייחסים איכות גימור שכזו רק למכשירים שעלו פי שניים מה- P8. בצד ימין, יש שתי מגירות מתכת נשלפות, האחת עבור כרטיס ננו סים והשנייה עבור כרטיס מיקרו SD להרחבת נפח אחסון (המכשיר מגיע עם אחסון פנימי של 16GB ברוטו). הגוף אחוד וחלק, מלבד שני ברגים לצד שקע המיקרו USB בתחתית.

Huawei P8 - ביקורת טלפון
מקדימה, בחזית המכשיר, המשטח השחור של המסך מגיע עד לקצה המסגרת ויוצר אפקט של שוליים דקים במיוחד, אבל בפועל השוליים לא כאלו צרים: יש מרווח שחור בין קצה המסך למסגרת הגוף אשר נראה לעין רק כאשר המסך מופעל. שלושת לחצני ההפעלה הם וירטואלים, ללא לחצנים פיזיים ואפשר לשנות את הסידור שלהם דרך תפריט ההגדרות.

מאחור, עדשת המצלמה אינה בולטת מגוף הטלפון אשר דק יחסית (6.4 מ"מ בלבד), המשקל ממוצע לקטגוריה – 144 גרם, הרוחב 72.1 מ"מ והאורך 144.9 מ"מ.


הקופסה בתוכה מגיע המכשיר לצרכן עושה גם היא רושם טוב והרוכשים הישראלים מקבלים מהיבואן הרשמי כיסוי גב למכשיר, מגן מסך וכרטיס זיכרון בנפח 16GB.

Huawei P8 - ביקורת טלפון
חומרה

מסך המכשיר בגודל 5.2" ועבורי זה בדיוק בגודל הנכון – לא רחב מדי ונכנס ללא בעיה לכיס המכנס או לתיק. רזולוציית המסך סטנדרטית – 1920x1080 והתמונה בהחלט חדה מספיק. הצבעים יפים ולא נוטים לצד החמים או הקריר באופן מוגזם (פאנל מסוג LCD IPS), זוויות הצפייה רחבות ועוצמת התאורה חזקה מספיקה לרוב השימושים (מלבד שמש ישירה חזקה). על המסך מגנה זכוכית גורילה 3 (חלק מהמתחרים עברו כבר לגורילה 4 חזקה יותר).


מעבד המכשיר Kirin 930 מתוצרת בית של Huawei, הוא כולל 8 ליבות – מתוכן ארבע פועלות בתדר 2.0GHz וארבע בתדר 1.5GHz. לצדו יש זיכרון RAM 3GB. תוצאות מבחן אנטוטו במכשיר הספציפי (גרסת 64 ביט 5.7.1) עמדו על 46,564 –במיקום טוב בטבלת הביצועים (מעל מכשירים כמו OnePlus One ולא הרבה מתחת ל- LG G4). בפועל, המכשיר מגיב בצורה זריזה ומריץ אפליקציות ללא בעיה מיוחדת. הגמגומים היחידים בהן נתקלתי היו בשימוש עם הדפדפן המובנה במכשיר – בחלק מהאתרים הגלילה למטה בדף קפאה למשך כמה שניות. זה לא קרה עם דפדפן כרום באותו המכשיר.


Huawei P8 - Antutu
בחלק מהמקרים, בעת מאמץ, הורגשה התחממות בגב המכשיר, אבל לא חזקה כמו HTC One M9 למשל. אפליקציית WAZE עבדה ללא בעיה ונעילת אות ה- GPS הייתה מהירה.


בצד התחתון של המכשיר, עיצבה החברה שני פתחים שנראים כמו יציאות לרמקולים, אבל למעשה, הפתח הימני הוא עבור מיקרופון ורק השמאלי מתפקד כרמקול. מי שמצפה לאפקט סטריאו יתאכזב כאן, אבל גם הרמקול המונופוני עושה עבודתו נאמנה עם צליל חזק וברור בשיחות וגם במוזיקה / צפייה בסרטים / משחקים. מיקום הרמקול מוצלח יותר כאן מאשר בגב, מכיוון שהוא לא נחסם אם מניחים את הטלפון על ספה או משטח דומה. איכות המיקרופון גם טובה בשיחות. יציאת אוזניות מספקת איכות שמע נאותה באוזניות ונגן המוזיקה המובנה (תומך בניגון קבצי MP3 וגם FLAC איכותיים יותר) מציע גם הפעלת מצב DTS שמקצין את הטונים הגבוהים והנמוכים.


Huawei P8 - ביקורת טלפון
בנסיונות החיבור לרשתות אלחוטיות, גיליתי כי למרבה ההפתעה אין תמיכה ברשתות WiFi בתדר 5GHz (יכול לבוא לעזר באזור רווי רשתות ומכשירים), זה די מפתיע לאור העובדה שוואווי מתהדרת בהיותה חברת תקשורת מובילה. לפחות יש NFC מובנה.

מערכת הפעלה וממשק


מערכת הפעלה היא אנדרואיד 5.0 בממשק EMUI 3.1 המדמה במידה רבה ממשק של אפל (אפילו ממשק המצלמה דומה בסידור הכללי שלו). אין כאן מגירת אפליקציות נפרדת והכל מתנהל על מסכי הבית.  ביום הראשון, הרושם שעשה עלי הממשק היה קצת פושר, כאמור, יש כאן ניסיון לדמות ממשק של אייפון בתחושה הכללית וזה מרגיש קצת בנאלי, אפילו כאשר מבצעים החלפת ערכות נושא (יש מגוון שלהן).


Huawei P8 - ביקורת טלפון
בהמשך, הממשק התגלה כיעיל ולאחר סידור של האייקונים במסכי הבית (אין מגירת אפליקציות רגילה), התפעול הפך לנוח יחסית. חייגן הטלפון, למשל, התגלה כמוצלח, עם חיפוש T9 יעיל יחסית, עדיף בעיני על חייגנים של טלפונים מתחרים מתוצרת סמסונג או LG, בהם רשימת השיחות האחרונות נמצאת בטאב נפרד מזה בו מחייגים. אפשר לבצע צילום מסך במכשיר דרך הקשה כפולה על המסך עם פרק האצבע או להקיש ואז לצייר קו סביב האיזור הספציפי אותו רוצים לצלם. גם כאן ניתן להשתמש בחיישני המכשיר על מנת להגדיר שהרמת המכשיר לאוזן תבצע מענה אוטומטי לשיחה, או היפוך שלו על גבו ישתיק צלצול של שיחה נכנסת. יש גם מצב לתפעול של מסך המגע עם כפפות. מסך הנעילה מציג תמונות מתחלפות וכולל כמה קיצורי דרך - למצלמה, פנס, מחשבון ומקליט.

בצד העליון של המסך, מופיע כמקובל וילון המחולק לתפריט קיצורי דרך (שינוי בהירות מסך, מצב טיסה וכו') ותפריט הודעות מאפליקציות שונות. תפריט הגדרות המכשיר נקי וברור בעיצוב שלו.

Huawei P8 - ביקורת טלפון
מצלמה עם חיישן RGBW


חיישן המצלמה הוא מתוצרת סוני – דגם IMX278  ועם רזולוציה של 13 מגה פיקסל זה נראה בתחילה שהוא משתייך (לפי כמות הפיקסלים) לכאורה לקו הדגמים מהשנה הקודמת של המותגים המובילים (שעברו השנה למצלמות עם 16 מגה פיקסל). אבל, בפועל, זה חיישן חדש יחסית עם תצורה שונה במעט מהמקובל - עם ארבעה תתי פיקסלים RGBW, רביעי לבן במקביל לאדום, ירוק וכחול המקובלים. בנוסף, החיישן עשוי שכבות – מעגלי האלקטרוניקה עברו לצד האחורי בחיישן ופינו מקום למעבר יותר אור אל תאי החיישן.


בהתאם לכך, החברה טוענת לרגישות מוגבר לאור וביחד עם מייצב הרעידות האופטי במצלמה, התוצאות המתקבלות בצילום בתנאי תאורה ירודים טובות למדי בהשוואה למקובל בסמארטפונים וגם יש פחות רעש דיגיטלי צבעוני בתמונה. גם הפלאש שכולל שתי נורות לד בגוונים שונים חזק מספיק לצילום בחדר חשוך.

Huawei P8 - ביקורת טלפון
בצילום יום, יש צבעים טובים אבל כשעולים לערכי ISO גבוהים (כמו 1000) אזי מתבצע גם כאן ניקוי רעשים חזק שמחליק גם את הפרטים בתמונה. אבלף בזכות שימוש במייצב הרעידות (OIS) ופלאש אפשר להישאר במקרים רבים בערך ISO נמוך יחסית ובכך לשמור על חדות מספקת. יש למצלמה נטייה להדגיש גווני ורוד / אדום בתנאי חשיכה (פרצופים למשל).

הפוקוס זריז יחסית – גם בווידאו, אבל חבל שרזולוציית הווידאו המקסימלית היא 1080p ואין אפשרות ל-4K כאשר גם האיכות ב-1080p לא יוצאת דופן.


המצלמה בנויה בעיקר לשימוש אוטומטי ויש כמה מצבי צילום אומנותיים כמו צילומי שובל כוכבים או "ציור באור" או "יופי" שמחליקה את הפנים כמו איפור. לרשות הצלם עומדת אפשרות מהירה לביצוע פיצוי חשיפה בזמן הצילום ע"י סיבוב עיגול כחול בתוך התמונה. מצלמת הסלפי הקדמית עושה עבודתה באופן משביע רצון עם רזולוציית תמונות מקסימלית של 8 מגה פיקסל.

Huawei P8 - ביקורת טלפון
זמן סוללה

חיי הסוללה התגלו כטובים יחסית, קיבולת הסוללה היא 2,680mAh – קצת יותר ממכשירים כמו גלקסי S6 ופחות מאלו כדוגמת LG G4 או סוני Z3 שמגיעים עם סוללת 3,000mAh. בפועל, המכשיר שורד יום עבודה ארוך. בחיבור WiFi בלבד הגעתי ל- 5 שעות זמן מסך פעיל (בהירות אוטומטית על אמצע הסקאלה) ובעבודה בדרכים עם חצי מהזמן בגלישה סלולארית, זמן השימוש במסך הגיע ל-4 שעות, כולל שימוש בפייסבוק, Waze למשך 20 דקות לערך כמובן בדיקת מיילים, דפדפן וכו'. טוב בהחלט.

Huawei P8 - ביקורת טלפון
וואווי הטמיעה במכשיר אפליקציה בסגנון "דן חסכן" המתריעה מדי פעם על צריכת חשמל מוגזמת מצד אחד היישומים שפועל ברקע ומציעה לסגור אותו. יש בתפריט ההגדרות אפשרות בחירת מגוון תוכניות לצריכת חשמל, כולל גם מצב סופר חסכוני שמכבה פעילויות רבות (למעשה, ניתן לגשת רק לשיחות, הודעות ואנשי קשר) ומאפשר להישאר עם טלפון פועל למשך זמן ארוך יותר באין מטען הנראה באופק.

Huawei P8 - ביקורת טלפון
סיכום


סיני או לא סיני, הבידול הזה ביחס לארץ המוצא כבר לא ממש רלוונטי כיום לאור איכות הדגמים שמגיעה מהמזרח. במבט על גימור הטלפון, אין הבדל באיכות מול סמארטפונים אחרים מתוצרת מותגים מובילים. אחרי בילוי של כמעט שבועיים איתו, אפשר לומר כי מדובר בטלפון מהוקצע, עם גימור מצוין, חיי סוללה מספקים בהחלט, מסך ומצלמה טובים.

מערכת ההפעלה פשוטה לעבודה, מי שמגיע מטלפוני אחרים מבוססי אנדרואיד רגיל, יצטרך להתרגל לצורת עבודה מעט שונה כאן עם ממשק ה- EMUI, אבל בסופו של דבר, הוא עושה את רוב הדברים החשובים בצורה טובה.

בנקודת זמן זו, האתגר של ה- P8 הוא לא בהכרח תחרות מול דגמים יקרים יותר כמו LG G4, גלקסי S6 או HTC M9 אלא מול דגמים משנים קודמות כמו LG G3 שעדיין מציעים מפרט מתקדם, אבל כבר במחיר דומה. אני מניח שיותר ויותר משתמשים יתוודעו לחברת Huawei דרך סקירה זו ודומות לה ויתנו לה מקום הולם ברשימת המועמדים לתפקיד הסמארטפון הבא, נראה שזה מגיע לה.

בעד: גימור איכותי, חיי סוללה טובים, איכות תמונה במסך, חיישן מצלמה, קליטת דור 4 LTE, תמיכה בכרטיס זיכרון, רמקול חזק.
נגד: אין צילום וידאו 4K, אין טעינה מהירה או אלחוטית, תמיכת WiFi בתדר 2.4GHz בלבד.

מחיר: 2,399 ₪
כולל כיסוי, מגן מסך וכרטיס זיכרון 16GB.

אחריות: שנה של אלפא טלקום

תמונות דוגמה נוספות מהמצלמה:

Huawei P8 - ביקורת טלפון
Huawei P8 - ביקורת טלפון
Huawei P8 - ביקורת טלפון
Huawei P8 - ביקורת טלפון
Huawei P8 - ביקורת טלפון

מעבר לתגובות בפורום