אנטמן – איש הנמלה, ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
20-07-2015 07:00

אנטמן - איש הנמלה בסרט חדש של מארוול, גיבור קטן גדול וחזק, עטוף בחליפה מיוחדת. עם צוות שחקנים שכולל את מייקל דאגלס. האם מדובר בתוספת מכובדת לעולם הקומיקס שלמדנו לאהוב? ביקורת סרט.

העולם הקולנועי של מארוול קומיקס מתרחב, (הפעם בעצם הוא מתכווץ...). אנחנו מקבלים עוד גיבור על – הפעם בממדים די קטנים שלוקח אותנו להרפתקה עוצרת נשימה. אנטמן מבויים ע"י יוצר קומדיות רומנטיות – פייטון רייד, בתסריטו של היוצר הבריטי המוצלח: אדגר רייט ושותפו מלפני הימים: גו'י קורניש. במקום לייצר עוד ענק ירוק או כחול כפרופסור מיוסר, אנשי מארוול מייצרים הפעם גיבור על, עשוי גנב עם מצפון בגודל נמלה. ואם לא ידעתם, מסתבר כי נמלה יכולה לשאת משקל גדול ממנה עד פי 5, מה שהופך את הנמלה האנושית לחזקה מאוד באופן יחסי.

צוות השחקנים, מצליח להיכנס ללב הצופים: את אנטמן משחק סקוט לאנג (פול רוד) בן 46 שעד כה שיחק בעיקר בקומדיות רומנטיות ומשפחתיות. מייקל דאגלס (האגדי, חייב לציין) חוזר אל המסך הגדול ובעיקר לתודעה שלנו ושל הדורות הצעירים יותר בתור מנטור של גיבורנו ובעיקר ממציא הטכנולוגיה שעלולה להוות סכנה לאנושות כולה. הדמות הנשית מופקדת בידיה של אוונג'לינה לילי, לא מישהי שראינו הרבה, אך זו בת ה- 36, ונמצאת על הבמה כבר מעל לעשור, תהיה לבת המנטור המורדת ומאמנת האישית של אנטמן. ולבסוף, אנחנו מקבלים את הנבל הרשע: ילוג'טק ("חליפה צהובה"?) אני ממש לא צוחק, זה השם! נדמה שמישהו החליט לצחוק אולי על עצמו או על העולם שנהיה קצת מגוחך עוד יותר? השחקן קוריי סטול שעד כה שיחק בעיקר כשחקן משנה בכמה וכמה סרטי אקשן מציג הפעם רשע מהסוג הטהור, עם אמביציות אישיות ואמתיות של עולם האמתי – הרצון ליצור משהו ייחודי בעל עוצמה ולא משנה עד כמה ההמצאה יכולה להיות הרסנית, העיקר שניתן למכור אותה למרבה במחיר.


אנטמן – איש הנמלה
בסרטים קודמים של גיבורי על, ישנה רצינות שמגובה בקומדיה ואירוניה, לעומתם אנטמן נראה קצת יותר כמו קומדיה ילדותית המגובה ברצינות ואפלוליות של עולם גיבורי על והנוקמים. הרפרנס של עולם גיבורי העל תופס מקום נכבד בסרט ובאיזשהו שלב התחלנו להרגיש שהתסריטאים מנסים להמציא הקשרים מכוונים אל העולם הזה יותר מאשר להתעסק בסרט עצמו וגיבוריו. לדוגמה, פאלקון שהופיע ב"חייל החורף", משתתף כאן כמאבטח של מחסני "המגן", מתעמת מול אנטמן ואף בסוף העימות זורק משפט: "רק שקפטן לא ישמע על זה". אז הבנו שאנטמן הולך להופיע בפרק הבא של הנוקמים, אבל אולי כדאי להשקיע בסרט הזה ולא לדאוג לחבר אותו לסדר והעולם שלכם!?!


אנטמן – איש הנמלה
קצת על עלילת הסרט: סקוט הוא אסיר שהשתחרר זה עתה לאחר שישב בכלא בגלל פריצה אל אחת החברות "שלא ניתן לפרוץ אליהן", פריצה שנעשתה במטרה לעשות צדק עם לקוחות החברה (בסגנון רובין הוד). כעת, ברצונו לחזור למוטב למען בתו בן העשר שרואה בו גיבור שלה ושלא כמו גרושתו שכבר חיה עם גבר אחר – שוטר (כמה נוח). העולם לא מוכן לקבל את סקוט המשוחרר ובלית ברירה הוא נאלץ לקחת עבודה שחבריו מציעים לו לבצע, מה שיסבך ויפגיש אותו עם דר' פים (דאגלס) שגם "סידר" את הלך הדברים בצורה זו, במטרה לשכנעו להצטרף אליו כנגד תכנית זדונית של תלמידו לשעבר וכיום ראש החברה שהקים פים ופוטר ממנה. נשמע מסובך? לא כזה נורא, זה אומר שאתם הולכים ליהנות שעתיים מסרט קליל שאין באמת צורך להתכונן אליו או לאמץ את המוח יותר מדי בסגנון: "מה זה היה...".



משהו קטן על חווית צפייה באולם ה- Imax 3D: איכות התמונה כל כך חדה שפשוט כאבו העיניים. זה באמת מרגיש שאיכות התמונה עולה מעל כל דמיון מסרט לסרט (אך איכשהו איכות התסריטים רק הולכת ומתדרדרת). אם יש לכם רצון לשבת עם משקפיים וליהנות מחוויה זו, אזי אני ממליץ לוותר על השורות האחרונות באולם הקולנוע ודווקא להתקרב לאחת השורות במרכז האולם (ולא לשבת בצד!), כך תיהנו ממסך ענק, תחוו את הסרט כמו שצריך ולא תרגישו כאילו ישבתם מול מסך טלוויזיה בבית.


ציון לסרט: 6.5

החוויה הכללית (בצירוף האולם ותלת מימד): 7.5 – מגניב לחלוטין.

מעבר לתגובות בפורום