זוג רמקולים מיראז' Omni 350 במבחן - צליל היקפי

נמר לוי
22-04-2008 21:00

זהו רמקול שבנוי בשיטה יחודית: Omnipolar אשר מקנה פיזור צליל רחב בחדר. הוא אינו יקר ומצליח לתת תחושה מיוחדת למחירו.

מיראז' הינה יצרנית רמקולים קנדית שנוסדה בשנת 1977.
החברה פיתחה שיטה חדשנית העונה לשם Omnipolar ובנוסף רשמה אותה כפטנט עולמי שלה. מטרת השיטה הזו היא לספק אפקט מוסיקלי של 360 מעלות בעזרת זוג רמקולים בעזרת מיקום היחידות בתיבה.
בתחילת דרכה יצרה מיראז' רמקולים שמנגנים קדימה ואחורה, כיום שידרגה יצרנית זו את מוצריה ואותה יחידה שניגנה אחורה מנגנת עכשיו כלפי מעלה בזווית 45 מעלות, מעליה ממוקם הטוויטר, כך השיגו צליל עוטף ( שמתאים למטרות מוסיקה וגם קולנוע ביתי ) אך בו במידה גם מפוקס יותר.
כיום, כל דגמי החברה בנויים בשיטה זו, מה שמייחד אותה משאר יצרניות הרמקולים, אפילו דגמי הרמקולים הלוויניים (סאטלייטים) בנויים בשיטת ה- Ominpolar.

איכות ייצור וגימור
הרמקול הנבחן בנוי בשיטה זו כמובן והוא ממוקם כדגם הראשון בסדרת ה- רמקולים הרצפתיים של החברה.
מדובר ברמקול לא גדול ולא מאוד כבד. נתחיל בחלקו העליון בו ממוקמת יחידת מיד-בס בקוטר 5.5 אינטש בזווית של 45 מעלות ומעליה זרוע שמחזיקה את הטויטר מעל מרכז היחידה העליונה.

הגריל העליון שנראה כמו קסדה מגן על היחידה מפני סקרנים, אבק ומפני אלה שעלולים לחשוב ולטעות שמדובר במאפרה.
בחלקו הקדמי של רמקול ה- OMNI 350, נמצאת יחידה נוספת בקוטר זהה. גם היא מוגנת על ידי גריל שמכסה את כל חזית הרמקול.
התיבה מעוגלת בחלקה האחורי, שם נמצאים הטרמינלים ושני פורטים אחורים האחד מעל השני, הרמקול יושב על מגש תחתון ומגיע ללא ספייקים.
איכות הבניה מצוינת עם תשומת לב לפרטים, הרמקול מעוצב ונראה מרשים במיוחד.



נתונים טכניים

Model OMNI 350
Speaker System Type Dual 5.5" Magnetically Shielded Omnipolar Tower
Recommended Amplifier Power 10 to 150 Watts RMS
Impedance 8 Ohms nominal (4 Ohms minimum)
Frequency Response 40Hz~20KHz +/- 3dB
Sensitivity (room) 89dB
Crossover Points 700Hz, 2.2Khz
Tweeter: Single 1" (25mm) Aluminum Dome
Woofer section: Two 5.5" Fiberglass Composite
Dimensions (H x W x D) 37.375 x 10.375 x 7.06 inches / 94.93 x 26.35 x 17.94 cm
Weight 24.25 lb / 11 Kg
Finishes Black Ash

הנתונים הטכניים מספרים כי ניתן להניע את הרמקול בעזרת 10 וואט ומעלה. נתון זה מלמד אותנו שזהו רמקול נציל שקל להניעו.

ארבעה קטעים איתך: האזנה
הרמקול ממוקם בסלוני ואני מחליט להשתמש באותה מוסיקה שאיתה בצעתי את מבחן הרמקולים הרצפתיים הגדול, נתחיל ביצירה של היוצר הגדול ROSSINI ביצירה SEMIRAMIDE שמתחילה בתופי מלחמה שברמקול הזה נשמעים מתחילים מגבוה ולאט לאט עם התגברות הצליל פותחים במה יפה מאוד בחזית יחד עם עומק מרשים. כלי הקשת וכלי הנשיפה נשמעים היטב, חד וברור.

הפרדת הצלילים טובה אך לא מאוד, האיזון הטונאלי טוב והרמקול מנגן כמקשה אחת.
מבחינת מיקרו דינמיקה הוא מרגיש די חלש ואינו מצליח ממש לפרק את הכלים השונים, התוצאה הכללית במוסיקה קלאסית טובה אך לא מעבר.

Black Can Jump
נמשיך בסגנון מוסיקלי שמניע את הגוף בקצב שחור: MAXWELL עושה את זה טוב עם השיר WELCOME.

הגיטרה נשמעת גדולה ומיקומה בבמה יחסית גבוה, כלי ההקשה מגיחים מצד שמאל של הבמה קצת מחוץ לרמקול.
מיקום הכלים במרחב הבמה מצויין ומרשים, קולו של הזמר מצטרף ונישמע מלא אנרגטי ושמנמן, יחידת הטוויטר מפורטת ומלאה ואף מפתיעה ברמת הצלילות שכן היא אינה מנגנת לכיווני אלא לחלל החדר. הבס אינו הדוק במיוחד אך עמוק מאוד, מפתיעה אותי העובדה שהיחידה הקטנה הזו יורדת כל כך נמוך והיא אכן מצליחה לעשות זאת היטב.

משהו ג'אזי ניכנס לנגן If i should lose you של Robin/Rainger ביצירה מיוחדת ומענגת במיוחד, הפסנתר נישמע עמוק ובעל תיבה גדולה אך התחום הנמוך מעט עמום ופחות דינמי, הסקסופון מצטרף מגבוה ונישמע גדול מלא ויחסית מפורט, שערות המקל על תוף הסנר מגיעות מהמרכז באופן ברור, סידור הכלים במרחב הבמה לא פחות ממרשים, מבנה הרמקול מחמיא מאוד לבמה ומעביר חויה שמשלבת מוסיקה לחלל החדר ויחד עם זאת יורה קדימה.

אלקטרוני חיובי
המשכתי בקטע אלקטרוני על מנת להרגיש מה באמת מסוגלת לעשות היחידה הזו במוסיקת מועדונים, וכמו במבחן הרצפתיים Offer Nissim + Maya על הבמה עם הלהיט הכבר לא כל כך עדכני שלהם for your love. הקטע תובעני, לא מרחם ועם בס שיכול לשתק את רוב היחידות הקטנות אך לא את זו, הרמקול נשמע נהדר ומצליח ליצר אווירה תוקפנית של מסיבה, יש לו מספיק כח בכדי למלא סלון בינוני אך לא גדול, יש לו מספיק נפח על מנת ליצור רושם בתחום האלקטרוני.

אחד לאחד

התיבה - הרמקול מרגיש לפעמים מעט קופסתי מה שעושה טוב למוסיקה אלקטרונית אך הציק מעט בפסנתר.

הגבוהים – כאן אל תחפשו את הניואנסים הקטנים מפני שפשוט לא תקבלו אותם, הטוויטר של הרמקול הזה בהחלט נעים ואינו מציק, הוא חוויתי וממכר ובעל אופי צליל מלא ושמנמן, אני אהבתי.

המיד – בתחום המיד הרמקול מגלה אנרגיה מרשימה ויחד עם זאת פותח בימת צליל מרגיעה שמגיעה מחלל החדר ולפנים בו זמנית, מבחינת דינמיקה המיד יחסית דינמי ומהיר אך לא באופן שיגרום ללסת שלכם ליפול על הרצפה.

הבס – כאן הופתעתי עד כמה נמוך הוא מצליח לרדת אך לדעתי הוא נעזר בתיבה שמנגנת איתו שזו בעצם אמורה להיות הכוונה, בתחום הנמוך הוא יחסית מהיר ודינמי אך בקיטעי קונטרבס הוא מעט מאכזב.

הבחינה נעשתה על מספר מגברים.
הראשון הוא המגבר האישי שלי Audio Analogue Maestro Duecento שמספק 200 וואט לערוץ ב-8 אום, בשילוב עם קדם מגבר Beat 200 של דנסן.
המגבר השני הוא A120 של מיקרומגה אשר מספק 80 וואט לערוץ.
המגבר השלישי הוא רסיבר ישן של סנסוי מדגם RA-1142 שמספק 30 וואט לערוץ.



השוואת המגברים הזו לימדה אותי שהרמקול אכן נציל וקל להנעה למרות שעם האלקטרוניקה האישית שלי הוא נישמע בהחלט במיטבו.
מבחינתי זה אומר שהוא מצליח לשקף בקלות החלפה של מגברים ויודע להעריך איכות. עם המיקרו מגה לעומת זאת נישמע חם יותר (אולי פחות פתוח) אך הוא שלט בו ביתר קלות וכך גם עם הסנסוי הישן והחלוש.

שורה תחתונה
ה- OMNI 350 Mirage שווה בהחלט את מחירו, מדובר ברמקול לא יקר שמצליח לספק אווירה מוסיקלית מרשימה, הבמה שלו מצויינת והוא מצליח לגעת בכל סיגנון מוסיקה, הוא לא מצויין ולא היי אנדי בצליל אך בהחלט מיוחד באופיו.
הרמקול הזה מחזיק בשלושה יתרונות ברורים:
1) המבנה המיוחד שנותן את החוויה והיכולת לנגן מגוון רחב של מוסיקה.
2) היכולת לנגן גם עם מגברים חלשים במיוחד מה שמוסיף לרשימה מגברי מנורות.
3) התמורה המלאה למחירו הנוח מה בקטגוריית הרמקולים הזולים, מסקנתי היא שהוא שווה יותר ממחירו.


מחיר – 3200 ₪.

אחריות: סמארטק

נתוני הרמקול באתר יצרן


מעבר לתגובות בפורום