האזנה - פעם שלישית אצל גיא לנדאו

תומר צין
21-06-2015 09:45

תומר מגיע פעם שלישית להאזנה אצל גיא ואנחנו נחשפים לעוד תחנה בדרך האינסופית של שיפור הצליל אצל אודיופילים, מה התחדש במערכת האודיו ואיך זה השפיע על התוצאה בפועל?

קפצתי השבוע לגיא לנדאו בפעם השלישית (ביקור קודם), להאזין למערכת השמע שלו, לאחר שביצע מספר שינויים חשובים, בניהם החלפת זוג רמקולים. גיא סיים להרתיח את הקפה, פתחנו בשיחה קלילה ומעניינת על סטריאו.

חלק ממערכת הסטריאו של גיא עברה מהאיזור שליד פינת הישיבה אל מול פינת הישיבה, כעת מונחת על שני ספסלים לחדר האמבט של IKEA, מדגם MOLGER, עשויים מעץ צפצפה, יקרים בטירוף... (קישור לדף המוצר).

אודיו - המערכת של גיא

מערכת הסטריאו והרמקולים סיימו "ברייק-אין". גודלו של הסלון, בו ממוקמת מערכת הסטריאו הוא כ- 30 מטר רבועים. המרחק בין הרמקולים היה בסביבות 2.80 מטר וזהו גם המרחק ממקום הישיבה אל הרמקולים. הרמקולים ממוקמים במרחק של שלושים סנטימטר מהקיר האחורי ויש מעט תוספת של אביזרי אקוסטיקה. בתחילת האזנה לדיסק הדגמה, וידאנו שצד שמאל וימין אכן נכונים ואין צורך להחליף צד בכבלים. גיא שם בצד האחורי של ספת הישיבה תריס גלילה חשמלי חדש, שהגדיל את חדר האזנה ב-12 מטר והיה מאוד קריטי להאזנה.

אודיו - המערכת של גיא
מערכת הסטריאו: מחשב שקט עם ספק ליניארי מחובר עם כבל USB של VERTERE מדגם DOUBLE D לממיר HEGEL HD25. מחובר עם כבלי VOVOX TEXTURA XLR (החליף NBS STATEMENT), לקדם מגבר שפופרתי FULLY BALANCED עם צימוד שנאי שנבנה ע"י "מיכאל 845". מחובר לזוג מונובלוקים שפופרתיים פרלל פוש פול עם שפופרות מוצא 807 ושנאים של טנגו וטמורה (גם הם נבנו ע"י מיכאל) גם מחוברים ב-XLR. כבלי VOVOX TEXTURA החליפו את ה-MIT הארוכים. המגברים שודרגו לאחרונה בזוג שנאי כניסה של TANGO, הם מחוברים עם כבל OCOS שיש ברשותו של גיא קרוב ל-20 שנים, יצאו מהבוידעם והשתלבו בצורה מדהימה, הם החליפו את הכבל לבן מה"ג'נקיה". כל המערכת מחוברת לקונדישנר חשמל BURMESTER 948. כל זה מגיע בסוף לזוג רמקולים ריצפתים מדגם ספנדור D7. הרמקולים הנוכחים בגימור DARK EBONY, שהיו יותר יפים, החליפו את ה-D7 הקודמים בגימור SPENDOR DARK HIGH GLOSS.

אודיו - המערכת של גיא
האזנה

האזנתי למוזיקה כשעה וחצי, מתוך הקטעים שבחרתי בעבר, שהיו אצלו במחשב וכמו כן, דיסקים שהבאתי: RUSH של אריק קלפטון, דיסק של דאלי מספר 3 מבחר קטעים, דיסק של inakustik ששמו Great Women Of Song, גם פה מבחר קטעים.


מערכת הסטריאו ניגנה מוזיקה בעובי הבאס שאני אוהב, היא יורדת עד 30 הרץ בקרוב וממלאת את רוב חלל החדר. הבאס מהודק ומפורט, הצליל נשאר מדויק לכל אורך האזנה, האיזון הכללי היה מאוד טבעי והטונליות נכונה. יכול להיות, שהמערכת קבלה יותר משקל בתחום הנמוך, זה נבע בעיקר מהוספת הקונדישנר של בורמסטר ומכבלי ה-XLR החדשים, שתרמו רבות לגוון הצליל המאוזן
יותר, שגם הושפע מהחלפת שפופרות הכניסה במגבר. המערכת מאוזנת ומפורטת מאוד, המהירות והקצב נכונים, מעל לכל קיימת תחושה של שליטה. מערכת הסטריאו מצטיינת בחוסר צרימה וברק דיגיטאלי בתחום המידרינג', מה שהיה חסר לי מעט מאוד ב-2 הפעמים הקודמות.

הצלילים הגבוהים נמצאים בכל מידתם והם מספקים ניצוץ, שקיפות, ברק הגדרה ואוירה למוזיקה. המוסיקה שקופה וטבעית לחלוטין, מפורטת, הכלים בגודל הנכון, הכול בצורה מאוזנת, אין משהו שמשתלט על חשבון האחר. התחושה שלי, שיש פחות טרבל, ויותר באס, האיזון הטונלי שאני אוהב.
מאוד נהנתי, כרגיל היה כיף גדול.

תומר

מעבר לתגובות בפורום