סוני A7R II הוכרזה – התקדמות טכנולוגית מרשימה

ליאור קורן
11-06-2015 11:33

סוני A7R II מציגה מפרט מרשים ביותר: חיישן FF בתצורת BSI עם 42 מגה פיקסל, מייצב רעישות פנימי במצלמה, וידאו 4K, מערכת עם 399 נקודות פוקוס ואפשרות למיקוד אוטומטי עם עדשות צד שלישי.

סדרת A7 של סוני מציגה קפיצה טכנולוגית מרשימה עם ה- A7R Mark II החדשה, עם חיישן משופר, מנגנון יצוב רעידות פנימי ותכונות חדשות נוספות. לדוגמה, סוני הפתיעה רבים שחשבו כי וידאו 4K (הקלטה פנימית) יגיע רק ב- A7s Mark II והנה זה קרה מוקדם מהצפוי.

זהו חיישן ה- FF הראשון שמגיע בתצורת BSI, לכן ניתן לצפות כי למרות כמות הפיקסלים הגדולה יותר (42.4 מגה פיקסל) לעומת ה- A7R הקודמת (36 מגה פיקסל), לא תהיה ירידה בביצועי ה-ISO הגבוה ואולי אף נראה שיפור (ערך ה-ISO המקסימלי עומד על 102,400). החיישן מחובר למערכת יצוב רעידות על 5 צירים שעובדת עם כל עדשה המחוברת למצלמה.

גוף המצלמה זהה גדל ומשקלו הוכבד ביחס ל- A7R הקודמת, למעשה, חיצונית הוא זהה כמעט עם גריפ גדול יותר לזה של דגם A7 II, למעט העינית המשופרת שקיבלה כאן טיפול אופטי של צייז ומציגה הגדלה של x0.78.

סוני A7R II
מיקוד אוטומטי גם עם עדשות קנון ואחרים

מערכת הפוקוס ההיברידית החדשה נראית גם היא מרשימה (מיקוד פאזה + ניגודיות), עם לא פחות מ- 399 נקודות פוקוס פאזה אשר מכסות 45% משטח החיישן (שטח כיסוי גדול יותר בהשוואה למצלמות FF אחרות)


בזכות השימוש בטכניקת מיקוד פאזה על החיישן, סוני מצהירה כי בעזרת מתאם פשוט, ניתן יהיה להשתמש בעדשות של יצרנים אחרים כדוגמת קנון ולקבל פוקוס אוטומטי עם ה- A7R II. אם ביצועי המנגנון יהיו טובים בשטח, ניתן לצפות כי מהלך זה יקל על משתמשי קנון לעבור לסוני מבלי הצורך לוותר על מאגר העדשות היקר שלהם.


במצלמה החדשה, הוכנס גם תריס אלקטרוני מלא לצילום במצב שקט לגמרי או משולב עם תריס מכני במצב First curtain על מנת לבטל את בעיית הרעידות שהופיעה בדגם A7R הקודם.



צילום וידאו 4K מלא

כאמור, הטמעת אפשרות צילום וידאו 4K על כרטיס הזיכרון במצלמה היא הפתעה טובה: רזולוציית 3840x2160, קצב פריימים של 24p / 25p / 30p ברוחב פס 100Mbps בפורמט XAVC-S ואפשרות הוצאת אות וידאו בלתי דחוס דרך HDMI למקליט חיצוני.


סוני מאפשרת צילום 4K בשתי שיטות: 1) צילום מכל שטח החיישן בעזרת טכניקת חיבור פיקסלים (Pixel Binning) – מה שיאפשר הצגת עומק שדה רדוד כיאה לחיישן FF, אבל יהיה רגיש יותר לבעיות כמו Moiré / Aliasing. 2) צילום משטח חיישן דומה לזה של APS-C (סופר 35 מ"מ), עם דגימה של 5K פיקסלים ואיכות תמונה חדה וטובה יותר. ומה לגבי תופעת Rolling Shutter? סוני מצהירה כי מהירות קריאת המידע בחיישן החדש טובה פי 3.5 לעומת דור החיישנים הקודם – מה שצפוי לצמצם את התופעה.


בימים האחרונים פורסם כי יוטיוב מציג לראשונה תמיכה בווידאו 8K, תגובות רבות ברשת דיברו על כך שמדובר בעניין שאינו צפוי להיות מעשי בעתיד הקרוב. אבל, כוח העיבוד של A7R II נראה פתאום קרוב מאוד להגעה ליעד הזה והופך אותו לריאליסטי מאי פעם.

סוני A7R II
מחיר
כל הטכנולוגיה הזו גוררת תג מחיר שאינו זול: 3,200$ לגוף בארה"ב. לצד זה, כדאי להצטייד בסוללות נוספות, משום שהסוללה נשארה זהה לזו של הדגם הקודם, למרות הוספת מנגנון הייצוב וצילום הוידאו 4K שמהווים צרכני זרם לא קטנים (סוני מצהירה על 290 תמונות לכל מחזור טעינה, לפי תקן CIPA).

מעבר לתגובות בפורום