ZTE Z9 Mini – הצצה ראשונה בישראל

ליאור קורן
07-06-2015 10:00

ביקורת ראשונית - הדגם החדש Z9 Mini בסדרת Nubia של ZTE מגיע לפגישה ראשונה, עם עיצוב מחודש, מצלמה משופרת, סוללה גדולה יותר והממשק המוכר.

סדרת Nubia של ZTE עושה חייל בסין, עם מכשירים שלמדנו להכיר כי הם ניצבים בחזית הטכנולוגית של עולם הסלולר, מבלי להתבייש מול כל מותג מוביל ידוע. עד עתה, דגמי הסדרה נמכרו בעיקר בסין באופן רשמי, לפני כמה חודשים, הוחל בשיווקם גם בהודו ונראה כי ההמשך יהיה גם במדינות נוספות בעולם.

את ה- ZTE Z7 Mini בדקנו לפני כשמונה חודשים, סדרת ההמשך של החברה נקראת Nubia Z9 והיא כוללת מספר דגמים, כולל דגם הדגל שנקרא פשוט "Z9" שמגיע בעיצוב כמעט חסר שוליים ועם מפרט מרשים בהחלט, כאשר מתחתיו ניצב ה- Z9 Max עם מסך 5.5". דגם המיני החדש – Z9 mini הוא האח הקטן, למי שחושק במסך בגודל 5״ שאינו גדול מדי לאחיזה ושליטה ביד אחת. אז מה השתנה לעומת דגם המיני הקודם?

ZTE Nubia Z9 mini
עיצוב מעודכן


בהשוואה ל-Z7 Mini שעיצובו נראה ״לבן ספורטיבי״ עם גב מקומר בשוליים, ה- Z9 Mini החדש נראה אלגנטי יותר, עם גב שטוח לגמרי ומסגרת מתכת בצבע טיטניום שסובבת את המכשיר, איכות הגימור מצוינת. החזית נראית דומה בשני המכשירים - שטוחה לגמרי, עם לחצן בית מואר בעיגול אדום ושני לחצנים נוספים מצדדיו.

ZTE Nubia Z9 mini vs Z7 mini
ה-Z9 Mini צמח מעט במידותיו, בערך מילימטר יותר לאורך ולרוחב. העובי על פי המפרט אמור להיות זהה (8.2 מ״מ), אבל בפועל ה-Z9 נראה עבה יותר לעומת ה-Z7 Mini וזה נראה הגיוני לאור הצמיחה בהספק הסוללה. שני הלחצנים בצד ימין שמרו על מיקומם (הפעלה ועוצמת קול). הרמקול עבר מגב המכשיר אל החלק התחתון של המסגרת (נשאר עדיין רמקול מונו) והוא חזק וברור למדי למשמע, כתוצאה מכך, שקע הטעינה (מיקרו USB) עבר מצד שמאל לצד ימין בתחתית הטלפון. בנוסף, כרטיס הסים, עבר מגב המכשיר אל מגירה כפולה בצד המסגרת השמאלי והוקטן ממיקרו סים אל ננו סים.

ZTE Nubia Z9 mini
ZTE Nubia Z9 mini
גם כאן, אפשר להסיר את המכסה האחורי, אבל הסוללה אינה שליפה ע״י המשתמש. בדגם החדש מכסה גב המכשיר מכסה על החריץ לכרטיס זיכרון המאפשר הרחבת נפח האחסון בעד 128GB נוספים. ZTE שמרה על גודל מסך זהה של 5״ (גודל אידאלי לטעמי האישי מבחינת אחיזה במכשיר), כמו גם על רזולוציית 1920x1080. איכות התמונה – החדות והצבעים טובים מאוד ועוצמת התאורה טובה, חוץ מעת שימוש בשמש ישירה – שם אפשר היה להוסיף עוד קצת עוצמה למסך בהיר יותר. כאן בתמונה, הוא מצולם עם כיסוי מסגרת:

ZTE Nubia Z9 mini

מעבד סנאפדרגון 615

בדגם מיני הקודם, ZTE בחרה להטמיע בו את אותו מעבד סנאפדרגון 801 של שני הדגמים הגדולים יותר, אבל במהירות ליבה נמוכה יותר של 2GHz לעומת 2.5GHz. עם ה- Z9 Mini, בחרה החברה לעשות שימוש במעבד שונה – סמאפדרגון 615 לעומת 810 אצל האחים הגדולים. זהו מעבד 64 ביט, עם ארבע ליבות הפועלות בתדר 1.5GHz וארבע נוספות ב- 1.0GHz. ציון Antutu שלו חלש יותר גם מזה של הדגם הקודם: 27963 בדגם Z9 Mini לעומת 37644 בדגם Z7 mini. לכאורה, זה נראה חלש יותר, בפועל, תגובות המכשיר עדיין זריזות ברוב היישומים.

ZTE Nubia Z9 mini antutu
בעל המכשיר מספר כי איכות הקליטה הסלולרית וגם ב- WiFi משופרת בכמה רמות מעל סמארטפונים וגם טאבלטים קודמים שלו, נראה כי רכיב התקשורת במעבד ה-615 עושה עבודה מצויינת בסעיף זה, כולל גלישה מהירה ברשת דור 4 LTE.
ה-GPS, כנהוג במעבדי קוואלקום, ננעל תוך שניות לאות לוויינים, אבל, נכון לעכשיו, יש בעיה עם תוכנת Waze שאינה מציגה את מסלול הניווט על המסך. יש בעיה דומה גם במכשיר Meizu M1 Note (למרות שיש לו מעבד אחר) ואנו מקווים כי היא תפתר במהרה (ב-Z7 Mini מעולם לא נתקלתי בתפעה כזו). לבינתיים, ניתן לעשות שימוש בתוכנות ניווט אחרות כמו Google Maps, שם אין בעיה.


ZTE Nubia Z9 mini
מערכת הפעלה ומצלמה

ה-Z9 Mini הגיע עם אנדרואיד 5.0.2, הממשק בגרסה V2.8.1 דומה במראהו הכלל לזה המוכר של Nubia UI, עם מסכי בית ללא מגירת אפליקציות, אבל שורת ההתראות שונה בצורת האייקונים שלה (הם גם קטנים יותר), עם וילון הגדרות מהיר לבן (אם אייקונים אדומים).


ZTE Nubia Z9 mini

יש שיפור גם במצלמות המכשיר: המצלמה האחורית כוללת חיישן סוני עם 16 מגה פיקסל (לעומת 13 ב-Z7) והקדמית מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל (לעומת 5 ב-Z7). בבדיקה ראשונית שעשינו, איכות התמונות טובה מאוד, עם גרעיניות טובה בתמונה וצבעים יפים. ישום המצלמה מעט יותר משוכלל ביחס לדור הקודם, עם מצב Pro המוכר לשליטה בכל הפרמטרים הרצויים בצילום.

ZTE Nubia Z9 mini
מיקום עדשת המצלמה ונורת הפלאש נשארו באותה פינת הגב העליונה.


ZTE Nubia Z9 mini

הסוללה צמחה מ- 2300mHa ל- 2900mAh וזה בהחלט מבורך, עם ה-Z7 Mini אפשר לצלוח יום עבודה שלם עם 3+ שעות מסך, מעניין כמה זמן עבודה יתווסף לדגם החדש שמגיע עם מסך בגודל זהה - אבל עם מעבד שונה, כך שצריך לבדוק את העניין בפועל.

לסיכום, הדגם החדש מקבל ציון חלש יותר במבדק אנטוטו לעומת קודמו, אך בכל הסעיפים האחרים יש שיפור: גימור מהודק ואיכותי (נוח לאחיזה ביד), מצלמה טובה יותר ותוספת לקיבולת הסוללה.

מחיר המכשיר בהזמנה באינטרנט עומד נכון לעכשיו על סביב 300$ וה-Z7 Mini ירד לכ- 260$.
נבדק עם גרסה V11.16
תודה לשלומי גבאי על עזרתו בהכנת הסקירה.

תמונות דוגמה מהמצלמה:

ZTE Nubia Z9 mini image samples
ZTE Nubia Z9 mini image samples
ZTE Nubia Z9 mini image samples

מעבר לתגובות בפורום