מי אתה LG G4? ביקורת מכשיר הדגל החדש

אורי וינגרט
03-06-2015 12:15

LG G4 הוא סמארטפון הדגל החדש מקוריאה ולאחר בדיקה מדוקדקת, נוכל לומר לכם כי יש לו יופי של מצלמה, גימור גב מעניין, ביצועים טובים ומסך מרשים. ומה לגבי התמורה לכסף? ביקורת.

חברת LG הקוראנית השיקה בישראל את מכשיר הדגל החדש שלה, ה- G4. זוהי הגרסה השלישית בהצלחה של סדרת מכשירי הדגל שהחלה ב- LG G2 שהיווה נקודת מפנה משמעותית לחברה בתחום הסלולר והמשיך ב- G3. המכשיר החדש ממשיך את אותו קו עיצובי של קודמו, עם גב קשתי כאשר הכפתורים הפיזיים היחידים נמצאים בגב המכשיר ורמת הגימור גבוהה.

מבט מסביב

בצדדי המכשיר אין מגירות או לחצנים, בחלקו התחתון הימני נמצא חריץ קטן שבא לעזרתנו בפתיחת גב המכשיר, שקע טעינה מסוג micro usb ואת שקע האוזניות. בצדו העליון של המסך נמצאת עדשת מצלמת הסלפי ונורית לד לחיווי. בחלק העליון נמצא גם משדר האינפרה אדום המאפשר להשתמש בטלפון כשלט רחוק אוניברסלי.


LG G4 ביקורת סמארטפון
בנוסף, החליטו ב- LG כי חלקו הקדמי של המכשיר יהיה בעל קיעור קל. הדבר לטענתם משפר את נוחות השיחה, אם כי צורת הקשת כאן עדינה בהרבה בהשוואה לסמארטפון הקעור LG G FLEX 2. בצד השני - כאשר פותחים את מכסה גב המכשיר מוצאים סוללה בקיבולת של 3000mAh ואת חריץ הSIM וכרטיס הזיכרון. השמירה על אפשרות ההחלפה ע"י המשתמש מהווה חוזקה של המכשיר ובנוסף, לעומת לא מעט מכשירי דגל אחרים, איננו מחויבים ברכישת NANO SIM אלא יכולים להמשיך ולהשתמש ב- MICRO SIM הקיים. כאמור, יכולת הרחבת הזיכרון הפנימי (אשר מגיע בגודל קבוע של 32GB) בעזרת כרטיס זיכרון עד 128GB היא אופציה שאינה מופיעה בחלק גדול ממכשירי הדגל, וכמו כן כמובן, הסוללה הנשלפת הניתנת להחלפה חוסכת מהמשתמש את המחיר היקר של עלות החלפת סוללה במעבדה. מאידך המכשיר אינו עמיד למים ואבק הזכוכית הקדמית היא מסוג גורילה גלאס 3 (זאת לעומת המתחרים אשר התקדמו כבר לגרסה 4).


LG G4 ביקורת סמארטפון
בגב המכשיר יש רמקול מונו בלבד. בתקופה שבה רוב מכשירי הדגל מגיעים עם זוג רמקולים סטריאופוניים בחרה LG ברמקול אחד וזה קצת מאכזב, אבל, בפועל, איכותו טובה והוא חזק בעוצמת הקול.


אחד הדברים אותם חידשה LG ב-G4 לעומת קודמו הוא גב המכשיר. את המכשיר ניתן לרכוש בכמה גרסאות גימור: אחת עם גב פלסטי בגימור מטאלי והשנייה מציעה גימור עור אמיתי. חוץ מהמראה האקסקלוסיבי, גב העור משפר את האחיזה וכמו כן התחושה במגע נעימה מאוד. הצבעים שיגיעו לישראל בהשקה הם: עור שחור, עור חום, עור אדום, לבן קרמי, כסוף מטלי וזהב מבריק.


LG G4 ביקורת סמארטפון
מעבד


ה- G4 מגיע כשהוא מצוייד במעבד סנאפדרגון 808 בעל 6 ליבות, כאשר שתי ליבות מסוג A57 עובדות בתדר 1.82GHZ ו-4 ליבות מסוג A53 עובדות בתדר 1.44GHZ. המעבד מסוגל לתמוך בניגון קבצי וידאו ברזולוציה גבוהה של 4K וכמו כן בטעינה מהירה בעזרת מטען מתאים (יש לרכוש בנפרד). החברה בחרה במעבד זה על פני ה- 810 שלכאורה חזק יותר, אבל דווח כי הוא סובל מבעיית התחממות במכשירים מחברות אחרות. כמו כן, ציידה LG את המכשיר בכ- 3GB זיכרון נדיף (RAM) כך שאיננו אמורים להרגיש בחוסר זיכרון בעת שימוש באפליקציות רבות במקביל (על כך בהמשך).

הרצה של מבחן הביצועים Antutu ולאחר התקנה של כל האפליקציות בהן אני משתמש ביום יום קיבל המכשיר ציון של 48100. בהחלט ציון גבוה וגם בשימוש בפועל, המכשיר פועל בזריזות. עליי לציין כי אחד הדברים להם שמתי לב הוא שכאשר העברתי מידע רב על גבי  רשת WiFi, חלק המתכת של המצלמה והכפתורים בגב התחממו.


LG G4 ביקורת סמארטפון
מסך וממשק


LG ממשיכה במסורת של מסך מסוג QHD ברזולוציית 1440x2560 פיקסלים לתמונה חדה בהחלט. גודל המסך נשאר 5.5" ובאותה דחיסות פיקסלים. אנשי LG טוענים כי השיפור הגדול במסך הוא שינוי בספקטרום הצבעים של כל פיקסל, שיפור בניגודיות ובעוצמת ההארה. באור שמש, כאשר מעבירים את המכשיר לבהירות הגבוהה ביותר אין בעיה לעבוד אתו. מדובר בהחלט באחד המסכים הטובים בשוק ואוכל לדווח כי גם אנשים להם הצגתי את המכשיר הפגינו ההתלהבות גדולה.

כאמור, המסך חד מאוד ומספק צבעים חיים ביותר. השילוב שלו עם המעבד הגרפי מצליח ליצר תמונה מאוד מרשימה בין אם מציגים סרט באיכות FHD או משחק כבד לדוגמת Mortal Kombat X או MARVELL Future Fight. בכל המשימות אשר דרשו גרפיקה גבוהה לא נרשמו גמגומים או עצירות בלתי מתוכננות. משחק אחד בלבד נתקע לאחר התקנתו במכשיר וחייב אתחול של הטלפון, אך לאחר מכן פעל ללא בעיות.

LG G4 ביקורת סמארטפון
LG השיקה עם המכשיר ממשק מעודכן - UX 4.0 UI אשר מולבש על גרסת אנדרואיד 5.0.1. הממשק למי שמכיר את LG מכיל לא מעט אופציות, כאשר בשורת הגלילה לצדדים נוכל למצוא מסך בשם G אשר מציג חלק גדול מהן. LG HEALTH מאפשר לעקוב אחרי פעילות יומית כאשר אנו מכניסים את הנתונים הגופניים שלנו ואת היעד ומקבלים ספירת קלוריות יומית (הכותב גילה שהוא פדלאה...).

היומן של חשבון הגוגל מוצג בצורה גרפית יפה וברורה, כמו גם נגן המוזיקה, שלט אוניברסלי לומד ומי שמתקשה להבין את כל היכולות, מסך SMART TIPS יעזור בתפעול המכשיר. יכולת שאותה מאוד הערכתי נקראת SMART SETTINGS ומאפשר ליצור פרופילים מבוססי מקום, למשל, כאשר נכנס אל הבית בסיום יום העבודה, ישתנו סוג הצלצול, ה-WIFI וה- BT יתחברו למקורות אותם קבענו מראש ועוד.


LG G4 ביקורת סמארטפון
מצלמה מרשימה


LG שמה דגש על ביצועי מצלמה הראשית אחורית וגם על הקדמית באופן רציני ביותר. חיישן המצלמה מאחור בגודל 1 / 2.6” עם 16 מגה פיקסל, כולל מנגנון יצוב רעידות אופטי משופר ביחס ל-G3 ומערכת לייזר פוקוס זריזה. מה שבולט לטובה הוא גודל הצמצם בעדשה העומד על F1.8 - הטוב בקטגוריה ובחברה טוענים כי גודל החיישן בשילוב הצמצם הגדול מספקים רגישות מוגברת לאור.

חובבי הצילום המתקדמים ישמחו לאפשרות שליטה ידנית מלאה על הפרמטרים בצילום - כמו במצלמות DSLR או ה-MIRROLESS שאנו מכירים. ניתן לשלוט במהירות התריס, בערך ה- ISO, בשינוי ה- WB, להשתמש בפוקוס ידני ועוד. בנוסף אנו יכולים לצלם במקביל לתמונות JPEG גם תמונות בפורמט RAW המיועד לעריכה מתקדמת בעיקר. צילום וידאו מתאפשר ברזולוציית 4K ובסרט המצורף נוכל לראות את יכולת העקיבה המעולה של הטלפון בחושך ואיבוד פוקוס מינימלי.

LG G4 מושק בישראל
בתמונות המצורפות נוכל לראות את האיכות המרשימה בהחלט של מצלמת המכשיר. בחושך או באור, כמות הפרטים היא טובה מאוד. החדות מוצלחת וגם מנגנון הפוקוס מהיר. היה ונרצה לצלם ללא פתיחת הנעילה במסך, לחיצה כפולה על מקש הווליום התחתון תפתח את ישום המצלמה ותאפשר לצלם תוך פחות משניה. מכיוון שפוקוס הלייזר החדש מהיר ביותר, גם נקבל לרוב תמונה מפוקסת.

LG G4 תמונות דוגמה מצלמה
סלפי משופר
המצלמה הקדמית שופרה גם היא ומספקת רזולוציה של כ- 8MP (לעומת 2 מגה פיקסל בלבד בדגם הקודם), כמו גם וידאו באיכות 1080p. המצלמה נשלטת בעזרת אפשרות Gesture Interval Shot אשר מצלמת ברצף ארבע תמונות במרווח של שתי שניות בין רצף לרצף. מחווה של סגירת היד ופתיחתה פעמיים מול המצלמה תפעיל שעון ספירה לאחור ואז יצולמו ארבע תמונות מהן נוכל לבחור את הטובה ביותר לאחר מכן.

חיי סוללה

LG אשר מתחרה בישראל באופן מקורי עם היצרניות הגדולות האחרות מספקת לצרכן הישראלי כחלק מהערכה סוללה נוספת, מטען שולחני לסוללה וכמו כן מארז לסוללה. סוללת המכשיר מציעה קיבולת של 3000mAh וניתנת כאמור להחלפה מהירה (בניגוד לסוללות המתחרים כמו סמסונג גלקסי S6 או HTC M9). בשימוש יום יומי הכולל שיחות, גלישה, וזמן מסך ממוצע תחזיק הסוללה לאחר טעינה מלאה בערך 12-14 שעות. למכשיר מספר אופציות חסכון בסוללה אך הן באות על חשבון יישומים מסוימים. מהבחינה הזו, הייתי שמח לשיפור נוסף באורך חיי הסוללה, גם במקרה עם הדגם הקודם LG G3, נרשמה אכזבה מסויימת מביצועי הסוללה לאחר השקת המכשיר לצרכנים וחברת LG ביצעה כמה שדרוגי תוכנה ששיפרו את הביצועים בסעיף זה, נקווה שגם הפעם זה יקרה.

LG G4 ביקורת סמארטפון
כמו כן, בערכה מגיע זוג אוזניות של LG עם דיבורית ואפשרות שליטת ווליום וניתוק שיחה. עלי לציין כי בבדיקה שערכתי להן הן אוטמות טוב מאוד את הרעשים מבחוץ, בזמן שיחה איכות הדיבור והשמיעה גבוהות מאוד, ובמוזיקה למעט חוסר קל בבאס מדובר באוזניות מוזיקליות למדי.


סיכום


אז מה הוא ה- LG G4? אם נשווה אותו לשורה הראשונה מול המתחרים הידועים, התשובה במשפט אחד תהיה: זהו מכשיר דגל משתלם.

אחרי שבוע עם ה- G4, אני יכול לומר כי מדובר במכשיר מהנה לשימוש, זריז לתפעול ומתמודד ללא בעיה עם הרצת אפליקציות ומשחקים כבדים. מבחינת משקל, זה אינו המכשיר הקל ביותר אך גם לא הכבד ביותר והצורה בה הוא מעוצב נוחה ונעימה ביד עם מראה שמשדר יוקרה. לצעוד כשהמשיר נמצא בכיס איננו דבר בעייתי ואף היו פעמים שבדקתי אם הוא אכן נמצא עמי.

המצלמה האיכותית, שלל האופציות והמחיר הנוח ממקמים את ה- LG G4 במקום גבוה מאוד מבחינת התמורה לכסף בשוק הישראלי.


מחיר LG G4 (עם נפח אחסון פנימי של 32GB)
גימור גב פלסטי מטאלי: 3,400 ש"ח
גימור גב עור: 3,650 ש"ח

ערכה מצורפת (בנוסף לאוזניות מקוריות ומטען רגיל): סוללה נוספת + מטען שולחני + מארז לסוללה

אחריות: שנתיים של רונלייט

תמונות דוגמה נוספות מהמצלמה:

LG G4 תמונות דוגמה מצלמה
LG G4 תמונות דוגמה מצלמה
LG G4 תמונות דוגמה מצלמה
LG G4 תמונות דוגמה מצלמה
LG G4 תמונות דוגמה מצלמה
LG G4 תמונות דוגמה מצלמה

מעבר לתגובות בפורום