תקן Thunderbolt 3 הושק ע";י אינטל

ליאור קורן
02-06-2015 19:56

מחברי Thunderbolt 3 שפותחו בישראל, יתמכו בתקן USB-C ויעבירו מידע בקצב של עד 40 ג'יגה בייט בשנייה – וידאו 4K/60p, אודיו וטעינת סוללה.

אינטל חשפה היום (שלישי) בתערוכת Computex בטייוואן את הדור השלישי של מחברי ת'נדרבולט (Thunderbolt) שפותח ע"י עובדי החברה בחיפה – ישראל.

התקן החדש ויאפשר הזרמת מידע במהירות של עד 40Gbps, עם תמיכה בשני מסכי 4K בקצב של 60Hz, תמיכה בפרוטוקול USB-C, DisplayPort ו- PCI Express עד לשישה התקנים בשרשרת.

המחבר החדש יאפשר לחבר דרך יציאה אחת כל מסך נתמך והתקני USB נוספים. מחבר ה-Thunderbolt החדש מאפשר להעביר בכבל אחד מידע בקצב של 40 ג'יגה-בייט לשנייה – פי 2 מהדור הקודם עם תמיכה מלאה ברזולוציית K4 בנוסף לאספקת חשמל. מחשבים ראשונים עם Thunderbolt 3 צפויים להיות משווקים כבר בסוף 2015.

Thunderbolt 3
אינטל נתנה גם טעימה ראשונה למעבדי 14 ננו-מטר מהדור השישי (שם קוד Skylake), שפותחו במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה, והציגה אותם לראשונה לתקשורת. המעבדים החדשים מאפשרים לפתח מחשבים דקים ביותר וקלי משקל. החברה אישרה כי מחשבים עם המעבדים החדשים צפויים להגיע לשוק כבר במהלך המחצית השנייה של השנה.

אינטל הציגה דגם פיתוח של מחשב כזה, תחת שם הקוד Panther Mountain, שעוביו 8 מ"מ בלבד. המחשב הוא בקטגוריית 2 ב-1, כלומר אפשר לנתק את המקלדת ולהשתמש בו כטאבלט. לשם השוואה, הטאבלט החדיש של דל ואינטל (Dell Venue 8 7000) הוא בעובי 6 מ"מ, ואייפד 2 air הוא בעובי 6.1 מ"מ. למעבדים יש גם צריכת חשמל נמוכה יותר כך שהם אינם זקוקים למאוורר התופס נפח ומשקל. המחשב החדש כולל תצוגת 4K/UltraHD , חיבורי USB-C וכן מצלמת RealSense 3D, שגם היא פותחה על ידי קבוצת המחשוב התפיסתי באינטל ישראל.

שיפור בגרפיקה

הכרזה נוספת של אינטל בתערוכה היא כי מעתה מעבדי 5th Generation Intel Core יתמכו ביחידת הגרפיקה Iris Pro. אינטל הודיעה על השקת 10 מעבדים חדשים (שם קוד Broadwell H), מבוססי טכנולוגיית יצור 14 ננו-מטר, שיכללו את יחידת הגרפיקה החדשה.

בהשוואה לדור הקודם - מעבדי 4th Generation Intel Core מדובר בשיפור של עד פי 2 בגרפיקה, עיבוד וידאו מהיר ב-35% ובשיפור של עד 20% בביצועי המחשב. המעבדים החדשים מיועדים למחשבים נייחים וגם למחשבים נישאים. יצרניות המחשבים יכריזו במהלך התערוכה על זמינותם של מחשבים חדשים עם מעבדי Iris Pro. על פי הערכות אינטל, מחשבים אלה צפויים להגיע לשוק בתוך 30 עד 60 ימים.

מעבדי Atom

אינטל ממשיכה לפתח את קטגוריית ה-Atom, נכון לעכשיו יש 45 דגמים שונים של  סמארטפונים ופאבלטים המכילים מעבדים כאלו (עדיין מיעוט לעומת מעבדי קוואלקום למשל). חברת ASUS הכריזה במהלך התערוכה על טאבלט חדש מבוסס על מעבד Atom x3.. ASUS ו-ACER הודיעו בתערוכה על השקת מחשבי 2 ב-1 חדשים, מבוססי Intel Atom x5. אלה מצטרפים למיקרוסופט, שכבר הודיעה כי מחשב Surface 3 יכלול מעבד Intel Atom x7.

יצרנית המעבדים הציגה גם את הדור הבא של מחשבי All in One - עם מעבדי Skylake החדשים, למשל Star Brook, מחשב All in One עם מסך 23.8 אינץ' התומך ב-K4 בעובי 10 מ"מ בלבד. המחשב הביתי החדש כולל מצלמת Intel RealSense 3D, שתאפשר למשתמשים שרוצים לנהל שיחות וידאו להשתמש במצלמת אינטל ולהימנע מהצורך לרכוש מצלמה ייעודית.

אינטל הודיעה גם כי היא משתפת פעולה בימים אלה עם מיקרוסופט על התאמת חלונות 10 למעבדים החדשים שלה. מערכת ההפעלה צפויה לכלול יישום  אבטחה בשם Windows Hello, המאפשר באמצעות מצלמת Intel RealSense - להיכנס למערכת ההפעלה בעזרת זיהוי פנים בלבד, ללא הצורך בהזנת סיסמה.

מעבר לתגובות בפורום