מה זה צבעוני ומנגן? לוג'יטק UE Boom במבחן

אורי וינגרט
01-06-2015 06:55

ביקורת רמקול אלחוטי: ה- UE Boom של לוג'יטק מגיע במגוון צבעים, מפיק צלילים באיכות טובה ביחס למחיר וכולל סוללה שמחזיקה שעות ארוכות. אפליקציית הסמארטפון מאפשרת שליטה טובה וחיבור שני רמקולים יחדיו, בדקנו.

ים, ברכה, אבטיח, אנשים בחופשה, תל אביבים על אופניים. מה עוד מאפיין את הקיץ הישראלי? מוזיקה. ואם כבר מוזיקה אז למה שלא תהיה ניידת, באיכות טובה, חזקה, אלחוטית וגם יפה?

הפתרון לנושא הזה של חברת לוג'יטק נקרא UE Boom. זהו רמקול אלחוטי נייד מבוסס חיבור BT בפרופיל A2DP המגיע בעיצוב סופר סטייליסטי ובצבעים וסכמות צביעה מגוונות. האלמנטים עצמם מכוסים בבד תפור ונעים למגע ושאר החלקים בגומי חלק ולא נדבק. משקלו עומד על 538 גרם, בפועל זה מרגיש אי שם באמצע - לא קליל ולא כבד. אורכו של הרמקול הוא 18 ס"מ וקוטרו 6.5 ס"מ.


לוג'יטק UE Boom
הרמקול בנוי בתצורת אומני (Omni), כלומר, סידור הרמקולים השונים בו אמור לפזר את הצליל ב-360 מעלות, כך שהמאזין יוכל ליהנות מהמוזיקה באופן שווה בכל הצדדים. יחידת הרמקולים מורכבת משני דרייברים בקוטר 1.5" ושני רדיאטורים פסיביים 2" אשר תורמים לבאס.

תפעול


על הרמקול מבחוץ נמצא שני לחצי ווליום גדולים ומעוצבים בצורת הסימנים "+ -". בנוסף להם, יש בצידו האחד של הרמקול כפתור ההדלקה וכפתור קישור ל- BT. בצד השני נמצא מתלה עם שני פקקים אשר עוזר בתליית הרמקול בסיטואציות שונות ופקקים עבור שקע ההטענה ושקע ה- PL. המתלה גם מתברג החוצה על פי רצון המשתמש.


לוג'יטק UE Boom
בתוך הרמקול ישנה סוללה אשר מוצהרת כמחזיקה כ- 15 שעות. בפועל, היא החזיקה שעות האזנה רבות ובעזרתה העברתי ימים ארוכים כאשר הרמקול פועל. כאשר חיבור ה-BT פעיל עם הסמארטפון, נוכל לראות בשורת ההודעות של הטלפון / טאבלט את מצב הסוללה, וכמו כן לחיצה על שני כפתורי הווליום ביחד והרמקול משמיעה הודעה באנגלית המכריזה על כמות האחוזים שנשארו בסוללה. היה ונבטל את חיבור ה- BT למכשיר, לאחר כ- 15 דקות הרמקול יודיע לנו ע"י תיפוף שהוא מתנתק והולך לישון. את הרמקול אפשר לצמד לעד 8 מכשירי BT כאשר ניתן לחבר שניים מהם בו זמנית ואפשר להפעיל את החיבור בנגיעה במכשירים תומכי NFC.

בערכה נמצא מטען מעוצב אשר טוען את סוללת הרמקול למצב מלא אחרי בערך שלוש וחצי שעות וכבל USB ל- micro USB. מה שאומר שבעצם כל מטען טלפון יכול להטעין את הרמקול. מה שלא מכריח אותנו לקחת את המטען לכל מקום. כמו כן, בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל ישנה אפליקציה יעודית (ללא תשלום) של החברה להתקנה.


אז מה מסוגל הרמקול הזה לעשות? לנגן מוזיקה, להיות דיבורית איכותית, להיות שעון מעורר (מכוונים את השעה באפליקציית הטלפון ומתעוררים עם מוזיקה), אפשר לקחת אותו לטיולים והוא אף עמיד לנתזי מים. להתחבר מכל מכשיר שתומך באודיו BT (כאמור, זיכרון המכשיר שומר עד שמונה מכשירים).


לוג'יטק UE Boom
בהתקנת האפליקציה הייעודית של החברה (עבור אנדרואיד או IOS), נוכל לשלוט במספר גורמים: הראשון, הוא לקבל חיווי על מצב הסוללה. השני הוא אקולייזר בעל 4 מצבים קבועים או מצב אשר נקבע אישית בעזרת סליידרים. בנוסף נוכל להפעיל ולכוון את השעון המעורר. האופציה הכי מעניינת לדעתי היא האפשרות לחיבור שני רמקולים ביחד. כאשר עושים זאת נקבל על האפליקציה את תמונות שני הרמקולים לפי הצבע שלהם ונוכל להחליט האם שניהם ינגנו בתצורת סטריאו ימין ושמאל, או אחד יהיה שמאל ואחד יהיה ימין, ולהפך.


האזנה בשטח


אז איך זה נשמע? הרי זו השאלה הכי מעניינת. מה מסוגל בעצם לעשות רמקול עם שני דרייברים לא גדולים עם מגבר נייד וסוללה?

את הרמקול בדקתי עם טאבלט LG G-PAD 8.3, סמארטפון של LG מדגם L90 וכמו כן עם Sony Z2. כמו כן ניתנה לי ההזדמנות לבדוק את האופציה של שני רמקולים ביחד כך שהצלחתי לבדוק את אופציית החיבור של שני רמקולים בבת אחת. השתמשתי בכמה אפליקציות שונות לניגון, בנוסף ב YouTube, ואף בתור ספיקרפון. לצערי עקב מגבלות של המחשב שלי לא הצלחתי להגדיר את הרמקול במחשב אך יש לציין שלא אמורה להיות בעיה במחשב רגיל או במק להתחבר ואף ללא דרייבר ייעודי.

הדבר הראשון שמפתיע הוא העוצמה. אין בכך ספק. לא חשוב איך נניח את הרמקול: על הצד או על הראש, העוצמה שלו מרשימה. כאשר חיברתי את שני הרמקולים והצבתי אותם בסלון הדירה שלי שמעתי אותם מכל מקום בדירה אפילו לא בווליום מקסימום. בדקתי את הרמקול/ים עם מגוון סגנונות ומגוון איכויות. ה- UE Boom מצליח לשקף לאוזן את הבדל בין הניגון של קבצי MP3, סטרימניג מיוטיוב, או קובץ FLAC איכותי.

בילי ג'ואל ואיש הפסנתר שלו נשמעים נינוחים ונעימים. הפסנתר הקליל של ג'ואל נשמע מלא וישנה הבחנה בין הפרטים. כאשר אנו עולים בווליום לאזור המקסימום בקצוות הספקטרום אנו שומעים את מגבלות הרמקול אשר לא מסוגל להתמודד בעוצמת קול גבוהה מאוד עם כל מנעד הפסנתר. סה"כ התוצאה היא טובה מאוד ונעימה לאוזן כל עוד אנו לא מתפרעים.

לוג'יטק UE Boom
להקת K’s Choice אשר תופיע בישראל בעוד זמן מה מנגנת רוק או בלדות נוגות. זמרת הלהקה נשמעת נוכחת בחדר וההפרדה בין הכלים טובה מאוד. אכן תוצאה מהנה.
להיטי שנות ה- 90 למיניהם אשר הקשבתי להם, נשמעו קצביים, מהנים, ורק בנושא הבאס הנמוך מצאתי חריקות קלות - כנראה יש גבול עד כמה אפשר לבקש מרמקול בכזה גודל. כמובן שישנה קורלציה מלאה בין הווליום לאיכות וכאשר לא מתפרעים אין שום בעיה והרמקול נותן לנו תוצאה נהדרת.

ברגע שאנו מצרפים רמקול נוסף לחגיגה אפשר לבדוק את היכולת לספק אפקט סטריאו. הנחתי את הרמקולים על גבי ראש הרמקולים הרצפתיים בסלון, התיישבתי ב-"סוויט ספוט" ושיחקתי בין ערבוב בין ימין ושמאל לכל רמקול ובין חגיגה של שניהם ביחד.
בסטריאו אנו מקבלים במה. הפרדה אחרת וכיווניות. אל אף שהרמקולים עצמם מוגדרים כ- 360 מעלות, נוכל למצוא נקודות מסוימות בהן אם נסדר כל רמקול אף נקבל עוד יותר כיווניות. מבחינת האיכות הכללית, כאשר מצרפים שני רמקולים אפשר לשחק עם ווליום נמוך יותר ואז לקבל איכות גבוהה יותר. כמובן שאפשר לשלוט בווליום של שניהם בבת אחת.

לוג'יטק UE Boom
סיכום

לסיכום, לטעמי האישי, ביחס לקטגוריה של רמקולים ניידים, מדובר בהצלחה. ה- UE Boom יפה, אופה ומצליח להיות גם מהנה. איכות הצליל טובה מאוד (מלבד בעוצמת קול גבוהה במיוחד). אפשר למצוא רמקולים זולים וגם יקרים יותר ובמקרה הזה, התמורה טובה יחסית למחיר. אפליקציית המכשיר מספקת שליטה טובה ולצערנו חלק משירותי המוזיקה אותם אפשר להזרים לרמקול (כמו פנדורה למשל) אינם פתוחים לקהל הישראלי. נהניתי לסקור את המוצר הזה וזאת מכיוון שאני אוהב לראות שיצרן התאמץ בשבילי, וכאן הדבר בולט: ישנה מחשבה מלאה באיכות הבניה, בעמידות, ואל אף כל זה בצליל ובהתאמה.


מחיר רשמי: 999 ש"ח
3 שנות אחריות ע"י בנדא מגנטיק

מעבר לתגובות בפורום